Geleceğin Vizyonu

Yüksek kaliteli camlarda öncü Alman markası Rodenstock, kendi Dna’sına özgü olan herkese net bir görüş sunma hedefine daha da ağırlık veriyor.

 

Merkezi Münih’te bulunan Rodenstock Group, biyometrik cam üreticisi ve göz sağlığı inovasyonunda küresel bir liderdir. Thüringenli Josef Rodenstock tarafından 1877 yılında kurulan şirket, onlarca yıllık araştırma ve akıllı teknoloji geliştirme çalışmalarını Alman mühendisliğini en iyi şekilde yansıtan ürünlere dönüştürmüştür. Rodenstock 85’ten fazla ülkede satış iştirakleri ve dağıtım ortakları tarafından temsil edilmektedir ve Almanya, Çek Cumhuriyeti, Tayland, Şili, İspanya ve Fas’ta üretim tesislerine sahiptir. Tüm Rodenstock ürünleri Almanya’da tasarlanmakta ve üretilmektedir. Şirket son yıllarda yönetim değişikliği de dahil olmak üzere birçok önemli değişiklik geçirmiştir. Ocak 2023’te Anders Hedegaard’ın yerine Ceo olarak atanan Marcus Desimoni ile Rodenstock’un son dönemdeki yenilikçi dönüşüm ve değişikler süreci hakkında yapılan röportajı sunuyoruz.

Bir önceki Cfo olarak şirketi yakından tanıyan Marcus Desimoni, kendi liderliğinde Rodenstock’un biyometrik camlar alanındaki lider konumunu daha da genişletmek için araştırma ve geliştirmenin yanı sıra, ürün portföyüne de yatırım yapmaya devam edeceğini teyit ederek, “İyi planlanmış ve sorunsuz bir süreç içinde gerçekleştirilen yönetim değişikliğinin şirket, çalışanları ve müşterileri üzerinde önemli bir etkisi olmayacaktır. Şirket, dünyanın dört bir yanındaki insanlara biyometrik olarak geliştirilmiş görüş sağlamak olan vizyonunu takip etmeye devam edecektir” dedi.

Dönüşüm yılı
Marcus Desimoni, Rodenstock’un son dönemdeki yenilikçi dönüşümünde önemli bir rol oynadı ve şirketin 2022 yılında elde ettiği son başarılara bizzat katkı sağladı. Eylül 2022’de Rodenstock’un yüksek büyüme oranına sahip pazarlara açılma yönündeki küresel büyüme stratejisinin bir parçası olarak önde gelen İspanyol cam üreticisi Indo Optical’ı satın alma işlemini başarıyla tamamladı. Desimoni, “80 yıllık mirasıyla Indo çok güçlü bir marka ve portföyümüzün yanı sıra küresel erişimimizi genişletmede önemli bir rol oynayacak. Indo’nun pazarlarına erişim sayesinde gerçek anlamda Avrupalı bir oyuncu haline geldik ve artık şirketin gelirlerinin %85’i Avrupa pazarlarından gelecek” açıklamasını yaptı.

Rodenstock, Indo’nun satın alınmasıyla miyop tedavisi camları hakkında da bilgi sahibi olduğunu ve özellikle miyop çocuklar için yeni cam pazarı segmentlerine kapı açtığını belirtiyor. Şirket Indo ile birlikte, son yirmi yılda hızla artan bu talebi karşılamaya yardımcı olmak için Fas’ta yeni bir fabrikayı tamamlıyor.

Rodenstock’un 2022 yılında attığı bir diğer stratejik adım da gözlük segmentinin elden çıkarılması oldu. Marcus Desimoni, “Bu iş kolu toplam gelirin %10’undan daha azını oluşturuyordu ve son yıllarda ne üst gelir grubuna ne de alt gelir grubuna katkıda bulundu. Biyometrik Akıllı Gözlüklerimizin (B.I.G.) piyasaya sürülmesiyle birlikte, ana faaliyet alanımızda sürekli inovasyon ve gelişime odaklandığımızı açıkça ortaya koyduk, bu nedenle elden çıkarma doğal bir adımdı. Ancak doğru sahibi bulmak da bu adımın kritik bir parçasıydı” dedi. Aralık ayında Rodenstock, uzun süredir iş ortağı olan ve yüksek kaliteli gözlük tasarımı, üretimi ve dağıtımında küresel bir pazar lideri olan De Rigo ile işi devralmak üzere bir anlaşmaya vardı. Desimoni bu konuda, “De Rigo ile anlaşmamız sayesinde gözlük işimiz için süreklilik sağlayacak Rodenstock Eyewear ve Porsche Design Eyewear markalarımızı güçlendirecek bir şirket bulduk” dedi.

İnovasyonda öncü
İnovasyona odaklanma, kuruluşundan bu yana Rodenstock’un gelişimini yönlendirmiştir. Rodenstock şu anda dünya çapında yaklaşık 530 patente; camlar, çerçeveler ve aletlerdeki yenilikler için 200’den fazla bekleyen patent başvurusuna sahiptir. Şirket, 2018 yılında insan gözünü ölçmek için geleneksel sistemi elden geçiren ilk şirket oldu ve cam hesaplamasında paradigma değişikliği olan DNEye® PRO teknolojisini tanıttı. DNEye® Scanner binlerce veri noktasını belirleyerek gözlerin tam bir biyometrik modelini oluşturuyor ve bu model üretim sürecinde her cama dijital olarak aktarılıyor. Böylece en keskin görüş için kişiselleştirilmiş camlar elde ediliyor. Rodenstock, 2020 yılında kurumsal felsefesi olan B.I.G. VISION™ FOR ALL’u başlatarak bireysel progresif camlarda bir paradigma değişiminin öncüsü oldu. Kullanıcının tam biyometrik göz modeline dayanan bu camların yüksek derecede biyometrik hassasiyeti, Rodenstock’un önemli ölçüde daha ince olan B.I.G. EXACT™ portföyünü piyasaya sürmesine ilham verdi ve gözlükçüler için ürün seçimini daha da kolay ve verimli hale getirdi. 2022 yılında Rodenstock, yapay zekaya dayalı geleneksel camlar için yeni bir biyometrik hassasiyet seviyesi olan B.I.G. NORM™’u tanıttı ve B.I.G. VISION™ FOR ALL’u sadece standart refraksiyon değerlerinin mevcut olduğu yerlerde bile herkes için erişilebilir hale getirdi. Marcus Desimoni konuyla ilgili olarak, “Şirketin güçlü ürünlere sahip olması gerekiyor ve sürekli yenilik başarının bir parçası. Nihai hedef, kullanıcılara gelişmiş faydalar sağlamaktır. Durum aslında bu kadar açık” dedi.

Amacına sadık kalmak
Marcus Desimoni, son birkaç yılda gerçekleştirilen bir başka önemli değişikliğin altını çizerek, “Şirket operasyonel yapısını değiştirdi ve bitmiş ürünleri merkezi bir noktadan teslim etmek yerine yerel üretimi güvence altına almak için altı bölgesel fabrikasını nitelikli hale getirdi. Rodenstock, yerelleşmeyi artırarak sevkiyat hacmini neredeyse üçte bir oranında azalttı. Yerel üretim bizi müşteriye daha da yakınlaştırdı ve siparişten teslimata kadar geçen süreyi önemli ölçüde azalttı. Pandemiden ders aldık ve daha dirençli, nakliye sektörüne daha az bağımlı ve müşteri gereksinimlerini hızlı ve güvenilir bir şekilde karşılama konusunda daha esnek hale geldik ve aynı zamanda en iyi Alman kalitesini sunmaya devam ettik. Portföyümüzün %95’i artık altı yerel fabrikadan temin edilebiliyor” dedi. Ceo Desimoni geleceğe bakarken Rodenstock’un Dna’sında yer alan temel değerlerine sadık kalacağını teyit ederek, “Genel yön ve amaç değişmedi, sadece vizyon daha keskin ve net hale geldi. İnovasyon odaklı Dna’mıza sadık kalarak hem ürün geliştirme hem de çevresel ayak izini azaltma açısından sınırları zorlamaya devam ediyoruz. Ana faaliyet alanımızı genişletiyor, yeni teknolojilere yatırım yapıyor, yeni pazarlara bakıyor ve aynı zamanda çalışanlarımızın ve müşterilerimizin bizden beklentisi olan ve Rodenstock’un her zaman savunduğu dinamik olan tutarlılığı teşvik ederek, pazara insanların hayatlarını daha iyi hale getiren ürünler sunuyoruz” dedi.

 

Kaynak: businessfocusmagazine.com

Ağustos 2023

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir