USTALIK VE MÜKEMMELLİK
Japonya merkezli gözlük markaları gerek trendlere yön veren tasarım çizgileri gerekse de mükemmelliğe oynayan üretim teknikleriyle dünyaya örnek oluyor.
Japonya özellikle Fukui bölgesi olmak üzere yüzyıllar öncesinden günümüze, gözlük tasarımı ve üretimi konusunda ön sıralarda yer alan ülkelerden biri olmuştur. Dünyanın en önde gelen gözlük markaları bile söz konusu gözlük üretimi olduğunda ‘Made in Japan’ etiketine güvenmektedirler. Çok hafif ve anti-alerjik olan titanyumdan yapılan ilk optik gözlükler yine Japonya imza taşımaktadır. Japon gözlük endüstrisi dünyanın en yüksek kalitedeki, en stilistik ve ustalık isteyen ürünlerini sunan markalara ev sahipliği yapmaktadır. Trendlere yön veren ödüllü ve öncü Japon gözlük markalarına daha yakından bakmak ister misiniz?
MASUNAGA ÖNCÜLÜĞÜNÜ DAİMA KORUYOR
Masunaga sahip olduğu miras ve itibarla, Japonya merkezli gözlük markaları arasında dünya optik sektörüne yön veren markaların öncüsü kabul edilmektedir. Bunun en önemli nedenlerinden biri de Masunaga ile özdeşleşen ustalık ve mükemmeliyetin markanın köklü tarihine dayanmasıdır. Gozaemon Masunaga tarafından 1905 yılında kurulan marka, Osaka ve Tokyo gibi Japonya şehirlerindeki gözlük ustalarının Fukui bölgesinde atölyeler açmalarını teşvik etmiştir. Bu nedenle Fukui, günümüzde Japonya’nın en önde gelen gözlük atölye ve fabrikalarına ev sahipliği yapmaktadır. Japonya gözlük üretiminin merkezi haline gelen bu bölge, titiz ve el hüneri üretim süreçlerinde en iyi materyalleri tercih eden Masunaga’nın sektörel çıtayı her geçen gün daha da yükseltmesine olanak sunmaktadır. Masugana’ya ait optik ve güneş gözlüğü koleksiyonları detaylarına gösterilen özenden taviz vermeyen, eşsiz kalitede oluşlarıyla küresel optik sektöründe kendine yer edinmiştir. Markanın koleksiyonlarında elle parlatılmış asetat, saf titanyum, dayanıklı menteşeler ve özel perçinler göze çarpan özellikler arasındadır.
EYEVAN ZAMANIN RUHUNU YAKALIYOR
Kökleri 1972 yılına dayanan Eyevan, Japon gözlük sanatını ideal bir şekilde yansıtan koleksiyonlarını beğenilere sunduğunda tüm optik dünyasının yakın ilgisiyle karşılaşan bir marka olarak karşımıza çıkıyor. Yüksek seviyedeki kalitede olan materyalleriyle zamanın ruhunu yakaladığı tasarımlarını üreten marka ilk büyük çıkışını 1985 yılında Madonna ve Prenses Diana gibi ünlülerce tercih edildiği zaman yapmıştır. Geleneksel Japon ustalığını yansıtan gözlük koleksiyonları için modern üretim tekniklerini denemeyi de ihmal etmeyen Eyevan, dünya çapındaki kullanıcılarına zamansız şıklığı ve çabasız zarafeti sunmaya devam etmektedir. Eyevan modaya ve trendlere yön veren optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarının reklam kampanyaları ve reklam kataloglarıyla da kalitesinden söz ettirip, küresel optik dünyasının ilgisini çekmeyi başarmaktadır.
MATSUDA’DA USTALIK SANATLA BULUŞUYOR
Matsuda gibi bir gözlük markası için sanat ve moda büyük resmin önemli parçalarını oluşturmaktadırlar. 1967 yılında Mitsuhiro Matsuda tarafından Tokyo’da kurulan marka, hep bir adım önde oluşuyla küresel optik endüstrisine ilham kaynağı olan markalar arasında yer almaktadır. Dünyanın ilk gözlük tasarımcıları arasında isim yapan Mitsuhiro Matsuda ile birlikte marka, koleksiyonları için mimarı ve moda tasarım çizgilerini harmanlanmaktadır. Tasarım zarafetinin ön planda olduğu Matsuda, tam bir moda markası olarak mükemmellik seviyesindeki optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarını sunmaya devam etmektedir. Markanın DNA’sına kazınmış olan ve zamana yenik düşmeyen ustalığı, kalitesi ve üst düzey üretim uzmanlığı, günümüzde diğer gözlük markalarına da ilham olmaktadır. Matsuda imzalı lüks gözlük koleksiyonları, markanın Fukui bölgesinde üretim atölyelerinde 250 aşamadan geçerek titizlikle hazırlanmaktadır. Buna ek olarak Matsuda’nın sanatı ve modayı merkeze alan tasarımcıları, markanın ürünlerinde Sterling gümüşünü ve on sekiz karat altını da materyal olarak tercih etmektedirler.
FACTORY 900 ÖDÜLLERE DOYMUYOR
Factory 900, Japonya’nın en elit gözlük markalarına ev sahipliği yapan Fukui bölgesinin Sabae kasabısında 1937 yılında kurulmuştur. Factory 900 adı aslında kurulan fabrikaya hükümet tarafından verilmiş numarayı temsil etmektedir. Markanın güçlü tarihi, inovatif üretim tekniklerini geliştirmesi ve ilerletmesi açısından önemli bir rol oynamaktadır. Factory 900’ün plastikten yararlanarak gözlük üretimi yapması da bu yenilikçi tekniklerinin bir ürünüdür. ‘Gözlüğün Geleceği’ mottosuyla hareket eden marka, benzersiz formlar ve avangard tasarım yaklaşımıyla dünya çapında çok sayıda ödülün sahibi olmuştur. Art arda üç Japon Gözlük Ödülü, iki Silmo d’Or Ödülü kazanan marka, geçtiğimiz yıl 3D olarak şekillendirilmiş RF-064 modeliyle dünya çapında gıpta ile bakılan iF Tasarım Ödülü’nü de evine götürdü.
Kaynak: Spectr
Ekim 2021