LIU JO AYAKKABILARI
Markanın Liu Jo Shoes etiketiyle beğenilere sunduğu ayakkabıları her sezonun getirdiği form ve yükseklikler, temalar ve desenlerle feminenliği ve ‘Made in Italy’ etiketini ideal bir şekilde yansıtıyor. Mücevher uygulamaları, metal ekler, standart ve yenilikçi materyallerle birlikte kullanılan deri vurgular, popüler ayakkabı tasarımlarının modern ve sofistike yorumunu tanımlıyor.
LIU JO EYEWEAR
Işıltı, feminenlik ve cazibeyi modern İtalyan stiliyle harmanlayan Liu Jo, 2013 yılında ürün yelpazesine gözlükleri ekledi. Liu Jo, gözlüklerinin tasarımı, üretimi ve küresel çapta dağıtımı için optik sektörünün en önemli şirketlerinden Marchon Eyewear ile bir lisans anlaşması imzaladı. Marchon ile yapılan bu işbirliği markanın büyüme ve tanınma sürecinde büyük bir rol oynadı.
Markanın moda algısını oluşturan kadınlara adanmışlık felsefesi diğer tasarımlarında olduğu gibi gözlüklerinin oluşmasında da temel işlevi görüyor. Her zaman rafine, göz alıcı ve bireysel yorumlara açık olan Liu Jo tasarım anlayışı, söz konusu gözlükler olduğunda da değişmiyor. Bu sebeple Lio Jo imzası taşıyan gözlük koleksiyonları da günümüz kadınının doğal halini ve güzelliğini yansıtıyor. Markanın gözlükleri farklı ve çarpıcı görünümleri kadın ruhuna uyumlu olacak şekilde sunuyor. Liu Jo, gözlük koleksiyonlarında değerli taşlar, parıltılar ve zarif süslemeler kullanmayı tercih ederek ortaya büyüleyici detaylar ve trendlere uyumlu formlar çıkarıyor. Asil ve incelikli çizgilerle feminen bir hava oluşturan özgün çerçeveler, Liu Jo kadınının her durumda özgüvenli ve cesur hissetmesini sağlıyor.
LIU JO’DA YENİDEN YAPILANMA
İtalyan marka 2017 yılının Mart ayında kurumsal bir yeniden yapılanma sürecine girdi. Markanın Ortak Kurucularından Vannis Marchi Yönetim Kurulundan ayrıldı ve şirketle bağı sadece yüzde onluk payı içeren hissedarlık oldu. Böylece diğer Kurucu ve Kreatif Direktör Marco Marchi çoğunluk hissedar olarak kaldı. Aynı yıl markanın 2017 İlkbahar/Yaz koleksiyonu deri yelekler, işlemeli askeri ceketler, midi dantel elbiseler, yarı şeffaf etekler ve birbirinden şık aksesuarlarıyla moda dünyasında büyük bir başarı yakaladı.
Vannis Marchi’nin yönetimden ayrılmasından yaklaşık iki yıl sonra 5 Kasım 2019’da Marco Marchi, Coin mağazalar zincirine yüzde on beşlik bir sermaye artışı ile katıldı. Yine 2019’un Kasım ayında Liu Jo, Anna Molinari ve Gianpaolo Tarabini tarafından Blu Girl ve Miss Blumarine markalarıyla Modena’ya bağlı Carpi’de kurulan moda evi Blufin’i satın aldı. Bu satın alma üst düzey markaların bir araya geldiği Italian Excellence isimli holdingin kurulmasının önünü açan bir faaliyet oldu.
KRONOLOJİ
1995
Marco ve Vannis Marchi kardeşler Liu Jo’yu kurdular. Markanın büyümesi önce çoklu marka kanalıyla ve sonrasında daha fazla konsolidasyonla İtalya’da ve yurtdışında tek marka kanalıyla sağlandı.
2000-2006
Liu Jo stil konsepti, kadınlardan ilham alarak doğan bir markanın doğal evrim sürecini geçiriyor. Marka ürün yelpazesine aksesuar koleksiyonlarını ekler. Çocuk giyim koleksiyonuyla çıkış yakalayan marka, giderek daha geniş bir kitlenin isteklerini karşılayan bir moda markası haline dönüşür.
2008
Markanın ikonik hale gelen Bottom Up isimli jean pantolonları yenilikçi ve moda reklamcılığının hayal gücünün sınırlarını zorlayan bir iletişim kampanyasıyla beğenilere sunuldu. Bu lansman, deneysellik ve feminenlik arasında bugüne kadar devam eden bir denim hikayesinin başlangıcı oldu. Liu Jo’nun yaşam stili markası olma yolundaki evrimi, ayakkabı serisinin tanıtılmasıyla güçlendi.
2009-2010
İç Giyim ve Plaj Giyimi lisanslarının satın alınması sayesinde Liu Jo büyümeye devam ediyor. Aksesuar serisi iki özel kampanya ile televizyonda görücüye çıkıtı. Liu Jo bu dönemde zarif ve çabasız zarafet sunan çantaları için kadınların zevk ve isteklerini baz alarak yepyeni bir iletişim stratejisi geliştiriyor.
2011-2015
Liu Jo, Kate Moss’u yeni marka yüzü olarak seçerek marka imajını daha da göz alıcı ve uluslararası hale getirmeyi başarıyor. Milano’daki amiral gemisi mağazasının ve e-ticaret sitesinin açılışı gibi yeni önemli girişimler, şirketin giderek daha dinamik ve tanınabilir hale gelmesinde rol oynuyor. Aynı zamanda, yeni Liu Jo Fragrances ve Liu Jo Eyewear serileri ilk kez görücüye çıkarılarak parfüm ve gözlük sektörlerinde yeni prestijli ortaklıkların kurulması sağlanıyor.
2016-2020
Ünlü yönetmenlerin, fotoğrafçıların ve ikonik uluslararası moda isimlerinin yer aldığı iletişim kampanyaları ile Liu Jo’nun marka bilinirlik çalışmaları sürüyor. Yeni bir marka kimliğine 2020 yılında geçen Liu Jo, Kendall Jenner gibi genç ikonların yüzleri aracılığıyla köklerini ve Dna’sını kutlayan kampanyalar yürütüyor. Bu kapsamda Liu Jo, sürdürülebilirlikte önemli adımlar atmaya başlıyor ve #BetterTogether sloganıyla değişen dünyaya uyum sözü veriyor.
2021
Liu Jo 2021 Sonbahar/Kış koleksiyonunu #Viviamo! kampanyasıyla tanıtarak sürdürülebilir çevre dostu yaklaşım sözünü tutuyor. Marka özellikle aksesuar kategorisinde giderek daha sürdürülebilir olma kararıyla dikkat çekiyor. Ürünlerinde sertifikalı geri dönüştürülmüş materyallerin kullanılmasına başlıyor ve üretim sürecinde kaynak tüketimini azaltıyor.
Ekim 2022