YARATICILIK VE CESARET

Tavır, vizyon ve stilleriyle Amerika Birleşik Devletleri’nden yola çıkıp küresel optik sektöründe yer edinen gözlük markalarından bazılarına yakından bakmaya ne dersiniz?

L.A. EYEWORKS – DEVRİMSEL STİL

Tüm zamanların en etkili Amerikan gözlük markalarından biriyle tanışmaya hazır mısınız? L.a. Eyeworks, Los Angeles’tan başlayarak küresel bir fenomene dönüşme yolunda uzun bir yol kat etti. Marka, Barbara McReynolds ve Gai Gherardi tarafından gözlük endüstrisinin bir devrime hazır olduğu 1979 yılında Los Angeles’taki Melrose Caddesi’nde açılan tek bir mağaza ile hayatına başladı. İki tasarımcı o yıllarda eşit derecede cesur ve cüretkar olan tasarımlarıyla Amerikan optik dünyasına yepyeni bir bakış açısı getirmeyi başardılar.

Kırk yılı aşkın süredir L.a.Eyeworks, seçici müşterileri için asetat ve metal çerçeveler tasarlayarak optik sektörünü sarsmaya devam ediyor. Tanınabilir ve tavizsiz stillerini kullanıcılarının beğenisine sunuyor. Markanın DNA’sında değişmeyen bir diğer unsur ise fotoğrafçı Greg Gorman tarafından çekilen reklam kampanyalarıdır. 1981’den bu yana iki yüzden fazla ünlü “Yüz, bir sanat eseri gibidir” sloganı altında markanın kampanyalarında boy gösterdi. L.a. Eyeworks insanları bakmayı bırakıp görmeye başlamaya teşvik etme misyonundan gelecek yıllarda da vazgeçmeyeceğini her koleksiyonuyla yeniden vurguluyor.

LEISURE SOCIETY – ÇABASIZ ZARAFET

Leisure Society için her şey hayattaki güzel şeylerle ilgili ve tabii ki buna gözlükler de dahil. Tasarımcı Shane Baum markayı dünyanın bulabileceği en iyi gözlükleri üretmek gibi net bir vizyonla kurdu. Bu inanç ve vizyon, markanın eşit derecede şık ve zamansız tasarımlara odaklanmasını sağlıyor. Leisure Society koleksiyonları, el yapımı yapım teknikleriyle birlikte en son teknoloji kullanılarak hayata geçiriliyor.

Çok az Amerikan gözlük markası gibi Leisure Society de lüks malzemelere vurgu yapıyor. Marka, optik koleksiyonlarındaki titanyum çerçeveler için on iki, on sekiz ve yirmi dört ayar altın kaplama, elmaslar ve bufalo boynuzu kullanıyor. Ayrıca Leisure Society imzası taşıyan güneş gözlükleri kaliteli camlarıyla dikkat çekiyor. Marka, yansıma önleyici UGR12, Diamond Cast ve hidrofobik kaplama ile sunulan polarize CR-39 camları tercih ediyor. Leisure Society’nin lüksü çabasız zarafete dönüştürdüğü tasarımları onu Amerikan markaları arasında ön plana çıkarıyor.

CHROME HEARTS – MÜCEVHER GİBİ

Tavır, stilden ödün vermeyen bağlılıkla buluşuyor. Chrome Hearts 1988 yılında motosiklet tutkunu Richard Stark ve eşi Laurie Lynn Stark tarafından kuruldu. Amerikan yaşam tarzı markası yaygın olarak mücevherleriyle tanınıyor. Chrome Hearts bu benzersiz DNA’yı gözlüklere de aktarıyor. Markanın çerçevelerinde cesur ön kısımlar, ince süslemeli metal bileşenlerle buluşuyor. Göz alıcı ve alışılmışın dışında görünümler vadeden markanın çerçevelerine daha yakından bakıldığında gravürler ve rafine malzeme kombinasyonları gibi hassas detaylar göze çarpıyor. Hayatı tüm hızıyla yaşayanlara odaklanan marka, Amerikan optik dünyasına benzersiz stiller sunuyor.

Kaynak: Favrspecs

Eylül 2022