KUZGUNCUK OPTİK
Butik Şıklık
“Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın yıllar geçtikçe kendini daha çok geliştiriyor olması bizleri çok mutlu ediyor.”
Merhaba Süleyman Bey, kendinizden ve optik sektörüyle nasıl buluştuğunuzdan bahsedebilir misiniz?
Merhaba, iş hayatıma aile işi olan tekstil sektörüyle başladım. Yeditepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik bölümünden mezun olduktan sonra toptan olarak yaptığımız tekstil işini perakende ağını kurarak devam ettirdim. Daha sonrasında bir dostum vesilesiyle optik sektörüne giriş yaptım. İlk mağazamızı İstanbul’un Maltepe ilçesinde hali hazırda bulunan bir optikçiyi devralarak başladım. Çok heyecanlıydım yeni bir sektöre giriş yapmak zordu fakat daha önce esnaflık yaptığım için uyum sürecim çok kısa sürdü. Kuzguncuk semtine eşimle beraber bir pazar günü kahvaltı yapmaya gitmiştik. Kuzguncuk’u ilk gördüğüm zaman beni çok heyecanlandırmıştı. Semtin ismi de beni çok etkilemişti. Kuzguncuk’ta bir mağaza açma isteği o an kafamda belirmişti. Hali hazırda 2 tane mağazam vardı fakat bu semtin ismi beni etkilediği için burada açacağım mağazanın ismini Kuzguncuk Optik olarak belirledim. Kuzguncuk Optik olarak ilk mağazamızı Kuzguncuk’ta, ikinci mağazamızı Bağdat caddesinde, üçüncü mağazamızı ise Çengelköy’de açmış bulunmaktayız.
Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Biz genelde daha butik ürünleri satmaktan keyif alıyoruz. Müşterilerimiz mağazalarımıza girdiğinde renkli, farklı tasarımlı gözlükler görüyorlar ve çoğu yerden farklı bir tarzımız olduğunu söylüyorlar. Bu da bizi bu çok mutlu ediyor. En çok satış yaptığımız markalar optik olarak Oxibis, Dutz, Alexander Wintsch, Vanni, Tom ford, Vycoz. Güneş gözlüğü olarak ise Isabel Marant, Papary, Franco Vital, Killian, Etnia Barcelona, Serengeti, Prada.
Mağazanızda her segmentten ürüne yer veriyor musunuz?
Her müşteri bizim için önemlidir. Bu sebeple de mağazalarımızda her segmente hitap eden ürünler bulunduruyoruz. Müşterinin aradığını bulmasının ve farklı segmentteki ürünleri görmesinin müşteri memnuniyeti için kritik olduğunu düşünüyorum. Bu memnuniyet bize çok sayıda referanslı müşteri getirdi, tabii bu da satışları pozitif olarak etkiliyor.
Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Mağazamızda en çok satışı yapılan marka ayrımını yapmak bizim adımıza doğru bir yaklaşım olmayabilir çünkü her marka bizim için gerçekten değerli. Biz mağazamızda marka ayırt etmeksizin kişinin yüzüne yakışan, sağlık ve konfor anlamında da rahat edeceği gözlük modeli hangisi ise o markaya yönlendirmeye çalışmaktayız. Çünkü kişinin bütçe ve isteklerine göre sunduğumuz marka tercihimiz de değişebiliyor. Bu yüzden geniş bir optik çerçeve ve güneş gözlüğü koleksiyonu sunmaktayız. Tom Ford, Prada, Miu Miu, Giorgio Armani, Emporio Armani, Burberry, Moschino, Dsquared2, David Beckham, Ray-Ban, Garrett Leight California, Yohji Yamamoto, Oliver Peoples, Kaleos, Mooshu, Vanity Effect, Snob Milano, Kyme, Mykita, French Retro, Entourage Of 7, Markus T, For Art’s Sake London, Vycoz, Frank Custom, Hally & Son, UDM Unique Design Milano, Movitra, Bust Out, Projekt Produkt örnek verebileceğimiz markalardan.
Mağazanızda her segmentten ürüne yer veriyor musunuz? Sizce farklı ürün segmentlerini bulundurmak satışlarınıza nasıl yansıyor?
Mağazamızın ismi Lagom İsveççe bir kelime olup “Ne çok az ne çok fazla. Tam kararında” yani kısaca “dengeli” anlamına geliyor. Dengeli yaşama sanatını mağazamızda bulundurduğumuz ürün çeşitliliğimize de yansıtmak bizim için önemli. Her segment ürüne mağazamızda yer veriyoruz. Geniş bir ürün yelpazesi sunarak farklı müşteri ihtiyaçlarına hitap ediyoruz.
Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Bilinen designer markalar her segment tarafından fazlasıyla talep görüyor fakat sabit bir müşteri kitlemiz var ki designer markalar yerine mağazalarımızda bulunan daha butik, daha özgün marka ve modelleri talep ediyor. Bizim de vizyonumuz özgün ve farklı tasarımları müşteri ile buluşturmak olduğu için bu gidişattan çok memnunuz.
Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Bence sektördeki en önemli konu bu. Biz her zaman müşteriyi merkeze koyuyoruz, yaşadıkları probleme onların gözüyle bakıyoruz. Müşterilerimize satış sonrası üründe veya camda oluşan sorunları en hızlı şekilde çözmeyi garanti ediyoruz ve bunu da yapıyoruz. Mesela mağazalarımıza gelemeyen müşterilerin problemlerini çözmek için evlerine giderek hizmet verebiliyoruz. Çözüm odaklı olmak temel ilkelerimizden biridir ve buna göre satış sonrası hizmetlerimizi şekillendiriyoruz.
Üç mağazanız da cadde üstünde yer alıyor. AVM içerisine de mağaza açmayı düşünür müsünüz ve neden?
Şimdiye kadar mağazalarımı insan trafiğinin yoğun olduğu lokasyonlarda açtım. Çünkü insan sirkülasyonunun satışları olumlu etkilediğini düşünüyorum. Aslına bakarsanız cadde üstü mağazacılığı kadar AVM mağazacılığının da bir üyesi olmak isterim. Bu sebeple dördüncü mağazamızı AVM içerisinde açmayı istiyoruz.
Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Sektörümüzde fiyat rekabeti fazlasıyla ön plana çıkıyor. Şehir ve semt fark etmeksizin aradığınız bir gözlüğü optik mağazalarında birbirinden farklı fiyatlar ile bulabiliyorsunuz. Dolar ve Euro kurunun hızlı geçişleri bu fiyat rekabetini çok etkiliyor.
Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Evet bence yeterli. Özellikle bu sene ki Silmo İstanbul Optik Fuarı’nda firmaların yaptığı eğitim çok verimli idi. Tedarikçilerin verdiği eğitimlere tüm çalışma arkadaşlarımızla beraber katılıyoruz. Çalışma arkadaşlarımızla ayda bir yaptığımız toplantılarda satış politikalarımızı gözden geçiriyoruz.
Ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Gözlük kullanımı ve bilincinin geçmiş senelere göre artış gösterdiğini düşünüyorum. Bu durumu müşterilerimizden de gözlemleyebiliyoruz. Gözlük kullanımının bilinçli bir şekilde artırılmasında en büyük görev bence önce göz doktorlarımıza sonrasında ise mağazalarda çalışanlara düşüyor. Bilinçli çalışanlar insanları daha doğru yönlendirebiliyor. Her alanda kamu spotu yapılıyor. Göz de çok kritik bir sağlık konusu belki bu alanda da halkı bilinçlendirmek için kamu spotları hazırlanabilir.
Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Evet kesinlikle takip ediyorum. En son Şubat ayında Milano’da gerçekleşen Mido fuarına katıldım. Uluslararası optik fuarlarının çok önemli olduğunu düşünüyorum ve bu fuarlar aracılığıyla en trend modelleri ve farklı, yeni çıkan markaları müşterilerimizle buluşturmak istiyorum.
Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 10. kez gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarını başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?
Silmo İstanbul Optik Fuarı bu yıl gerçekten de genişleyen hizmet alanı ile geçen yıllara göre çok daha görkemliydi ve bu sayede çok daha fazla firma ürünlerini sergiledi. Yurt dışından gelen misafirlerin geçen yıllara göre daha fazla olduğu kanaatindeyim. Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın yıllar geçtikçe kendini geliştiriyor olması bizleri çok mutlu ediyor.
Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’in dijital yayıncılığa geçişi ilgili yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?
Öncelikle 4 your eyes ekibine bu güzel röportaj için çok teşekkür ederim. Dijital yayınların önemi gün geçtikçe artıyor. 4 your eyes ekibinin de dijital yayına geçmesiyle daha büyük kitlelere ulaştığını düşünüyorum. Yayınlarınız insanların yeni markalar keşfetmesi ve bu sektöre dair daha fazla bilgi sahibi olabilmesini sağlıyor.
Nisan 2024