MEKSAN OPTİK

Kalite, Fiyat & Performans

 

Silmo İstanbul’a 2019’da ilk kez katıldık ve buna rağmen on üç ülkeden çok ciddi siparişler aldık. Başarılı bir şekilde ihracat yapmamızın en büyük sebebi Silmo İstanbul’un bilinirliği, verimli ve itibar edilir bir oluşum olmasıdır.

Merhaba Emre Bey… Kendinizi okurlarımıza kısaca tanıttıktan sonra optik sektörüne giriş hikayenizi paylaşabilir misiniz?
1981 yılında İstanbul’da doğdum. Aslen Erzurumlu bir ailenin ferdiyim. Atatürk Üniversitesi Makine Mühendisliğinden mezun olduktan sonra Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesini bitirdim. Sonrasında iki yıl dış ticaret ve pazarlama alanında yüksek lisans yaptım. İş hayatına 2002 yılında saatçilik sektöründe ithalat ve ihracat yapan bir firmada bölge temsilcisi olarak başladım. Daha sonraki yıllarda Türkiye Satışlar Sorumlusu ve son yedi yılımı Marka Müdürü olarak on dört yıla yakın süre aynı şirkette hizmet verdim. Çalıştığım şirketin ürünleri aynı zamanda optik mağazalarına da hitap etmekteydi. Bu nedenle optik sektörüne çok uzak değildik ve optik ürünler ilgimizi çok daha önceleri çekmeye başlamıştı. 2015 yılında çalıştığım şirkette kendi isteğimle ayrıldıktan sonra optik sektörüne geçiş yaptık.

 

Meksan Optik’in kuruluş aşamasından, gelişiminden ve sektörel vizyonundan bahsedebilir misiniz?
Meksan Optik firmasını 2015 yılı Şubat ayında kardeşim Erdem Kocaman ile birlikte Kocaeli Gebze’de kurduk. İlk ithalatımız olan optik çerçeve koleksiyonunu sektördeki gözlemlerimizle dayanarak hazırladık. Mağazalardaki yerimizi daha hızlı edinmek için ekonomik ürünlerden oluşan TR90 hammaddeli optik çerçevelerimizi de Türkiye’de fason ürettirdik. Şirketimize hedef bölge olarak İstanbul Anadolu yakasını seçtik. İthalatımızla ve fason üretimlerimizle kalite ve ulaşılabilirliği kendimize ilke edindik. Böylelikle ilk ithalatımız olan on bin adet optik çerçevenin ve yaklaşık elli bin adet TR90 çerçevenin birçok mağazanın vitrinlerinde olmalarını sağladık.

Bu ilk deneyimimizden sonra piyasadan, mağazalardan ve pazarlamacı ekibimizden aldığımız geri bildirimleri çok hassas bir şekilde değerlendirip bunu yurtdışı ve yurtiçi tedarikçilerimizle disiplinli bir şekilde paylaşarak yeni koleksiyonlarımızın çizgisini belirledik. 2019 yılının başında Basmacılar Limited Şirketi ile güçlerimizi birleştirerek Merkezimizi İstanbul’a taşıdık ve Meksan Optik’i kurduk. Kalite, fiyat ve performans ilkesini tamamen şirketimizin merkez hedefine yerleştirdik.

Tedarikçi bir firma olarak bünyenizdeki markalardan ve markalarınızın öne çıkan özelliklerinden bahsedebilir misiniz?
Meksan Optik Türkiye geneline yayılıp marka bilinirliklerini artırmak adına alt, orta ve üst ekonomik gruplarına hitap edecek ürünler belirleyerek markalarını bu doğrultuda kategorize etmiştir. Comment bizim herkesin ulaşabileceği en ekonomik markamızdır. Çocuk ve kolej dediğimiz kategorilere hitap etmektedir. Giulietta orta sınıfta kendisine özgü çizgisiyle amiral markamız olmuştur. Carlomoss üst kategori ürünler olup titanyum ve çelik gruplarıyla lüks tercih edenlerin beğenisine sunulmuştur. Stillo, McKanzie ve Icono markalarımız da ara gruplar olarak sunulmaktadır. Bizim tüm markalarımızın en büyük özelliği şirket politikamız olan kalite, fiyat, performans çizgisinde hazırlanıyor olmalarıdır. Ayrıca her tarza ve her ekonomiye uygun modellerle tercih edilen markalar haline gelmişlerdir.

Bünyenize yeni markalar eklemeyi düşünüyor musunuz?
Meksan Optik kurulduğu 2015 yılından 2022 yılına kadar her sene büyümeyi başarmış ve bunun oluşturduğu etkiyle yeni markalar ve alanlar belirlemekte zorlanmamıştır. Dünya ve ülke ekonomisini yakından takip ederek mevcut markaların bilinirliğini artırıp yeni ihtiyaç ürünleri yeni markalarla sunmaya devam edecektir.

Satış ve dağıtım ağınızın işleyişi nasıldır? Bu ağları geliştirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Meksan Optik ilk kuruluş yılındaki satış pazarlama stratejisini geliştirerek Türkiye’yi altı bölge temsilcisiyle elli beş ilde bin üç yüz bayisiyle kısa sürede birçok noktaya ulaşmayı başarmıştır. Bunun en önemli nedeni her yerde olmaya çalışıp zayıf düşmektense belli bir alanda yoğun çalışarak ve hizmet sunarak bilinirliğimizi artırmaktan geçmektedir.

Markalarınıza ait koleksiyonları hangi etkenlere göre belirliyorsunuz?
Meksan Optik ürünlerini belirlerken günümüz modasını, kullanılabilirliği, konforu sahadaki profesyonel ekiplerden gelen verileri ve müşteri taleplerini titizlikle inceleyip; kendi tarzıyla bütünleştirerek güncel modelleri elde etmeyi amaç edinmiştir.

Meksan Optik olarak sektördeki bilinirliğinizi artırmak için hangi tanıtım ve reklam çalışmalarına başvuruyorsunuz?
Meksan Optik profesyonel satış ve pazarlama ekipleriyle çok ciddi, yoğun saha çalışmalarıyla bayileriyle arasındaki bağını sürekli dinamik tutmaktadır. Bununla birlikte birçok ulusal yarışmalara sponsorluk yapmış ve son kullanıcıdaki bilinirliğini artırmak adına yazılı, görsel ve sosyal medyadaki çalışmalarını aralıksız sürdürmektedir.

Covid-19 pandemisi Meksan Optik’i nasıl etkiledi? 2022 yılı için hedefleriniz nelerdir?
Meksan Optik 2019 yılının sonunda ortaya çıkan pandeminin zorlayıcı koşullarından güçlü bir finansman yapısına sahip olarak ve tedarik zincirindeki işleyiş planlarını kısa vadeli yapmak yerine planlarını, hareketlerini, stoklarını ve stratejilerini bir yıllık olarak hazırlaması sayesinde pandeminin yıkıcı etkisinden sorunsuz çıkmayı başarmıştır. Bu stratejinin ne kadar doğru olduğunu 2021 yılında pandeminin devam etmesiyle ispatlamıştır.

Meksan Optik olarak Türkiye optik sektörünün bugünü ve geleceği ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
Türkiye’deki gözlük kullanım oranı dünya ülkelerine göre daha geride olduğu biliniyor. Dünyada gözlük kullanım oranı yüzde kırk dokuz iken maalesef bu ülkemizde yüzde yirmi dokuz civarlarında. Bu durum Türk insanının gözlerinin sorunsuz olduğu için değil sadece gözlük kullanım alışkanlığının gelişmediğinden kaynaklandığı biliniyor. Son dönemlerde gözlük sadece bir sağlık ürünü değil aynı zamanda bütünlüğü sağlayan bir aksesuar haline geldiğini izliyoruz. Bu durum insanların ikinci ve üçüncü gözlüklerini edinmelerinin sebebi olmaya başlamıştır. Ülke nüfusu ve yaş ortalaması dikkate alındığında Meksan Optik ülkemizde de gözlük kullanım ve talebinin yoğun bir şekilde artacağını düşünmektedir.

Optik sektörü için önemli olan Odalaşma süreci hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Büyük bir sektör olan optik ve optik mağazacılığının odalaşma konusunda çok geç kaldığını ve maalesef bunun ortaya çıkardığı sorunlarla zamanında baş edilmediği aşikardır. Sürekli kendini revize eden ve yeni gelen yenilikçi bakışlarla kurulan oda kısa vadede sorunları gideremese bile uzun vadede çok büyük kazanımlara vesile olacağı düşünüyoruz. Biz Meksan Optik olarak odaları tam anlamıyla destekliyoruz.

Sizi diğer tedarikçi firmalardan ayıran temel özellikleriniz nelerdir?
Meksan Optik diğerlerinden ayıran en büyük özellik; sektörün en yeni ve eski alışkanlıklardan farklı, güncelin ve gündemin koşullarında ortaya çıkan eski sorunlu ve bir türlü değiştirilemeyen sorunlardan uzak bir firma olmasıdır. Genç bir yönetim kadrosuna sahip olan ve bununla birlikte birçok farklı bakış açısıyla yönetim çatısının oluşması sayesinde sektördeki konumu daha da güçlenecektir.

Optik ve güneş gözlüklerinde 2020 yaz trendleriyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Son yıllarda neredeyse hemen hemen her sektörde trendleri sosyal medya fenomenleri belirlemekte. Bizde hem yurtdışı fuarları hem ünlü markalardaki izleri takip ettiğimizde geniş camlı kalın asetat güneşlerin yanı sıra, metal çekik tarzlı optik ve güneş gözlüklerinin vitrinlerdeki yerini alacağını tahmin ediyoruz. Ve yine yuvarlak metaller küçük detaylarla olmaya devam edecek. Klasikçilerde hiç üzülmesin onlar bizim vazgeçilmezimiz.

Geçtiğimiz Kasım ayında katılımcısı olduğunuz Silmo İstanbul Optik Fuarı sizin için nasıl geçti? Fuar hakkında genel değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Biz ilk defa Silmo İstanbul Optik Fuarı’na 2019’da katıldık ve ilk kez katılmamıza rağmen on üç ülkeden çok ciddi siparişler aldık, anlaşmalar yapmayı başardık. Bunun en büyük sebebi Silmo İstanbul Optik Fuarı’nın çok iyi bir referans olması ve fuarın bilinirliği. Silmo kendini kanıtlamış bir oluşumdur. 2022 yılında da beş Avrupa ülkesine başarılı bir şekilde ihracat yapmamızın en büyük sebebi Silmo istanbul’un bilinirliği, verimli ve itibar edilir bir oluşum olmasıdır.

On üç yıldır aralıksız optik sektörüne yön veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
4 your eyes Optik Magazin Dergisi bizim gibi yeni tedarikçilerin sektörel anlamda bilgiye ulaşması anlamında çok büyük önem taşıyor. Bununla birlikte ekiplerimizle Türkiye genelinde yapmış olduğumuz müşteri ziyaretlerinde son sayılarınızı her mağazada görebilmek, derginizin ulaşılabilir olması çok büyük bir başarı. Bizim için çok iyi bir iş ortağı olduğunuzu söylemeden geçemeyiz. Emeklerinizden ötürü tüm ekibinize teşekkür ediyoruz.

Mart 2022