Uğur Optik Makina

Uzman ve Atılımcı

Silmo İstanbul’a ilk destek veren firmalardan biriyiz ve yabancı ziyaretçilerin her geçen yıl artan heyecanından fuar başarısının giderek katlandığını rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Merhaba Ercan Bey… Uğur Optik Makina’nın kuruluş hikayesini bizimle paylaşır mısınız? Antalya’da 1993’te başlayan yolculuğunuz nasıl ilerliyor?

Antalya merkezli olarak 1993 yılında kurulan şirketimiz, çeşitli iş alanlarında faaliyet gösterdi. Perakende olarak mağazalarımızı 1999 yılında açtık. Başarılı işler yaptıktan sonra 2005 yılında yurt dışındaki hala iş yaptığımız yabancı dostlarımızın yönlendirmesiyle toptan bölümüne geçtik. Internetin hala ulaşımı zor olduğu o dönemlerde Türkiye’deki yoklukları var ederek web sitemiz aracılığıyla bir anda ön plana çıktık. Çok yüksek olan malzeme ve makine fiyatlarını yarı fiyatlarına satarak tüm optisyenlerin vazgeçilmezi olduk. Ayrıca ülkemiz optisyenlerinin o güne kadar görmediği bilmediği ürünleri meslektaşlarımızla buluşturduk. Mesleğin içinden biri olarak optisyen arkadaşlarımızın nasıl düşündüğünü ve neye ihtiyacı olduğunu bilmek en önemli avantajımız oldu.

Firmanızın odaklandığı ana hizmet alanları nelerdir? Bu hizmet alanlarında gösterdiğiniz faaliyetleri detaylandırır mısınız?

Uğur Optik Makina, malzeme ve optik cam alanında faaliyet göstermektedir. Son 15 yıldır ağırlığımızı makine üretimi ve ithalatına yoğunlaştırdık. Diğer alanlardaki yoğun rekabet bizi yapılması daha zor olan makina alanına yöneltti. Bu konuda Centervision markamızla artık dünyada tanınan bir firma haline geldik. Makina konusunda başarının sırrı müşteri memnuniyetidir. Bu sebepten dolayı firmamız 30 yıldan fazla süredir ayakta kalabilmiştir. Uğur Optik ailesi olarak en çok önem verdiğimiz konu budur. Firma çalışanlarının ortalama çalışma süresi 10 yılın üzerinde olduğu için herkes buna alışmış ve firma geleneği haline getirmişlerdir.

Bünyenizde bulunan markalar, ürünler nelerdir ve ürünlerinizin belirgin özelliklerinden bahseder misiniz?

Firmamızın Türkiye’de ve dünyada en bilinen markası Centervision’dur. Bir odaklama cihazı olan bu ürünümüzün markası, artık tüm odaklama cihazlarına Center veya Centervision denilmesine sebep oldu. Yani markamız bu ürünün adı haline geldi. 15 yıldır aralıksız Ar-Ge yapmaktayız. Sürekli bir yenilik içerisinde dünyadaki rakiplerimizin önüne geçtik. Diğer markalarımız olan Chalk ve Tuscany, optik mağazaların %80’inde kullanılmakta olup ithal ederek satıp servis verdiğimiz markalarımızdır. Bu markaları kullanmamış olan meslektaşımız yok denecek kadar azdır. Cam kesme makinası, fokometre, el taşı, nilör, ısıtıcı pupilametre vb. gibi ürünlerimizde bu 2 markayla hizmet vermekteyiz. Huvitz dünyaca ünlü en az hata veren oftalmik ve optisyenlik ürünleri üreten Güney Kore firmasıdır. Türkiye’de optisyenler için bu firmanın distribütörlüğünü 14 yıldır sürdürmekteyiz. Cam kesme makinaları ve fokometrelerin satış ve teknik servisi tarafımızdan yapılmaktadır.

Centervision markalı odak ölçümleme cihazınızı 2010 yılında tescillediniz. Bu cihazın özellikleri ve optisyenlere sunduğu kolaylıklar nelerdir?

Eskiden sadece odak almak için kullanılan bu cihazlar free form camların piyasaya çıkması ile biraz daha zorunlu bir hale gelmiştir. PD, Pantaskobik açı, vertex mesafesi, çerçeve bombesi, yakın odak mesafesi olmadan bir progressive cam free form olmaz. Ancak standart bir progressive cam olur. İşine özen gösteren meslektaşlarımız bu ölçüleri cam firmasına bildirerek camın kişiye özel olmasını sağlıyorlar. Ayrıca Centervision cihazı sadece ölçüleri almak için değil başka özellikleri ve kolaylıkları da meslektaşlarımıza sunmaktadır. Mağazamıza şık bir hava katması, kullanışlı bir masa oluşu, animasyonlarla müşterileri ikna etmekteki başarısı tartışılmaz. Bu cihazı alan firmaların cam satışlarında gözle görülür bir yükselme olmakta ortalama 8 ay içerisinde makinaya ödedikleri para kendilerine dönmektedir.

Türkiye’deki optisyenlik bölümlerine optik makina ve malzeme tedarik ederek üniversitelere hizmet veriyorsunuz. Bu projeniz nasıl başladı, sunduğu artılar nelerdir?

Eğitim konusunda en başından beri çok hassasız. 2004 yılında çıkarılan kanunla kurs alarak ben de bir optisyen oldum. Burada gördüğüm eğitim eksikliği, beni bunu çözmenin yollarını aramaya itti. İlk önce o dönem mevcut 5 üniversite ile bağlantılar kurup yapılan ilk toplantıya davet edilmemle işi sırtlanmaya başladım. Sonra 2011 yılında Okan ve Aydın Üniversitelerinin kuruluşuna yardımcı oldum.

Bu dönemde yeni üniversitelerin hocalarının optik konusundaki bilgi eksikliği ortaya çıktı. Bunu çözmek için sektör üniversite ve kamuyu bir araya getiren Optik 2012 toplantısını bir otelde gerçekleştirdim. Ancak bu çabalarım yeterli gelmedi. Her yıl yeni üniversite enflasyonu yaşanıyor ve yeni hocaların bilgilendirilmesi gerekiyordu. Bunun için bu toplantıları 3 yıl boyunca devam ettirdim. Sonunda başardık. Şu an optisyenlik bölümlerinin hepsinde çok iyi hocalarımız var ve iyi öğrenci yetiştirmekteler. Bu arada yeni üniversitelere eğitim fırsatı sağlarken laboratuvarı konusunda da yardım ettik ve biz de bu konuda ekol olduk. Edindiğimiz tecrübelerle bugün yurtdışında bile optisyenlik laboratuvarı kurmaktayız.

Uğur Optik Makina’nin gelecek hedefleri nelerdir? Marka bilinirliğinizi yurt içi ve yurt dışında nasıl geliştirmeyi planlıyorsunuz?

Firmamız yurt içinde gereken pozisyona ulaşmıştır. Ancak hedefimiz bu değil. Ülkemizdeki optik mesleğinin en iyiler arasına girmesi için çabalarımızı sürdürüyoruz bunun için en önemli faktörlerden biri makina parkurudur. En yeni teknolojileri ithalat veya imalat yoluyla meslektaşlarımızın kullanımına sunma çabasındayız. Ayrıca dünyada da bu ürünlerin satışını yaparak ülkemize hem döviz hem de prestij kazandırmak hedefini sürdürüyoruz. Eğitime olan desteğimiz devam ediyor. Her yıl dünya çapında birkaç fuara katılarak ve sosyal medya aracılığıyla ürünlerimizi tanıtıyoruz. 36 ülkeye ihracat yaptık bayi ağımızı geliştirerek adet bazında artış sağlamaya çalışıyoruz.

Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 10. kez gerçekleşen olan Silmo İstanbul Optik Fuarını katılımcı bir firma olarak başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?

Silmo İstanbul’a ilk destek veren firmalardan biriyim. Silmo İstanbul fuar yetkilisi Banu Hanım fuar düzenlemek istiyoruz dediğinde benim kadar sevinen olmamıştır. Fuarlar ürün tanıtımından önce sektör buluşması olarak daha önemlidir. Bilginin paylaşılması sektör üyelerinin tanışması sektörü bir üst kulvara çıkarmıştır. Bence Avrupa’nın iki numaralı fuarı olduk. Paris’i geçtik, bunu uluslararası müşterilerin heyecanından anlayabiliyorum. Umarım nice 10 yıllar bu şenlikli Silmo İstanbul atmosferi devam eder.

Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’in dijital yayıncılığa evrilişi ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Sektörel anlamda bilgiye ulaşmada çok büyük önem taşıyor. Derginizin her sektör profesyoneli ve her optik mağaza çalışanı tarafından ulaşılabilir olması en büyük avantaj olduğunu düşünüyorum. Sektörümüz adına emeklerinizden ötürü teşekkürlerimi sunuyorum. Tüm ekibinizi tebrik ederim.

Ağustos 2024

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir