TGS OPTİK
Sektörün Yeni Rengi
Silmo İstanbul’un yeri bizim için hep ayrı olacak; ilk kez katılımcı olduğumuz fuarımızdı. Katılım yüksekti ve ziyaretçilerimizden tam not aldık.
Merhaba Tolga Çokuslu… Kendinizi okurlarımıza kısaca tanıttıktan sonra optik sektörüne nasıl girdiğinizi paylaşabilir misiniz?
Merhaba… TGS Optik firması Kurucu Ortağı ve Genel Müdürüyüm. Terakki Vakfı Okullarından ve Özyeğin Üniversitesi Makine Mühendisliğinden mezunum. İşletme alanında yüksek lisans yaptım. Öğrenim hayatımı sürdürürken, bir yandan da bayisi olduğumuz markanın sanayi alanında boya, vernik ve tiner satışını gerçekleştiren aile şirketimizde çalışırdım. Rutin müşteri ziyaretlerine eşlik eder, imalat yapan her türlü fabrikada tüm imalat süreçlerini inceler ve boyama konusunda ürüne özel çözümler geliştirirdik. Optik sektörüyle de tanışmam rutin iş ziyaretleri zamanımda gelişti. Optik sektöründe de üreticiler aracılığıyla yurtdışında geliştirilen yeni ürünlere karşı İzmir’deki fabrikaya yerli alternatif vernik ve boya geliştirmeleri yaptırır, hem de danışmanlık verirdik.
Kuruluş sürecinizden bahsedebilir misiniz? Pandemi dönemi yeni kurulmuş bir firma olarak sizi olumsuz yönde etkiledi mi?
Gözlüğe dair her şeyi öğrendiğim ve her zaman ustam olarak kalacak sektöre otuz yılını vermiş ortağım Suat Bey ile Türkiye’nin en iyi gözlük imalatını yapan fabrikayı kurma kararı aldık. Elimizde vernik ve ustamın işçiliği vardı, ailelerimiz de arkamızdaydı. Hepimiz farklı alanlarda en yüksek tecrübeye sahiptik ve 2020 yılının Şubat ayında firmamızı kurduk. Bir ay geçmeden pandemi başladı. Firmamızın işleri olumsuz etkilenmedi ve üretime hiç ara vermedik. İstanbul’daki diğer üreticiler bizimle hevesle çalışmak istiyordu. Sokağa çıkma yasaklarında bile izin alarak çalışmaya devam ettik. Çok memnunduk, o dönem bizimle yola çıkan hiç kimseyi mağdur etmemiş, işsiz bırakmamıştık. Bütün ekip ailece çalışarak sadece bir buçuk senede yüz elli metrekare olan işletmemizi dokuz yüz elli metrekareye sığamaz hale getirdik.
TGS Optik’in temel değerlerinden ve sektörel vizyonundan söz edebilir misiniz?
Üretim uzmanlığı ile göz sağlığından ödün vermeden her tarza uygun, konforlu optik ve güneş gözlüğü ürünlerini ulusal ve uluslararası pazara sunmak en temel misyonumuzdur. Şirketimiz ‘ulaşılabilir kalite ve estetik’ anlayışını benimsemiştir. Amacımız siyah ürünlere boğulmuş vitrinlere renk getirmek, modern ve enerjik tasarımların takipçisi renkli kitlenin beğenisine sunmaktadır.
TGS Optik olarak büyümenizi hızlandırmak amacıyla ne gibi bir yönetim stratejisini tercih ediyorsunuz?
Stratejimiz; en üst seviye teknolojik sistemler kullanarak, uluslararası optik sektöründeki gelişmeleri yakından takip ederek ve alanında yetkin ekibimizle titiz Ar-Ge çalışmaları yürüterek, tasarım ve üretimdeki güçlü konumumuzu daha iyiye taşımak için sürekli gelişmektedir. TGS Optik sektörde bir yıl geçmeden renkleri ve modelleriyle taklit edilen değil takdir edilen üretici konumuna gelmiştir.
Tedarikçi bir firma olarak bünyenizdeki markalardan ve markalarınızın öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Bünyemizde tescili alınmış dört markamız bulunuyor. Hepsinin ayrı ayrı hikayeleri var ve ürünleri hazır. Üçü şimdilik ortaya çıkmak için gün sayıyor. Renklerimizi ön plana çıkartmayı planladığımız markamız Goodlook’u ekibimle birlikte oluştururken, üst ürün grubu kullanıcısını nasıl etkileyeceğimizi çok tartıştık. Goodlook, birden fazla optik veya güneş gözlüğü olan müşterinin vitrindeki bir gözlükte modelinden önce rengi ya da deseniyle dikkat çeksin ve o müşteride satın alma arzusunu oluştursun istedik. Goodlook markamızı yenilikçi ve enerjik buluyoruz. Siyah rengin aksine yüksek oranda renkli ürün satışımız olduğundan sektöre renk getirdiğimizi düşünüyorum.
Yakın dönemde TGS Optik çatısı altına yeni markalar almayı düşünüyor musunuz?
Firmamızı öncelikle kaliteli ürünlere imza atmak için kurduk. Sektörde kimseye değil sadece kendimize ait olan bir duruş sergilemek istiyoruz. Kendimize ait olmayan bir marka, özgünlüğümüzü kısıtlayıp bizi kendi kalıplarına sokacak ve yaratıcılığımıza da ket vuracaktır.
Satış ve dağıtım ağınızın işleyişi nasıldır? Bu ağları geliştirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Şu anda İstanbul’da satış ve pazarlama yapan bir ekibimiz mevcut. Anadolu’daki yapılanmamız için de arkadaşlar hazır. Tüm satış ekibi arkadaşlarımızı özellikle sektör dışından seçtik. Sektörde hali hazırda çalışan satış personeli istihdam etseydik, müşteri o satışçıyı görünce aynı ürünleri bekleyecekti. Sektörde tanınmayan satış personeli arkadaşlarımız sayesinde müşterilerin bilincinde yeni bir marka imajını çizmeyi başardık. Silmo İstanbul 2021’de tanıtımını yaptığımız B2B sitemize üye kayıtları almaya başladık. Her gün yeni üye kayıtları alıyoruz ve sitemize sürekli ürün yüklemelerimizi yapıyoruz. Ürünlerimizin tanıtımını B2B sitemizde yaparak maliyetlerimizi düşürüp, fiyatlarımıza yansıtmak istiyoruz.
TGS Optik olarak Türkiye optik sektörünün bugünü ve geleceği ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Türkiye’deki firmalar, Çin’de elektrik dağıtımı ve fabrika üretiminde zorunlu kesintiler nedeniyle yarı zamanlı çalışması ve talepleri tam anlamıyla karşılayamamasından ötürü; Avrupa’dan, Asya’dan ve Orta Doğu’dan yüksek satın alma talebi yaşamaktadır. Bu talep doğrultusunda, sektörün daha da büyüyeceğine inanıyoruz. Gelecekte daha çok firmanın aramızda olacağına inanıyoruz.
Oldukça yeni bir firma olarak sizi diğer tedarikçi firmalardan ayıran temel özellikleriniz nelerdir?
Kabiliyetlerimiz ve kadromuz sayesinde, özel siparişlere hızlı yanıt verebiliyor kısa sürede ürün üretip talepleri karşılıyoruz. Yurtiçinde de firmalara özgün ürünler teklif edebiliyor, tercih sebebi oluyoruz. Vernikteki ustalığımız sayesinde farklı renk-desen alternatifleri sergiliyor tanıtımı satışa çeviriyoruz.
Geçtiğimiz Kasım ayında katılımcısı olduğunuz Silmo İstanbul Optik Fuarı sizin için nasıl geçti? Fuar hakkında genel değerlendirmeleriniz nelerdir?Silmo İstanbul 2021’in yeri bizim için hep ayrı olacak; ilk kez katılımcı olduğumuz fuarımızdı. Pandemi döneminde belirsiz süreliğine hiçbir etkinlik yapılamadığından ilk etkinliğimize heyecanla çok çalıştık. Sektördeki diğer firmalar da nasıl bir duruş sergileyeceğimizi merak ediyordu. Sağ olsun hepsi tek tek ziyaret ettiler ve yaptıklarımızı çok beğendiler. Silmo İstanbul 2021 katılımın yüksek olduğu ve bizim için ziyaretçilerimizden tam not aldığımız bir fuardı.
On beş yıldır aralıksız optik sektörüne yön veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Sektörde küçük – büyük hangi işletmeye misafirliğe gidersem istisnasız her sehpada derginizi görüyorum. Çalışmalarınızı önemli buluyor, tüm ekibinizi kutluyorum.
Mayıs 2022