MİNİMALİZM DEHAYLA BULUŞUYOR
Ünlü tasarımcı Alain Mikli’nin İtalyan marka için tasarladığı yepyeni koleksiyonu Dansharian ile kültürler arası bir yolculuğa hazır olun…
Japon Yapımı etiketiyle Giuseppe La Boria tarafından İtalya merkezli olarak 2020’nin başlarında optik endüstrisine adımını atan Danshari, asetat ve Japon titanyumundan hazırladığı son derece hafif, esnek ve zarif tasarımlı gözlük koleksiyonlarıyla dikkatleri üzerine çekiyor. Zen felsefesinin minimalist çizgisinden ilham alan marka, temel değerlerini Japon kültürüne duyduğu içten bağlılığı ve tutkusuyla şekillendiriyor.
DANSHARIAN VİTRİNLERİNİZİ SÜSLEYECEK
Danshari gözlük gurusu olarak nitelendirilebilecek Ermenistan kökenli Fransız tasarımcı Alain Miklitarian ile işbirliği yaparak Dansharian ismini verdiği yepyeni bir koleksiyona imza attı. Minimalizm sanatını bir dehayla birleştiren bu özel ve ayrıcalıklı koleksiyon lanse edilmesiyle birlikte beğenileri üzerine topladı.
Koleksiyonun isminin sonuna getirilen –ian eki, Ermenistan’da –oğlu anlamına geliyor. Böylece Alain Miklitarian’ın ana vatanı olan Ermenistan’dan ilham alarak hazırladığı koleksiyon “Danshari’nin oğlu” olarak Alain Mikli’nin köklerine atıfta bulunuyor. Yaklaşık on yıldır hiçbir koleksiyon tasarlamayan ünlü tasarımcı, Dansharian ile birlikte içinde biriktirdiği tüm duygu ve düşünceleri ifade etmek isteğini ve gözlük tasarımına yönelik tutkusunu yeniden keşfettiğini belirtiyor. Ermenistan’a doğru özel bir yolculuğu temsil eden koleksiyon Danshari markasının minimalizmi ve Japon teknolojisi ile tasarımcının kendi tarzını zarif bir şekilde birleştiriyor. Koleksiyon altısı optik çerçeve biri de güneş gözlüğü olmak üzere toplam yedi modelden oluşuyor. Koleksiyondaki iki optik çerçeve ve güneş gözlüğü iki renkte ve sadece iki yüz yirmi iki parçadan oluşan sınırlı üretim modeller olarak karşımıza çıkıyor.
MODELLERİN İSİMLERİ DE ÖZEL…
Alain Miklitarian, Dansharian koleksiyonundaki modellerin isimlerini Ermenistan’daki özel yerleşim yerlerinden seçerek herkesi yolculuğuna adeta davet ediyor. Gosh, on ikinci yüzyıldan kalma manastıra sahip korunaklı bir köy. Garni, Roma dönemi termal banyoları, tapınağı, yeşil boğazları ve bazalt kanyonu olan küçük bir kasaba. Areni, Ermeni şarabının tadını çıkarabileceğiniz bir yerken; Tachir eski bir kraliyet şehri. Bizleri zamanın başlangıcına götüren manzaralarıyla Goris, kaplıcalarıyla Arzni ve son olarak ise her yıl buharlaşan muhteşem gölü ile Sevan… Ünlü tasarımcı koleksiyonuyla ilgili verdiği bir röportajda “Dansharian’ı gördüğünüzde umarım güzel ana vatanım Ermenistan’ı ziyaret etme isteği duyarsınız” diyerek davetinin altını çiziyor.
MODELLERİN FORMLARI VE SAPLARINA DAİR…
Dansharian’daki modellerin şekilleri Alain Miklitarian’ın cesur ve geniş vizyonu ile günümüz trendlerinin ötesine olan bakışını ideal bir şekilde yansıtıyor. Çerçeveler yontulmuş hacimler ve köşelerle ön plana çıkan çerçeveler sade, minimalist ve sofistike. Çerçeve sapları ise ünlü tasarımcının dehasının ve Japon teknolojisinin bir ürünü olarak koleksiyonu taçlandırıyor. Danshari saplar için dünya prömiyerini yeni yaptığı patentli FTS’yi (Düz Sap Sistemi) kullanıyor. Karmaşık çift laminasyon işlemiyle yaratılan bu özel saplar, ışığı gizli ve zarif bir şekilde yakalamak için asetatı renkli titanyumla birleştiriyor. Şakak kısımları belirli bir kalınlık ve uzunluk kombinasyonu sayesinde, üst üste binmede herhangi bir gerilim veya bükülme olmaksızın mükemmel bir şekilde kapanıyor.
RENK SEÇİMLERİ…
Dansharian’ın renk seçimleri de Ermenistan doğası, iklimi ve kültüründen geliyor. Lavanta, altın, paslı kırmızı, neon yeşili, siyah, beyaz ve şampanya tonları ülkenin dünyanın geri kalanıyla birleşimini renkler aracıyla gerçekleştiriyor. Renkli Ermeni kültürünü ve yaşam sevincini yansıtan Dansharian renkleri, sadelikleri ile günlük kullanımlar için ideal birer aday oluyor. Çerçevelerin saplarını ve ön yüzlerini süsleyen siyah beyaz dalgalar saflığı mükemmel bir şekilde temsil ediyor.
DANSHARIAN KAMPANYASI
Danshari yeni koleksiyonu için iki konsepten oluşan ilgi çekici bir kampanya hazırladı. Bu konseptlerden ilkinde markanın Kurucusu Giuseppe La Boria ve Alain Miklitarian aynı karede görülüyor. La Boria fotoğrafın solunda başının arkasına taktığı gözlüklü haliyle poz verirken, sol tarafta Alain Mikli’nin yüzünü gözlüksüz bir şekilde görüyoruz. Kampanya için hazırlanan diğer konseptte ise teoride imkansızmış gibi görünen bir şekilde yerleştirilmiş basit kırmızı bir yumurta doğanın dengesini temsil ediyor. Ermenistan’da bir Paskalya geleneği olan kırmızı yumurta iyi şans, refah ve mükemmelliğin sembolü ve aynı zamanda kırmızı renk neşe ve güzellikle anılıyor.
Kaynak: Wmido
Haziran 2022