Optomod Optik
Gözlükte Deneyim
Silmo İstanbul her geçen yıl gelişen, büyüyen ve kendini yenileyen bir yapıya sahip. İnanıyorum ki fuar bu yıl da geçmiş yıllar gibi işimiz adına çok faydalı geçecek.
Merhaba Eli Bey. Kendinizi okurlarımıza kısaca tanıtarak, optik sektöründeki yolculuğunuzun nasıl başladığından bahsedebilir misiniz?
Merhabalar. Öncelikle benimle bu röportajı yaptığınız için teşekkür ederim. Optik sektöründe yaklaşık 2012 yılından beri bulunmaktayım. On seneyi aştık. Ancak bütün tecrübemi şirketimizin kurucusu babam Hayim Yanarocak’tan aldım. Zaten çocukken bile her zaman şirketimize gelirdim. Dolayısıyla işin içinde büyüdüm diyebiliriz. İtalya’da üniversite okurken bile tek hayalim buraya dönüp babama yardımcı olmaktı. Bunu gerçekleştirdiğim için ve benim bu başarıma ulaşmamı sağladığı için emeği geçen herkese sizin nezdinizde teşekkür ederim.
Optomod Optik olarak birçok markanın pazarlama ve dağıtımını yapıyorsunuz. Markalarınızdan ve karakteristik özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Herkesin bildiği gibi Optomod Optik var ise Exess markası sayesindedir. Exess benim için eşittir Optomod. Ancak günümüzün getirdiği şartlar gereği ne yazık ki Exess markasını çok piyasaya süremiyoruz. Bu tabii sürmeyeceğiz anlamına gelmiyor. Üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bir diğer markamız ise şu anda en popüler markamız olan ve çok talep aldığımız Dutz markasıdır. Sadece optik çerçevesi bulunan markanın asetat/metal/titanyum olarak üç serisi bulunmaktadır. Asetatlar İtalya’nın en iyi asetatı olan Mazzuchelli asetatından yapılmaktadır. Metallerde ise i-phone telefonlarda çelik parçanın çizilmemesini sağlayan laki malzemesi kullanılmaktadır. Titanyumu ise beta titanyumdur. Ancak en önemli özellik gövdesindeki ham maddenin renklerinin orijinalliğidir. Dolayısıyla renk atması yaşanmaz. Bu ürünlere bu garantiler verildiğinden dolayı ürün %100 her şartta değişmektedir. Çalıştığımız bir diğer Group ise Oxibis firmasıdır. Bu firma tamamen Fransızdır. Ürünleri Fransa’da üretilmektedir. Bu firmadan iki markamız bulunmaktadır. Dilem ve Exalto. Exalto daha klasik ve erkek için olan bir markadır. Dilem ise tamamen teknolojiktir. Renklidir. Her gözlükte 1 çift sap ekstradan gelmektedir. Gözlüğün sapları değişebilmektedir. Buradaki amaç 1 gözlük fiyatına 2 gözlük alabilme özelliğidir. Eğer istenirse ekstradan başka çeşit saplarda alınıp çeşit artırılabilir.
Aynı zamanda Charmant Group ile de çalışıyorsunuz. Charmant Group markaları hakkında neler söylemek istersiniz?
Evet, bir de dünyaca ünlü Japon firması Charmant Group ile çalışıyoruz. Bu gurupta Charmant, Minamoto, Esprit ve Elle olmak üzere 4 marka bulunmaktadır. Charmant markası kendi içinde 4 ana guruba ayrılmaktadır. Ad-Lib gurubu renkli sadece titanyumdan oluşan daha hareketli ve nispeten genç nesile hitap eden bir optik çerçevesidir. Charmant TP gurubu daha klasik gözlüklerden oluşan ve fiyat itibarıyla daha orta guruba hitap eden sadece titanyumdan oluşan optik çerçeveleridir. Charmant XL piyasada bilinen adıyla Line Art ise isminden de anlaşılacağı gibi bir sanat eseridir. Titanyum özelliği dünyada sadece patenti Charmant Group’a ait olan ‘Excellence Titanium’ idir. Charmant ZT ise gene üst guruba ve erkeklere hitap etmektedir. Titanyum ve Zirkon karışımı oluşan özel bir titanyum malzemesidir. Dayanıklı ve sağlamlığı ile ön plana çıkmaktadır. Aynı şekilde plaket ve terminallerde Line Art modellerinde kullanılan özellik bulunmaktadır. Minamoto markası Charmant Group’un en yeni markasıdır. Özelliği ise dünyanın en hafif gözlükleri arasında olmasıdır. Gözlüğün malzemesi Samuray kılıçlarında kullanılan malzemenin aynısıdır. İçine titanyum eklenmiştir. Esprit ve Elle markaları Charmant Group’un lisans markalarıdır. İkisi de orta guruba hitap eder. Her yaş kesimine uygun ürünler vardır. Esprit daha hareketli ve rahat giyilebilecek bir markadır. Esprit markasının en büyük özelliği Ultem malzemesini dünyada ilk çıkaran marka olmasıdır. Hafiflik ve rahatlık ön plandadır. Elle ise daha şıktır ve kadınlara hitap etmektedir. Asetat ve metal çerçevelerden oluşmaktadır. İki markanın da 2025 güneş koleksiyonu getirilecektir.
Optomod Optik, 35 yılı aşan tecrübesiyle markalarına yenilerini eklemeyi ya da kendi markalarını oluşturmayı düşünüyor mu?
J.F. Rey markası en yeni marka transferimizdir. Fransız markası olan J.F. Rey, Fransa ve İtalya’da üretilmektedir. Her türlü kesime hitap etmektedir. En aykırı modelden en klasik modele kadar çok geniş bir ürün yelpazesi bulunmaktadır. Ancak yakında iki yeni markayı daha bünyemize katacağız. Silmo İstanbul’da yeni markalarımızın ilk sunumunu yapmayı heyecanla bekliyoruz. Ancak şimdilik isimleri sürpriz olsun istiyoruz. Kendi markamızı yaratma konusuna gelince bu konu ile alakalı gerçekten ayrı bir organizasyon ve zaman gerekiyor. Şu an için bu imkanlar yakın gelecekte gözükmüyor. Ancak hiçbir şey belli olmaz. İleride neden olmasın?
Marka bilinirliğini arttırmak için hangi tanıtım ve pazarlama yöntemlerini kullanıyorsunuz?
Biz en iyi reklamı müşterilerimizin yapacağına inanan bir firmayız. Ancak tabii ki çalışmalarımız var. Popüler markamız Dutz şu an birçok ünlünün yüzünü güzelleştiriyor. Aklıma ilk gelen isimler Selçuk Yöntem, Armağan Çağlayan, Fatih Portakal diyebilirim. Bunun dışında markalarımızı derginiz 4 your eyes aracılığıyla da geniş topluma duyurmayı hedefliyoruz.
Sektördeki tecrübeniz ışığında Türkiye optik sektörünün bugünkü durumunu, gelişimi ve yakın geleceğini nasıl değerlendirirsiniz?
Sektörümüz her geçen gün gelişmeye devam ediyor. Tek sorun bizce, insanların kendilerini yeniliğe karşı çok yavaş güncelliyor olmasıdır. Ancak bu konuda da hızlanmaya başladık. Dilerim sektörümüze yeni katılan genç nesiller ile gelişim çok daha hızlı olacaktır.
Uluslararası fuarları takip ediyor musunuz? Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?
Bizim için 2 ana yurtdışı fuarı var. Birisi Mido diğeri ise Silmo Paris. İkisi de sektör için çok önemli. Yeni trendleri ve önümüzdeki sene bizleri nelerin beklediğini bu fuarlar sayesinde anlıyoruz. Bu fuarlara gitmek ve her sene yeni bir şeyler öğrenmek benim için büyük bir keyiftir.
Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 11. kez gerçekleşecek olan Silmo İstanbul Optik Fuarını katılımcı bir firma olarak başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?
Silmo İstanbul Optik Fuarı her geçen yıl gelişen, büyüyen ve kendini yenileyen bir yapıya sahip. Sektör dinamiklerini bir araya getirmesi açısından muazzam derece önemi olduğunu düşünüyorum. Fuarın zaten Silmo ismini alarak gerçekleştirilmesi, organizatörlerin sağlam ve büyük hedeflerle yola çıktığının göstergesidir. Her anlamda ciddiyet ve yoğun emekle hazırlanmasını takdir ediyoruz. İnanıyorum ki Silmo İstanbul bu yıl da geçmiş yıllar gibi işimiz adına çok faydalı geçecek.
Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’ın dijital yayıncılığa evrilişi ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Derginiz 4 your eyes’ın çağa adapte olmasını şahsen çok önemsiyorum. Çünkü internet artık işimizin olmazsa olmaz bir parçası haline geldi. Bu sayede her sayısına online olarak ulaşmak bizlere büyük bir konfor sunuyor. Tüm ekibinize başarılar diliyor ve emekleri için teşekkür ediyoruz.
Eylül 2024