KÜBRA KARACA OPTİK
İzmir’e Yeni Soluk
Silmo İstanbul Optik Fuarının sektörümüzdeki büyümeye, dönüşüme katkısını ve yeni iş bağlantıları kurmadaki güçlü etkisini destekliyoruz.
Merhaba Fatma Hanım. Okurlarımız için kendinizi tanıtarak, optik sektörüyle nasıl buluştuğunuzu paylaşır mısınız?
Merhaba, aslen 1964 Trabzon doğumluyum. Optik sektöründe yeniyim ancak sağlık sektöründe oldukça eskiyim. 35 yıl devlete hizmet etmiş emekli bir hemşireyim. Emekli olduktan sonra İzmir’e yerleştim. Kızım da uzun yıllardır eczacı ve eczanesini Çiğli‘ye taşımaya karar verdiğinde yanındaki dükkanın boş olduğunu söyledi. Aslında sektörle oğlumun üniversite tercihlerinin olduğu 2014 senesinde tanışmıştım kendisi de optisyenlik okudu. Sektöre ondan aşinaydım da diyebilirim bu sebeple neden olmasın diyerek, kızımdan da alacağım komşuluk desteğinin işime yarayacağını düşünüp emekli olmama rağmen üretkenliğime devam edebileceğime inandım. Bu vesileyle mağazayı açmaya karar verdim. Mesul Müdürümüz ve optisyenimiz Nermin Akman’ın da desteğiyle çok keyifli işler çıkarıyoruz.
Kübra Karaca Optik’in açılış sürecini paylaşır mısınız? Mağazanızın ismini nasıl seçtiniz?
İzmir’de özel hastane sayısı diğer büyük illerimize göre nispeten az diyebilirim, hal böyle olunca açılacak olan yeni hastanenin potansiyeli olabileceğini düşündüm. Geçen yıl Nisan ayında dükkanı kiraladık. Ancak gerek dekorasyon işleri gerekse ruhsat işlemleri derken açmamız Kasım 2024’ü buldu. Aslında yaklaşık altı aydır faaliyette olan çiçeği burnunda bir işletmeyiz diyebilirim. Marka ismini seçerken kızımın ismini kullanmayı tercih ettim. Bunun asıl sebebi uzun yıllardır eczanesi olduğu için çevredeki halka güler yüzle hizmet eden ve onların güvenini kazanmış bir isim olmasıydı. Mağazamızı tanıtırken kolaylık sağlayacağını düşündüğümden kızımın adını verdim.
Logonuzdan dekorasyonunuza kadar mağaza konseptiniz birbiriyle uyum içinde. Bu uyumu kurgularken nasıl bir yol izlediniz?
Mağazamız alanında deneyimli iç mimar ve mobilya dekorasyon firmaları tarafından özel olarak tasarlandı. Dekorasyonda özellikle insanlara sıcak ve samimi bir ortam hissi yaratmak için turuncu rengini tercih ettik. Aynı zamanda gerek tasarımda gerekse de aydınlatmada oval çizgiler kullanarak yine bu samimiyeti hissettirmeye çalıştık. Markamızda kullandığımız rengi ve logoyu tabelamızdan tutun da alışveriş poşetlerimizde, mendillerimizde, gözlük temizleme solüsyonlarımızın üzerinde ve kartvizitimizde de bir bütün halinde sunmaya çalıştık. Logo seçiminde çok titiz davrandık hem şık hem de gözlüğü çağrıştıracak bir tasarım olsun istedik.
Mağazanızda her segmentten ürüne yer veriyor musunuz? Satışını en çok yaptığınız optik ve güneş gözlüğü markaları hangileri?
Müşteri memnuniyeti ve devamlılığını en üst düzeyde tutmak adına ürünlerimizi seçerken tüm model ve markalarda detaylı incelemeler yaparak seçimlerimizi özenle oluşturuyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına ve zevklerine hitap etmek temel amacımız olduğundan, mağazamızın ürün portföyü konusunda çeşitlilik odaklıyız. Dünyanın önde gelen optik ve güneş gözlüğü markalarının hemen hemen hepsiyle çalışıyoruz. Hastane yanı olduğumuz için optik çerçevelerimizin sayısı daha fazla olmakla birlikte İzmir’in güneşli ve yazlık havasına ayak uydurabilmek için güneş gözlükleri için de tabii ki geniş bir alan ayırdık. Çoğunlukla Luxottica Group bünyesindeki marka ve ürünleriyle çalışıyoruz. Aynı zamanda Lacoste, Calvin Klein, Furla, Guess, Vycoz, Silhouette, Dutz gibi çeşitli markaları da bünyemizde bulunduruyoruz.
Kübra Karaca Optik’i Çiğli’deki diğer optik mağazalardan ayrıştıran özellikleri nelerdir?
Optik mağazamız dizayn ve tasarımıyla bölgemize yeni bir soluk getirdi. Özenle seçtiğimiz dekorumuz, trend markalardan optik ve güneş gözlüğü seçimlerimiz, sıcak ve güler yüzlü yaklaşımımız çevremizden olumlu yönde tepkiler gördü. Satış esnasında ve sonrasında açıklayıcı anlatımımız ve samimi bir şekilde sunmuş olduğumuz bilgiler yeni bir mağaza olmamıza rağmen müşterilerimizin güvenini kazanmamızı kolaylaştırdı.
Müşteri memnuniyetinde öncelikleriniz nelerdir? Satış sonrası sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?
Müşterilerimiz için hediyeler, indirimler ve avantajlar sunarak, müşterilerimizin memnuniyetini artırıyoruz. Özel günlerde yaptığımız kampanyalar, yeni ürün lansmanları ve sezon indirimleri gibi etkinliklerimiz ilgi görüyor. Bu etkinliklerde hediye çeki, indirim kuponu gibi fırsatlarla müşteri memnuniyetimizi en üst seviye tutmayı hedefliyoruz. Ürünlerimizde herhangi bir sorun yaşandığında, yedek parça desteği sunmakla beraber, mağazamızdan alınmamış olsa dahi her türlü gözlüğün onarım ve bakım hizmetini de sunuyoruz.
Sizce bu yaz optik çerçeve ve güneş gözlüklerinde hangi şekil, materyal ve renkler ön planda olacak?
Bu konuda kendimden ziyade, uzun yıllara varan sektör deneyime sahip optisyenimiz Nermin Hanım’ın görüşlerini paylaşmayı daha değerli buluyorum. Kendisi 2025 yaz sezonunu gözlük modasında, geometrik formlar, büyük çerçeveler, renkli camlar ve retro etkiler görüleceğinin; trend renklerin kesinlikle pembe, turuncu, mavi ve yeşil gibi cesur ve popüler renkler olacağının altını çiziyor. Artık ülkemizde de gözlükler kişisel ifadeyi yansıtan, modern yaşamın hızına ayak uydurabilen stil sahibi aksesuarlar olarak kabul görmeye başlandı. Özellikle güneşli günleri yaşadığımız şu günlerde canlı renklerin enerjisinin mutlu olmamıza iyi yönde etki göstereceğine inanıyoruz.
Sektörel yenilikler, trendler ve son teknolojiler hakkında verilen satış ve eğitim programları sizce yeterli mi, gelişmesi için neler yapılmalı?
Gerek yurtiçi gerek yurt dışı düzenlenen fuarlarda belirli oturumlarda eğitim sunmaya çalışan firmaları gözlemliyoruz. Ancak fuarlarda yeni ürünlerle tanışma fırsatını yakalamak için harcadığımız kısıtlı zaman diliminde verilen bu sunumların yetersiz kaldığını düşünüyoruz. Bazı markaların özellikle optik cam teknolojileri ile alakalı eğitim kampları ya da seminer günleri gibi etkinlikler düzenleyerek bizlerin müşterilerimize daha sağlıklı ve daha bilimsel açıdan bilgiler vermemizi sağlamaları gerektiğine inanıyoruz.
Yurtdışındaki fuarları ziyaret ediyor musunuz? Bu fuarları takip etmek sizce ne derece önemli?
Nermin hanımın bu konuda tecrübesi var ancak röportajımızın başında çiçeği burnunda bir işletme olduğumuzdan bahsetmiştik. Umuyoruz ki ilk yılımızda 2025 Silmo Paris Fuarına Kübra Karaca Optik olarak katılım gösterebiliriz. Yurtdışındaki fuarlara katılmanın, bakış açımızı genişletmenin yanında sektörün gidişatından ilk haberdar olanlardan olmak için de önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu fuarların yurtdışındaki meslektaşlarımızla fikir alışverişinde bulunmak için de yararlı olduğuna inanıyoruz. Gelişen yeni teknolojilerin ülkemizde de kullanımına alan açmaları açısında da değerli olduklarını düşünüyoruz.
Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın gelişimi ve sektöre kattığı değerleri nasıl yorumlarsınız?
Öncelikle Silmo İstanbul Optik Fuarının mağazamızın kuruluş aşamasında oldukça önemli bir yere sahip olduğunu belirtmek istiyoruz. Silmo İstanbul sayesinde mağazamızı açma sürecinde birçok ürünü yerinde inceleme fırsatımız oldu. Özellikle atölyemizde kullandığımız cihazların ve araçların teminini Silmo İstanbul’dan yaptık. Tüm ürünlerin aynı anda bütün özelliklerini kıyaslama ve inceleme fırsatını sunması sektörel yolumuzu çizmemize büyük katkı sağladı. Üstelik sadece Silmo İstanbul Optik Fuarı’na giriş kartımızı online çıkarmamız ile fuarın çekilişlerinde işletmemiz de bir hediye kazandı. Motivasyon ve şevkimizi artıran hediyelerin düşünülmüş olmasını değerli buluyor ve mağazamız adına teşekkür ediyoruz. Bunun ötesinde Silmo İstanbul Optik Fuarının sektörümüzün büyümesi ve gelişmesi adına çok önemli bir yere sahip olduğunu düşünüyoruz. Fuar, birçok marka ve alanında profesyonel kişileri bir araya getirerek son trend ve teknolojiyi bizlere sunuyor. Yeni ürün keşifleri, yeni teknolojiler ve bilgi paylaşımları gibi ortamlar sağlıyor. Silmo İstanbul Optik Fuarının sektörümüzdeki büyümeye, dönüşüme katkısını ve yeni iş bağlantıları kurmadaki güçlü etkisini destekliyoruz.
Değerli röportajınız için teşekkür ederiz. Son olarak 4 your eyes ile ilgili görüşlerinizi öğrenmek isteriz?
Günümüz teknoloji dünyasında dijital yayıncılığın çok daha fazla kitleye hitap ederek kolay erişim imkanı sunduğunu düşünüyoruz. Yenilikçi içeriklerini geliştirebilir, teknolojileri genişleterek bu anlamdaki deneyimleri daha fazla zenginleştirebilir ve farklı deneyimler bizlere sunabilir. Bizlere sağladığınız bu röportaj imkanı için teşekkür ediyoruz ve tüm ekibinize başarılar diliyoruz.
Temmuz 2025