DAİMA SEÇKİN ve ORJİNAL

İtalyan Police kırkıncı yıldönümünü kutlarken, sunduğu trend belirleyici koleksiyonları ile “moda ikonu” sıfatını küresel çapta gururla taşımaya devam ediyor.

De Rigo kardeşler…
Bir İtalyan efsanesi olan Police’nin geçmişi De Rigo kardeşlerin Limana, Belluno’da Charme Lunettes’i kurduğu 1978 yılına kadar uzanıyor. Bu küçük şirket, başlangıçta diğer şirketler için optik çerçeveler ve güneş gözlüğü üretmek amacıyla sadece otuz kişilik personeliyle çalışmalarına başladı. Kısa süre içerisinde Charme Lunettes yerine, soyadlarını taşıyan De Rigo’yu kuran Ennio and Walter, reçeteli gözlük ve güneş gözlüğü üretimlerini De Rigo markası altında sürdürdü.

Beş yıl sonra 1983’e gelindiğinde De Rigo kardeşler kendi üretimleri olan ilk tasarım güneş gözlüğü koleksiyonlarını lanse etmeye karar verdiler. Amaçları moda dünyasına ait fikirleri ve trendleri kullanarak, bunları daha önce hiç yapmadıkları şekilde güneş gözlüğü pazarı ile buluşturmaktı. De Rigo kardeşler işlev açısından en iyi tasarımları, sofistike ve benzersiz bir tarzla yeni trendlere ilham verme ve her yıl yeni bir koleksiyon ile pazarı güncelleme amacıyla sunmayı istemekteydiler.

Police doğuyor
Bu hedef doğrultusunda optik ve moda dünyasıyla buluşan Police markası, Amerikan yaşam tarzından esinlenerek oluşturulmuş sokak stiliyle hem kadın hem erkeklere yönelik, premium kalitede güneş gözlüklerini beğenilere sunmaya başladı ve marka kısa sürede güçlü kişiliği ile öne çıkmayı başardı. Police gözlükleri, yaşları ya da yaşam tarzları itibarıyla biraz cesur, biraz asi ve sıra dışılıklarını sürekli dışa vurmaya çalışan gençler için tasarlanıyordu. Police’nin bu özelliği bir devrim niteliğindeydi çünkü güneş gözlükleri artık yalnızca kullanıcısının gözlerini koruma amacı taşımıyor, aynı zamanda birer moda aksesuarı haline geliyordu. 1980’ler boyunca Police güneş gözlükleri her zaman modanın en ileri noktasında oldu. İtalyan markanın tasarımları dünya çapında ün kazandı ve ihtiyaçtan dolayı kullanılan güneş gözlüklerini gerçek bir moda ifadesine dönüştürdü.

İşbirlikleri ve son gelişmeler
Pazarlama alanında da büyük bir yatırımcı olan Hublot, 2010 yılında FIFA’nın Resmi Saati, sonraki iki futbol Dünya Kupası’nın Resmi Zaman Tutucusu ve Formula 1’in Resmi Saat Üreticisi olmuştur. Marka, 2012 yılında Ferrari ve Hublot’un hem marka imajı hem de iki şirketin tüm ticari faaliyetlerini kapsayan bir anlaşmayla Ferrari’nin saat yapım ortağı oldu. Hublot her yıl bir veya iki Ferrari özel serisi çıkarıyor ve böylece marka dünya çapındaki her Ferrari etkinliğinde yer alıyor. Bağımsız bir marka olarak neredeyse otuz yıl geçirdikten sonra Hublot 2008’de LVMH Group tarafından devralındı. Bu değişim, İsviçre’nin Nyon kentinde yıllar içinde giderek genişletilen yeni bir üretim tesisinin açılmasıyla dikey entegrasyonun başlangıcı oldu. Yeni tesis Hublot’a, Unico olarak bilinen, kadran tarafında entegre bir kolon çarkına sahip kendi kronograf mekanizmasını üretme kapasitesi kazandırdı. Hublot ayrıca eski tedarikçisi BNB Concept’ten 30 kadar saat ustası, prototipçi, elektrokaplamacı ve mühendisi bünyesine katarak kendi Grandes Complications bölümüne sahip oldu.

Yenilikçi fikirlerle güçleniyor
Police, moda dünyası olan yakın bağını daima güncel tuttu. Moda sektöründeki yeni fikirlere açık olmayı seçen bir marka oldu. Bu amaçla Police, ilk kez 1993 yılında Venedik’te ‘Sun-Day’ adında optik ve moda dünyasını bir araya getiren bir güneş gözlüğü kongresi düzenledi. Police, bu sıra dışı ve yaratıcı formatı kullanan ilk güneş gözlüğü markası olarak büyük bir yeniliğe imza attı. İtalya merkezli marka halen her yıl dünyanın çeşitli ülkelerinde bu kongreyi gerçekleştirmeye devam etmektedir. Police, dünya çapında ve özellikle Avrupa’daki pazar talebine karşılık verebilmek için 1988’de Almanya ve Avusturya’da, 1992’de ise Fransa’da faaliyetlerini genişletti. Marka, ilerleyen birkaç yıl içerisinde optik ve modayı buluşturduğu koleksiyonlarıyla ve yaptığı işbirlikleriyle oldukça ciddi bir mesafe kat etti. 1995 yılında Uluslararası Futbol Federasyonu (FIFA) ile yaptığı işbirliği markanın küresel çapta konumunu ne derece güçlendirdiğinin ideal bir örneğidir.

Police parfümleri, saatleri…
Yeni trendlere ilham olma ve trendlere yön verme hedefiyle yola çıkan Police, güneş gözlüğü pazarının istek ve taleplerini modern, yaşam dolu, dinamik ve metropolitan çizgideki gözlük koleksiyonlarıyla yanıtlamaya hız kesmeden devam ederken; 1997’ye gelindiğinde ürün grubuna parfümleri de ekleyerek hizmet alanını genişletmeye karar verdi. Marka ilk parfümü olan Police Original’ı aynı yıl piyasaya sürdü. Police’nin parfüm pazarına girişi milenyum ile birlikte trend haline gelen dünyaca ünlü yıldızların kendilerine ait parfümleri lanse etmelerinden öncesine denk gelmektedir. Bu sebeple Police genç ve daima genç hisseden tüketici kitlesine sunduğu ilk parfümüyle kısa sürede son derece popüler olmayı başardı.

Police bir yanda gözlükleri ile optik trendlere yön vermeye devam ederken, diğer yanda birbiri ardına yeni parfümlerini piyasaya sunarken, 2003 yılına gelindiğinde ürün grubuna piyasada çok ses getirecek olan saatleri de ekledi. Marka, saat koleksiyonlarını kendi zamanlarını tutmaya karar veren, modayı takip eden, konformist olmayan sıra dışı bireyler için kozmopolit bir yaşam tarzının yayılmasını sağlamak amacıyla geliştirdi. Piyasadaki diğer saatlere kıyasla orijinal ve özgün bir çizgiye sahip olan Police saatleri, geniş stil yelpazeleri ve sunduğu bireysellikleri sayesinde kısa sürede büyük beğeni topladı. Police saat koleksiyonları sofistike tasarımlardan cesur punk tarzına kadar birbirinden farklı parçaları barındırıyor oluşuyla dünya çapında ilgiyi kısa sürede kazandı.

Hollywood ile yakın bağlantılar…
Police, saatleri ile Hollywood’un önemli filmlerinde de boy gösterdi. Marka Terminator Salvation ve Terminator Genysis gibi dünyaca ünlü aksiyon film serisinin “Beast Watch” ve “Commander” gibi isimlere sahip saatleri ile resmi saat tedarikçisi olarak popülerlik alanını genişletti. Police’nin Terminator gibi üst düzey bir aksiyon filminin resmi saat tedarikçisi olması markanın yıllar içerisinde edindiği konum ile dinamik ve genç ruhunu birebir yansıttığından aslında hiç de şaşırtıcı değildir. Police, ünlü film serisinin karakteri ile uyumlu saatleri ile aksiyon seven genç kitlesini memnun etmeyi bir kez daha başarmış oldu. Bu sayede markanın film bağlantıları ilerleyen yıllarda da çoğalarak devam etti. Police 2016 yapımı Batman vs Superman: Dawn of Justice, 2017 yapımı Justice League, Men In Black, International ve Batman gibi yine dünyaca ünlü aksiyon film yapımcıları ile işbirliği yapmıştır. Kendileri için sınırlı sayıda koleksiyon tasarlanan ikonik süper kahramanların hikayeleri üzerinden Police; değerlerini, tarzını ve vizyonunu dünya genelindeki hayranlarıyla buluşturmuştur.

Police yaşam stiline dönüşüyor…
Police’nin 2008 yılından bu yana perakende stratejisi, en önemli büyük mağazalarda yeni shop-in-shop’ların açmanın yanı sıra ağırlıklı olarak Orta Doğu ve Çin pazarına odaklanmıştır. Bu mağazalar Police yaşam tarzının özünü yansıtırken, bütün olarak marka imajını ve markanın metropolitan tavrını güçlendirmeye hizmet etmektedir. Police 2000’li yıllarda daha da güçlenen ve tanınan bir kimliği ile ürün gruplarına 2005 yılında mücevherleri, 2011 yılında ise küçük deri ürünlerini ve giyim koleksiyonlarını ekledi. Police, her zaman kuruluş vizyonuna ve temel değerlerine yönelik koleksiyonlar sunduğu ve koleksiyonlarına eklediği her yeni ürünün trendleri etkilemesi hedefiyle hareket ettiği için sürekli yükselen markalardan olmayı başarmaktadır. Bu sebeple Police, kullanıcıları için aksesuarlarını kullanıcıların benzersiz tarzlarını ve kişiliklerini vurgulamalarında onlara yardımcı olmaları için mükemmel bir kalitede üretmeye özen göstermektedir. Tam da bu idealist yaklaşımı sayesinde Police markası, dünyaca ünlü isimlerin ve moda ikonlarının arasında da popülerliğini korumuştur.

Marka yüzleri…
Police orijinal, benzersiz ve şık bir kimliğe sahip olduğundan yıllar içerisinde dünya çapında çok sayıda ünlü İtalyan markanın yüzü olmak için adeta sıraya girmiştir. Police’nin 1995’te FIFA ile imzaladığı lisans anlaşması, markanın dahil olacağı dünyanın sadece başlangıcını temsil ediyordu. Fransa’da Dünya Kupası’nın düzenlendiği 1998 yılında Police, AC Milan ve İtalya’nın dünya çapındaki defans oyuncusu Paolo Maldini’yi reklam kampanyasının yüzü olarak seçti. Kampanyada şık bir Police güneş gözlüğü takan Maldini, bir İtalyan moda markasının reklam kampanyası için şaşırtıcı derecede popüler bir isimdi. Ne yazık ki İtalya o yıl Dünya Kupası’nı evine götüremedi ve çeyrek finalde Fransa’ya penaltılarla elendi. İtalya, Milli Takımı ile Dünya Kupası’nı evine götüremese de Police ile adeta optik modasının kupasını kazanmış oldu.

Ertesi yıl Police, o yıl gişe rekorları kıran Altıncı His filminde başrol oynayan aksiyon yıldızı Bruce Willis ile bir araya geldi. Dünyaca ünlü Hollywood aktörü Bruce Willis 2002 yılına kadar markanın yüzü olmaya devam etti. 2002 yılında George Clooney, dünyaca ünlü TV dizisi ER ve Oceans Eleven filmi ile güçlendirdiği şöhreti sayesinde markanın yeni elçisi oldu. 2004 yılında David Beckham Police markasının yüzü oldu. David Beckham o zamanlar Real Madrid’in Galacticos’larından biriydi ve Zinedine Zidane ve Brezilyalı Ronaldo gibi süper yıldızlarla birlikte anılsa da kesinlikle takımın en ünlü yüzüydü. Aynı zamanda bir moda ikonu olan David Beckham 2007’ye kadar Police’nin reklamlarında boy gösterdi.

Yine Hollywood’un dünyaca ünlü aktörlerinden Antonio Banderas’ın 2007 yılında Police markasının yüzü olmasının ve Atsushi’nin Japon marka elçisi olmasının ardından, Police bir sonraki elçisinde farklı bir tat aramaya karar verdi. Police, 2010 yılında markanın yeni yüzünü bulmak için Be Younique kampanyasını başlattı ve kendi hikayesini anlatacak benzersiz ve orijinal birini aradı. Binlerce başvuruyu inceledikten sonra Settimo Torinese’den tanınmayan bir İtalyan olan Andrea Garbolino’yu Police markasının yeni yüzü olarak seçildi. Futbol dünyasıyla olan işbirliklerine büyük önem veren Police, 2013 yılında Dünya Kupası Brezilya’da düzenlenirken Brezilyalı forvet Neymar Jr’ı markanın yeni yüzü olarak seçti. 2019 yılında ise Police, dünyaca ünlü bir diğer sporcu, İngiliz F1 yarış pilotu Lewis Hamilton ile işbirliği anlaşması imzalayarak Hamilton’u marka elçisi yaptı.

Police ruhu…
Müzik, stil ve tavrın kim olduğunuzu belirlediği bir dönem olan 80’li yıllarda doğan Police, ne dinlediğiniz, ne giydiğiniz kadar aksesuarlarınızın da kişiliğinizi ortaya koymada büyük bir rol oynadığını savunuyor. Tüm zamanlara seslenen tarzı, özgünlüğü ile modern yaşamın elçisi olmak, Police’nin temel değerlerini yansıtıyor. Yenilikçi tasarımlarını, klasiklerle harmanlayan koleksiyonlarında güçlü ruhunu hissettiren Police, kişiliğinden ödün vermeksizin modanın ötesine geçmeye devam ediyor. Sadece işlevselliğin artık yeterli olmadığı ve insanların cüret, stil ve karakter arayışı içerisinde olduğunu öngören Police, kullanıcılarına kendilerine temsil eden ürünler sunmayı amaçlıyor. Özgürlük, cesaret ve güçlü kişiliklerden ilham alan Police koleksiyonları, insanların kendilerini kendilerine özgü tarzlarıyla ortaya koyma ihtiyacını ideal bir şekilde karşılıyor. Police, koleksiyonlarını üzerlerine yapıştırılmış etiketlere, geleneklere ve kurallara göre yaşamayı reddeden gerçek ve orijinal bireyler için hazırlıyor. En başından beri orta ve yüksek pazar segmentine göre kendini konumlandıran Police, özgür, samimi, girişimci, asi ama aynı zamanda duygusal karakteri ile dünyanın her yerinde kendine zahmetsizce yer açmayı başarıyor. Police’nin kendine özgü geliştirdiği sokak stili sadece gençleri değil genç kalmayı tercih edenleri de uluslararası arenada büyülüyor.

Police 40 yaşında!
Marka kurulduğu ilk yıldan kırkıncı yıldönümünü kutladığı 2023’e kadar sadece kullanıcıları arasında değil, moda dünyasında ve ünlüler dünyasında da “moda ikonu” olarak anılıyor. Doksanlarda piyasaya sürdüğü mavi aynalı camlara sahip güneş gözlüklerinin kısa süre içerisinde küresel bir trende dönüşmesi, markanın “moda ikonu” sıfatını neden hak ettiğinin örneklerinden sadece biri. Mavi aynalı camlara sahip güneş gözlükleri üzerindeki özgürlüğün sembolü olan kartal logosu da markanın benzersiz ruhunu günümüzde halen temsil ediyor.

Gözlükte güneş, optik ve çocuk koleksiyonlarıyla başarılı bir grafik çizerek büyümeye devam ederken; parfüm, saat, mücevherat ve deri eşya gibi yaşam tarzını temsil eden geniş moda aksesuarları kadrosuyla milyonları kendinden söz ettiriyor. Trendleri yön veren Police ürünleri; dünyanın farklı ülkelerindeki tüm büyük şehirlerde takipçilerine ulaşıyor. Genç ve daima genç kalan, modern, modayı takip eden, kişilikli, yaşam dolu, dinamik ve metropolitan yaşam tarzını benimseyenlere sesleniyor. Police bugün, stil ve cüret kavramını dünya çapında 100 ülkeye ihraç ederek, nerede olurlarsa olsunlar kendi toplumunun dilini konuşan özel koleksiyonlar hazırlıyor. Asya’dan Avrupa’ya, Orta Amerika’dan Afrika’ya sınırları bir kenara koyarak efsanesini geniş kitlelere yayıyor.

Nisan 2023