HAFİFLİĞİN ALTIN ANAHTARI
60. yılına yaklaşan Silhouette, çağın ruhunu yakalayan zamansız tasarımlarını yüksek kaliteden ve premium standartlardan ödün vermeden sunmaya devam ediyor.
Vizyoner Bir Çift…
Başarı hikayesi, 1964 yılında Anneliese ve Arnold Schmied’in vizyon ve tutkularıyla donanmış olarak şirketlerini ve Silhouette markasını kurmalarıyla başladı. Dünyanın en güzel gözlüklerini sunmak ve yüksek kaliteyle eşanlamlı olacak bir marka oluşturmak onların vizyonlarının temelini oluşturuyordu. Anneliese ve Arnold Schmied bu iş için ideal özelliklere sahipti; Anneliese kaliteye önem veren bir mükemmeliyetçiydi, Arnold ise mali konularda yetenekliydi. Çift becerilerini bir araya getirerek gözlük pazarında devrim yarattı. Şimdi üçüncü neslinde olan Silhouette International, baştan sona bir aile şirketi olmaya devam ediyor. Silhouette 59 yıldır en yüksek hassasiyet ve kalitede yenilikçi gözlükler üretiyor. Küçük bir start-up olarak köklerinden çerçevesiz gözlüklerin premium segmentinde uluslararası bir pazar lideri haline geldi. Avusturya’daki merkezi ve şirketin kuruluşundan bu yana yapılan yatırımlar, on yıllar boyunca şirketin premium gözlük segmentindeki kalite liderliğini geliştirmeye devam etmesini sağlıyor.
Çağın Ruhu ile Zamansızlık
Şirket ile aynı yaşta olan Silhouette son derece yüksek işçilik standartları ile kalite ve tasarımın yanı sıra Linz, Avusturya’daki köklerine güçlü bir bağlılık göstermektedir. Ayırt edici estetik genellikle iki zıt kutbun birleşiminden ortaya çıkar. Bu birleşim içsel güçle benzersiz bir hafiflik elde etmeye yönelirken, Silhouette’in de ayırt edici özelliği olmuştur. Silhouette sürekli yeni yollar açarken kendi kimliğine sadık kalmıştır. Zamanın ruhunu yansıtan zamansız tasarımlar yaratmak ise markanın ödün vermediği değeri haline gelmiştir. Silhouette, camların ve çerçevelerin bir araya getirilme şeklini yeniden tanımlıyor. Marka, camları ve çerçeveleri tek bir dokunuşla geliştirirken, her gözlüğün kişiye özel olması için mükemmel bir işçilik kullanıyor. Markanın bu benzersiz tam hizmet yaklaşımı, gözlüklerini eşsiz ve adeta birer baş yapıt yapan şey olarak karşımıza çıkıyor. Her Silhouette çerçevesi Avusturya’daki uluslararası merkezlerinde özenle üretilmektedir. Üretim sürecinin yüzde sekseninden fazlası hala elle yapılıyor ve çerçevenin geçtiği sürecin tamamlanması 40 gün sürüyor. Şirket, tasarımdan üretim ve dağıtıma kadar her adımı baştan sona kendisi gerçekleştiriyor. Bu sayede markanın çerçeveleri sıradan gözlükler değil; onlarca yıllık son teknoloji ürünü çalışmaları simgeleyen sanatsal kreasyonlar haline geliyor.
Devrim Yapıyor
Silhouette’in başarı yolculuğunun en önemli duraklarından birini ikonik hale gelen Titan Minimal Art koleksiyonu oluşturuyor. İlk olarak 1999 yılında piyasaya sürülen bu özel koleksiyon küresel optik pazarında devrim yarattı. Koleksiyon çerçevesi, vidası ya da menteşesi olmayan sadece 1.8 gram ağırlığındaki tüy kadar hafif tasarımlardan oluşuyordu. Titan Minimal Art koleksiyonundaki çerçeveler bugüne kadar başka hiçbir gözlükle kıyaslanmayacak bir konfor seviyesi sundu. Markanın “Gereksiz olan her şeyi ortadan kaldırmak, gerekli olanı eşsiz hale getirir” yaklaşımı temel tasarım konseptinin arkasındaki ilham kaynağı haline geldi.
NASA ile İşbirliği
Silhouette’nin Titan Minimal Art serisi, hafiflik, ileri teknoloji, malzeme kalitesi, vidasız tasarım ve uzayda kullanıma uygunluğu ile Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA)’nın dikkatini çekti. Marka NASA ile yaptığı işbirliği sonucunda 11 Şubat 2000 yılında Endeavour isimli uzay mekiği ile dünya atmosferinin dışına çıktı. Bu işbirliği markanın tarihinde bir kilometre taşı oldu. Astronotlar uzay yolculuklarına çıkarken en az 5 optik gözlük, 5 de güneş gözlüğü bulundururlar. Bir uzay mekiği yörüngeye uçuşu sırasında sesin hızının 4 katına kadar ivme gerçekleştirir. Bu nedenle insanların ve donanımlarım ağırlığı 8 kat artar. Silhouette’nin Titan Minimal Art serisi modellerinin yalnızca 1.8 gram ağırlığında oluşu ve yüksek kalitedeki titanyumun sağladığı konfor sayesinde bu özel seri astronotlar için ideal olmuştur.
Kusursuz Uyum… Üstün Kalite
Markanın koleksiyonları net, akıcı ve minimalist çizgilerle karakterize ediliyor. Tasarımların tutarlı sadelikleri Silhouette ile eş anlamlı hale gelmiştir. Silhouette’in tüm gözlükleri kullanıcının yüzüne kusursuz bir şekilde uyum sağlarken aynı zamanda olağanüstü bir denge sergilemektedir. Birinci sınıf gözlükler için üst düzey malzeme kullanımı, Silhouette’in esnek, sağlam ve tüy kadar hafif olan yüksek teknoloji titanyum sayesinde optimum kullanım ve konfor yaratmasını sağladı. Silhouette, gözlük üretiminde 50 yılı aşkın deneyiminin sonucunda en yüksek derecede hassasiyet ve bilgi uygulamalarını tercih ederek Avusturya’da oluşturduğu ve özel olarak geliştirdiği süreçler sayesinde müşterilerinin standartlarının ötesine geçmeyi başarıyor. Silhouette premium segmentte çerçevesiz gözlüklerde lider olmasının yanında son birkaç yılda tam çerçeve segmentinde de önemli bir büyüme kaydediyor. Markanın geleneği, sürdürülebilir bir yaklaşım, en üst düzeyde hassasiyet, işçilik için sarsılmaz bir tutku ve Avusturya’daki konumuna bağlılıkla birleştiğinde ortaya eşsiz estetikle harmanlanmış üstün kalitedeki koleksiyonları çıkıyor.
Sayısız ödül kazanıyor
Silhouette gözlükleri günümüzde dünya çapında 12 milyondan fazla kişi tarafından kullanılmaktadır. Eşsiz görünümdeki gözlükleri markaya küresel arenada prestijli 11 tasarım ödülü kazandırdı. Bu ödüller arasında 2001’den 2006’ya kadar her yıl Titan Minimal Art serisi modelleri için kazandığı İF Ürün Tasarım Ödülü’nü; Silmo d’OR ödülünü; yine 1999 ve 2003’te kazandığı Grand Prix International de la Technologie et de la Mode ödülünü; Adidas markası ile yaptığı işbirliği doğrultusunda üretilen “Gazelle” modeli için 2003’te spor çerçeveler kategorisinde kazandığı Prix Silmo gümüş ödülünü; bir çok kez kazandığı Red Dot ödülünü sayabiliriz.
Silhouette’in Dönüm Noktaları
1964
Anneliese ve Arnold Schmied, şirketi ve Silhouette markasını 1964 yılında kurdu. Markalarını tutku ve küresel bir bakış açısıyla geliştirmeye başladılar. Aile şirketini ve markayı günümüzde üçüncü kuşak yönetiyor.
1974
Silhouette, sansasyonel Futura güneş gözlüğü koleksiyonunu sunarken uluslararası moda dünyası yerinden oynadı.
1975
Silhouette ile moda ve aksesuar dünyası arasındaki ilişkiler giderek yakınlaşıyor. Silhouette ilk kez gözlüklerini tamamlamak üzere bir küpe koleksiyonu oluşturuyor. Silhouette, daha iyi görüş için büyüleyici aksesuarlarını uluslararası podyumlara gönderen ilk gözlük markası oluyor.
1978
Anneliese ve Arnold Schmied’in dört çocuğundan Arnold ve Klaus Schmied şirkete katılır ve Silhouette markasını fikirleri ve tutkularıyla hemen etkilemeye başlarlar.
1983
- Çığır açan yenilik yüksek teknolojili SPX® malzemesini beğenilere sunar. Silhouette, inanılmaz derecede hafif gözlük tasarımında yeni bir boyut açan sentetik malzeme SPX®’i geliştirdi.
- Silhouette ilk çerçevesiz gözlük koleksiyonu olan Freeline hazırladı ve beğenilere sundu. Freeline koleksiyonu Silhouette’te çerçevesiz gözlük üretimine duyulan sınırsız hayranlığın temeli oldu. Silhouette çerçevesiz gözlük tutkusu ve araştırma ruhuyla sektöre adanmışlığının altını bir kez daha çizdi.
1992
70’li ve 80’li yıllardaki sayısız büyük ve önemli devrimin ardından gözlük dünyası yeniden Linz’e baktı. Silhouette, gözlük üretimi için titanyumu keşfetmiş ve menteşesiz ilk çerçevesiz titanyum gözlüğü sunmuştu. Minimal Art. Minimal Art, çerçevesiz gözlük tasarımında bir ölçüt oluşturdu ve hatta Uluslararası Tasarım Yıllığı’na kapak oldu.
1999
Sektöre öncülük eden Titan Minimal Art koleksiyonu beğenilere sunuldu. Sadece 1.8 gram ağırlığındaki Silhouette Titan Minimal Art, 1999 yılında gözlük pazarında devrim yarattı ve dünya çapında bir başarı öyküsü haline geldi. Bireysel kullanıcının ihtiyaçlarına mükemmel şekilde uyum sağlayan ilk vidasız, menteşesiz, titanyum gözlüklerden oluşuyordu.
2000
Güvenli bir uyum ile ağırlıksız sayesinde Silhouette bir başarıya daha imza attı. Titan Minimal Art koleksiyonundaki gözlükler 2000 yılından itibaren uzay yolculuğu için onaylandı. Vidasız ve menteşesiz gözlükler, ağırlıksızlığı deneyimleyen astronotlar için mükemmel bir seçenek olarak görüldü.
2006
İlk gözlük üreticilerinden biri olarak Silhouette, gözler için akıllı güneş korumasının gerekliliğini fark etti ve gözü uzun vadeli hasarlardan korumak için yalnızca UV filtreleri ve mavi ışık filtreleri değil, aynı zamanda ileriye dönük IQ POL teknolojisini de kullanmaya başladı.
2007
Silhouette, Viyana Filarmoni Orkestrası ile uluslararası konser salonlarını fethediyor. Dünyaca ünlü orkestradaki yaklaşık 70 müzisyen Silhouette’in çerçevesiz gözlükleri takarak, Avusturyalı markanın başarı hikayesinin elçileri oluyorlar.
2014
Silhouette 50. yıldönümünü yeniliklerle kutluyor. Silhouette altın yılını kült klasik Futura’nın yeniden yorumlanmasıyla kutladı. Model 70’li yıllarda heyecan yaratmıştı. Daha sonra yeniden yorumlanması markanın geleceğe dönük sarsılmaz vizyonunu işaret ediyor.
2016
Silhouette Atelier koleksiyonunu beğenilere sunuyor.
2017
Silhouette Vision Sensation®’ın lansmanını yapıyor.
2018
Sürekli başarıyla devam eden Silhouette, 2018 yılında 100 milyonuncu gözlüğünü üretiyor. 1964’te ilk Silhouette gözlükle bir vizyon olarak başlayan süreç, 2018’de 100 milyon premium gözlükle sonuçlandı.
2021
Geleceğe bakışından ödün vermeyen Silhouette, çevrimiçi ve çevrimdışı dünyanın avantajlarını birleştirmek için ilk kez Buy Local Initiative’i kullanıyor. Silhouette dijital showroom, dijital dünyayı kişiselleştirilmiş tavsiyelerle son derece yenilikçi bir şekilde birleştirerek göz sağlığı profesyonellerinin kendilerini Silhouette’in sanal dünyasına kaptırmalarını sağlıyor.
Kasım 2023