MINAMOTO
Zen & Zanaatkarlık
Japonya’nın geleneksel gözlük üretimine sıkı sıkıya bağlı Minamoto, modern dokunuşlar eklediği koleksiyonlarını Batılı kitlelere ulaştırmaya devam ediyor.
Japon markası Minamoto, üç yıl önce en kaliteli Japon işçiliğini ve zanaat geleneklerini Batılı müşterilere ulaştırmak amacıyla kuruldu. Minamoto gözlükleri sadece Japon zanaatkarlık geleneklerini takip etmekle kalmıyor, Japonya gözlük endüstrisine ait hassasiyet ve kalite tutkusunu da koleksiyonlarının tümünde gözler önüne seriliyor. Minamoto Japonya’nın Fukui Bölgesi’ndeki gözlük merkezi Sabae’de el işçiliğine eşsiz bir adanmışlıkla yolculuğunu sürdürüyor. Ülkesinin geleneklerine sıkı sıkıya bağlı olan Minamoto, geleneksel yöntemlerle hazırlanan logosunu dahi usta bir kaligrafa emanet etmiş. Üretim sürecinde geleneksel yöntemlere modern dokunuşlar eklemeyi ihmal etmeyen marka, özgün gözlük koleksiyonlarını daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyor.
Minamoto’nun özgünlüğe olan bağlılığı sadece gözlük tasarımlarıyla sınırlı değil. Marka gözlük kılıflarını da Japonya’ya özgü washi denilen dekoratif bir kağıttan el yapımı olarak özenle üretiyor. Böylece Minamoto’nun orijinal gözlükleri, orijinal gözlük kılıflarıyla bir araya geldiğinde markanın Dna’sını tanımlayan özgünlük ideal bir şekilde ortaya çıkıyor. Minamoto’nun Dna’sını tanımlayan bir değer unsur ise Zen felsefesinden aldığı ilham. Japon marka, gözlük koleksiyonlarında ürünün özüne odaklanmak amacıyla kendini gereksiz detaylara karşı özgürleştiriyor. Konfor, yüksek kalite, incelik, özel detaylara gösterilen eşsiz özen ve titizlik Minamoto’nun gerçek değerleri haline geliyor. Zen ruhunu yakalayan Minamoto tasarımları sadelik ve minimalizmin izinden gidiyor ve titanyumdan üretildikleri için kullanıcılarına konfor ve rahatlık vadediyor. Ürün Müdürü Hajime Hori ile Minamoto ve felsefesi hakkında yapılan röportajı beğenilerinize sunuyoruz.
Merhaba Michael, Merhaba Hajime, Minamoto’nun yolculuğu ne zaman ve nerede başladı?
Yolculuğumuz 2019’un sonunda, AB yönetimiyle şirketimizin pazarda tanınırlığını nasıl artırabileceğimiz hakkında yaptığımız bir görüşmeyle başladı. Avrupa’da çalışırken, müşterilerimizden şirketimizin Japon olduğunun farkında olmadıklarına dair bazı yorumlar duydum. Bu nedenle, ilk üstünde durduğumuz nokta Avrupalılar için ürüne “Japonya Duygusu” katmak oldu.
Marka ismi ne anlama geliyor? Bu terimin daha derin bir anlamı var mı?
Minamoto “Köken” anlamına geliyor. Ekibimizin Minamoto’yu marka ismi olarak seçmesinin nedeni, Japon zanaatkarlığının ruhunu ve şirketimizin köklerini daha geniş kitlelere duyurmaktır.
Bu anlam kaligrafik logonuzda da göze çarpıyor…
Evet logomuz suyun kaynağına, kökenine atıfta bulunan tek bir Kanji karakteriyle ifade ediliyor. Bu logo, tıpkı küçük bir pınarın nehre dönüşmesi ve uzun bir mesafeden sonra sonunda denize dökülüp ona karışması gibi, Japon ürünlerimizin Avrupalılar tarafından kabul edilip sevileceğine dair umudumuzu temsil ediyor..
Minamoto’nun Dna’sından ve felsefesinden bahsedebilir misiniz?
Dna’mız iki kelime ile tanımlanabilir: Zen ve Zanaatkarlık. Zen kelimesinin oldukça geniş bir anlamı var. Ancak Zen’in Minamoto için anlamı, gereksiz olanı ortadan kaldırmak ve değeri en üst düzeye çıkarmaktır. Minamoto tasarımlarında Zen’in ne anlama geldiğini ifade etmek için tek çiçekli vazo örneğini verebiliriz. İzleyicinin çiçeğin güzelliğini tam anlamıyla deneyimleyebilmesi için göz, azami özenle seçilen o tek çiçeğe odaklanmalıdır. Zanaatkarlık sadece gözlük üretiminin teknik yönüyle ilgili değil, aynı zamanda bir şeyleri daha iyi hale getirmek için üretime eleştirel yaklaşan kişinin tutumuyla da ilgilidir. Zanaatkarlık bu nedenle, markamızın temel ilkelerinden biridir.
Japon markaları detaylara verdikleri önemle biliniyor. Minamoto olarak detaylara titizlikle yaklaşmak sizin için de öncelikli mi?
Minamoto olarak Japonya’nın geleneksel gözlük üretimi anlayışına güçlü bir şekilde bağlı olduğumuzdan, gözlüklerin ortaya çıkış sürecinde her detaya özenle yaklaşıyoruz. Ürünlerimizin uzun süreli kullanılmasına odaklanıp hiçbir detayı gözden kaçırmamaya çalışıyoruz. Menteşeleri ve vidaları açıkça göstermekten, plastik burun pedleri ve sap uçları kullanmaktan kaçınıyoruz.
Titanyum konusunda uzmanlaşmış olmanız şaşırtıcı değil. Bu malzeme için neler söylemek istersiniz?
Hafif, dayanıklı, hipoalerjenik, kimyasal olarak stabil olan titanyumun gözlükler için en iyi malzeme olduğuna inanıyoruz. Titanyum aynı zamanda kökenimizin bir parçası, bu yüzden markamızla mükemmel bir şekilde eşleşiyor.
Sizce renkli camların bu kadar öne çıkmasının sebepleri nelerdir?
Renkli camlar, kullanıcıların sadece güneş gözlükleriyle değil, optik gözlükleriyle de renklerin keyfini çıkarmasına ve dünyalarını uygun gördükleri ışığa büründürmelerine olanak tanıyor. Bu yılın en gözde trendi olan renkli camlara podyumlar ve dergilerde sık sık rastlayabilirsiniz.
Minamoto olarak gelecek hedeflerinizden söz edebilir misiniz?
Minamoto hayranlarının sayısını daha da artırmak istiyorum. Markayı daha iyi hale getirmek için zanaatkarlığımızı ortaya koyacak çalışmalara azimle devam edeceğim. Çünkü zanaatkarlık sürekli öğrenmeyi gerektiren bir yolculuktur.
Kaynak: Favrspecs
Şubat 2023