Ünlü modaevi, Pierre Balmain’den Olivier Rousteing’in Kreatif Direktörlüğüne uzanan 80 yıllık mirasıyla yüksek modada lüksü yaşatmaya devam ediyor.

Kendi adını taşıyan modaevinin kurucusu Pierre Balmain 1914 yılında Saint-Jean-de-Maurienne, Fransa’da doğdu. Pierre, tasarımcı hayallerini gerçekleştirmeden çok önce, ilk yıllarını babasının perdeci mağazasında müşterilere yardım ederek ve kumaş işleyerek geçirdi. Pierre 1933 yılında mimarlık eğitimi almak üzere l’Ecole des Beaux-Arts’a kaydoldu, ancak buradaki zamanı kısa sürdü. Sadece bir yıl sonra, rafine couture estetiğiyle tanınan İngiliz tasarımcı Edward Molyneux’un yanında işe başladı. İkinci Dünya Savaşı’nın başlamasıyla Pierre’in sanatsal gelişimi, Fransız ordusunda ve hava kuvvetlerinde görev yaptığı beş yıl boyunca durdu. Savaşın ikinci yarısında Pierre, Lucien Lelong’un modaevinde çalıştı ve burada Christian Dior ile arkadaş oldu. İki genç tasarımcı yakınlaştı ve bir noktada birlikte iş yapmayı bile planladılar. Ancak bu gerçekleşmedi; Pierre ve Christian kariyerlerine bir yıl arayla başladılar ve günümüze uzanan köklü markalarının ilk adımlarını attılar.

Paris Panoraması…

Pierre Balmain, Ağustos 1944’te Paris özgürlüğüne kavuştuğunda sadece 30 yaşındaydı. Savaş sonrası, Balmain kendi couture evini kurmanın zamanının geldiğine karar verdi ve atölyesini kısa bir süre önce boşaltılan 44 Rue de François Premier’de – daha önce uzun işgal sırasında Naziler tarafından el konulmuş olan bir alanda – kurdu. Fransa, daha sonra Année Zero (Sıfırıncı Yıl) olarak adlandırılacak olan döneme giriyordu. Çok şey yok edildikten sonra, aniden çok şey yeniden başlamaya hazır görünüyordu. Müzik, edebiyat, tiyatro ve sinemada şaşırtıcı ve istisnai vizyonlar, o dönemin olağanüstü genç yetenekleri tarafından ileriye doğru itiliyor ve savaştan hemen sonra Paris’te başlayan ve sonrasında on yıllar boyunca devam eden bir yaratıcılık patlamasına yol açıyordu. Ancak özgürlüğüne kavuşmuş Paris değişikliklere, orijinal fikirlere ve daha iyi bir geleceğe aç olsa da şehir aynı zamanda kelimenin tam anlamıyla açlıktan ölüyordu. Birçok Parisli için karne, kıtlık, istikrarsızlık ve endişe dolayısıyla çok zor bir dönemdi. Buna rağmen tıpkı özgürleşen Fransa’nın diğer cesur yetenekleri gibi Pierre Balmain de gelecek güzel günlere dair iyimser bir güvenle doluydu.

Pierre Balmain Dokunuşu

Pierre Balmain Ekim 1945’te azmi, cüreti ve kendine özgü bakış açısıyla daha sonra Yeni Fransız Stili olarak adlandırılacak olağanüstü taze ve kadınsı bir vizyon ortaya koyan ilk koleksiyonunu çıkardı. Eşsizliği ile öne çıkan ve hemen popüler olan bu koleksiyon, Pierre Balmain’in Fransa’nın savaş sonrası tarihi moda rönesansından sorumlu bir avuç cesur tasarımcı arasında yer almasını sağladı ve onun tasarımları Paris’in modanın başkenti olarak kaldığını herkese açıkça göstermeye yardımcı oldu. Bu ilk başarılarına rağmen Pierre, tasarımının ve ilişkilerinin sınırlarını yerel alanın ötesine taşımak konusunda kararlıydı. İş ilişkileri kurmak ve etki alanını genişletmek için Avustralya ve Amerika Birleşik Devletleri’ne seyahat etti. Seyahatleri, Balmain’e bir marka statüsü kazandıran ve birçok Altın Hollywood ünlüsünün sadakatini kazanan yenilikçi bir stratejiydi. Sophia Loren, Katherine Hepburn, Brigitte Bardot ve Ava Gardner gibi ışıltılı yıldızlar Balmain elbiseleri giydi. Tayland Kraliçesi Sirikit 1960 yılında Amerika Birleşik Devletleri turu için bir Balmain eteği giydiğinde marka değerini önemli oranda katladı. Pierre hayatının geri kalanında şirketin başında kaldı ve her tasarımına damgasını vuran sade ama sofistike bir couture tarzı geliştirdi. Küçük belli çan etekler bu estetiği örnekleyerek Balmain markasının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Pierre karaciğer kanserine yakalandıktan sonra geride dünya modasına yön veren büyük bir miras bırakarak 1982 yılında hayata veda etti.

Mirası Taşımak…

Pierre’in ölümünün ardından Balmain’in başına Erik Mortenson geçti. Pierre’in sağ kolu olarak Mortenson, Pierre’in Balmain vizyonunun gidişatını yönlendirmek için iyi bir donanıma sahipti. Mortenson, şirkette çalıştığı süre boyunca Pierre’in orijinal tasarımlarının bütünlüğünü korumaya çalıştı. Mortenson 1993 yılında Balmain’den ayrıldığında, Dominikli tasarımcı Oscar de la Renta görevi devraldı. Moda dünyasında zaten ünlü bir isim olan Oscar de la Renta’nın varlığı, şirkete olan ilginin yeniden artmasını sağladı. Couture artık revaçta olmadığından Oscar de la Renta Balmain’in klasik görünümünü sürdürme zorluğuyla karşı karşıya kaldı. Christopher Decarnin 2006 yılında Kreatif Direktör olduğunda Balmain stilini yeniden tasarladı. Decarnin, Balmain’in orijinal yaklaşımının sadeliğinden farklı olarak özenle dekore edilmiş yeni parçalar hazırladı. Efsanevi şarkıcı Michael Jackson ile özdeşleşen ünlü military ceketi bir Decarnin tasarımıydı.

Olivier Rousteing ise 2011 yılında henüz 25 yaşındayken Decarnin’in yerine Kreatif Direktör oldu. Olivier Rousteing yönetimindeki Balmain, ilk günlerinin sadeliği ile Decarnin’in getirdiği gösteriş arasında bir denge kurdu. Rousteing, Balmain’in temiz çizgiler ve klasiklik arzusunu onurlandırırken, tasarımlarına zevkli detaylar eklemekten de çekinmiyor. Rousteing ayrıca Balmain’in tarihine yeni bir soluk getiren bazı yeni girişimlerin de ön saflarında yer aldı. Ayrıca moda dünyasında çeşitliliğe olan bağlılığı, Balmain ekibinin ya da Rousteing’in deyimiyle Balmain ‘ordusu’nun farklı deneyimler ve geçmişler açısından zengin olmasını sağlıyor. Çeşitliliğe yönelik bu itici güç ve çeşitliliğin kutlanması, son yıllardaki tasarımlarda mevcut olan Asya estetik etkilerinin birleşimini yansıtıyor. 2016 yılından bu yana Balmain, Mayhoola For Investments LLC tarafından kontrol ediliyor. Bu durum, Balmain’in tarihi yapısı için hızlı bir büyümeye ve bir dizi yeni olasılığa olanak sağladı. Balmain’in benzersiz küresel stil vizyonu, her yıl modaevinin erkek, kadın ve çocuk koleksiyonları, gözlük, deri aksesuarlar, parfümler, mücevherler gibi sayısız ürünüyle modaya aktarılmaktadır.

 Balmain Eyewear

Japonya’da usta zanaatkarların gözetiminde el işçiliğiyle üretilen Balmain Eyewear sıra dışı lüksün özüdür. Balmain’in benzersiz Dna’sı ve kolayca tanınan kodlarıyla uyumludur. Balmain Eyewear marka ‘ordusu’nun güçlü, cesur ve kendinden emin ruhunu yansıtıyor. Giysi yelpazesinin cazibesi ve çekiciliğinden yola çıkan Balmain, gözlük tasarımlarında zengin bir uzmanlık ve nihai ürünlerinde ayrıcalık hissi uyandırıyor. Balmain gözlüklerinin belirgin ustalığı ve sanatçılığı, mirası ve kaliteyi bütünüyle kapsıyor. Her çerçeve, konseptten yapıma benzersiz bir yolculuğu yansıtıyor. Gözlük üretim aşamasında kullanılan her menteşe, sap ve bileşen, her koleksiyonu mükemmel bir şekilde temsil etmek için benzersiz bir şekilde tasarlanıyor. Basitçe ifade etmek gerekirse, ince detaylara vurgu yapan Balmain, dünyaya olağanüstü ileri görüşlü gözlükler sunmak için pratik konseptleri yenilik ve trend tahminiyle birleştiriyor. Altın dokunuşlar Pierre Balmain’in imzası niteliğindeki altın madalyonları ve yaldızlı düğmeleri hatırlatıyor. Balmain Eyewear 2020 yılından beri İsviçre merkezli Akoni Group’un lisanslı markaları arasında yer alıyor.

Kronoloji:
1945: Pierre Balmain markasını kurarak ilk koleksiyonunu sunar.
1949: Balmain ilk parfümü olan Jolie Madame’yi sunar.
1951: İkonik aktris Marlene Dietrich ünlü No Highway in the Sky filminde Balmain kıyafetleri giyer.
1982: Pierre Balmain hayatını kaybeder.
1994: Balmain, kadın hazır giyim difüzyon koleksiyonunun üretimi ve dağıtımı için Societe Creations Michel Firer ile anlaşır.
2011: Balmain, erkek ve kadın giyimi için Pierre Balmain difüzyon serisini piyasaya sürer.
2012: Balmain, Interparfums ile 12 yıllık bir lisanslama, geliştirme ve üretim anlaşması imzalar.
2013: Balmain Saç Couture için Care and Styling’i tanıtır.
2015: Balmain, uluslararası İsveç perakende mağazası H&M ile tek seferlik işbirliği yapar.
2017: Balmain, Victoria’s Secret ile ortak bir kapsül koleksiyon sunar.
2018: Rousteing, Balmain’in yeni logosunu tanıtır.
2019: Balmain, 35 parçalık spor giyim koleksiyonu Puma x Balmain için Cara Delevingne ve Puma ile ortaklık kurar. Balmain, Kylie Jenner işbirliği ile Kylie x Balmain kapsül makyaj koleksiyonu sunar.
2021: Balmain x Netflix kapsül koleksiyonunu sunulur. Netflix yapımı The Harder They Fall filmde giyilir.
2022: Balmain ilk mücevher koleksiyonunu piyasaya sürer. Balmain, Estée Lauder Companies ile uzun vadeli yeni bir lisans anlaşması yaptığını duyurur.
2023: Balmain Hair 50. yılını kutlar ve lüks saç bakımında çığır açtığı için Vogue tarafından övgüyle karşılanır.

Nisan 2024