115. Yılını Kutlayan Daimi Kalite

Modern, kozmopolit ve sofistike stiliyle trendlere yön veren erkek giyim ve aksesuarları öncüsü, her yeni koleksiyonuyla başarı hikayesini yazmaya devam ediyor.

Lüks erkek giyimi ve aksesuarlarında küresel bir lider olan Zegna’nın geçmişi 19. yüzyılın ikinci yarısına kadar uzanıyor. Asıl mesleği saatçilik olan Angelo Zegna, dört tezgahı olan bir atölyede yün dokumaya başladı. On çocuğundan en küçüğü 1892 doğumlu Ermenegildo, atölyenin başına geçtiğinde henüz 18 yaşındaydı. Sadece dört dokuma tezgahıyla yapılan kumaş üretimini devraldıktan kısa bir süre sonra 1910 yılında Biella yakınlarındaki Alp eteklerinde yer alan Trivero’da Lanificio Zegna isimli yün fabrikasını kurdu. Ermenegildo’ya göre ürettiği kumaşlar ‘dünyanın en güzeli’ olmalıydı. Bugün, Zegna’nın kumaşları sadece İtalya’da en çok ihracatı yapılan ürünler olmakla kalmayıp, aynı zamanda yüksek kaliteden ödün vermeden organik hammaddelerle organik üretim süreçlerini uygulaması sebebiyle Uluslararası Red Seal sertifikasıyla onurlandırmıştır.

Gerçek Bir Vizyoner
Ermenegildo Zegna; ürünlerinde, üretim sürecinde ve markasının yapılanmasında, en iyi kalitedeki doğal hammaddeleri doğrudan menşe ülkelerinden temin etmek gibi zamanının ötesinde uluslararası bir vizyona sahipti. İtalya’nın sınırlarını aşan bakış açısı sayesinde ilk denizaşırı ihracatını 1938 yılında Amerika Birleşik Devletleri’ne yaptı. Zegna kumaşlarının ünü, İkinci Dünya Savaşı gibi zor bir dönemde bile artmaya devam etti. Savaşın tüm kötü koşullarına rağmen üretimlerinin yüksek kalitede olması, terzilerin kumaşı ters yüz ederek aynı kişiye yepyeni bir takım elbise daha dikebilmelerini sağlıyordu. Müşteriler böylece gardıroplarından ‘ikinci bir şıklık’ elde edebiliyorlardı. Savaş sona erdiğinde, Zegna kumaşları 40’tan fazla ülkede satılır hale gelmişti.

Ermenegildo’nun parlak iş zekası, özenle geliştirdiği endüstriyel alan tekstil ile sınırlı değildi. Ürünleri için aradığı kalitenin yerel halkla olumlu bir ilişkiden ayrı tutulamayacağını düşünüyordu. Doğal çevrenin güzelliğinin ve sadece kendi çalışanları değil, tüm bölge insanlarının refahının uzun vadeli başarı hedefleyen bir şirket için vazgeçilmez olduğuna inanıyordu. 1932’de fabrikasını kurduğu bölge Trivero’da sadece bir toplantı salonu, bir kütüphane, bir spor salonu, bir sinema/tiyatro ve halka açık bir yüzme havuzu vardı. Ermenegildo birkaç yıl içinde bölgeye bir tıp merkezi ve bir anaokulu inşa etti. Bu arada kendini yerel çevre ve peyzaja adayarak binlerce ağaç dikti ve Trivero ile deniz seviyesinden 1.500 metre yükseklikte bir turizm beldesi olan Bielmonte’yi birbirine bağlayan 14 km’lik ‘Panoramica Zegna’ yolunun yapımını başlattı. Aynı bölgede, 1993 yılında yaklaşık 100 km2’lik alana yayılmış olarak resmen açılan ve ücretsiz erişimli ulusal doğa koruma parkı Oasi Zegna’nın temellerini atan da Ermenegildo’dan başkası değildir.

Ermenegildo Zegna’nın 1966 yılında hayatını kaybettiğinde oğullarına devrettiği en kıymetli miras; işine dair yeteneklerini geliştirmekteki istikrarı, üstün kalitede premium İtalyan kumaşları üretmedeki kararlılığı, sosyal refahı sağlamadaki azmi, işçilerin haklarını korumadaki açık fikirliliği ve çevre dostu olarak doğal kaynakların korunmaları gerektiği olmuştur.

Aldo ve Angelo Dönemi
Ermenegildo’nun oğulları Aldo ve Angelo’nun her ikisi de ergenlik çağında okulları devam ederken babalarıyla çalışmaya başladı. Altmışlı yıllara gelindiğinde Yün Fabrikası’nın yönetimini yavaş yavaş babalarından devraldılar. Miraslarına sahip çıkan Aldo ve Angelo Zegna, hazır giyim koleksiyonlarının ve ısmarlama ürünlerin piyasaya sürülmesi, üretim ve dağıtımın küreselleşmesi, Paris ve Milano’da ilk mono-marka mağazaların açılması gibi hamlelere liderlik ederek aile şirketlerinin büyümesi ve dönüşümü için güçlü adımlar attılar. 1968’de İtalya’nın Novara kentinde açtıkları konfeksiyon fabrikalarıyla birlikte ilk pantolon koleksiyonlarını sunmaları; kumaşlarının güvenirliliği, zarif maskülen tasarım ve özenli işçilikleri ile birleşince, Zegna’nın erkek giyiminde öncü moda evine evrilme sürecini başlamış oldu. Bu başarılı adımı 1972 yılında özel dikim hizmeti olan ‘Made to Measure’yi hayata geçirmeleri takip etti.

İki kardeş kısa süre sonra önce İspanya ve İsviçre’de, ardından da dünya geneline doğru açılımlarına hız verdiler. Bu arada üretimlerini aksesuar ve spor giyimi de içerecek şekilde çeşitlendirdiler. Babalarının izinden giden Aldo ve Angelo, Trivero’yu İtalyan Alpleri’ndeki Bielmonte’ye bağlayan 14 km’lik yol olan Panoramica Zegna’nın yapımını tamamladı. Ermenegildo’nun vizyonuna sıkı sıkı bağlı olan Aldo ve Angelo, aynı zamanda 1963 yılında bir konut sitesi ve 1965 yılında Bielmonte’deki diğer konut sitelerin yanı sıra, bir de kayak merkezi inşa ettiler. Aldo ve Angelo yönetimde oldukları süre boyunca çocuklarına büyükbabalarının vizyonunu ve işin tüm inceliklerini öğreterek, aile şirketlerinin yeni neslini gelecek yıllar için hazırladılar.

Gildo Emaneti Yüceltiyor
Zegna 1991 yılında Çin pazarına giren ilk lüks giyim şirketi oldu. Öyle ki 2014 itibarıyla, Çin’de 70 mağaza ile gelirinin üçte birini bu pazardan elde eder hale geldi. Angelo’nun oğlu Ermenegildo Zegna 1997 yılında Ceo olarak aile şirketinin başına geçti. Gildo olarak tanınan torun Ermenegildo, ailesinin tüm değerlerini koruyarak Zegna’yı günümüze taşıyan isim oldu. Gildo’nun liderliği ile birlikte kapsamlı bir dikeyleşme, vizyoner ürün çeşitlendirmeleri, marka genişletme ve lisanslama stratejisi uygulandı; Zegna giyimden aksesuara uzanan küresel lüks marka konumlanmasını doksanlı yılların sonunda tamamladı. Zegna ailesi, ‘dünyanın en güzeli, dünyanın güzel hale getirilmesiyle oluşturulabilir’ mirasını 2000 yılında Zegna Vakfı’nı açarak taçlandırdı. Zegna Vakfı sosyal sorumluluk projelerine hız kesmeden günümüzde de devam etmektedir.

Zegna 2002 yılında lüks deri giyim markası Longhi’yi devraldı ve aynı yıl Salvatore Ferragamo Group ile ZeFer adlı ortak girişimi kurarak ayakkabı ve deri ürünlerinde büyük bir atılım yaptı. Ürün çeşitliliği, ilk Ermenegildo Zegna parfümünün sunulmasıyla arttı.  Essenza di Zegna isimli parfümleri 2003 yılında sunuldu ve Yves Saint Laurent Beauté tarafından küresel çapta dağıtıldı. Bu parfüm serilerine Z Zegna ve Zegna Colonia eklendi. 2006 yılında Perofil işbirliği ile ilk Ermenegildo Zegna iç giyim koleksiyonu hazırlanıp, piyasaya sürüldü. 2007 yılında ünlü mimar Peter Marino tarafından Zegna’nın ilk global mağazasının tasarımı yapıldı ve bu konsept mağazanın lansmanı, marka genişlemesinde büyük rol oynayan adımlardan biri oldu. Bu ilk mağazayı üç yıl içerisinde açılan Milano, New York, Shinjuku Tokyo, Dubai, Hong Kong, Şangay Lippo ve Las Vegas’taki global mağazalar takip etti. Yine 2007 yılında mimar Antonio Citterio’nun tarafından tasarlanan 8000 m2’lik Global Genel Merkezi Milano’da açıldı. Ermenegildo Zegna ve Z Zegna ile Milano moda haftasına yönelik defileler 2008 yılında başladı. Erkek yüksek modasına yönelik mükemmellik arayışı ve üstün kalite tutkusu, geleneklerle harmanlanan sofistike ve kozmopolit zevklerle buluşmayı sürdürdü ve ‘Zegna Stili’ vazgeçilmezler arasındaki yerini aldı. Zegna’nın zengin inovasyon ve işçilik mirası, trendlerin ötesine geçen ve lükse zamansız bir yaklaşım getiren sofistike erkek giyim ve aksesuar koleksiyonlarına yansımaya devam ediyor.

Aile şirketi 2021 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde halka açılmayı onayladı ve Zegna 2.4 milyar dolar piyasa değeri ile New York’ta halka açılan ilk İtalyan lüks moda şirketi oldu. Aynı yıl Zegna ailesi çoğunluk hissenin sahibi olarak kalmayı tercih etmiş ve Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Ceo’luk görevlerine Gildo Zegna yeniden seçilirken, kuzenleri Paolo ve Anna Zegna da Yönetim Kuruluna katılmıştır. 2022’den bu yana Zegna’nın yasal merkezi Hollanda’dayken, operasyonel merkezi İtalya’dadır.

Zegna Eyewear
Marka 2004 yılında gözlük segmentine adım atarak bu alandaki ilk koleksiyonunu De Rigo işbirliğiyle piyasaya sürdü. ‘Vintage-fütürist’ olarak tanımlanan bu koleksiyon, markanın sofistike ve yenilikçi tasarım anlayışını yansıtıyordu. Koleksiyon içinde farklı tarzlar öne çıkıyordu. Highway, metal çerçevelerle cesur ve sofistike bir görünüm sunarken; Club, sportif ve günlük kombinler için tasarlanmıştı. Nomad, vintage esintiler taşırken, ultra hafif ve hipoalerjenik titanyumdan üretilen Couture serisi maksimum konfor ve dayanıklılık sağlıyordu.

Zegna Eyewear, 2009 yılında De Rigo Vision ile lisans anlaşmasını yenileyerek, güneş gözlükleri ve optik çerçeveler konusundaki iş birliğini sürdürdü. Bu ortaklık, De Rigo’nun lüks gözlük segmentindeki güçlü konumunu pekiştirirken, Zegna Eyewear’ın sofistike tasarımlarının küresel çapta dağıtılmasını sağladı.

Zegna Eyewear, 2015 yılı itibarıyla gözlük koleksiyonlarını Marcolin işbirliğiyle geliştirmeye, üretmeye ve küresel çapta dağıtmaya başladı. Bu yeni dönemde koleksiyonlar, markanın temel değerleri olan üstün kalite, yenilik ve gelenek ile birleştirilen modern estetik anlayışını bir araya getirdi. Üretim sürecinde titiz bir işçilik anlayışı benimsenerek, markanın ikonik mirası çağdaş bir tarzla harmanlandı. Lisans anlaşmalarını 2024 sonunda imzaladıkları lisans anlaşmasıyla 2030 yılına kadar yenileyen Marcolin ve Zegna, markanın klasik zarafetini yansıtan gözlük koleksiyonlarını sunmaya devam ediyor.

Kronoloji

1910
Ermenegildo Zegna, Trivero, İtalya’da kendi adını taşıyan tekstil şirketini kurdu.

1930
Yüksek kaliteli kumaş üretiminde yenilikçi teknikler geliştirildi ve şirketin uluslararası genişlemesi başladı.

1942
Ermenegildo Zegna’nın vefatından sonra oğulları Aldo ve Angelo Zegna şirketin yönetimini devraldı.

1968
İlk Zegna konfeksiyon üretim tesisi Novara, İtalya’da açıldı.

1980
New York ve Paris’te ilk amiral mağazalar açıldı, uluslararası lüks perakende genişlemesi hız kazandı.

1991
Zegna, Çin pazarına girerek Pekin’de ilk mağazasını açtı. Aynı zamanda Çin’de mağaza açan ilk lüks marka oldu.

1999
Zegna, Shanghai, Çin’deki ilk üretim tesisini kurdu.

2000
Şirket, Asya ve Amerika’daki büyümesini hızlandırarak küresel bir lüks giyim markası haline geldi.

2004
Gözlük segmentine giriş yaparak De Rigo ile işbirliği içinde ilk güneş gözlüğü ve optik çerçeve koleksiyonunu piyasaya sürdü.

2009
Zegna, Tessitura di Novara’nın çoğunluk hissesini satın aldı.

2012
Pettinatura di Verrone’nin azınlık hissesini satın alarak yün ve doğal lif üretim kapasitesini genişletti.

2014
Avustralya’daki Achill çiftliğinin çoğunluk hissesini alarak yün üretim sürecinde tam kontrol sağlamaya başladı.

2016
İtalyan lüks tekstil üreticisi Bonotto’nun çoğunluk hissesini satın aldı.

2018
Hindistan’da üç mağazası varken, Reliance ile ortaklık yaparak Raghavendra Rathore’un markasına yatırım yaptı. Aynı yıl, New York merkezli Thom Browne’un %85 hissesini satın aldı.

2019
İtalyan jarse kumaş üreticisi Dondi’nin %65 hissesini satın aldı.

2021
Tessitura Ubertino’nun %60’ı ve kaşmir üreticisi Tessitura Biagioli Modesto’nun %40’ı Zegna’ya katıldı.

2023
Prada Group ile ortak olarak Luigi Fedeli e Figlio S.r.l.’nin azınlık hissesini satın aldı.

2024
Gözlük tasarımı, üretimi ve küresel çaptaki dağıtımı için Marcolin ile olan işbirliğini 2030 yılına kadar uzattı.

Mart 2025