POYRAZ OPTİK
Yeni Nesil Kalite
Silmo İstanbul sektördeki tüm yenilikleri sergileyerek bize ilham veriyor ve müşterilerimize
daha iyi bir hizmet sunma yolunda rehberlik ediyor.
Merhaba Emre Bey… Okurlarımız için kendinizi biraz tanıtarak, sektördeki kariyerinizin nasıl başladığını paylaşır mısınız?
Merhaba, ben Emre Poyraz 1998 yılında Muğla, Fethiye’de doğdum. Yakın çevremdeki birkaç kişinin tavsiye ve yönlendirmelerini değerlendirerek, optik sektörüne girmeye karar verdim. 2020 yılında İstanbul Medipol Üniversitesi Optisyenlik Bölümünü dereceyle bitirdim.
Optik sektörüne yeni katılmış genç bir girişimcisiniz. Poyraz Optik nasıl doğdu?
Optisyenlik bölümünü bitirdikten sonra 6 ay gibi bir süre özel sektörde mesul müdürlük yaptım. 2021 yılında Fethiye merkezde perakende optik mağazasında çalışmaya başladım. Üç yıllık deneyimim sonunda Fethiye’de yüksek kalite standartları ile optik ve güneş gözlüğü sunmak amacıyla kendi mağazamı açmaya karar verdim. Böylelikle Ocak 2024’te Poyraz Optik olarak optik sektörüne ve müşterilerimize hizmet vermeye başladım.
Mağazanızda farklı özelliklere ve fiyat skalasına sahip ürün segmentleri bulunuyor mu? Çeşitlilik sunmanın, satışlara ve müşteri memnuniyetine etkisini nasıl değerlendirirsiniz?
Her segmentten ürüne yer vermenin önemine inanıyor ve mağazamızda bu çeşitliliğe en yüksek seviyede özen gösteriyoruz. Mağazamızda farklı özelliklere ve fiyat aralıklarına sahip ürünlere rahatlıkla rastlayabilirsiniz. Poyraz Optik olarak geniş ürün yelpazesi sunmanın ve farklı müşteri ihtiyaçlarına cevap vermenin hem müşteri memnuniyetini sağlama hem de satışlarımıza olumlu yansımalar yapması açısından kritik öneme sahip olduğunun bilincindeyiz.
Güncel trendlerin etkisiyle Türkiye’de designer markalara yönelimin giderek arttığını görüyoruz. Mağazanızda özellikle hangi markalara rağbet var?
Günümüzde designer markalar da dahil olmak üzere birçok premium markaya erişim gücü ne yazık ki zorlaştı. Ülkece deneyimlediğimiz ekonomik sıkıntılar, henüz 1. yılını doldurmuş bir optik mağaza olarak designer markaları vitrinimizde sergilememizi zorlaştırıyor. Yine de müşterilerimizin talepleri doğrultusunda bu markaları da temin etmeye çalışıyoruz. Mağazamızda güneş gözlüklerinde en çok Tom Ford, Papary, Oakley, Mykita, Prada, Miu Miu, Bottegaro Paris gibi; optik gözlüklerde ise Silhoutte, Tom Ford, Alexander Wintsch, Vogue, Dolce&Gabbana gibi lüks veya butik markalara rağbet var.
Satış sonrası sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz? Müşteri bağlılığı ve güveni kazanmak için neler yapıyorsunuz?
Satış sonrası hizmet bizim için satış kadar önemli bir konudur. Biz satış sonrasında da müşterilerimize desteğimizi sürdürmekteyiz. Yedek parça desteğimizin yanı sıra, bizden almamış olsalar bile arızalanmış gözlük çerçevelerinin tamiri ve bakımı konusunda hizmet vermekteyiz.
Optik sektöründeki son gelişmeler, trendler ve teknolojik inovasyonlar için verilen eğitim ve satış bilgilendirmelerinden ne ölçüde faydalanıyorsunuz?
Sektördeki gelişmeleri anlamak için çeşitli online kaynaklardaki bilgileri ve haberleri aktif olarak kullanıyoruz. Gerek yıl içinde yapılan fuarlara gerek firmaların eğitim programlarına katılarak gelişim gösteriyoruz. Ayrıca optik cam firmalarından yetkili arkadaşlarımızın belirli periyotlarda mağazamıza uğramalarını ve cam teknolojileri hakkında sunum yapmalarını istemekteyiz. Böylelikle edindiğimiz bilgileri taze tutuyor ve yeni teknolojik bilgiler ediniyoruz.
Cadde ve AVM mağazacılığını kıyasladığınızda Poyraz Optik olarak sizin tercihiniz ne yönde?
Her ikisinin de kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Biz Poyraz Optik olarak cadde mağazasıyız. Sirkülasyon bakımından cadde mağazalarının daha ayrıcalıklı olduğu düşüncesindeyiz. AVM mağazalarının avantajlı yönünün kış ayları olduğunu düşünüyorum. Çünkü soğuk ve yağmurlu havalarda insanlar, sıcak ve yağmur almayan lokasyonlara daha çok rağbet gösteriyor. Ancak Poyraz Optik olarak 2. şubemizi açmaya karar verdiğimizde, tercihimiz yine cadde mağazası olacaktır.
Poyraz Optik’te ürünlerinizle ilgili fiyatlandırmalardaki önceliğiniz nedir? Meslektaşlarınızla rekabeti nasıl yönetiyorsunuz?
Firmaların tavsiye ettiği satış fiyatlarını göz önünde bulundurarak, ürünlerin piyasa koşullarında değerini düşürmeden kaliteli hizmet sunmaktan yanayız. Özellikle internette satışa sunulan gözlüklerin fiyatlarının oldukça farklı olduğunu görebiliyoruz. Biz bir ürünün değeri neyse o değerde satılması taraftarıyız. Bizi rakiplerimizden ayıran da dürüst ve kaliteli hizmet anlayışımızdır.
Yurtdışındaki uluslararası fuarları ziyaret ediyor musunuz? Bu fuarları takip etmenin önemi hakkında neler söylemek istersiniz?
Yurtdışındaki saygın fuarları mesleğe başladığımdan beri takip ediyorum. 2025 itibarıyla da bu fuarları ziyaret etmeye başlayacağız. Poyraz Optik olarak küresel optik sektöründe yeni olan her gelişmeyi yakından takip etmeye önem veriyoruz. Optik sektörünün geleceğini öngörebilmek ve işimizi kalite hedefinden şaşmadan yapabilmemiz için son teknolojik inovasyonları, trendleri, dünya markalarına ait en yeni koleksiyonları ve güncel gelişmeleri fuarlar aracılığıyla görüyoruz.
Türkiye’de 11. kez gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarının gelişimi ve sektöre katkıları hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Sektöre adım attığım ilk yıldan itibaren Silmo İstanbul Optik Fuarını ziyaret ediyorum. Geçtiğimiz Kasım Silmo İstanbul’a üçüncü ziyaretimdi ve fuarın her geçen yıl artan katılımcı sayısıyla büyümeye devam ettiğini gördüm. Silmo İstanbul sektördeki tüm yenilikleri sergileyerek bize ilham veriyor ve müşterilerimize daha iyi bir hizmet sunma yolunda rehberlik ediyor. Zamanla fuarın daha da gelişerek büyüyeceğini hep birlikte göreceğiz.
Bu değerli röportaj için teşekkür ederiz. Son olarak dergimiz 4 your eyes ile ilgili görüşlerinizi öğrenmek isteriz?
Poyraz Optik olarak 4 your eyes’ ta yer verdiğiniz için biz teşekkür ederiz. Sektöre dair çok önemli bir kaynak. Dijital olarak yayınlamanızı; ülke, dil ya da yaş farkı olmaksızın optik sektörüne gönül vermiş herkesin kolayca erişim sağlaması açısından çok değerli buluyoruz. Çok sevdiğimiz basılı sayılarına sadece Silmo İstanbul, Silmo Paris ve Mido gibi uluslararası fuarlar dönemi rastlayabilmek üzse de dijital çağın gereklerine uymanızı saygıyla karşılıyor, başarılarınızın devamını diliyoruz.
Ocak 2025