Bir asırdan uzun köklü tarihe sahip olan Amerikan açık hava sporları ve yaşam stili markası Eddie Bauer, farklı hikayesi ve macera severlere yönelik ürünleriyle göz dolduruyor.

Üstün kaliteli dış giyim, giyim, ayakkabı, aksesuar ve spor teçhizatları sunan ünlü açık hava sporları markası Eddie Bauer’in merkezi Amerika Birleşik Devletleri’nin Washington Eyaleti’ndeki Seattle şehrindedir. Şirket ayrıca gözlük, mobilya, ev tekstili, bisiklet ve 2010 model yılına kadar Ford Motor şirketinin Bronco, Explorer, Expedition ve Excursion SUV’larının üst seviye versiyonları dahil olmak üzere diğer şirketler aracılığıyla satılan çeşitli ürünleri için Eddie Bauer marka adını ve logosunu seçici olarak lisanslamaktadır.

1920 – 1949: Eddie Bauer’in Spor Dükkanı

Balık tutmayı ve avlanmayı seven bir doğa insanı olan Eddie Bauer, 1920’de henüz 21 yaşındayken Seattle şehir merkezindeki ilk mağazası ‘Eddie Bauer’s Tennis Shop’u açtı. Bauer, ürün yelpazesini kendi el yapımı golf sopaları ve olta takımlarını da içerecek şekilde genişletti ve mağazasının adını ‘Eddie Bauer’s Sport Shop’ olarak değiştirdi. Bu ilk mağazayı işletirken Bauer, günümüzde şirket tarafından hala kullanılan “Yüksek saygınıza layık olabilmek için en üstün kalite, değer, hizmet ve garantiyi sunma amacındayız” ilkesini geliştirdi.

Bauer, 1934 ve 1937 yılları arasında çeşitli dış giyim ve spor ekipmanları üzerine yirmiden fazla patent alarak dikkatleri üzerine çekti. Eddie Bauer kısa süre içerisinde açık hava sporcuları tarafından kullanılan ağır yün giysilere alternatifler geliştirmeye başladı. 1940’da Bauer, ilk kapitone kaz tüyü yalıtımlı ceketin patentini aldı ve ünlü ‘The Skyliner’ isimli ceket ilk kez beğenilere sunuldu.

1942 yılında ABD Ordusu Hava Kuvvetleri Eddie Bauer’i B-9 Uçuş Parkasını geliştirmekle görevlendirdi. Parka, pilotları yüksek irtifalarda sıcak tutmak için tasarlanmıştı. Tüm hükümet tedarikçileri arasında sadece Eddie Bauer’e Birleşik Devletler Ordusu tarafından kullanılan ürünlerine şirket logosunu ekleme izni verildi. Eddie Bauer, parkalara ek olarak orduya sırt çantaları, pantolonlar ve uyku tulumları tedarik etti. Bauer’in katılımından önce Birleşik Devletler Ordusu’nun uyku tulumu sıkıntısı vardı; Bauer sonunda Birleşik Devletler Ordusu’na 100.000’den fazla uyku tulumu sattı.

1945 yılında, erkek giysilerinin yanı sıra kadın giysileri de satmaya başladıktan kısa bir süre sonra Eddie Bauer ilk posta siparişi kataloğunu yayınladı. Orijinal posta listesinde, hizmetleri sırasında Birleşik Devletler Ordusu’ndan Eddie Bauer kıyafetlerini giymiş olan 14.000 askerin adı yer alıyordu. 1949 yılına gelindiğinde Bauer 125 terzi çalıştırıyordu. Şehir merkezindeki mağazasını o yıl kapattı ve Seattle fabrikasındaki showroom satışları dışında perakendecilikten çekildi.

1950 – 1968: Ortaklık ve Emeklilik

1950’de Eddie Bauer’in sağlığı aşırı çalışma ve ciddi bir sırt yaralanması nedeniyle kötüye gidiyordu. Bauer, şirketinin tüm hisselerini, mağazayı yeniden düzenleyen ve nakit akışını iyileştiren av ortağı William F. Niemi’ye devretti.

1953’te katalog satışları 50.000 ABD dolarına ulaşmıştı. Bu noktada, Bauer şirketteki hissedarlığına geri döndü ve Niemi ile yarı yarıya ortaklık kurdu. 1950’lerde şirket birçok bilimsel gezi ve keşif gezisi için dış giyim tedarik etti. 1960’da Eddie Bauer ve William Niemi, oğulları Eddie C. Bauer ve William Niemi Jr’ı şirkete ortak olarak aldılar. Şirket, Amerikan K2 Himalaya Keşif Gezisi ve Antarktika’ya yapılan çeşitli yolculuklar için ekipman sağladı. 1963’te Everest Dağı’na tırmanan ilk Amerikalı olan Jim Whittaker, keşif gezisi sırasında bir Eddie Bauer parka ve diğer şirket ürünlerini giydi. 1968 yılında Eddie Bauer emekli oldu ve oğluyla birlikte işin yarısını 1.5 milyon dolara William Niemi ve yatırımcılarına sattı. Aynı yıl Seattle dışındaki ilk mağaza San Francisco’da açıldı. 1970 yılında şirketin ilk büyük mağazası Seattle şehir merkezinde açıldı. Niemi, daha geniş bir tüketici kitlesine hitap edebilmek için şirketin odağını gündelik yaşam tarzı kıyafetlerine kaydırdı. Kadın kıyafetleri ve aksesuarlarına verilen önem de tüm mağazalarda büyük ölçüde artırıldı.

1970 – 2000: Hızlı Büyüme

1971’e gelindiğinde William Niemi şirketi General Mills’e sattı.  Satıştan sonra şirket odağını gündelik giyime kaydırdı ve 61 mağazaya genişledi. 1988 yılına kadar 250 milyon dolar satış yaparak büyümesini sürdürdü. 1983 yılında Eddie Bauer, Eddie Bauer Edition Ford araçları üretmek için Ford Motor Şirketi ile çapraz marka ortaklığına başladı. 1984 yılında ilk Eddie Bauer Edition Ford yani sınırlı sayıda üretilen “Eddie Bauer Bronco “piyasaya sürüldü. Ortaklık 2010 yılında sona erdi ve 2010 Explorer ve Expedition, Ford’un Eddie Bauer sürümünde mevcut olan son iki modeli oldu.

1988 yılında Spiegel, Eddie Bauer’i General Mills’ten satın aldı. Eddie Bauer’in hızlı genişlemesi devam etti ve ilk yıl içinde şirket 60 mağazadan 99 mağazaya çıktı. 1996 yılına gelindiğinde 300 mağaza daha açılmıştı. 1991 yılında Eddie Bauer mobilya, sofra takımı, dekor ürünleri ve nevresimlerden oluşan bir ev mobilyası koleksiyonu olan Eddie Bauer Home’u piyasaya sürdü. Koleksiyon, şirketten giyim eşyası satın alan müşterilerine hitap etmeyi amaçlıyordu.  1995 yılında şirket, American Forests ile ortaklaşa “Bir Dolar Bağışla, Bir Ağaç Dik” perakende programını başlatmış ve her müşterisi bir dolar bağışladığında bir ağaç dikmeyi teklif etmiştir.

1996 yılında Eddie Bauer web sitesini açtı.  Şirket, Gore-Tex, Polartec 200 ve Eddie Bauer Premium Goose Down’dan yapılmış dış giyim ve gündelik spor kıyafetlerini içeren ‘Ebtek’ ürün serisini piyasaya sürdü. O yıl Japonya’da sekiz yeni mağaza açılarak Japonya’da toplam mağaza sayısı 14’e ve outlet sayısı üçe ulaştı. Eddie Bauer Almanya’da da iki yeni mağaza açtı. Eddie Bauer 1997 yılı boyunca Kuzey Amerika’da ve uluslararası alanda genişlemeye devam etti ve beş yüzüncü ABD mağazasını aynı yıl açtı. Uluslararası alanda Eddie Bauer 1990’ların sonunda 11 yeni mağaza açarak Japonya’daki toplam mağaza sayısını 24’e çıkardı ve çeşitli yerlerde dört yeni outlet sahibi oldu. Yine 1997’de Eddie Bauer 5 yeni mağaza açarak Almanya’daki toplam Eddie Bauer mağazası sayısını 7’ye çıkardı. Eddie Bauer, Lane Company ile bir lisans anlaşması imzalayarak Eddie Bauer Home by Lane mobilyalarından oluşan özel bir koleksiyonu görücüye çıkardı.

Mart 1998’de Eddie Bauer ve Signature Eyewear, erkekler ve kadınlar için Eddie Bauer Eyewear koleksiyonunu üretmek üzere güçlerini birleştirdi. Aynı yıl Signature Eyewear, Eddie Bauer performans güneş gözlüklerini piyasaya sürdü. 1998’de Kuzey Amerika’da 556, Japonya’da 32 ve Almanya’da 9 olmak üzere 500’ün üzerinde mağaza açılmıştı. Eddie Bauer, arazi ve şehir sürüşü için Eddie Bauer Edition dağ bisikletleri serisini piyasaya sürmek üzere Giant Bicycle şirketi ile üç yıllık bir lisans anlaşması imzaladı. Eddie Bauer ve Cosco, Eddie Bauer’in bebekler için Eddie Bauer Home ürünlerinden oluşan “Baby by Eddie Bauer” koleksiyonunu geliştirmek için birleşti.

Nisan 1999’da şirket, 2000 Major League Baseball sezonu boyunca Seattle Mariners’ın yeni evi Safeco Field’daki etkinlik personelinin resmi giyim sponsoru olmak için iki yıllık bir anlaşma imzaladı. Mart 2000’de Eddie Bauer, Honolulu, Hawaii’de bir mağaza açarak Eddie Bauer’in 50 Amerikan eyaletindeki varlığını tamamladı. Ekim 2000’de Eddie Bauer, ilk özel çevrimiçi iş girişimi olan eddiebauerkids.com’u başlattı.

2003-2022: İflas ve Yeniden Tutunma

Mart 2003’te Spiegel iflas başvurusunda bulunmak zorunda kaldı. Amiral gemisi olan katalog işini ve Newport News kadın giyim birimini sattı ve Eddie Bauer şirketinin açık artırmaya çıktığını duyurdu. İki yüzden fazla Eddie Bauer mağazası kapatıldı. Şirketin Redmond, Washington’daki merkezi 38 milyon dolara Microsoft’a satıldı. L.L. Bean, Bain Capital ve Cerberus Capital Management gibi şirketlerin ilgisine rağmen Spiegel, tatmin edici bir teklif gelmemesi nedeniyle Eddie Bauer’i açık artırmadan çekti. Spiegel daha sonra Eddie Bauer’i yeniden organize etti ve Eddie Bauer yüzde on biri Fidelity Investments, yüzde 6.9’u Bank of America ve yüzde 6.2’si J.P. Morgan Chase tarafından sahip olunan bağımsız bir şirket olarak varlığını sürdürdü. Mayıs 2006’da şirket Goldman Sachs’ı gelecekteki olası bir satışı araştırması için işe aldı.

2009 yılında Eddie Bauer FirstAscent adında yeni bir giysi koleksiyonunu piyasaya sürdü ve bu koleksiyondaki ürünler önce Rainier Dağı’nda, ardından Ekvador’daki Cotopaxi’de ve son olarak Arjantin’deki Aconcagua’da zorlu koşullar altında test edildi. 17 Haziran 2009 tarihinde Eddie Bauer iflas koruması için başvuruda bulundu. Şirket, Temmuz 2009’da Golden Gate Capital tarafından iflas açık artırmasında 286 milyon dolarlık bir teklifle satın alındı.

Toparlanma yoluna giden Eddie Bauer Ekim 2010’da Airstream ile ortaklık kurarak özel üretim bir karavan piyasaya sürdü. Haziran 2012’de Damien Huang şirketin Başkanı ve Ceo’su olarak atandı. Mayıs 2013’te Eddie Bauer, Disney, Nike, Patagonia, Quiksilver ve Todd Oldham’a katılarak moda endüstrisi ve yüksek öğrenim arasında çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliği geliştirmeyi amaçlayan bir ortaklık olan Otis Sürdürülebilirlik İttifakı’na katılan ilk giyim markalarından biri oldu. İnişli çıkışlı geçen bir asırdan uzun köklü bir tarihe sahip olan Amerikan açık hava sporları markası Eddie Bauer, Haziran 2021’de Authentic Brands Group ve SPARC Group LLC tarafından satın alınarak yine el değiştirdi. Eylül 2022’de Tim Bantle şirketin Ceo’su olarak atandı.

Charmant ve Eddie Bauer Eyewear

Ocak 2017’de gözlük üreticisi Charmant, Eddie Bauer markalı gözlüklerin tasarımı, üretimi ve dağıtımı için Eddie Bauer ile özel bir lisans anlaşması yaptığını duyurdu. Charmant, Eddie Bauer gözlük koleksiyonunun hem oftalmik hem de güneş gözlüğü stillerini içereceği ve Mart 2017’de Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya’da piyasaya sürüleceğini bildirdi. Nisan 2017, Charmant Group Eddie Bauer Eyewear koleksiyonunu tanıttı. Koleksiyon hem erkekler hem de kadınlar için 16 optik stil ve 15 güneş gözlüğü stilinden oluşuyordu. Koleksiyondaki çerçeveler kullanıcının bireyselliğini yansıtmak ve onları hayatın tüm maceralarına hazırlamak için özel olarak tasarlandı. Erkek stilleri işlevsel ve hafif olmalarıyla öne çıkarken; siyahlar, maviler, kahverengiler ve grilerden oluşan bir renk paleti ile paslanmaz çelik, kauçuk ve asetat kombinasyonlarına sahipti. Kadın stilleri ise mor, kahverengi, mavi ve şarap gibi sade renklerde ve kadınsı ama sportif görünümleriyle dikkatleri üzerlerine çekti. Nisan 2019’da Charmant ve Eddie Bauer lisans anlaşmalarını 2022 yılı sonuna kadar yenilediklerini duyurdular.

Aralık 2022