SAFİR OPTİK

İlkeli ve Dürüst Hizmet Anlayışı

“Silmo İstanbul sektörümüzün yurt dışına açılan kapısı, optik sektörüne dinamik, yenilikçi ve birleştirici bir çizgi getiren etkin bir organizasyonudur.”

Merhaba Hasan Bey… Kendinizi okurlarımıza tanıtıp, optik sektörüne nasıl başladığınızdan söz edebilir misiniz?
Merhabalar, ben Hasan Yağcı. 1972 yılında Konya’nın Bozkır ilçesinde doğdum. Sektöre 1987 yılında Sirkeci’de çırak olarak başladım. Kalfa ve ustalık tecrübelerimi de edindikten sonra ilk optik mağazamı 1999 yılında Şirinevler’de açtım. 2007 yılına kadar perakende sektöründe hizmet vermeye devam ettim. Sonrasında ise optik sektörüne yönelik gelişen tecrübe ve bilgilerime dayanarak toptan satış ve üretim faaliyetlerine geçiş kararı verdim.

Safir Optik’i kurma kararını nasıl aldınız, firmanızın kuruluş hikayesini okurlarımızla paylaşabilir misiniz?
Perakende gözlükçülük yaparken daha iyi hizmet verebilmek için; ürün çeşitliliği ve tedarik eksikliğimizi görmemiz, tasarımdan renge, kendi çizgimiz olsun düşüncesiyle 2007 yılında toptan satış ve üretime girme kararı alıp, şu an işletmeciliğini yapmakta olduğum Safir Optik’i kurmaya karar verdim. Bu sayede küçük yaşlarda atıldığım optik sektörünün hemen her alanında hizmet verdikten sonra 15 yıla yakın süredir de hem toptancılık faaliyetlerimizle hem de gerçekleştirdiğimiz üretim faaliyetlerimizle sektörün içinde tarzlarımızla ve duruşumuzla ‘Bizde Varız!’ demekteyiz.

20 yıla yaklaşan firmanızın temel değerlerinden ve sektöre bakış açısından bahsedebilir misiniz?
2007 yılında kurduğumuz firmanın vizyon, misyon, ilke ve değerlerinden ödün vermeden faaliyetlerimize ve çalışmalarımıza devam etmekteyiz. Safir Optik’in vizyonunu yani sektöre yönelik genel bakışını ve duruşunu açıklamak için optik problemlerin çözümlerinde farklılıklar oluşturup sektörde kalıcı üstünlükler elde etmenin hedefimiz olduğunu öncelikle belirtmeliyim. Böylece müşterilerimize yönelik çözüm odaklı olma felsefemiz doğrultusunda; etkin, ekonomik ve yenilikçi optik teknolojiler kullanarak onlara en ideal çözümleri üretmek ve müşterilerimizle bütünleşerek ulusal arenada söz sahibi firmalar arasında yer alma olarak vizyonumuzu özetleyebilirim. Öncelikli olarak müşterilerimizi ön plana yerleştirmeyi amaçladığımızı ve yöneticiler, çalışanlar ve çözüm ortaklarımızla birlikte hareket ederek müşterilerimizden gelen tüm ihtiyaç ve taleplere en etkin ve en hızlı yanıt verebilmeyi ve müşterilerimizin markalaşmalarını sağlamayı da Safir Optik olarak misyon edindiğimizi belirtmeliyim.

Bu temel vizyon ve misyona bağlı kalarak kişiler arası güvenin temelini oluşturan dürüstlük ilkesinden yola çıkarak, öncelikle müşterilerimizle olan bakış açımıza ve onlarla olan alışverişlerimize dürüstlük ilkesini yerleştirmiş durumdayız. Safir Optik için hizmette dürüstlük çok büyük bir değerdir ve firma olarak dürüstlüğün bizim geleceğimiz olduğuna inanmaktayız. Diğer bir temel değerimiz, ortak akıl kullanmanın doğruluğunu bilmemizden kaynaklanan tüm önerilere açık olma ilkesidir. Ayrıca müşterilerimizin ve çalışanlarımızın duygu ve düşüncelerine ulaşabilmek için açık iletişim kurmak yani her alanda şeffaf olmak da Safir Optik olarak asla ödün vermeyeceğimiz, DNA’mıza yerleşmiş temel değerler arasında önemli bir yer tutmaktadır.

Safir Optik çatısı altında üretimini gerçekleştirdiğiniz markalarınız hangileridir ve bu markaların genel özellikleri nelerdir?
Safir Optik’i 2007 yılında kurduğumuz günden bugüne yıllar içerisinde edindiğimiz tüm sektörel tecrübemizle, optik sektöründeki belirleyici rolümüz ve piyasaya kazandırdığımız yeni markalarımızla profesyonel çizgimizden vazgeçmeden hizmet vermeye devam etmekteyiz. Safir Optik olarak güneş gözlüğü ve optik gözlüğü pazarında bünyemizde kendi markalarımız olarak Tudor, Carat, Blue Black ve İmpala yer almaktadır. Tudor markamızda genellikle hem erkek hem kadınlara yönelik konfor vadeden ve tasarımsal açıdan daha klasik modellerden oluşan koleksiyonlarımızın üretimi sağlamaktayız. Blue Black markamızın koleksiyonlarında stil sahibi kullanıcılara hitap edebilen daha tarz ve trend ürünlerimize yer vermekteyiz. Carat markamızda ise lüks görünümleri seven gözlük kullanıcılarına daha çok hitap eden abiye ve şık tasarımları olan gözlüklerimizden koleksiyonlar hazırlamaktayız. İmpala markamızda ise güncel, günlük kullanıma uygun tüm kullanıcıların rahatlıkla ulaşabileceği ekonomik gözlüklerin üretimini gerçekleştirmekteyiz.

İmalat tesisinizin faaliyetlerinden ve üretim kapasitesinden bahsedebilir misiniz?
Üretim tesisimizde metal gözlük imalatı gerçekleştirmekteyiz. İstanbul’da yer alan 800 metre karelik kapalı alanı bulunan üretim tesisimizde, 35 personel ile aylık 20.000 adet gözlük imal etmekteyiz. Günümüzde sosyal medyanın etkisi ile insanların gözlük modeli tercihleri hızlı şekilde değişim göstermekte, bizler de bu model takiplerini yaparak optik mağazaların taleplerini karşılamaktayız. Safir Optik olarak tecrübeli ekibimiz, yenilikçi bakış açımız ve trendleri takip eden vizyonumuz ile her geçen gün büyümeye ve gelişmeye devam etmekteyiz. Bu bağlamda 2021 yılı içerisinde üretim alanımızı arttırarak plastik gözlük imalatına başlamayı planladığımızı söyleyebilirim.

Firma bünyenizde sadece distribütörlüğünü yürüttüğünüz optik ve güneş gözlüğü markaları bulunuyor mu? Zorlu geçen 2020 yılına rağmen firmanıza marka ekleme planlarınız var mı?
Firma bünyemizde distribütörlüğünü yürüttüğümüz markalar bulunmamaktadır. Ancak az önce de belirttiğim gibi gelişim ve büyümeden yana bir firma olduğumuz için marka portföyümüzü genişleterek yeni marka ekleme planımızın olduğunu belirtebilirim. Bu konudaki çalışmalarımızın başladığı haberini de buradan duyurabilirim. İspanya’daki tanınan bir markanın Türkiye distribütörlüğü için onlardan gelen talep üzerine görüşmelerimiz devam etmektedir. Türkiye’nin Avrupa ülkelerine göre artan yüksek nüfus ve gözlük kullanım oranından dolayı yabancı firmaların Türkiye’deki gözlük pazarı ilgilerini çekmektedir.  Biz de bu artan ilgiyi fırsata çevirerek ülkemiz adına katma değer eklemeye devam edeceğiz.  Aynı zamanda Covid-19 pandemisi gibi olumsuz şartlar oluşturan bir kriz ortamına rağmen yeni personel alımları yapmayı ve pazarlama ağımızı genişletmeyi planlıyoruz.

Safir Optik olarak sektörde tedariğini sağladığınız farklı ürünler bulunuyor mu? Okurlarımızı bilgilendirebilir misiniz?
Sektörde optik ve güneş gözlükleri haricinde gözlük kılıfı, güneş gözlüğü camı ve renkli kontakt lens tedariği sağlamaktayız. Optik sektörünün bütün kalemlerini talepler noktasında yurtiçi kaynaklar yeterli olduğunda ülkemizden, yetersiz olduğu durumlarda da yurt dışından ithalatını sağlayarak her zaman ilk sıraya yerleştirdiğimiz müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarını karşılamaktayız.

Safir Optik’in tedarik ağından ve bu ağın işleyişinden bahsedebilir misiniz
Ülkemizin 7 bölgesine hizmet veren pazarlama ağımız mevcuttur. Perakende optik mağazalarının talepleri bizler için çok önemlidir. Onların ihtiyaçlarını karşılayabilmek için tedarik ağımızı sürekli canlı ve arttırabilir halde tutmaya çalışıyoruz. Her ne kadar dijital dünyada web sitemiz aracılığı ile de yer almış olsak da sektörümüzün insan odaklı olduğunun farkındayız. Bu sebeple yüz yüze iletişimin ve alışverişin öneminin yadsınamaz olduğuna inanıyoruz. Bizim için önemli olan müşterilerimizin her şeyi en güzel biçimde görebilmelerini sağlamak ve sürekli müşteri memnuniyeti odaklı olarak hizmet sunmamızdır.

Plasiyerlerimiz ülke genelinde optik mağazalarını ziyaret ederek sürekli yeni talepleri topluyor, üretilen ürünlerimizin fiziki olarak görmelerini ve incelemelerini sağlamaktadırlar. Siparişleri de aldıktan sonra Genel Müdürlüğümüze bu siparişlerin aktarımını online olarak gerçekleştirmektedirler. Daha sonra gelen siparişler, finans ve muhasebe departmanımızdan onay aldığı takdirde, depoya siparişin sevki yapılmaktadır. Depoda siparişler hızlı bir şekilde hazırlanarak, satış faturası kesilip kargo ile Türkiye’nin dört bir yanına ulaşımını sağlıyoruz. Müşterilerimizle kurduğumuz karşılıkla güvene dayanan ilişkiler sayesinde hizmet kalitemizi giderek daha etkin hale getirmekteyiz.

Uzun yıllar sektörel deneyimi olan bir isim olarak firmanız adına pandeminin yol açtığı kriz ortamını nasıl yönettiniz? Pandemi Safir Optik’i nasıl etkiledi
Öncelikle tüm dünyayı ve ülkemizi elbette başta sağlıklarımız olmak üzere ticari, ekonomik ve sosyal yaşamda olumsuz ve kötü yönde etkileyen Covid-19 pandemisinin en kısa zamanda çözüme kavuşmasını dilediğimi belirtmek isterim. Safir Optik olarak ise pandemi başladığından bugüne firma olarak kendimizi yenilenme ve yeniden yapılanmaya adadık. Tabii ki dijitalleşmenin büyük önem kazandığı bu süreç de biz de altyapımızı daha dijital ve daha güncel hale getirmeye odaklandık. İş yapmanın mümkün olamadığı dönemleri yeni sezona yönelik olan planlama ve hazırlık çalışmalarımızla geçirdik. Pandemi sırasındaki kısmi açılmayla birlikte işlerimizdeki yoğunluk da başlamış oldu. Yeniden tüm dünya ve ülkemiz için sağlıklı, güzel günlerin bir an önce gelmesini dilerim.

Pandemi döneminde bayilerinize yönelik sunduğunuz hizmetlerde değişiklikler yaptınız mı?
Pandemi dönemiyle birlikte tabii ki biz de Safir Optik olarak değişmesi gereken zorunlu koşullara uyum sağlamak için hizmetlerimizde farklılıklara gittik. Pandemi sürecinde müşterilerimizin ve çalışanlarımızın sağlık ve güvenliğini sağlamak adına, teması olabildiğince azaltarak alışverişlerimizi internet ortamına taşıdık. Tedariğini sağladığımız yedek parçalara yönelik ihtiyaç ve talepleri de Whatsapp hattımız üzerinden gerçekleştirerek hizmetlerimizin sürekliliğini sağlamaya devam ettik. Bu hizmetler zorlu pandemi şartlarında müşterilerimizin taleplerine daha hızlı cevap verebilmemize olanak tanırken aynı zamanda firmamızın pazarlama maliyetlerinin azalmasını sağlayarak bu zorlu dönemde bize avantaj sağlamıştır.

Covid-19 tedbirleri kapsamında firmanızın çalışma sisteminde değişiklik yapmanız gerekti mi? Aldığınız sağlık önlemlerinden bahsedebilir misiniz
Pandeminin ilk başladığı andan itibaren gereken tüm önlemleri almaya devam ediyoruz. Safir Optik olarak sağlık bizim için her türlü konudan daha önemli ve önde geliyor. Bu sebeple uygulanması gereken tüm hijyen tedbirlerini ilk günden beri gerçekletirmekteyiz. Bununla alakalı ekibimiz ile birlikte toplantılar düzenleyip konu hakkında tüm çalışanlarımıza bilinçlendirme eğitimleri verdik. Tüm saha ve ofis çalışanlarımıza maske ve dezenfektan teminini sağladık. Üretim ve ofis binalarının temizliğine ve hijyenine fazlasıyla dikkat ettik. Tüm girişlere otomatik ateş ölçer ve maske kontrolü yapan elektronik cihazlar yerleştirdik. Uyarıcı yazılar ve işaretler astık. Ofis içerisinde mesafeye uygun oturma planları sağladık.

Safir Optik için yakın gelecek beklentileriniz ne yöndedir, aktarabilir misiniz?Temel vizyon ve değerlerimizi merkeze almayı sürdürerek markalaşma çalışmalarına devam edeceğiz. Yaptığımız ve yapmayı planladığımız tüm çalışmalar neticesinde emin adımlarla ilerleyerek küresel optik pazarına açılmak Safir Optik olarak en önemli hedeflerimiz arasında yer almaktadır. Pandemi sürecinin olumlu sonuçlarıyla daha kısa süre içerisinde karşılaşma durumu gerçekleşebilirse tüm markalarımızla büyüme hızımızı katlayarak sürdürebileceğimize ve dünyanın daha güzel görmesini sağlayabileceğimize inanıyoruz.

Gerçekleştirildiği ilk yıldan bugüne artan yerli-yabancı ziyaretçi ve katılımcı sayılarıyla, ülkemizin sektörel gelişimine katkı sağlayan Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Öncelikle Covid-19 pandemisi dolayısıyla 2020 Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın düzenlenememesinin optik sektörümüz için büyük kayıp olduğunu düşünüyorum.  Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki düşüncelerime gelirsek; Silmo İstanbul sektörümüzün yurt dışına açılan kapısı, optik sektörüne dinamik, yenilikçi ve birleştirici bir çizgi getiren etkin bir organizasyonudur. Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı gerçekleştirdiğiniz için Safir Optik adına tüm zorlu koşullara rağmen başarılarınızın devamını diliyorum.

Sektöre hizmet eden dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
4 your eyes Optik Magazin Dergi’sini uzun yıllardır çok severek takip ediyoruz. Çünkü sektördeki tüm gelişmeleri sunuyorsunuz. Her ay yayınlanan bilgileri her seferinde ayrı heyecanla okumamı sağlıyorsunuz. Bu sektörde çok önemli bir yerde olduğunuzu düşünüyorum. Sektörü güzelleştiriyorsunuz. İyi ki varsınız diyorum ve teşekkürlerimi sunuyorum.

Ağustos 2021