Sofistiki Çizgiler
Premium segmentteki en tanınmış Alman moda markalarından biri olan Joop!, kendine güvenen ve stil bilincine sahip bireyleri etkilemeyi sürdürüyor.
Joop! tasarım meraklısı, kendine güvenen erkek ve kadınlar için tasarlanmış, premium segmentteki en tanınmış Alman moda markalarından biridir. Joop! kendini belli eden cazibeyi temsil eder ve trend farkındalığını abartılı bir dokunuşla birleştirir. Markanın lüks segmentte erkek ve kadın giyimi, çanta ve ayakkabı, mücevher, saat, gözlük, vücut giyim, plaj giyim, çoraplar ve yaşam ürünleri; yenilikçi tasarımları, yüksek kaliteli malzemeleri ve işçilikleriyle moda tutkunlarını etkilemektedir. Joop! her yaştan moda bilincine sahip erkek ve kadınlara hitap eden zamansız, sofistike stilleriyle kurulduğu 1980’lerden itibaren kısa sürede tanınmıştır.
Wolfgang Joop Kimdir?
Wolfgang Joop, 18 Kasım 1944 doğumlu Alman moda tasarımcısıdır. Moda ve kozmetik şirketi Joop!’un ve moda markası Wunderkind’in kurucusudur. Joop, Potsdam’da editör ve yazar Gerhard Joop ve eşi Charlotte’un çocuğu olarak dünyaya geldi. Ailesinin, babasının Westermanns Monatshefte adlı kültür dergisinin baş editörü olarak işe alınmasıyla Braunschweig’a 1954 yılında taşınmasına kadar büyükanne ve büyükbabasının Bornstedt’teki çiftliğinde büyüdü. Joop, 1964 yılında Braunschweig’daki Wilhelm-Gymnasium’da Abitur derecesini aldıktan sonra, 1966 yılında Braunschweig Teknoloji Üniversitesi’nde reklamcılık-psikoloji eğitimine başladı, ancak bitiremedi. Okulu bıraktıktan sonra restoratör olarak çalıştı. 1968’de, yine bitiremediği sanat eğitimi çalışmalarına başladı. Joop kariyerine 1970 yılında, o zamanki eşi Karin Benatzky ile birlikte Alman kadın dergisi Constanze’nin düzenlediği bir yarışmaya katılıp üç birincilik ödülüne layık görüldüklerinde başladı. Bu başarısı ona 1970 yılında Hamburg merkezli kadın dergisi Neue Mode’da moda editörü olarak kariyer şansı verdi ancak Wolfgang Joop 1971’de istifa ederek serbest gazeteci ve tasarımcı sıfatıyla bağımsız çalışmaya devam etti. Joop, 1978 yılında ilk kürk koleksiyonuyla uluslararası başarı elde etti. 1985 yılında Berlin’deki Sanat Üniversitesi’nde moda tasarımı alanında misafir öğretim görevlisi olarak davet edildi. 1987’de fahri profesör nişanı kazandı.
Alman Modası Joop! ile Yayılıyor
Joop! 1986 yılında Alman moda tasarımcısı Wolfgang Joop tarafından Hamburg, Almanya’da bir tasarımcı markası olarak kuruldu. 1981’den beri kendi soyadıyla designer kıyafetleri satan Wolfgang Joop, sonunda lüks kadın giyim, erkek giyim, çocuk giyim, aksesuar ve ev eşyaları sunan başarılı bir lisans işi kurdu. Wolfgang Joop, markayı bir Kreatif Direktör olarak kendisinden ayırmak için marka ismine bir ünlem işareti ekledi. İkinci bir denim ve spor giyim koleksiyonu olan Joop! Jeans 1988’de beğenilere sunuldu. 1987’de piyasaya sürülen geniş koku yelpazesiyle şirket en çok dikkat çeken marka oldu. Alışılagelmişin dışında olan marka, 1989’da erkekler için ilk pembe koku olan Joop! Homme’u yarattığında yeni bölgeler açma ve kuralları yıkma kapasitesine sahip olarak gerçek bir başarı elde etti. Joop! baştan çıkarıcılığı, etkileyici tavrı, özgün imzası ve kokularının güçlü kişiliği ile adından daha sık söz ettirmeye başladı. Ruhani ve eksantrik Joop! kokuları günümüzde halen beklenmedik olanın cüretkarlığını ifade etmektedir.
Doksanların ortasında Joop! kokuları Amerika pazarına tanıtılırken, erkek ve kadın giyim koleksiyonları New York Moda Haftası’nda sunuldu ve Saks Fifth Avenue gibi Amerikalı perakendeciler tarafından satıldı. İlk yıllarında İtalya’da deri giyim koleksiyonları sunan Joop, deri endüstrisinde devrim yaratan yeni işlemlerden yararlanarak 1996 yılında deriyi koleksiyonuna yeniden dahil etti. Çok daha hafif ve işlenmesi daha kolay olan yeni deri, geleneksel siyah ve kahverenginin ötesinde renk olanaklarına olanak tanıyordu.
Wolfgang Joop 1998 yılında Joop! hisselerinin %95’ini bir yatırımcıya satarken markanın kreatif direktörü olarak kaldı. Joop 2001 yılında kalan %5’lik hisseyi de satarak şirketten ayrıldı. Kendisi de ağır borç altında olan ve Joop! markasını planladığı gibi küresel bir oyuncuya dönüştüremeyen holding şirketi Hamburglu Wünsche AG, 2001 yılı sonunda iflasını ilan etti. 2003 yılında Joop!, Wünsche AG’nin tasfiye memuru tarafından şirketin eski lisans sahiplerinden üçüne eşit hisselerle; giyim, aksesuar/deri ve koku/kozmetik şeklindeki iş birimleriyle satıldı. 2006 yılında, moda lisans sahibi İsviçre merkezli Holy Fashion Group, aksesuar/deri lisans sahibi Egana Goldpfeil’e ödeme yaptı ve günümüzde Joop’un giyim ve aksesuar segmentinin sahibi oldu. Koku ve kozmetik segmenti ise New York’taki Coty şirketinde kalmıştır. Joop! Jeans ve çocuk giyim koleksiyonları 2000’li yılların sonunda durdurulsa da yakın geçmişte yeniden lanse edilmeye başlandı. Sahipleri, Hugo Boss’un torunları ve eski sahipleri olan Holy Fashion Group’un merkezi Kreuzlingen, İsviçre’dedir. Joop, Joop! Collection ve Joop! Casual etiketleri altında çağdaş kadın ve erkek giyiminin yanı sıra ayakkabı ve aksesuarlar, Joop! Bodywear etiketi altında iç giyim, mücevherler, Joop! Time etiketi altında saatler, kokular ve Joop! Living etiketi altındaki ev koleksiyonunu öncelikle Almanya, Avusturya ve İsviçre olmak üzere dünya pazarlarında sunmaktadır. Şirketin Hamburg ve Düsseldorf’ta perakende mağazaları, bir online mağazası ve outlet mağazaları bulunmaktadır. Joop! 2020 yılında, gelirlerini iki katına çıkarmayı hedefleyerek erkek koleksiyonunu İngiltere’ye genişleteceğini duyurdu. Marka, Londra’daki Wapping Wall Street’te 2020 yılında bir showroom açtı.
Wolfgang Joop’un Stil Anlayışı
Joop’un ünlem işaretli tasarım kimliği, tasarımcının hiperreal, hiperbolik rozetidir. Güçlü kişisel kimlik duygusu ve stilin yansıtılmasıyla Amerikan tasarımcı kavramını Almanya’ya getirmiştir. Tekrar ve tekrar, kendi imgelerinde biraz fazla belirgin olsa da karizmatik bir şekilde görünür. Wolfgang Joop çağdaş moda pazarlamasının kişileştirme ve yansıtma dürtüsünü zekice anlamıştı. Amerikalı minimalistlerin ve pazarlama dehaları Donna Karan ve Calvin Klein’ın çalışmalarına duyduğu hayranlığı sıklıkla dile getiren Wolfgang Joop, stilin muğlak alemlerinde bir miktar kesinlik sağlıyor. Joop’un moda konusundaki açıklamaları popülizme meyillidir, ancak giyimi her zaman demokrasinin rasyonel tarafındadır. Ünlü tasarımcı 1989’da Berlin Duvarı’nın yıkılmasından sonra bir kokuya Joop! Berlin adını vererek dikkatleri üzerine çekmiştir. Moda sadece paranın bariz bir ifadesi olmamalı, esprili olmalı ve giysiyi giyen bireye saygınlık kazandırmalıdır diyen tasarımcının en büyük başarıları arasında, aynı şekilde Amerikan tarzı ve hazır giyim popülizminin iyimser ruhuyla kot giysiler yer almaktadır. Ancak Joop’un denim koleksiyonları standartların ötesindedir. Kalıp, beden ve stil farklılıkları, en azından terzilik ve bireyselleştirmenin temelini oluşturur. Joop’un ilkesi, hazır giyim müşterisine, denimde bile, yine geleneksel Amerikan spor giyiminin ethosuna çok uygun bir şekilde bir tür özelleştirilmiş ayrım ve memnuniyetle hizmet edilmesi gerektiğidir. Wolfgang Joop jean’in ‘modanın alter egosu’ olduğunu iddia ediyor ve jean’in günlük hayatın bir parçası olduğuna inanıyor. Bu sebeple tasarımcının koleksiyonları hem gündelik kıyafet seçimleri hem de çağdaş yüksek stil için uyumlu oluşlarıyla ilgi topluyor.
Joop! Eyewear
Sektörde 120 yılın üzerinde deneyime sahip Alman firması Menrad Group’un portfolyosundaki lisanslı markalardan biri olan Joop! Eyewear, koleksiyonları ile her sezon yeni trendlerden yararlanıyor, piyasaya yaratıcı bir ivme kazandırıyor ve abartılı vurgularına rağmen son derece şık, giyilebilir stiller sunuyor. Joop! Eyewear’de şehirli renk dünyaları, modern bir biçim dili ve sofistike tasarımlarla çarpışıyor. Gözlük modelleri çok yönlülük, ifade gücü ve özgünlükle kazanan bir performans sergiliyor. Bir marka olarak Joop! sürekli olarak gelişmek için çalışıyor. Sürdürülebilirlik ve cazibeyi birleştirmek için yola çıkan marka bu sorunun yanıtını ‘sürdürülebilirlik’ sloganında bularak hem çevreye hem de müşterilere fayda sağlayan bir strateji geliştirdi. Sürdürülebilirlik gözlükte de giderek daha önemli bir konu haline geliyor. Joop! Eyewear bu ihtiyacın farkına vardı ve yeni standartlar belirlemeye başladı. Alman markası yenilikçi, trend belirleyici tasarımı ve yüksek ürün kalitesiyle uluslararası ününe yakışan koleksiyonlar sunuyor. Joop! Eyewear Bio Asetat gözlük koleksiyonu ile bu konumunu güçlendiriyor ve gözlük alanında sürdürülebilirliğe odaklanan ilk tanınmış premium markalardan biri oluyor.
Joop! Eyewear ilk olarak 2022 İlkbahar/Yaz sezonu çıkardığı koleksiyonunda reçeteli modellerini biyo asetattan üretmiştir. Sürdürülebilirliğe odaklanılarak, biyolojik olarak parçalanabilen ve böylece üretim sırasında ve kullanım ömürlerinin sonunda çevre üzerinde daha az etkisi olan malzemeler kullanılmaya başlandı. Joop Eyewear! daha da yüksek doğal madde içeriğiyle geleneksel asetattan farklı olan biyo asetat yanı sıra, kısmen geri dönüştürülmüş asetat da kullanmaktadır. Marka bunlara ek olarak, doğal kaynaklardan elde edilen çevre dostu plastikleştiriciler kullanarak ürünlerinin tüm yaşam döngüsü boyunca daha az sera gazı salınımı yapmasını sağlamaktadır. Joop! gözlük koleksiyonlarında kullanılan malzemeler biyolojik olarak parçalanabilir ve Fsc® sertifikalıdır. Bugün Joop! moda endüstrisinde lider bir oyuncu olmaya devam ediyor. Markanın zamansız estetiği ve yüksek kaliteli işçiliği, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerin beğenisini kazanıyor. Joop! zarafet, sofistike ve zamansız stil temelleri üzerine inşa edilmiş zengin bir geçmişe sahiptir. Markanın kalite ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığı, önde gelen bir lüks moda markası olarak konumunu korumasına yardımcı olmuştur.
Kronoloji:
1944: Wolfgang Joop Almanya’da dünyaya geldi.
1986: Joop! markası Wolfgang Joop tarafından Almanya merkezli olarak kuruldu.
1988: Joop! markasının denim koleksiyonları Joop! Jeans etiketi altında beğenilere sunulmaya başlandı.
1989: Joop! Homme isimli sofistike parfüm beğenilere sunuldu.
1998: Wolfgang Joop ve iş ortağı Joop! hisselerinin %95’ini bir yatırımcıya satarken Joop markanın kreatif direktörü olarak kaldı.
2001: Wolfgang Joop, kalan son %5 hissesini de satarak Joop! markasından ayrıldı.
2003: Joop! Wünsche AG’nin tasfiye memuru tarafından şirketin eski lisans sahiplerinden üçüne eşit hisselerle; giyim, aksesuar/deri ve koku/kozmetik şeklindeki iş birimleriyle satıldı.
2006: Moda lisans sahibi İsviçre merkezli Holy Fashion Group, aksesuar/deri lisans sahibi Egana Goldpfeil’e ödeme yaptı ve şimdi Joop’un giyim ve aksesuar segmentinin sahibi oldu.
2010: Fransız model Patrick Petitjean, yetenekli Glen Luchford tarafından fotoğraflanan bir çekimde Joop! 2010 Sonbahar/Kış kampanyasında yer aldı.
2014: Joop! 2014 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun kampanyasında ünlü modeller Vika Falileeva ve Lars Burmeister yer aldı.
2018: İngiliz model Edward Wilding Joop! 2018 Sonbahar/Kış koleksiyonunun ve Joop! Jeans kampanyasının yüzü oldu.
2020: Joop! gelirlerini iki katına çıkarmayı hedefleyerek erkek koleksiyonunu İngiltere’ye genişleteceğini duyurdu.
2024: Yeni Joop! 2024 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu lanse edildi. Koleksiyon, Fransız Rivierası’nın pitoresk renk paletini keşfediyor. Canlı renkler ve mavinin tüm tonları deniz, gökyüzü ve manzarayı yansıtarak parlak, yazlık bir atmosfer yaratıyor.
Temmuz 2024