EDL GRUP OPTİK

Sektörel Deneyim

Yeni koleksiyonumuz Silmo İstanbul 2022’de sergilendi ve ilgi çok yoğundu. Mağazalarını güncel tutmak isteyen herkesin özel organizasyonlardan ziyade Silmo İstanbul’u takip etmelerini öneririm.

Merhaba Emrah Bey… Kendinizi okurlarımıza kısaca tanıttıktan sonra optik sektörüne giriş hikayenizi paylaşabilir misiniz?
Ben Emrah Dil, 1986 yılında İstanbul’da doğdum. Evliyim ve bir oğlum var. Dört kuşaktır optik sektörüne hizmet veren bir aileden geliyorum. Küçük yaşlardan itibaren yaz tatillerinde dükkanda aralıklı olarak çalışırdım. O yaşlarda kalıp çıkarma, el taşı ve diğer optik cihazları temizlemek ile alaylı olarak başladığım bu mesleğe optisyenlik bölümü okuyarak devam ettim. Perakende sektöründen ayrılarak bu işin toptan tarafına geçtim.

Edl Grup Optik’in kuruluş aşamasından, gelişiminden ve sektörel vizyonundan bahsedebilir misiniz?
Yaklaşık on yıllık perakende geçmişimden sonra gerekli bilgi birikim ve uluslararası fuar seyahatlerim sonrası edindiğim deneyim ile optik sektöründe perakendecilerin yaşadığı sorunları ve kar marjını artırmak adına EDL markasını kurdum. Kurulduğumuz yıllarda yurtiçi ve yurt dışı üreticiler ile çalışarak fikir alışverişlerinde bulundum. Bölgesel bayilikler oluşturarak perakendeden gelen biri olarak tezgahın diğer kısmındaki meslektaşlarımın sorunlarını ve satış anında ne gibi zorluklar ile karşı karşıya kaldıklarını bildiğimden dolayı ilk olarak bu sorunlara en hızlı çözümleri sunarak güven kazandım ve markamız satış sonrası hizmet ile diğer markalardan ayrışmış oldu. Uluslararası fuarları ziyaret ederek yurtdışındaki fabrikalar ile çalışma fırsatım oldu. Her işbirliğinden yeni bilgiler öğrendim. Bu bilgi birikimi ve büyüklerimizin fikir ve görüşleri ile Edl Grup Optik’i sektöre kazandırdık. Kendimizi uluslararası fuarlara ziyaretçi olarak değil de katılımcı olarak bulduk ve ihracat adımlarına başladık.

Bünyenizdeki markaların öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir misiniz? Yeni markalar eklemeyi düşünüyor musunuz?
Bünyemizde halen distribütörlüğü üstlendiğimiz Epos markamızla satışlarımız devam etmektedir. Yüzde yüz el işçiliği ile İtalya’da üretilen markamızın distribütörlüğünü dört yıldır yapmaktayız. Bernhard Mayer markası ile de anlaşmamız tamamlanmış olup 2023 yılında ürünlerini Türkiye pazarına ulaştırmaya başlayacağız. Takip ettiğimiz ve görüşmelerimizi sürdürdüğümüz markalar mevcut. Bu markaların da bir ya da iki tanesinin koleksiyonlarını 2023 yılında getirmeyi planlıyoruz.

Satış ve dağıtım ağınızın işleyişi nasıldır? Bu ağları geliştirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Satış temsilcilerimizin bölgeleri ziyaretleri ile ilerlemekteyiz. Artan konaklama yakıt masraflarından dolayı ve müşterilerimize daha hızlı ulaşabilmek adına www.edlgrup.com b2b sayfamızı da yayına aldık. Sizin sayenizde buradan web sitemizin de duyurusunu yapmış olalım.

Markalarınıza ait koleksiyonları hangi etkenlere göre belirliyorsunuz?Koleksiyonları oluştururken birçok etken etkili oluyor. O dönemin tarzı renkleri modası bunların hepsini dikkate alıyoruz. Koleksiyonlarımızın trendlere uygun ve güncel olması da bizim için önemli etkenler arasında yer alıyor.

Sektördeki bilinirliğinizi artırmak için hangi tanıtım ve reklam çalışmalarına başvuruyorsunuz?
EDL Grup Optik olarak önceliğimizin uluslararası fuarlar olduğunu söylemeliyim. Bu sebeple firmamız ve markalarımızla ilgili yeniliklerimizi ve tanıtımlarımızı yurt içi yurt dışı fuarlarına katılarak gerçekleştirmeyi tercih ediyoruz. Sosyal medya ile de tanıtım ve reklam çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Türkiye optik sektörünün bugünü ve geleceği ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Türkiye optik sektörü her geçen gün gelişmeye devam ediyor. Bu gelişim ekonomik olarak birçok zorlukla karşılaşan ülkemizin koşullarına rağmen devam ediyor. Optisyenlik bölümünden mezun olan genç arkadaşlarımızın sayısı da bu mesleğe olan ilgiyi gözler önüne seriyor.

Optik sektörü için önemli olan odalaşma süreci hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Optik sektörünün tek çatı altında toplanması gerektiğine inanıyorum. Kişisel kavga ve egoların bir kenara bırakıldığı, bu sektör adına ne yapılabilir ve daha nasıl katkı sağlanabilir gibi soruların tartışıldığı bir oda mesleğimize değer katacaktır.

Sizi diğer tedarikçi firmalardan ayıran temel özellikleriniz nelerdir?
Perakende sektöründen geldiğim için toptancıların o dönemlerde ziyaretlerinden hep dersler çıkarmıştım. Örnek aldıklarım ve asla örnek almayacağım kişilerin davranışlarına şahit oldum. Tezgahta yaşanılan problemleri çok iyi bildiğim için bunlara çözüm olacak satış teknikleri uyguladım. Bu bilgi ve birikimi birleştirerek günümüzde de aynı şekilde devam etmekteyim.

Optik ve güneş gözlüklerinde 2023 trendleriyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?2023 yılı bizi renkli tasarımların beklediği bir yıl olarak öne çıkacaktır. Klasik kesimler, kalın kemikler, çekik cat eye dediğimiz modeller özellikle güneş gözlüklerinde ön planda olacaktır. Optik modellerde ise daha renkli modeller ile eğlenceli gözlükler göreceğiz.

Silmo İstanbul Optik Fuarı sizin için nasıl geçti? Fuar hakkında genel değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Fuarda müşterilerimiz ile kavuşmanın heyecanını yaşıyoruz. EDL markamızın yeni koleksiyonu Silmo İstanbul 2022’de özel olarak sergilendi ve ilgi çok yoğundu. Buradan sizin vasıtanız ile standımızı ziyaret eden tüm meslektaşlarımıza teşekkür ederiz. Fuarlara katılmak ve ziyaretçi olmak yenilikleri takip etmek için çok önemli. Mağazalarını güncel tutmak isteyen herkesin özel organizasyonlardan ziyade Silmo İstanbul’u takip etmelerini öneririm. Optik çerçeve, güneş gözlüğü, cam, makine, yedek parça, aksesuar yani tüm optik sektörüne fuarda ulaşmak mümkün.

On beş yıldır aralıksız optik sektörüne yön veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
4 your eyes sektöre yön veren yenilikçi bir dergi. Her ay ofise gelecek sayıyı heyecan ile bekliyorum. Sektörel haberlerden tutun da trend markalarla yapılmış röportajlara kadar size her türlü bilgiyi sunan eşsiz bir kaynak. Emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Aralık 2022