Diff’in hikayesi sosyal girişimciliğin klasik bir başarı örneği. Cesaret, azim ve engelleri aşmak gibi kritik unsurları içeren bu hikaye, hem hayırseverliğin hem de kaliteli tasarımların kaynağını anlatıyor.
DIFF EYEWEAR’E GENEL BAKIŞ
Diff Eyewear, Amerika Birleşik Devletleri pazarında birden fazla kanal aracılığıyla güneş gözlüğü, mavi ışık, Rx ve okuma gözlükleri de dahil olmak üzere kadın ve erkeklere özel modaya uygun gözlük ve aksesuar yelpazesi sunan, gelişmekte olan, yüksek büyüme gösteren bir gözlük markası olarak karşımıza çıkıyor. Diff Eyewear, ürün yelpazesini pazarlamak için popüler kültür ikonlarını ve yüksek profilli lisanslı işbirliklerini kullanarak moda ürün tasarımında yaptığı yenilikleri beğenilere sunuyor. Diff Eyewear aynı zamanda modayı iyilik ve hayır işleri için bir güç olarak kullanarak, marka temel değerlerini uygun fiyatlı, trend gözlükler sunma ve sosyal bilinci yüksek olma ilkeleri üzerine kurmuştur. Diff Eyewear ilk satışlarını 2015 yılında diffeyewear.com web sitesi üzerinden yapmaya başlamıştır. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki büyük ve özel mağazalara ve Kuzey Amerika’daki iki binden fazla butiğe toptan satış gerçekleştiren Diff Eyewear, markasını yalnızca De Rigo’ya lisanslamaktadır.
Yakın zamanda genç kadın moda gözlüklerine odaklanan yenilikçi bir çevrimiçi gözlük markası olan Dime Optics’i piyasaya süren Diff, yeni markası “Compliments by Diff” aracılığıyla da okuma gözlüklerini beğenilere sunmaya başladı. Diff, Hearst Media ile olan lisansı aracılığıyla Men’s and Women’s Health (Kadın ve Erkek Sağlığı) için tasarlanan ve üretilen özel bir mavi ışık okuyucuyu 2021 Sonbaharında yine Amerika Birleşik Devletleri pazarında piyasaya sürdü.
REKABETTEN ORTAKLIĞA
Tüm hırslı Y kuşağı gibi, Diff’in yaratıcıları da birlik olmanın nasıl bir şey olduğunu biliyor. Üç kurucu ortak da -27 yaşındaki Zach Gordan, 31 yaşındaki Chad Jernigan ve 29 yaşındaki Chad Dime- kendilerine yüksek kazanç getiren müzik festivallerinde rakip olarak çalışıyorlardı. Ancak yenilikçi potansiyellerini işbirliği yaparak daha iyi değerlendirebileceklerini fark ettiklerinde, üçü bir araya gelerek Diff Eyewear’ı kurdu ve dünyada bir fark yaratmak amacıyla “uygun fiyata el yapımı, tasarımcı kalitesinde gözlükler” üretmeye başladılar.
Diff’i Kasım 2014’te kuran üçlü kaliteden ödün vermeyen ucuz gözlüklerin yer alacağı niş bir pazara odaklanmaya tercih etti. Öyle ki Diff Eyewear’in Ortak Kurucuları marka değerlerini ve vizyonunu belirlerken ürünlerinin kalitesinden asla taviz vermeden ve maddi açgözlülük yerine her zaman insani ihtiyaçlara öncelik vereceklerinin altını özellikle çizmişlerdir. Buna uygun olarak günümüzde Diff Eyewear imzası taşıyan güneş gözlükleri çeşitli stillerde ve renklerde ve en önemlisi de uygun bir fiyat aralıklarında sunuluyor. Diff Eyewear yönetim ekibi, Zach Gordan’ın pazarlama ve influencer programlarıyla, Chad Dime’nin lojistik ve hayırsever girişimleriyle ve Chad Jernigan’ın şirketin teknik yönleriyle ilgilenmesiyle Kurucu Ortaklar ve Eş Ceo’lar olarak çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Diff Eyewear, güçlü ve adanmış yönetici ekibinin verimli çalışan bu iş modeli ve sistematiği sayesinde 2016 mali yılında gelirlerini yüzde beş yüzden fazla artırarak büyük bir ivme yakaladılar ve şirket aynı yıl ilk kurulduğunda beş olan çalışan sayısını kırkın üzerine çıkarmış oldu.
SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ…
Kalite, uygun fiyat ve fedakarlığı bir araya getiren Diff Eyewear, güneş gözlüğü takma deneyimini benzersiz ve arkasında durulması kolay bir hale getirmiştir. Instagram ve diğer sosyal medya kanallarını etkili ve aktif bir şekilde kullanan marka, bu platformlar aracılığı ile satın alınan her güneş gözlüğü için ihtiyacı olan birine bir okuma gözlüğü hediye etme ya da göz muayenesini ücretsiz yapma misyonunu, Hailey Rhode Bieber ve Kendall Jenner gibi ikonik model ve ünlülerle yaptığı işbirlikleri sonucunda onların görsellerini yayınlayarak daha efektif ve verimli bir şekilde gerçekleştirmesiyle bolca takipçi kazanarak gerçekleştiriyor.
Agresif bir influencer pazarlama stratejisinden yararlanan Diff Eyewear, gözlüklerini ve hayırseverlik misyonunu tanıtarak yeni izleyici ve takipçileri çekmek için ünlüler ve Reality TV yıldızlarıyla işbirliklerine imza atmaya özen göstermeye devam ediyor. Y kuşağı tüketicileri farklı kanallar aracılığıyla Diff gözlüklerini satın aldıkça ve sosyal sorumluluk satın almada birincil faktör olarak değerlendirdikçe, marka hedeflediği büyüme hızına etkili bir şekilde yaklaşmayı başardı.
Diff Eyewear, Jade Roper Tolbert, Tanner Tolbert ve JoJo Fletcher gibi eski Bachelor yarışmacılarıyla çalışmaya başladı. Diff’e göre Reality TV harika bir çıkış noktasıydı çünkü insanlar için ana akım ünlülerin yaşam stilleri daima merak konusu oluyordu. Reality yıldızlarıyla çalışmanın ilk başarısının ardından marka, farklı pazarlarda daha fazla ünlüyle çalışmaya başladı ve Diff’in gerçekleştirdiği her kampanya markanın platformuna yeni, benzersiz kitleler getirdi.
Ancak Diff için gelir elde etmek ve tanınmış bir marka oluşturmak denklemin yalnızca bir parçası. Diff’in hayırseverlik yönü, müşteriler ve influencer’lar için sosyal medya kanallarına bir amaç aşılamaya yardımcı oluyor. Diff Eyewear Eş Ceo’larından Zach Gordan “Influencer’lar bizimle ortaklık kurmayı seviyor çünkü dünyada iyi işler yapan bir şirketi destekleyerek itibarlarını artırıyorlar” diyor.
HAYIRSEVERLİK MİSYONU…
Diff Eyewear, oldukça yeni ve satışları sadece Amerika Birleşik Devletleri pazarında yapılan bir gözlük ve aksesuar markası olmasına rağmen çevrim içi mağazalarının ve sosyal medyanın gücünden faydalanmasıyla birlikte adını dünya genelinde duyurmayı kısa zamanda başardı. Kurulduğu günden bu yana yaptığı bağış ve hayırsever girişimlerle iyiliği savunan ve sosyal bilinci yüksek bir marka konumlandırmasını tercih eden Diff Eyewear kurulmasından iki yıl geçmeden iki yüz binden fazla okuma gözlüğü ve göz muayenesi bağışında bulunmuştur. Yıl 2017’nin sonlarına geldiğinde ise bu rakam üç yüzden binden fazlasına ulaştı. Günümüzde ise bu rakam bir buçuk milyonun üzerinde gözlüğe ve göz muayenesine çıktı.
Satın alınan her güneş gözlüğü için bir okuma gözlüğü veya göz muayenesi bağışına dayanan bu hayırseverlik sistemini günümüzde de popüler bir şekilde sürdürmeye devam eden Diff Eyewear, farklı yardım kampanyalarına da ev sahipliği yapıyor. Diff Eyewear, Eyes on Africa, Restoring Vision ve Uganda’nın Aura kentindeki yerel terzilere mentorluk, eğitim ve istihdam sağlamaya yönelik bir girişim olan Sabo Project gibi kuruluşlarla ortaklık kurarak çeşitli yardım kampanyaları üzerinde çalışıyor. Program aracılığıyla zanaatkarlar, Diff’in satın alıp sattığı el yapımı Afrika keseleri üretiyor ve elde edilen karlar kreşlerin, okulların gelişimini destekliyor ve o bölgelerdeki yerel topluma yardımcı oluyor. Ayrıca, markanın hayırsever ortakları Afrika’da ve hayırsever ortakların desteklediği diğer ülkelerde de ihtiyaç sahiplerine okuma gözlüğü, numaralı gözlük, güneş gözlüğü ve göz muayenesi sağlanmasına yardımcı oluyor. Markanın Eş Ceo’larından Chad Dime “Yaptığımız her iyilikten nasıl daha iyi olabileceğimizi öğreniyoruz. Ortaklarımızla birlikte gerçekleştirmek istediğimiz daha birçok hayalimiz var. Diff Eyewear’ı seven ve destekleyenlerile birlikte sürdürülebilir adımlar atmaya devam edeceğiz” diyor.
DIFF’İN GÖZLÜKLERİ…
Dünyanın önde gelen gözlük uzmanlarından biri olan De Rigo, Diff Eyewear’ın lansmanını duyurmaktan ve hemen geçerli olmak üzere özel bir dağıtım anlaşması imzalamaktan memnuniyet duyduğunu 2021 yılında açıkladı. Bu çok yıllı dağıtım anlaşması kapsamında De Rigo, Los Angeles merkezli bir yan kuruluş olan De Rigo REM’in satış kanalları aracılığıyla Kuzey Amerika optik pazarında Diff Eyewear’ın hem güneş gözlüklerinin hem de optik çerçevelerinin tek distribütörü oldu.
Moda ve kaliteyi ünlülerin stilinden ilham alan uygun fiyatlı gözlük tasarımlarında birleştiren Diff Eyewear lansman koleksiyonu, on iki optik, altı güneş ve iki okuyucu gözlüğünü içeren zengin bir kadın ve üniseks tasarım yelpazesinden oluşuyordu. Yüksek kaliteleri, ayrıcalıklı tasarımları ve zarif profilleriyle öne çıkan bu koleksiyon piyasaya sunulmasıyla birlikte büyük beğeni toplamayı başardı. Koleksiyonda De Rigo’nun mavi ışık teknolojilerine olan bağlılığını yansıtan belirli stiller, gözleri dijital cihazlardan yayılan zararlı ışınlardan korumak amacıyla mavi engelleyici camlarla da sunuldu.
DIFF, MARILYN MONROE’YU ONURLANDIRIYOR
Yüksek kalite anlayışı, ulaşılabilir fiyat aralıklarıyla ve hayırsever girişimleriyle optik sektöründeki yolculuğuna devam eden Amerika Birleşik Devletleri merkezli Diff Eyewear 2022 yılının Nisan ayında göz alıcı bir kapsül koleksiyona imzasını attı. Hollywood’un efsanevi ikonlarından Marilyn Monroe’den esinlenerek hazırlanan kapsül koleksiyon Marilyn Monroe x Diff Eyewear etiketiyle piyasaya sürüldü. Nostaljik silüetlere sahip bu koleksiyon, Marilyn’in süper göz alıcı tarzından esinlenerek, Marilyn’e özgü tonlarda nostaljik gözlükler sunuyor. Marilyn Monroe’nun mirası Hollywood’a nüfuz ediyor ve koleksiyon onun günümüz modasında devam eden etkisini kutluyor.
Diff Eyewear’ın yeni kapsül koleksiyonu, Marilyn’in vintage estetiğini benimseyerek, klasik bir kaplumbağa, şık bir siyah ve ikonik kiraz kırmızısına benzer kırmızı bir ton da dahil olmak üzere üç renk seçeneğiyle retro bir kedi gözü çerçeve sunuyor. Marilyn Monroe Estate’in Sahibi ve Authentic Brands Group (ABG) Eğlence Kıdemli Başkan Yardımcısı Katie Jones “Bu heyecan verici işbirliği için Diff ile ortaklık yapmaktan heyecan duyduk. Marilyn hayranlarının ve markanın yeni müdavimlerinin bu şık gözlük tekliflerimizi takdir edeceğinden emindik” dedi.
Diff Eyewear, işbirlikleriyle her yerdeki hayran kitlelerini mutlu etme konusunda zengin bir geçmişe sahip ve bu yeni lansman dünya genelindeki nostalji sevenlere ulaşıyor. Marilyn Monroe x Diff kapsül koleksiyonu zamanı aşıp gelen benzersiz renk ve tasarımlarıyla markanın yıllar içinde giderek güçlendirdiği mirasını ideal bir şekilde sembolize ediyor.
Ağustos 2022