Performans ve Stil
Kevin Plank futbol sahasında karşılaştığı bir sorundan yola çıkarak, spor ve hareket tutkunlarının giyim alışkanlıklarını tamamen değiştiren global bir yaşam tarzı markası yarattı…
Her şey üstün bir tişört yapmak için basit bir planla başladı. Sıkıştırma sağlayan ve teri emmek yerine cildinizden uzaklaştıran bir tişört… Sıcaklığı düzenlemek ve performansı artırmak için vücudunuzla birlikte çalışan bir tişört… Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Maryland Üniversitesi’nde 1996 yılında henüz 23 yaşında olan futbol oyuncusu Kevin Plank, futbol sahasında doğan bir fikri, sporcuların giyim tarzını tepeden tırnağa değiştiren yepyeni bir noktaya getirdi. Plank, futbol oynadığı günlerde terden sırılsıklam olmuş pamuklu tişörtlerini tekrar tekrar değiştirmek zorunda kalmaktan nefret ediyordu. Bu duruma çözüm bulma tutkusu, Under Armour’ın doğmasını sağladı. Şirketini bu isimle kuran Kevin Plank, sentetik kumaşların atletik faydaları üzerine yaptığı kapsamlı araştırmaların ardından, #0037 adını verdiği ilk ürünü Under Armour HeatGear tişörtünü tasarladı. Nemi emen performans lifleriyle tasarlanan tişört, sporcuların en acımasız sıcak koşullarda bile serin, kuru ve hafif kalmasını sağlıyordu. Washington DC’nin Georgetown mahallesindeki büyükannesinin bodrumunda çalışan Plank, devrim niteliğindeki bu ilk ürününü arabasının bagajından satarak Doğu Yakası’nı baştan aşağı dolaştı. 1996 yılının sonunda Plank, Under Armour için görev yapacak ilk ekibini kurmuş ve aynı yıl içerisinde toplam 17.000 dolarlık satış gerçekleştirmişti.
Yıldızı Parlıyor Under Armour, 1997 yılında sporcuları soğuk koşullarda sıcak, kuru ve hafif tutan ünlü ColdGear kumaşını ve ardından sporcuları aşırı uçlar arasında rahat ettiren AllSeasonGear serisini tanıttı. 1998’in sonunda Under Armour büyükannesinin bodrum katını aşarak Baltimore’da yepyeni bir merkeze ve depoya taşındı. 1999 yılında Kevin Plank ve ekibi, başrollerini Al Pacino ve Jamie Foxx’un paylaştığı Oliver Stone filmi Any Given Sunday’e ürün tedarik etmek üzere anlaştı. Filmde futbol takımı önemli sahnelerde Under Armour kıyafetleri ve aksesuarları giydi. Any Given Sunday’in yarattığı etkiden yararlanmanın inanılmaz bir fırsat olduğunu fark eden Plank, güçlü girişimci ruhuyla ESPN the Magazine’de ilk basılı reklamını satın aldı. O zamanlar bir risk olan bu hamle, farkındalık yaratarak ve satışlarda 750.000 dolarlık bir artış sağlayarak karşılığını verdi. Marka, 2002 yılında devam eden büyümesini desteklemek için küresel merkezini Baltimore’un güneyinde, tarihi İç Liman’da yer alan Tide Point bölgesindeki eski bir sabun fabrikasına taşıdı. Markanın popülerliği her geçen gün artarken, Kevin plank yine büyük oynayarak ilk TV kampanyasını 2003 yılında başlattı. Markayla özdeşleşen ‘Protect This House’ (Bu Evi Koru) sloganını kalıcı yapan bu reklam filminde, Maryland Üniversitesi’nin eski futbolcusu Eric ‘Big E’ Ogbogu ve bir grup genç sporcu, markanın sesini ve büyük tutkusunu daha önce hiç kimsenin görmediği bir şekilde ortaya koydu. Protect This House, sporcular için bir toplanma ve ekip ruhu çığlığı haline gelerek, Under Armour’ın marka bilinirliğini yadsınamaz ölçüde artırdı. Under Armour, kadınlara özel ilk serisi UA Women’ı 2003 yılında piyasaya sürdü. Marka, 2004 yılında erkek ve kız çocukları ile Outdoor sporcuları için özel seriler tanıttı. 18 Kasım 2005’te Under Armour halka açıldı ve beş yıl içinde ilk işlem gününde ikiye katlanan ilk ABD merkezli halka arz oldu. Under Armour, 2005 yılını 281 milyon dolar gelirle kapattı.