GENÇ ve ÖZGÜR
Miu Miu’nun hikayesi, Miuccia Prada’nın doğrudan kendi gardırobundan ilham aldığı, Prada’ya oranla daha yeni, genç ve renkli tasarımlar oluşturma tutkusu ile başladı…
İtalyan lüks moda kadın giyim ve aksesuar markası Miu Miu, Prada Group’a bağlı yan kuruluşlardan biri olarak Miuccia Prada tarafından yönetilmekte ve merkezi Paris, Fransa’da bulunmaktadır. Miu Miu, Prada Group tarafından efsanevi Prada çizgisinden daha genç, eğlenceli ve uygun fiyatlı giyim ile aksesuar koleksiyonları oluşturma düşüncesiyle kurulmuştur. Elbette, hedef kitlesi daha kışkırtıcı stiller ve detaylara gösterilen yüksek kaliteli özen arayışında olan gençler olduğundan Miu Miu’nun tasarımları lüks İtalyan etiketine sarılmış özgürlük hissini canlandırıyor. Miu Miu’nun Dna’sını ve başarısının ardındaki sırrı daha iyi anlamanın yolu ise markanın Kurucusu ve Kreatif Direktörü Miuccia Prada’yı ve Prada markasını yakından tanımaktan geçiyor.
Maria Bianchi kimdir?
İtalyan moda tasarımcısı ve iş insanı Miuccia Prada’nın asıl adı Maria Bianchi’dir ve tasarımcı 10 Mayıs 1949 Milano doğumludur. Miuccia, modern etkilerle geleneksel bir tarz elde etmek için minimalist tasarımlar kullanmasıyla ünlüdür. Üç çocuktan ikincisi olan Maria Bianchi varlıklı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Babası Luigi Bianchi, çim biçme makineleri üreten bir şirketin başındaydı. Annesi Luisa, o zamanlar Fratelli Prada (Prada Kardeşler) olarak bilinen ve Luisa’nın 1958’de başına geçtiği lüks ürünler şirketinin varislerinden biriydi. Başlangıçta hevesli bir politikacı olan Maria, ideolojilerinin giderek feminizme ve sol siyasete kaydığı Milano Üniversitesi’nden siyaset bilimi alanında doktora derecesini 1973’te aldı.
Bianchi 1970 yılında Prada aile şirketine katıldı ve kalan iki mağazasından birini yönetti. 1978’de annesinin yerine, o zamana kadar tek bir mağazaya inmiş olan şirketin başına geçti ve bir önceki yıl Fratelli Prada taklitlerini sattığı bir ticaret fuarında tanıştığı deri ürünleri üreticisi İtalyan iş insanı Patrizio Bertelli’yi ana tedarikçisi olarak işe aldı. Baş tasarımcı olarak Bertelli ile işbirliği içinde şirketi yeniden canlandırmak için çalışmaya başladı. İlk fikirlerinden biri, o zamanlar alışılmışın dışında bir kumaş olan Pocono naylonundan -genellikle askeri çadır yapımında kullanılan dayanıklı, suya dayanıklı kumaş- etiketsiz bir çanta serisi tasarlamaktı. Ancak 1979’da piyasaya sürülen bu seri hemen başarılı olamadı.
1980’lerde Bianchi, 1983’ten itibaren ek mağazalar açarak ve 1984’te bir ayakkabı serisi sundu ve böylece şirketi küresel olarak genişletmeye başladı. Ayrıca 1985 yılında, altın zincir kayış ve daha sonra markanın sembolü haline gelecek olan üçgen imza logosuyla yeniden tasarlanan Pocono çanta serisini bir kez daha piyasaya sürdü. Belki de daha pahalı deri Chanel çantalarına olan benzerlikleri nedeniyle, Pocono çantalarının satışları yükseldi ve çanta kısa süre içinde aktris ve manken Jerry Hall da dahil olmak üzere moda elitleri tarafından tercih edildi.