4

Sofistike ve ayırt edici karakteri ile çabasız zarafeti geçici modalardan arınmış bir şekilde sunan Hublot, koleksiyonlarında lüksü baştan tanımlıyor.

İtalya, İsviçre’yle buluşuyor
Merkezi İsviçre’nin Nyon kentinde bulunan lüks saat markası Hublot, 1980 yılında İtalyan iş insanı Carlo Crocco tarafından kurulmuştur. İtalyan tasarımını İsviçre saat işçiliğiyle birleştirme ve benzerlerinden farklı ürünleri sunma vizyonuyla yola çıkan Carlo Crocco, şirketinin ilk dönemlerinde zorluklarla karşılaşmış olsa da zamanla Hublot’un tarihi bir başarı öyküsü haline geldi. Akıllı pazarlama stratejileri ve sıra dışı konseptlerin yardımıyla Hublot, İsviçreli saat üreticileri arasında “Yükselen Yıldız” olarak nitelendirildi. Hublot 2008 yılında LVMH’ye satıldığında, lüks markanın satışları iki yüz milyon İsviçre Frangı’nın üzerinde seyrediyordu.

“Hublot” marka adı oluyor
Hublot değerli bir metal olan altın ile kauçuğu bir araya getirerek ürettiği çarpıcı saatin beğenilere sunulmasıyla birlikte sektörde adeta yeni bir çığır açtı. Şirket bu özel tasarıma, bir gemi lombozunun yani penceresinin kendine özgü şeklini verdiği için Fransızcada gemi penceresi anlamına gelen Hublot ismini vermişti. Böylece kurulduğu 1980’de MDM Genève olan şirketin adı, markalaşma yolunda attığı bu büyük adımla Hublot olarak değiştirildi. Jean-Claude Biver 2004 yılında markanın Ceo’su olarak atandı. Hublot’un başarısında önemli bir rolü olan Jean-Claude Biver, markanın orijinal malzeme birleştirme konseptini “Füzyon Sanatı” olarak tanımlanan yöntemle daha da ileri götürdü. Markanın büyük ses getiren koleksiyonu Big Bang, 1980 yılında piyasaya sürülen Hublot saatinden esinlenilerek tasarlanmıştı. Hublot’un Big Bang koleksiyonu ile Grand Prix d’Horlogerie de Genève’de En İyi Tasarım ödülünü evine götürmesi lüks saat sektörü çevrelerini hiç şaşırtmadı. Markanın Big Bang koleksiyonunu kısa bir süre sonra King Power koleksiyonu takip etti. Markanın King Power koleksiyonuna ekstra ince Classic Fusion serisi katıldı. Hublot 2006 yılında Big Bang All Black’i piyasaya sürdü ve bu özel, yenilikçi koleksiyon “tamamen siyah” saat konseptini saat tutkunları arasında ön sıralara çıkardı. Lüksü tam anlamıyla yeniden tanımlayan Hublot, bütünüyle beyaz ve siyah elmaslarla kaplanmış “One Million $” saatleriyle sansasyonel bir çizgi yakalamayı başardı. Marka, Matthias Buttet’in başında olduğu araştırma ve geliştirme bölümüne büyük ölçekli yatırımlar yapmaya devam ediyordu. Marka ayrıca, Vickers sertlik ölçümlerinde neredeyse bin rakamını gören yeni bir yirmi dört ayar altın ve seramik (bor karbür) alaşımı geliştirmek için Lozan Federal Teknoloji Enstitüsü (EPFL) ile güçlerini birleştirdi. Bu işbirliği sonucu hazırlanan saat “Sihirli Altın” ismiyle 2011 yılı sonunda kamuoyuna tanıtıldı. Sihirli Altın’ın lansmanının yapıldığı 2011, aynı zamanda Hublot’un bir kol saatine sığacak şekilde minyatürleştirdiği bir Antik Yunan kozmografı olan Antikythera mekanizmasının da kullanıldığı yıl oldu.

İşbirlikleri ve son gelişmeler
Pazarlama alanında da büyük bir yatırımcı olan Hublot, 2010 yılında FIFA’nın Resmi Saati, sonraki iki futbol Dünya Kupası’nın Resmi Zaman Tutucusu ve Formula 1’in Resmi Saat Üreticisi olmuştur. Marka, 2012 yılında Ferrari ve Hublot’un hem marka imajı hem de iki şirketin tüm ticari faaliyetlerini kapsayan bir anlaşmayla Ferrari’nin saat yapım ortağı oldu. Hublot her yıl bir veya iki Ferrari özel serisi çıkarıyor ve böylece marka dünya çapındaki her Ferrari etkinliğinde yer alıyor. Bağımsız bir marka olarak neredeyse otuz yıl geçirdikten sonra Hublot 2008’de LVMH Group tarafından devralındı. Bu değişim, İsviçre’nin Nyon kentinde yıllar içinde giderek genişletilen yeni bir üretim tesisinin açılmasıyla dikey entegrasyonun başlangıcı oldu. Yeni tesis Hublot’a, Unico olarak bilinen, kadran tarafında entegre bir kolon çarkına sahip kendi kronograf mekanizmasını üretme kapasitesi kazandırdı. Hublot ayrıca eski tedarikçisi BNB Concept’ten 30 kadar saat ustası, prototipçi, elektrokaplamacı ve mühendisi bünyesine katarak kendi Grandes Complications bölümüne sahip oldu.

Hublot gözlükte de iddialı
Fransız lüks holdingi LVMH Group tarafından kontrol edilen Hublot ile gözlük segmentinde dünyaca ünlü şirketlerden olan Italia Independent arasındaki ilk işbirliği 2014’ün sonunda başladı. Bu işbirliği sonucunda özel saatler ve çerçeveler de dahil olmak üzere üç sınırlı sayıda kapsül koleksiyon oluşturuldu. Hublot ve Italia Independent, İsviçreli saat üreticisinin gözlük koleksiyonu tasarımı, üretimi ve küresel çapta dağıtımı için Nisan 2018’de çok yıllı bir lisans anlaşması imzaladı. Aynı yılın Aralık ayında Hublot ve Italia Independent lisans anlaşmasına yönelik on iki optik ve güneş gözlüğünden oluşan ilk koleksiyon mağazalardaki yerini aldı. Her biri farklı stil ve renklerde sunulan dört seriden oluşan bu ilk koleksiyonda Hublot’nun H logosu, çerçevelerin metalik kenarlarına, çubuklarına, burun pedlerine işlenen ve hatta camları özelleştirmek için kullanılan yinelenen bir unsur olarak yer alıyordu. Asetat ile birleştirilen Japon titanyumundan üretilen “Fusion” serisinde koleksiyon iki markanın yaratıcı ruhlarını birleştirirken hem Hublot’un hem de Italia Independent’ın mirası olan; araştırma ve yenilik ile malzeme ve tasarımı harmanlıyordu. Bu çarpıcı ilk koleksiyon gözlük camlarının zengin tonlarıyla kontrast oluşturan koyu mermer yüzeyli bir arka planla sunulan göz alıcı reklam kampanyası ile beğenilere sunuldu. Hublot serisindeki tüm modeller Alman cam üreticisi Zeiss’in kalitesi ile donatılmıştı. Hublot ve Italia Independent 2020’nin Eylül’ünde küresel gözlük lisans anlaşmalarını 2024’e kadar devam edecek şekilde yeniledi. Hublot ve Italia Independent anlaşmalarını yenilemelerinin ardından ilk olarak 2021 Şubat ayında bir koleksiyon hazırlayarak beğenilere sundu. Hublot Eyewear koleksiyonları, lüks saat sektöründe dünyanın önde gelen markalarından birinin inanılmaz tarihini anlatan detaylarla klasik ve çağdaş unsurları ustalıkla ve zarif bir şekilde bir araya getirmeye devam ediyor.

Kronoloji

1980
Carlo Crocco ilk Hublot saatini sunar. Altından yapılan bu saat, saat yapımında kullanılan ilk siyah doğal kauçuk kayışa sahiptir.

2004
Jean-Claude Biver Hublot’nun Ceo’su olarak görevi devraldı. Biver, markanın Dna’sını yeniden yorumlayarak; altın ve seramik, tantal ve kırmızı altın, magnezyum ve titanyum gibi malzemeleri bir araya getiren “Fusion” konseptini hayata geçirirken, Hublot saatlerinin anında tanınabilen tasarımını da sadakatle koruyor.

2005
Jean-Claude Biver, göreve gelmesinin üzerinden bir aydan kısa bir süre geçtikten sonra, Baselworld fuarında hem konsept hem de tasarım açısından devrim niteliğinde bir akronograf içeren yeni bir koleksiyon sunma hedefini gerçekleştirdi. The Bang isimli saat, Cenevre Saat Festivali’nin “Grand Prix d’Horlogerie” yarışmasında En İyi Tasarım ödülünü kazandı. Hublot daha sonra ödüller, övgüler ve siparişler kazanarak olağanüstü bir büyüme kaydetti.

2006
Lüks bir marka tarafından hazırlanan ilk internet TV kanalı olan Hublot TV doğdu. Yepyeni Hublot “görünmez görünürlük” konseptini içeren Big Bang All Black’in lansmanı yapıldı.

2007
Hublot ilk butiğini Paris’te Rue Saint-Honoré’de açtı. Ertesi yaz Saint-Tropez’deki Hôtel Byblos’ta ikinci bir butik açıldı. Güzel bir şekilde dengelenmiş 48 mm’lik büyük boy kasasıyla etkileyici bir Big Bang dalış saati tanıtıldı. Hublot, “3 M” yani monomatière (tek malzeme), monochrome (tek renk), microbillée (mikrobaskı) konseptini yansıtan ilk kendi üretimi Big Bang’i sundu. Bu saat Bahreyn’de En İyi Teknolojik Yenilik seçildi. Aynı zamanda, görünmez taş ayarının bir başyapıtı olan muhteşem One Million $ BB, Cenevre Saat Festivali’nin “Grand Prix d’Horlogerie” yarışmasında En İyi Mücevher Saati seçildi.

2008
Kadınlar için özel olarak tasarlanan ilk Big Bang ve daha geleneksel, zarif spor-şık bir tarza sahip yeni “Classic Fusion” koleksiyonunun lansmanı yapıldı. Dünyanın önde gelen lüks holdingi Fransız LVMH Group Nisan ayında Hublot’yu satın aldı. Jean-Claude Biver, PME Magazine tarafından “Yılın İsviçreli Girişimcisi” ve Premier Middle East Watches ödüllerinde “Yılın Ceo’su” seçildi.

2009
Jean-Claude Biver, Orologi da Polso, La revue des montres, GMT ve Business Montres dergileri tarafından “2009 Yılının Adamı” seçildi. One Million $ Black Caviar, Cenevre Saat Festivali’nin “Grand Prix d’Horlogerie” yarışmasında “En İyi Mücevher Saati” ödülünü aldı. Hublot yeni King Power koleksiyonunu sundu. Felsefesine sadık kalan saat üreticisi, 48 mm çapındaki daha güçlü ve modern kasası, çeşitli seviyelerde kadranı, kalıplanmış kauçuk çerçevesi ve kabartma vidalarıyla sınırları zorladı. Hublot, Cenevre Gölü kıyısındaki Nyon’da yeni yüksek teknoloji üretim tesisini açtı. Altı bin m2’lik bu tesis saatçilik sanatına ve tamamen Hublot tarafından tasarlanan, geliştirilen ve üretilen, kadran tarafına entegre edilmiş bir sütun çarklı kronograf mekanizması olan Unico mekanizmasının yaratılmasına adanmıştı.

2010
Unico mekanizmasıyla donatılmış ilk King Power modelleri görücüye çıktı. Hublot üretimi içinde, Grande Complication mekanizmalarında uzmanlaşmış yaklaşık otuz saat ustası, prototip tasarımcıları, elektrokaplama teknisyenleri ve eski Hublot tedarikçisi BNB’den mühendislerin çalıştığı bir Grande Complication departmanı kuruldu. Hublot otuzuncu yılını Manufacture Tourbillon’u piyasaya sürerek kutladı. Yeni Masterpiece saat serisinin lansmanı yapıldı. Hublot, FIFA’nın Resmi Saati, önümüzdeki iki futbol Dünya Kupası’nın Resmi Saatçisi ve Formula1’in Resmi Saat Üreticisi oldu.

2011
Hublot, Alp ve Kuzey Disiplini Kayak Şampiyonalarının Resmi Zaman Tutucusu olarak seçildi. Hublot, Bale’de, hareket köprülerinde de kullanılan karbon fiberden Katedral Dakika Tekrarlayıcı, Tourbillon, Sütun Çarklı Kronograf ile bir dünya prömiyeri gerçekleştirdi. Hublot, Monako Oşinografi Müzesi ile ortaklaşa Oceanographic 4000’i sundu.

2012
Ricardo Guadalupe Hublot’nun Ceo’su olarak atanırken, Jean-Claude Biver şirketin Yönetim Kurulu Başkanı oldu. Hublot, Ferrari’nin saat yapım ortağı oldu. Bu ortaklık, türev ürünlerin hazırlanması veya sponsorluk için basit bir anlaşma değildi. Hem marka imajı hem de her iki şirketin ticari faaliyetleri açısından Ferrari ve Hublot’un tüm faaliyetlerini kapsayan eksiksiz bir anlaşmadır.

2014
Italia Independent ile kapsük koleksiyonların sunulmasına yönelik ilk ortaklık yapıldı.

2018
Italia Independent ile Hublot markası adı altındaki optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarının tasarımı, üretimi ve dünya çapındaki dağıtımı üzerine çok yıllı küresel bir lisans anlaşması imzaladı.

2020
Italia Independent ile yaptığı küresel gözlük lisans anlaşmasını yenileyerek, işbirliğini 2024’e kadar uzattı.

Mart 2023