Tevrat OPTİK
Samimi Hizmet
“Silmo İstanbul sektörel gelişmeleri ve yeni çıkan ürünleri yakından inceleme fırsatı sunuyor. Yıllar içerisinde daha da etkili olan bir organizasyon.”
Merhaba Tevrat Bey. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Merhabalar 1984 Ordu doğumluyum. 2013 yılında Eşim Tuçe hanım ile evlendik. Altı yaşında Poyraz adında bir oğlumuz ve beş aylık Yaz adında bir kızımız var. Mesleğe 2004 yılında çıraklık ile başladım. Beş yıl kadar çıraklık kalfalık ve ustalık yaptıktan sonra 2009 yılında askerlik görevim için ayrıldım. 2011 yılında geri döndüm ve sekiz ay kadar çalıştığım işyerini devralarak 2012 yılında Tevrat Optik isimli mağazamı açtım.
Tevrat Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz?
Tevrat Optik ilk olarak 2012 yılında Ordu’nun en işlek, trafiğe kapalı alışveriş caddesi olan Fidangör Caddesi’nde yirmi beş metrekare bir mağaza olarak açıldı. Beş yıl bu mağazada hizmet verdikten sonra hemen yan tarafta yetmiş beş metrekarelik bir mağazaya geçtik. Beş yılın ardından 2022 yılı başlarında yan mağaza ile birleştirerek yüz yetmiş metrekare showroom alanı olmak üzere toplamda iki yüz yirmi metrekare olarak hizmet vermekteyiz.
Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Müşterileriniz tarafından seçilen bu markaların tercih nedenleri ne olabilir?
Son zamanlarda en çok satılan optik markalarımız Silhuette, Vycoz, Tommy Hilfiger çocuklarda ise Ficher Price markasıdır. Tabii ki öncelikle hafif, ergonomik, yüze uyumlu tasarımlar olması ve ürünlerin kullanışlı olması müşterilerimizin seçim sebebi oluyor.
Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Evet biz Tevrat Optik olarak desinger markaları yakından takip ediyoruz. Hatta Ordu’da markalaştırdığımız birçok butik ürün mevcut.
Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?
Tercihim tabii ki cadde mağazası. Daha samimi daha sıcak bir ortam yarattığını düşünüyorum. Avm’nin kapalı ortamından daha ferah gelmiştir bana her zaman.
Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Sosyal medya mecralarımızı aktif olarak kullanıyoruz. Bunun dışında kampanya ve duyurularımızı sms ile yerel radyo ve TV kanalları ile yapıyoruz. Aynı zamanda yerel takipçileri yüksek olan Instagram haber sayfaları başlıca bilgilendirme araçlarımız arasında yer alıyor.
Büyük şehirlere göre Anadolu’da mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Büyük şehirlerde tabii ki insan hareketi çok fazla olduğu için daha çok sayıda son tüketiciye ulaşmak mümkün ancak Anadolu’da mesleğimize daha çok saygı duyulduğunu düşünüyorum. Bütün müşterilerle aile gibi olmanız mümkün. Çocukları ile buluşmak için çocuklarını beklemesi için gönderen aileler var ki bence en güzel yanı da bu. Daha samimi daha içten daha ve daha sıcak dostluklar kurulabiliyor.
Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Sektör içi eğitimlerin daha sık olması kendimizi güncellemek ve bilgilendirmek için yeterli görmüyorum ancak son zamanlarda bu konu ile ilgili cam firmaları biraz daha caba sarf etmektedir. Bizde mümkün olduğu kadar fırsat buldukça organizasyonlara ekip olarak katılıp bilgilerimizi tazeliyor ve yeniliyoruz.
18-21 Aralık 2021 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Uzun yıllar sektörde hizmet veren biri olarak Silmo İstanbul’u severek takip ediyorum. Fuar sektörel gelişmeleri, yeni çıkan ürünleri yakından inceleme fırsatı sunuyor. Yıllar içerisinde daha da etkili olan bir organizasyon.
Dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili neler söylemek istersiniz?
En son yenilikler, trendler, marka hikayeleri gibi bir çok sektörel konuda bilgi edinmememizi sağlayan bir dergi. Başarılarınızın devamını diler, ekibinize teşekkür ederiz.
Mayıs 2022