SAFILO GROUP
Öncelikli İş Ortağınız
Güneş gözlüğü, optik çerçeve, outdoor gözlükleri, google ve kask tasarımı, üretimi ve dağıtımında sektörün öncülerinden Safilo Group, en yüksek kalite standartlarında olmayı sürdürüyor.
Safilo Group Orta ve Doğu Avrupa & DACH Bölgesi Başkanı Thomas Stein, Safilo’yu bugün sektörün ana oyuncularından kılan unsurları ve Safilo’nun müşteri öncelikli yeni iş modelinin detaylarını bizlere anlatıyor.
Safilo küresel varlığından biraz bahseder misiniz?
Safilo’nun Dna’sını oluşturan tasarım odaklı geçmiş ve mirasın yanı sıra, tasarım geliştirme ve geniş marka portföyü, Safilo’yu bugün önemli bir pazar lideri ve ortağı haline getirmektedir. Dünyanın dört bir yanında faaliyet gösteren Safilo’nun iş modeli, tüm üretim ve dağıtım zincirinin takibine olanak tanıyor. Padova, Milano, New York, Hong Kong ve Portland’da bulunan 5 tasarım stüdyomuz, üretim tesislerimiz ve nitelikli üretim ortakları ağımız ile her yüz tipine kusursuz şekilde uygunluk sağlayan ürünlerimizin en yüksek kalite standartlarını karşıladığından emin oluyoruz. Safilo olarak 40 ülkede tamamına sahip olduğumuz geniş iştirak ağımız ve 70 ülkede 50’den fazla dağıtım ortağımızla, tüm dünyada yaklaşık 100.000 seçilmiş satış noktasına ulaşabilmekteyiz.
Türkiye pazarının Safilo Group açısından önemi nedir? Türkiye pazarında hangi markalar daha çok talep görüyor?
Orta ve Doğru Avrupa Bölgemizin bir parçası olan Türkiye, özellikle son yıllarda büyüme yaşadığımız ve marka portföyümüzün genel olarak kabul gördüğü bir pazar. Türkiye’de yüksek bir popülasyon ve marka-model-malzemeden anlayan bilinçli bir tüketici profili var. Özellikle Contemporary segmentte son 2 yılda hızlı bir büyüme yaşadığımızı söyleyebilirim. Carrera ve lisanslı markalarımızdan Tommy Hilfiger özelinde pazar payımızı ciddi oranda büyüttük. Türkiye’ye özel stratejilerimiz doğrultusunda, daha geniş bir müşteri portföyü ile daha yaygın bir dağılım yapıyoruz. Son yıllarda optik payımızı büyük oranda artırdık. Optik-güneş kırılımımızı çok daha orantılı hale getirdik. Marka bağımsız olarak çok güçlü optik koleksiyonlarımız var. Optik portföyümüz farklı tüketici ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanan, kaliteden ödün vermeden fonksiyonelliği ön plana çıkaran her zevke uygun modellerden oluşuyor. Bütün bunlar grubumuzun hedeflediği ‘En iyi tedarikçi olma’ noktasında Türkiye’nin önemini de artıran hususlar.
Safilo Group’un 2022’nin üçüncü çeyreğine ilişkin ticari grafiği nasıl bir görünüm arz ediyor?
Üçüncü çeyrek, yeni koleksiyonlarımızın gücü, markalarımızın arkasındaki yatırımlar ve müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin çeşitliliğini artırmaya yönelik süregelen çabalarımız sayesinde satışlarımızın ve karımızın arttığı bir diğer çeyrek oldu. Üçüncü çeyrekte net satışlarımız, sabit kurlarla %5.6 artış gösteren organik iş kolunun kaydettiği güçlü büyüme hızı sayesinde %14.9 oranında arttı ve sağlam ABD dolarının yarattığı rüzgarla daha da güç kazandı. Güneş gözlükleri, güçlü yaz sezonunun etkisiyle en iyi performans gösteren ürün kategorimiz olmaya devam etti ve çerçeve satışları tüm önemli pazarlarımızda güçlü seyretti. Bu çeyrekte büyümemiz, yeni koleksiyonlarımızın ve pazarlama kampanyalarımızın başarılı lansmanı sayesinde gerçekleşti. Carrera’nın Ducati ile ortaklığı, Polaroid’in yeni ‘Okula Dönüş’ kampanyası, Smith’in hem güneş gözlüğüne hem de optik çerçevelere odaklanan yeni koleksiyon lansmanı ve son olarak Eylül ayında Oracle Red Bull Racing ile Blenders’ın Monza’daki Gran Premio d’Italia’da resmî olarak başlayan heyecan verici yeni ortaklığı gibi önemli görünürlük projelerine odaklanmaya devam ettik.
Türkiye açısından 2022 yılı nasıl geçti?
Türkiye’deki operasyonumuzun 2022 yılındaki gelişiminden memnuniyet duyuyoruz. Güçlü ve dengeli bir marka, coğrafya, ürün ve kanal portföyüne sahip bir Safilo inşa etmeye yönelik stratejik hedefimiz iyi bir gelişim gösteriyor. 2022, Safilo Türkiye için büyüme yılı oldu diyebilirim. Pandemi dönemini, sistemlerimizi iyileştirmek, dijital yatırımlarımızı tamamlanmak, hizmet kalitemizi yukarıya çekmek adına altyapı çalışmalarımızı hızlandırarak değerlendirdik. Pandemi sonrası, bu çalışmalarımızı sahaya yansıtma fırsatımız oldu. Aldığımız olumlu dönüşler bizi daha da motive etti. Ne mutlu ki bütçe tahminimizin üzerinde bir başarı ile yılı tamamlıyoruz.
Safilo Group’un 2023 stratejilerinden ve ana yatırımlarından kısaca bahsedebilir misiniz?
Önceliğimiz, iş ortaklarımız için mümkün olan en yüksek hizmet kalitesini sunmak. 2019 yılında kilit müşterilere ve bağımsız gözlükçülere odaklanmak için Solstice perakende mağazasının satışını gerçekleştirdik. Ayrıca, perakendecilerle herhangi bir mali ilişkimiz bulunmuyor. Safilo olarak, müşterilerimizin satışlarını artırmalarına ve daha verimli olmalarına yardımcı olmak için güçlü bir dijital B2B platformu geliştirdik. Ana müşterilerimiz, güven, saygı ve şeffaflığa dayalı uzun vadeli ortaklıklar kurduğumuz, kendi bölgelerinde tescilli ve lisanslı markalı gözlük ürünlerimizin dağıtımını gerçekleştiren küresel iş ortaklarımız konumundaki bağımsız gözlükçüler. Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentileri kuruluşumuzun merkezinde yer alır ve her zaman işimizin kalbinde konumlanır. Müşterilerimize öncelik vermeye kararlıyız. Bizi tercih eden müşterilerimiz, seçimlerimize ve iş yapma şeklimize değer veren güvenilir ortaklarımızdır. Mağaza içi ve dijital satışların yanı sıra, satış sonrası ve pazarlama destek hizmetleri sunarak her zaman uzmanlık, özveri ve beceri sağlıyoruz. Sunduğumuz her hizmet müşterilerimizle birlikte ve müşterilerimiz için tasarlanıyor. Müşterilerimizin başarısına katkıda bulunmak için onlara tutarlı bir şekilde mükemmel destek ve hizmet sunmaya kararlıyız. Herhangi bir fiziksel perakende satışımız yok ve bu dünyaya girmeye niyetimiz de yok. Dijital dönüşümümüz işimizi 360 derece yeniden şekillendiriyor. Safilo şimdi yenilikçi uygulamaların benimsenmesi yoluyla müşteri odaklı faaliyetlerini destekleyecek ve önemli iyileştirmeler sağlayacak bir dijital dönüşüm stratejisine doğru daha kararlı bir geçiş yaparak iş modelini yükseltiyor. Stratejimizdeki ikinci ana varlık sürdürülebilirlik. Bizim için sürdürülebilirlik, her şeyden önce çevrenin korunması, yenilenebilir kaynakların ve malzemelerin kullanılması ve daha çevreci üretim süreçleri anlamına geliyor. Safilo, Temmuz ayında hepsi küresel ısınmayı durdurmak, biyolojik çeşitliliği geri kazanmak ve okyanusları korumak şeklindeki üç alanda temel çevresel hedeflere bağlı moda ve tekstil endüstrisindeki (hazır giyim, spor, yaşam tarzı ve lüks) şirketleri ve bu şirketlerin tedarikçileri ve distribütörlerini kapsayan global bir koalisyonu bulunan The Fashion Pact’e katıldı. Fashion Pact’ın imzacısı olmak, Safilo’nun amaç odaklı stratejisinin bir parçası ve Safilo Group’un The Fashion Pact misyonu ve öncelikleri uyarınca ‘İklim, Okyanuslar ve Biyoçeşitlilik’ alanlarında yarının küresel zorluklarını ele alan projeler ve girişimler geliştirme taahhüdünü teyit eden bir başka adımı temsil ediyor.
2023’te Türkiye için yatırım planlarınız nelerdir?
2023 yılında Türkiye’de daha da büyümeyi hedefliyoruz. Marka yatırımlarına geçtiğimiz yıla oranla daha fazla hız vereceğiz. David Beckham, Boss Group, Carrera, Tommy Hilfiger ve güçlü kadın koleksiyonları ile Carolina Herrera, Isabel Marant ve Chiara Ferragni marka yatırımlarımızda başı çekiyorlar.
Carrera, Türkiye pazarında öncelikli markalarımızdan biri olarak yatırım anlamında da öncelikli markamız. Ayrıca, son yıllarda en hızlı büyüme yaşadığımız markalarımızdan Tommy Hilfiger, bir diğer yatırım önceliğimiz. Tommy Hilfiger’ın optik pazar değeri de bizim için ayrı bir önem taşıyor.
En yeni lisanslı markalarımızdan David Beckham, tüm dünyaya paralel olarak Türkiye pazarında da kendini kısa bir zamanda ispatlamış ve yerini sağlamlaştırmış markalarımızdan olma özelliği taşıyor.
Bunlara ek olarak, 2023’de lansmanını gerçekleştireceğimiz Carolina Herrera da bizi oldukça heyecanlandırıyor. Ayrıca, hizmet kalitemizi artırmak adına altyapı yatırımlarımız 2023’de de hız kesmeden devam edecek. Safilo, müşterileri ile olan ilişkilerini yeniden şekillendirmeyi, geliştirmeyi ve onların katılımını artırmayı hedefliyor; öte yandan şirket, sürekli olarak müşterilerinin kazanımlarını artırmalarına yardımcı olabilecek yeni araçlar tasarlıyor. Safilo, optikçilere en yenilikçi ürün kataloğundan en gelişmiş e-ticaret ve çok kanallı çözümlere kadar başarılı olmak için gerekli tüm araçları sağlamak üzere You&Safilo adlı yeni bir dijital e-ticaret B2B platformunu hayata geçirdi. You&Safilo platformu, Safilo’nun müşteri merkezli dijital dönüşümünün yeni bir evresi niteliğinde. Bu evre, yeni bir CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sisteminin yayına konmasını da içeriyor. Platform, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakatinin şirket açısından her zaman bir numaralı öncelik olduğunun ve olmaya devam edeceğinin kanıtı niteliğinde.
Safilo’nun portföyündeki son değişiklikler ve stratejilerden bahseder misiniz?
Tescilli ve lisanslı markalar arasında portföy dengesi sağlamanın yanı sıra optik çerçeve ve güneş gözlüğü ürünlerimiz arasında da denge kurmayı hedefliyoruz. Ayrıca, portföyümüzde yerel ve küresel önemi olan markalar arasında bir eşitlik gözetmek istiyoruz. Bunun yanı sıra, önemli lisanslı markalarımızla uzun yıllar devam edecek ortaklıklarımız sayesinde istikrarlı bir portföy ağına sahibiz. Lisanslar ve satın almalar yoluyla çeşitli gözlük segmentlerinde ve referans pazarlarda lider konum elde etmemizi sağlayacak hedefe yönelik büyümelerle marka portföyümüze sürekli olarak yeni bir denge hali kazandırmanın yollarını araştırıyoruz.
Aralık 2022