ANDA OPTİK
Yeni ve Yenilikçi

Silmo İstanbul, uluslararası katılımcıları bir araya getirerek yeni ürünlerin tanıtılması, sektörel yeniliklerin paylaşılması ve iş ilişkilerinin güçlendirilmesi açısından değerlidir.

Merhaba Dilhun Hanım. Kendinizi biraz tanıtarak, optik sektörü ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?

Merhabalar 2013 yılında Işık Üniversitesi’nde eğitimime başladım. İki yıllık eğitim sürecimin ardından İzmirli olmama rağmen İstanbul’da kalıp iş hayatıma burada devam ettim. İlk olarak Etiler’de bulunan Etiler Optik’te işe başladım. Ufuk Bey ve Seda Hanımın desteği ile 5 yıllık bir tecrübe edindim. Sonrasında memleketim olan İzmir’e döndüm. Burada tabii ki sektörde devam ederek Alsancak’ta bulunan Atölye Gözlük Optik’te çalışmaya başladım. Atölye Gözlük’te Esen ve Kaan Beylerin destekleri ile yaklaşık bir 5 yıl daha geçirdim. Şimdi ise yaklaşık 10 yılı aşkın tecrübesiyle eşim Aykut ile hayalimiz olan Anda’yı açmaya karar verdik.

Anda Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz?

Optik mağazamızı kurmadan önce, pazarı araştırmak ve potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarını ve tercihlerini anlamaya önem verdik. Rekabet analizi yapmak ve yerel pazardaki rakipleri incelemek bizlere stratejik kararlar almamızda yardımcı oldu. Ayrıca bir iş planı oluşturarak, işletmemizin hedeflerini, stratejilerini, operasyonel planlarını ve finansal tahminlerini belirlemeye özen gösterdik. İşletmemizin uzun vadeli başarısı için bir yol haritası sağlamalıydık ve de mağazamız için uygun bir konum seçerek gerek trafik yoğunluğunu, demografik faktörleri hatta kira maliyetlerine kadar erişilebilirlik gibi faktörleri göz önünde bulundurmalıydık.

Peki Anda Optik’in lokasyonunu belirlerken nelere dikkat ettiniz?

Mağazamızın hedef kitlesi ve potansiyel müşterilerimizin segmentlerini göz önünde bulundurduk. Mağazanın kolay ulaşılabilir olması ve yüksek trafikli bir bölgede olması önemliydi. Bu nedenle ana yollara, toplu taşıma araçlarına yakınlığı gibi faktörleri de dikkate aldık. Rakip mağazaların konumlarını da göz önünde tutarak stratejik bir yer seçimi yapmalıydık. Rakiplerden uzak olmak veya rekabet avantajı sağlayacak özel bir konum seçmek bu aşamada önemliydi. Bölgedeki demografik veriler de hedef kitlenin mağazaya olan ilgisini belirlemede önemli bir yer aldı. Mağazanın görünürlüğü ve görsel olarak çekiciliği önemliydi. Ana caddelerde bulunmanın, potansiyel müşterilere daha kolay ulaşma ve markanın imajını güçlendirme açısından avantaj sağlayacağını düşünüyoruz.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?

Müşterilere öncelikle yüksek kaliteli ürünler sunmak önemlidir. Optik ve güneş gözlüklerinde kullanılan asetat ve metal çerçeve kalitesi özellikleri gibi faktörleri göz önünde bulunduruyoruz. Müşterilerimizin belirli markalara olan sadakati ve algısı, mağazanın marka seçimlerini elbette etkiliyor. Moda trendlerini takip etmek ve güncel moda trendlerine uygun ürünleri tercih etmek bizim için önemlidir. Çoğunluk dünyaca ünlü moda markalarını tercih ederken bir kesim de artık daha butik daha farklı özellikleri olan özel tasarımlara yöneliyor. Bu nedenle iki tarafa da hitap edebilmek adına moda markası da butik tasarım markalarını da mağazamızda bulunduruyoruz ve açıkçası butik ürünler daha çok talep ediliyor.

Mağazanızda her segmentten ürüne yer veriyor musunuz?

Farklı ürün segmentlerine sahip olmak, farklı müşteri gruplarına hitap etme şansını artırıyor. Geniş bir müşteri tabanı oluşturmak potansiyel satışları artırmamızda önemli bir rol alıyor. Ayrıca farklı ürün segmentlerine sahip olmak, müşterilerin farklı ihtiyaçlarını karşılamaya ve de genellikle ek satışlar yapmamızı sağlıyor. Özellikle belirli bir ürün segmentinde rekabet yoğunsa, farklı segmentlere yönelmek rekabet avantajı sağlayabilir diye düşünüyoruz. Kaliteli ve çeşitli ürünler sunan bir mağaza olduğumuzu düşünüyorum bu da müşterilerin gözünde güvenilir bir imaj oluşturabiliyor ve de mağazanın marka değerini yükseltebiliyor.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?

Kesinlikle talep geliyor. Designer yani butik markalara yönelik istek son yıllarda çoğalıyor. Designer markalar genellikle kaliteli malzemeler, özgün tasarımlar ve marka prestiji ile tanınıyor ve bu nedenle birçok müşteri tarafından öncelikli hale geliyor. Bu talepler doğrultusunda da bizler de designer markalara daha çok yöneliyoruz ve keyifle satıyoruz. Müşterilerimiz genellikle designer markaları tercih ederken kalite, prestij ve benzersizlik arayışında oluyorlar ve bu ürünlerde hepsini bulabiliyorlar.

Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?

Açıkçası her zaman cadde mağazalarını daha çok sevmişimdir. Bu nedenle iş hayatımın her süreci cadde mağazalarında geçti. Anda Optik için de bu yüzden cadde mağazasını tercih ettim. Çünkü cadde mağazaları genellikle ana yollar üzerinde veya yoğun caddelerde yer aldığından, daha fazla yaya trafiğine ve potansiyel müşterilere açık oluyor. Cadde, alışveriş merkezlerine kıyasla daha fazla görünürlüğe sahip olabilir. Vitrinlerin, tabelaların ve dış mekan reklamlarının kullanılması, mağazanın dikkat çekmesine yardımcı olabilir. Sokakta gezerken rastgele bir mağazayı keşfetme ve keşif yapma hissi, bazı müşteriler için daha keyifli bir seçenek oluyor.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmelerinin gerekliliği hakkında neler düşünüyorsunuz?

Sektör içi eğitimler, mağaza çalışanlarının ürün bilgisini elbette artırabilir. Yeni trendleri ve teknolojileri öğrenmelerini sağlayabilir ve müşteriye daha iyi hizmet sunmamıza yardımcı olabilir. Bu eğitimler, mağazamızın marka imajını güçlendirebilir ve müşteri sadakatini artırabilir. Mağaza çalışanlarının düzenli olarak eğitilmesi ve bilgilendirilmesi elbette ki önemli ama eskiye nazaran bu eğitimlerin azaldığını düşünüyorum. Yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi, güncel satış teknikleri ve müşteri ilişkileri konularında düzenli eğitim programları düzenlemek, çalışanların sürekli gelişimini sağlayabilir. Günümüzde artık teknoloji sayesinde yararlı olabilecek birçok eğitim imkanı buluyoruz.

Ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?

Toplumda gözlük kullanımının önemi ve göz sağlığıyla ilgili bilgi düzeyinin artırılması önemlidir. Göz sağlığıyla ilgili kampanyalar, seminerler ve özellikle sosyal medya gibi iletişim kanalları kullanılarak halkın gözlük kullanımı konusunda bilinçlendirilmesi kesinlikle sağlanabilir. 

Göz muayenelerinin düzenli olarak yapılması, görme bozukluklarının erken teşhis edilmesi ve uygun gözlüklerin reçete edilmesi açısından önemli bir yer alıyor. Özellikle sağlık sigortalarının gözlük maliyetlerini kapsaması gibi önlemleri de göz önünde bulundurmalıyız. Son olarak da eklemek istediğim okullarda göz sağlığı (teşhisi) kontrolü ve bununla beraber gözlük kullanımıyla ilgili eğitim programları düzenlenmelidir.

Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 10. kez gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarını başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?

Türkiye’nin optik sektöründeki gelişmeler Silmo İstanbul Optik Fuarı’nda ideal bir şekilde sergilenmektedir. Silmo İstanbul, optik sektöründeki uluslararası katılımcıları bir araya getirerek, yeni ürünlerin tanıtılması, sektörel yeniliklerin paylaşılması ve iş ilişkilerinin güçlendirilmesi açısından önemli bir platform sağlamaktadır.

Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Dergimiz 4 your eyes’in dijital yayıncılığa geçişi ilgili yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?

Açıkçası dijital yayıncılığı daha pratik buldum. Uzakta da olsak derginizle etkileşim kurmak ve geri bildirim alma fırsatı sunuyor. Bizler de içerik hakkındaki düşüncelerimizi paylaşabilir, yorum yapabilir ve hatta içeriği sosyal medya üzerinden paylaşabilir olmamız çok keyifli olacaktır. Başarılarınızın devamını diliyoruz.

 Temmuz 2024

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir