Küçük bir tekstil atölyesinden küresel çapta tanınan bir moda markasına dönüşme yolculuğunu sürdüren Liu Jo, kreasyonlarında adeta İtalyan stiline dair bir manifesto yayınlıyor.

İTALYAN VE ÖZGÜR LIU JO…

Liu Jo, İtalyan yapımı tekstil mükemmeliyetçiliğine dayanan köklerinden uluslararası alanda geniş müşteri kitlesi ve mağaza ağı ile tanınan birinci sınıf bir moda markası olarak onaylanmasına kadar her yıl yavaş yavaş kendine özgü hikayesinin bölümlerini yazdı ve zaman içinde çağdaş kadının stil vizyonundan ve ruhundan ödün vermeyerek gerçek bir girişimcilik başarısı haline geldi.

Marka Marco ve Vannis Marchi kardeşler tarafından İtalya’nın Modena şehrine bağlı Carpi kentinde küçük bir tekstil atölyesi olarak 1995 yılında kuruldu. Kulağa pek de İtalyanca gelmeyen Liu Jo marka isminin seçimi, markanın Kurucularından ve Kreatif Direktörü olan Marco Marchi’nin henüz 16 yaşındayken yaşadığı bir aşk hikayesine dayanıyor. Marco Marchi yaz tatilinde tanışıp ve bir daha hiç karşılaşmadığı Luisa isimli kız arkadaşına Lui diye hitap ederken, Liusa ise Marco’ya Jo lakabını takıyor. Marco Marchi’ninin bu ilk gençlik yıllarına dayanan duyguları ilerleyen yaşlarında güzel olan her şeye duyduğu zevki yansıtırken markasına da kendi ifadesiyle ‘muazzam bir şans’ getiriyor.

LIU JO BÜYÜYOR

Liu Jo 90’lı yılların sonuna gelindiğinde küçük bir tekstil atölyesi olmaktan çok daha ötesine emin adımlarla geçmeye başladı. Hazır giyime ekledikleri Liu Jeans koleksiyonlarının ilk lansmanını İtalya pazarında yaparak, önce çoklu marka kanalları aracılığıyla ile müşterileriyle buluştular. Kısa bir süre içerisinde ise Liu Jo koleksiyonları hem İtalya hem de uluslararası pazarda tek marka kanalıyla dağıtılmaya başlandı.

Sonraki beş yıl içinde Liu Jo, inovasyona ve gelişmeye açık her girişimcilik hareketi gibi ürün yelpazesini çeşitlendirmeye odaklandı. Halihazırda moda trendleri arasındaki yerini alan ve modern kadının vizyonuyla şekillendirdikleri hazır giyim ve denim koleksiyonlarına yeni parçalar eklerken, mücevher ve saatlerden oluşan ilk Aksesuar serilerini beğenilere sunarak gelişimlerine hız kazandırdılar. Liu Jo’nun Aksesuar serilerini kız çocuklarına özel hazırladıkları koleksiyonlar takip etti. Marka aynı yıllar içerisinde İç Giyim, Plaj Giyimi koleksiyonlarının yanı sıra, Ev Giyimi üzerine yaptığı tasarımları piyasaya sürmeye başladı. Marka 2008 yılı itibarıyla Ayakkabı koleksiyonunu görücüye çıkardı. Liu Jo beğeni toplayan yeni koleksiyonlarına ek olarak 2011 ve 2015 yılları arasında büyümesine hızlandırarak parfüm ve gözlük kreasyonlarını lanse etti ve böylece moda sektöründe köklü markalardan biri olmaya aday olduğunu kanıtlamış oldu.

Liu Jo 2016 yılına gelindiğinde Güney Doğu Asya pazarında güçlü bir çıkış yaptı. Marka Singapur’un en lüks alışveriş merkezi olan Paragon’da 3.305 metrekare genişliğinde bir butik açarak Liu Jo Sport, Les Plumes de Liu Jo, Liu Jo Shoes ve Liu Jo Fragrances gibi hazır giyim ve aksesuar koleksiyonlarını satışa sunmaya başladı. Moda markasının 2022 itibarıyla İtalya’da yüz altmış, dünya çapında ise elliden fazla ülkede iki yüzün üzerinde mağazası bulunuyor. 

LIU JO’NUN MODA ALGISI

Liu Jo’nun yaratıcı felsefesi basit bir estetik detaylandırmaya değil, kadınların içgüdüsel güçlerinin, kişiliklerinin ve güzelliklerinin daha derin ve samimi keşfine dayanıyor. Marka kadınları, sosyal kimliklerini ve fiziksel özelliklerini özgürce ve cesaretle yaşayabilmeleri için koleksiyonlarını incelemeye ve yorumlamaya adeta davet ediyor. Liu Jo, göz alıcı stilleri İtalyanlara özgü sofistike bir cüretle karakterize ediyor ve bu süreçte spontane, modern kreasyonlar ortaya koyma tutkusundan ödün vermiyor. Liu Jo kadın ruhunu somutlaştırdığı çok yönlü ve çekici tasarımları ile geleneksel İtalyan stiline de özgün dokunuşlar yapıyor. Kreasyonları için en ideal ve eşsiz materyal seçimlerini tercih eden marka, doğu – batı ayrımı yapmadan ilham kaynağı olarak gördüğü tüm kadınların inceliklere ve detaylara özen gösterişi gibi tasarımlarını oluşturma sürecindeki hiçbir adımında titizlikten vazgeçmiyor.

HAZIR GİYİMDE LIU JO

Moda yolculuğuna hazır giyim ile başlayan Liu Jo yüksek kalitede kumaş, kesim teknikleri, renk ve stilin lüks, feminen ve çarpıcı giysilerde harmanlanmasını sağlayan koleksiyonlara imza atıyor. Liu Jo’nun günümüzde hazır giyim koleksiyonlarını Black Label, Gold Label ve White Label serileri en ideal şekilde kategorize ediyor. Markanın baskılı blazer ceketler ve A kesim elbiselerden oluşan Black Label serisi çalışan kadının ofisten geceye geçişini kolaylaştırırken, Gold Label serisi ışıltılı kokteyl elbiseleri ve yerden kesimli elbiseleriyle tüm parti ihtiyaçlarını karşılıyor. Liu Jo daha rahat geçen hafta sonu görünümleri için çizgili tişörtler ve bol, dökümlü elbiseler sunduğu White Label serisi ile çağdaş kadına eşlik ediyor.

JEANS & LIU JO

Liu Jo denim koleksiyonları ile özellikle Avrupa’da isminden söz ettiriyor. Cesur moda seçimlerine sahip bağımsız kadınlardan esinlenerek hazırlanan Liu Jo Jeans koleksiyonu orijinal ve canlı bir ‘sokak glam stili’ sunuyor. Ayrıca, markanın bi-stretch elyaf teknolojisini kullanarak hazırladığı vücudu saran jean pantolonlardan oluşan Blue Denim Label serisi de büyük ilgi görüyor. Canlı desenler, grafikler, renkler, hacimler ve feminen detaylar eklenen Blue Denim Label serisi denimi eğlenceli bir forma sokup şehirli kadına stil katıyor.

LIU JO AKSESUARLARI

Liu Jo aksesuarlarıyla da moda tutkunu kadınların seçimleri arasındaki yerini koruyor. Markanın Liu Jo Accessories koleksiyonu geniş yelpazesiyle dikkatleri üzerine çekiyor. Koleksiyonda küçük deri eşyalar, değerli bijuteri ürünleri, şık gözlükler, ince kemerler ve korselerin yanı sıra, ince ipek ve yumuşak çevre dostu kürkten yapılmış eşarplar, şapkalar, eldivenler, fularlar ve pelerinler bulunuyor. Markanın hazır giyim ve denim koleksiyonlarının doğal tamamlayıcıları olan Liu Jo aksesuarları, gardırobuna her zaman ekstra bir güç katmak isteyen hareket halindeki kadınların yaşam tarzlarına ve kişiliklerine hitap ediyor.

LIU JO AYAKKABILARI

Markanın Liu Jo Shoes etiketiyle beğenilere sunduğu ayakkabıları her sezonun getirdiği form ve yükseklikler, temalar ve desenlerle feminenliği ve ‘Made in Italy’ etiketini ideal bir şekilde yansıtıyor. Mücevher uygulamaları, metal ekler, standart ve yenilikçi materyallerle birlikte kullanılan deri vurgular, popüler ayakkabı tasarımlarının modern ve sofistike yorumunu tanımlıyor.

LIU JO EYEWEAR

Işıltı, feminenlik ve cazibeyi modern İtalyan stiliyle harmanlayan Liu Jo, 2013 yılında ürün yelpazesine gözlükleri ekledi. Liu Jo, gözlüklerinin tasarımı, üretimi ve küresel çapta dağıtımı için optik sektörünün en önemli şirketlerinden Marchon Eyewear ile bir lisans anlaşması imzaladı. Marchon ile yapılan bu işbirliği markanın büyüme ve tanınma sürecinde büyük bir rol oynadı.

Markanın moda algısını oluşturan kadınlara adanmışlık felsefesi diğer tasarımlarında olduğu gibi gözlüklerinin oluşmasında da temel işlevi görüyor. Her zaman rafine, göz alıcı ve bireysel yorumlara açık olan Liu Jo tasarım anlayışı, söz konusu gözlükler olduğunda da değişmiyor. Bu sebeple Lio Jo imzası taşıyan gözlük koleksiyonları da günümüz kadınının doğal halini ve güzelliğini yansıtıyor. Markanın gözlükleri farklı ve çarpıcı görünümleri kadın ruhuna uyumlu olacak şekilde sunuyor. Liu Jo, gözlük koleksiyonlarında değerli taşlar, parıltılar ve zarif süslemeler kullanmayı tercih ederek ortaya büyüleyici detaylar ve trendlere uyumlu formlar çıkarıyor. Asil ve incelikli çizgilerle feminen bir hava oluşturan özgün çerçeveler, Liu Jo kadınının her durumda özgüvenli ve cesur hissetmesini sağlıyor.

LIU JO’DA YENİDEN YAPILANMA

İtalyan marka 2017 yılının Mart ayında kurumsal bir yeniden yapılanma sürecine girdi. Markanın Ortak Kurucularından Vannis Marchi Yönetim Kurulundan ayrıldı ve şirketle bağı sadece yüzde onluk payı içeren hissedarlık oldu. Böylece diğer Kurucu ve Kreatif Direktör Marco Marchi çoğunluk hissedar olarak kaldı. Aynı yıl markanın 2017 İlkbahar/Yaz koleksiyonu deri yelekler, işlemeli askeri ceketler, midi dantel elbiseler, yarı şeffaf etekler ve birbirinden şık aksesuarlarıyla moda dünyasında büyük bir başarı yakaladı.

Vannis Marchi’nin yönetimden ayrılmasından yaklaşık iki yıl sonra 5 Kasım 2019’da Marco Marchi, Coin mağazalar zincirine yüzde on beşlik bir sermaye artışı ile katıldı. Yine 2019’un Kasım ayında Liu Jo, Anna Molinari ve Gianpaolo Tarabini tarafından Blu Girl ve Miss Blumarine markalarıyla Modena’ya bağlı Carpi’de kurulan moda evi Blufin’i satın aldı. Bu satın alma üst düzey markaların bir araya geldiği Italian Excellence isimli holdingin kurulmasının önünü açan bir faaliyet oldu.

KRONOLOJİ

1995

Marco ve Vannis Marchi kardeşler Liu Jo’yu kurdular. Markanın büyümesi önce çoklu marka kanalıyla ve sonrasında daha fazla konsolidasyonla İtalya’da ve yurtdışında tek marka kanalıyla sağlandı.

2000-2006

Liu Jo stil konsepti, kadınlardan ilham alarak doğan bir markanın doğal evrim sürecini geçiriyor. Marka ürün yelpazesine aksesuar koleksiyonlarını ekler. Çocuk giyim koleksiyonuyla çıkış yakalayan marka, giderek daha geniş bir kitlenin isteklerini karşılayan bir moda markası haline dönüşür.

2008

Markanın ikonik hale gelen Bottom Up isimli jean pantolonları yenilikçi ve moda reklamcılığının hayal gücünün sınırlarını zorlayan bir iletişim kampanyasıyla beğenilere sunuldu. Bu lansman, deneysellik ve feminenlik arasında bugüne kadar devam eden bir denim hikayesinin başlangıcı oldu. Liu Jo’nun yaşam stili markası olma yolundaki evrimi, ayakkabı serisinin tanıtılmasıyla güçlendi.

2009-2010

İç Giyim ve Plaj Giyimi lisanslarının satın alınması sayesinde Liu Jo büyümeye devam ediyor. Aksesuar serisi iki özel kampanya ile televizyonda görücüye çıkıtı. Liu Jo bu dönemde zarif ve çabasız zarafet sunan çantaları için kadınların zevk ve isteklerini baz alarak yepyeni bir iletişim stratejisi geliştiriyor.

2011-2015

Liu Jo, Kate Moss’u yeni marka yüzü olarak seçerek marka imajını daha da göz alıcı ve uluslararası hale getirmeyi başarıyor. Milano’daki amiral gemisi mağazasının ve e-ticaret sitesinin açılışı gibi yeni önemli girişimler, şirketin giderek daha dinamik ve tanınabilir hale gelmesinde rol oynuyor. Aynı zamanda, yeni Liu Jo Fragrances ve Liu Jo Eyewear serileri ilk kez görücüye çıkarılarak parfüm ve gözlük sektörlerinde yeni prestijli ortaklıkların kurulması sağlanıyor.

2016-2020

Ünlü yönetmenlerin, fotoğrafçıların ve ikonik uluslararası moda isimlerinin yer aldığı iletişim kampanyaları ile Liu Jo’nun marka bilinirlik çalışmaları sürüyor. Yeni bir marka kimliğine 2020 yılında geçen Liu Jo, Kendall Jenner gibi genç ikonların yüzleri aracılığıyla köklerini ve Dna’sını kutlayan kampanyalar yürütüyor. Bu kapsamda Liu Jo, sürdürülebilirlikte önemli adımlar atmaya başlıyor ve #BetterTogether sloganıyla değişen dünyaya uyum sözü veriyor.

2021

Liu Jo 2021 Sonbahar/Kış koleksiyonunu #Viviamo! kampanyasıyla tanıtarak sürdürülebilir çevre dostu yaklaşım sözünü tutuyor. Marka özellikle aksesuar kategorisinde giderek daha sürdürülebilir olma kararıyla dikkat çekiyor. Ürünlerinde sertifikalı geri dönüştürülmüş materyallerin kullanılmasına başlıyor ve üretim sürecinde kaynak tüketimini azaltıyor.

Ekim 2022