PB GÖZLÜK
Daima En İyisi ve En Farklısı…
Silmo İstanbul, PB Gözlük olarak varlığımızın görülmesi ve markalarımızın bilinirliğini güçlendirmesi açısından önemli katkılar sağladı. Fuar sayesinde sektörde daha güçlü adımlar atarak her geçen gün daha fazla noktaya ulaşıyoruz.
Merhaba Engin Bey. Okurlarımız için kendinizden ve sektörel kariyerinizin nasıl başladığından bahseder misiniz?
Optik sektörüne 2006 yılında hem okul hem iş mottosu ile junior pozisyonlar ile başladım. Yıllar içerisinde gelişen kariyerim boyunca optik sektörünün hem perakende ve hem toptan tarafında farklı deneyimler kazanma fırsatı yakaladım ve bu süreçte optik sektörünün dinamiklerini yakından tanıma şansı elde ettim.
PB Gözlük ne zaman ve nasıl doğdu? Firmanızı kurarken temel hedefleriniz ve motivasyonunuz neydi?
Pb Gözlük’ü, geleneksel marka etiketlerine meydan okumak ve alışılmış tasarımların dışında farklı ürün gamı ile rakiplerinden ayrışmak mottosunu ilke edinerek, sektörel bilgi ve donanımımı da üzerine katarak 2023 yılında kurdum. Kuruluş sürecinde, tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarını analiz ederek yenilikçi ve özgün tasarımlar geliştirmeye odaklandım. Markamız; kalite, estetik ve konforu bir araya getirerek optik dünyasında fark yaratmayı hedeflemektedir.
İsveç merkezli Vasuma ve Milanolu CharlieMax için distribütör ortaklığı süreciniz nasıl başladı ve gelişti?
Firmamızın 2023 yılındaki kuruluşu ile eş zamanlı olarak Vasuma ve CharlieMax markaları için ülkemizdeki dağıtım anlaşmalarını yaptık. Vasuma ailesi ile uzun yıllardır devam eden dostluğum, beraberinde işbirliği yapma fikrinin doğuşunu sağladı. Sonrasında ürün yelpazemizi geliştirmek ve ‘farklı ürünleri bir araya getirmek’ ilkemizi baz alarak uzun yıllardır takibinde olduğum ve koleksiyonunu çok beğendiğim Milano markası CharlieMax’ın yönetici ekibiyle tanıştım. Kurduğumuz diyaloglarda karşılıklı olarak oluşan sinerji sayesinde, CharlieMax ikinci markamız olarak Vasuma ile hemen hemen aynı dönemlerde distribütörlüğünü yaptığımız marka portföyümüze eklendi.
Biraz da markalarınızın Dna’sından, tasarım çizgilerinden, materyal seçimlerinden ve etkileşim gruplarından söz edelim.
Vasuma 2005 yılında üç arkadaş Jan, Lars ve Steffen ortaklığında geleneksel etiket markalara bir alternatif olarak 1950’lerin ve 1960’ların zamansız zarafetinden ilham alan kreasyonlar hazırlayan bir markadır. Bireyselliği artıran ve kullanıcının kişisel tarzını güvenle ifade etmesini sağlayan gözlükler üreten bir marka olmayı hedef belirlemiştir. Stockholm’ün Eski Kenti’nin kalbinde yer alan Vasuma merkez binası ile tasarımlarında şehrin bohem tarzını zamansız moda mottosu ile ürünlerine her geçen gün daha fazla yansıtan koleksiyonlar oluşturmaktadır. Vasuma, çevreye en uygun malzemeleri kullanmaya kendini adamıştır. Çerçeveler, İtalyan Mazzucchelli’nin ‘M49’ formülünden ve çığır açan sürdürülebilir bir yenilik olan Eastman Asetat Yenileme’den elde edilen biyolojik olarak parçalanabilen bir malzeme olan birinci sınıf selüloz asetattan üretilmektedir. Vasuma’nın metal çerçeveleri ise yüksek mukavemetli İsveç Sandvik çeliği ve hafif Japon titanyumu dahil olmak üzere üst düzey hammaddelerden yapılmaktadır. Vasuma’nın her çerçevesi, üstün bir işçilik ve sürdürülebilirliğe adanmışlık hikayesini anlatır. Milano merkezli CharlieMax, kalabalığın arasından sıyrılmak ve tamamen diğerlerinden farklı olmak isteyen ve hep aynısını istemeyen kişiler için gözlükler tasarlamaktadır. Serüvenine 2001 yılında başlayan CharlieMax, Milano’nun eşsiz İtalyan ruhunu daima tüm koleksiyonlarına yansıtmaktadır. CharlieMax gözlük koleksiyonlarının tamamı Milano’da, İtalyan Mazzucchelli’nin farklı asetat malzemeleri ile kusursuz bir şekilde hazırlanmaktadır.
Vasuma ve CharlieMax’in dağıtım ağını genişletmek için nasıl bir strateji uyguluyorsunuz?
PB Gözlük olarak distribütörü olduğumuz tüm markalar için dağıtım yaptığımız tüm şehirlerde ve bu şehirlerin en iyi noktalarında markalarımızın DNA’sını en ideal şekilde sergileyebilecek iş ortaklıkları geliştiriyoruz. Ayrıca, sosyal medya ve dijital pazarlama alanlarından sorumlu ekibimiz aracılığıyla, markalarımızın bilinirliğini artırmak ve müşteri deneyimini güçlendirmek amacıyla nihai tüketici ile sıklıkla etkileşim içerisinde olmayı önemsiyoruz.
İşbirliği yaptığınız optik mağazaları nasıl belirliyor ve onlara hangi hizmetlerle destek oluyorsunuz?
Markalarımızın ürün yelpazesine uyum sağlayabilecek satış noktalarını daha önceden analiz edip, sonrasında tanışıp her iki tarafında temsil ettiğimiz markaları satmaktan keyif alması bizim için en önemli kriterlerin başında geliyor. İş ortaklığı kurduğumuz satış noktalarımızı, koleksiyonların teslimi ile eş zamanlı olarak; özel vitrin hazırlanması, vitrin stantları ve marka sunumu kitleri gibi hizmetlerimizle uçtan uca destekliyoruz. Satış sonrasında da ürünlerde yaşanan minimum garantili veya garanti dışı servislerde müşterilerimizin problemlerine en geç 2 hafta içerisinde hızlıca çözüm sağlıyor müşteri memnuniyetini en üstte tutmaya dikkat ediyoruz.
Sektöre güçlü bir giriş yapan PB Gözlük’ten yeni marka sürprizleri beklemeli miyiz? Firmanız için yakın gelecek planlarınız neler?
PB Gözlük henüz yeni kurulmuş bir firma olsa da daima en kalitelisi ve en farklısı misyonu ile yola çıktı. Optik sektöründeki 20 yıla yakın deneyimin sayesinde yolculuğuna başlayan bir firma olarak yenilik ve farklılık arayışlarımıza hız kesmeden devam etmekteyiz. Ülkemizde yetkili tek distribütörü olduğumuz Vasuma ve CharlieMax Milano markalarımız ile çalışmalarımızı her geçen gün güçlendirmekteyiz. Buna ek olarak Nisan ayıyla birlikte temsil ettiğimiz marka portföyünü Portekiz merkezli Vava markası ile genişletiyoruz. Vava, zanaatkarlık ile ileri teknolojiyi bir araya getirerek hem çağdaş hem de zarif bir şekilde fütüristik bir estetik sunmaktadır. Konsept tasarımlarıyla zamansız bir duruş sergileyen marka, usta el işçiliğini, yüksek kalite sürdürülebilir malzemeler ve en gelişmiş teknolojilerle harmanlayarak, yenilik ve geleneği dengeli bir şekilde buluşturmaktadır. Türkiye’de ilk defa temsil edilecek Vava markası ile optik sektörüne yeni bir marka soluğu getiriyoruz.
Sektörün deneyimli bir ismi olarak Türkiye optik pazarının bugünü ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Ülkemizde optik pazarı oldukça rekabetçi ve dinamik bir yapıya sahip. Lüks gözlük segmentinde, tüketicilerin kalite ve farklı tasarım arayışı her geçen gün artarak devam ediyor. Bu sebeple bu duruma eş zamanlı olarak sektörün büyümeye devam edeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Türkiye optik sektörünün yakın geleceğinde, global olarak son birkaç yıldır ciddi şekilde ön plana çıkan sürdürülebilir ve geri dönüştürebilir malzemelerle üretilmiş ürünlere yönelik pazar payının gelişeceğini ve bu çevre-dostu ve sürdürülebilirlik odaklı ürünlerin tüketici tarafından daha çok önemsenip, tercih edileceğini düşünüyorum.
PB Gözlük 11.si gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarında markalarını ilk kez sergiledi. Deneyiminizi ve fuarın sektöre katkılarını nasıl değerlendirirsiniz?
Yeni kurulmuş olan bir firma olarak ilk defa katılımcı olduğumuz Silmo İstanbul Optik Fuarı için son derece özenli ve titiz bir hazırlık süreci geçirdik. Ürünlerimizi geniş kitlelere duyurmayı hedeflediğimiz fuardan beklentilerimizi karşılayarak ayrıldık. Fuarda, sektör profesyonelleriyle doğrudan etkileşimde bulunarak, onların ihtiyaçlarını daha iyi anlama ve geri bildirim alma fırsatını yakaladık. Öte yandan Silmo İstanbul Optik Fuarı işbirliklerimizi güçlendirmek ve yeni iş fırsatları yaratmak için yurtdışı fuarlarının standartlarını yansıtan ideal bir platform sundu. Silmo İstanbul Optik Fuarı, PB Gözlük olarak varlığımızın görülmesi ve markalarımızın bilinirliğini güçlendirmesi açısından önemli katkılar sağladı. Silmo İstanbul sayesinde sektörde daha güçlü adımlar atarak her geçen gün daha fazla noktaya ulaşıyoruz.
Bu değerli röportaj için teşekkür ederiz. Son olarak dergimiz 4 your eyes ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Öncelikle ben teşekkür ederim, 4 your eyes Optik Magazin Dergisi dünya çapındaki birçok benzerinden asla aşağıda kalmayan ve her geçen gün okur sayısının çoğaldığını gördüğüm bir yayın. Dijital yayıncılığa geçişinizle birlikte daha geniş bir okuyucu kitlesine erişip, içeriğinizin daha hızlı ve kolayca paylaşılmasını sağlamanızı da önemli ve yenilikçi bir adım olarak değerlendiriyorum. Kendi adıma sektöre kattığınız değerler ve emekler için çok teşekkür ederim.
Nisan 2025