Kaliforniya merkezli Arnette, gençlerden ve genç kalanlardan ilham alarak tasarladığı yenilikçi, dinamik ve samimi stilleri ile küresel boyutta takdir toplamaya devam ediyor.

GREG ARNETTE DÖNEMİ…

Ne iş yapıyorsan tutku dolu bir şekilde yapmanın tek doğru yol olduğu ilkesiyle hareket eden Arnette Eyewear, Greg Arnette tarafından 1992 yılında San Clemente, Orange County Kaliforniya’da kuruldu. Bu ilke bugün Arnette’ye ilham vermesinin yanında kendisini adamış olduğu hedef kitlesine bireyselliği vurgulayan güçlü ürünler sunmasını da sağlıyor. Greg Arnette’nin optik sektörüne girişi kendisinin kiralık bir kamyonun arkasında Güney Kaliforniya’daki plajlarda güneş gözlüğü satmasıyla başlıyor. Kaliforniya sahillerinin canlılığı ve enerjisini kendi üreteceği güneş gözlüklerine dönüştürmek isteyen Greg Arnette, markasının tohumlarını böylece atmış oluyor.

Arnette Eyewear özellikle profesyonel kaykaycılar, sörfçüler ve kayak meraklıları arasında kısa zamanda popüler bir marka haline geliyor. Greg Arnette şirketini kuruluşundan henüz dört yıl sonra 1996 yılında Bausch & Lomb’a yüz milyon Dolara satarak gözlük koleksiyonlarını müşterileriyle buluşturmaya devam etti. Bu dönemde Greg Arnette Ceo olarak markanın başındaki görevini sürdürdü. Bugün ise Arnette Eyewear, dünyanın en büyük güneş gözlüğü üreticisi ve satıcısı olan Luxottica Group bünyesindeki markalardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Arnette Eyewear’ın 2000 yılında Luxottica Group tarafından satın alınmasından sonra Greg Arnette Ceo’luk görevinden ayrıldı ve marka yeni bir döneme dünya devi bir şirketin bünyesinde başladı.

Bu yeni Arnette dönemi markanın yalnızca köklerinin bulunduğu Kaliforniya’da değil kaykay ve sörf gibi hareketli sporların referans olduğu dünyayla da bağının pekişmesini sağladı ve Arnette Eyewear, Amerika Birleşik Devletleri’nden sonra Brezilya ve Avusturalya başta olmak üzere dünyanın sayısız ülkesinde müşterileriyle buluşma şansı yakaladı.

ARNETTE’NİN İLHAM PERİLERİ…

Marka Dna’sında gençlerin ve genç kalanların dinamizmi ve yüksek enerjisini barındıran Arnette, gençlerin karakterlerini yansıtmalarına ve bireyselliklerini ön plana çıkarmalarına yardımcı olan stiller oluşturmayı hedeflemiştir. Bu sebeple gençlik, başına buyrukluk ve yaratıcılık Arnette Eyewear için vazgeçilmez kavramlar olarak markanın temel misyonuna hizmet etmektedir. Arnette’nin kendi evriminin bir parçası olan bu kavramlar, zorlukları seven, kendi vizyonları ve bakış açısı olan genç neslin en temel özellikleri arasında yer almaktadır. Günümüzde küresel bir boyut kazanmış olan marka, gençlerin kültürünü, müzik, sanat ve kayak sporları kültürleri ile uyum içinde harmanlayarak diğer markalar arasından bir sembol olarak kendisini ayırmayı başarmıştır. Arnette’nin bu temel değerler ve misyonla yürüdüğü yolda, marka kullanıcılarına bir aileye ait olma hissini yaşatmaya adeta söz vermiştir. Marka benzersiz tarzı ve yenilikçi gözlük koleksiyonları için müzisyenler, dövme sanatçıları, kaykaycılar, patenciler ve fotoğraf sanatçılarından ve canlı sokak stillerden ilham almaktadır.

Arnette Eyewear seyir rotası giderek büyüyen ve daha geniş kitlelere hitap eden bir marka olarak dört aşamada özetlenebilir. Bu aşamalardan ilki Arnette’nin gençler ve genç kalanlardan ilham alarak hazırladığı deneysel ve yenilikçi nitelikteki ürün çalışmaları gösterilebilir. İkinci aşama ise Arnette’nin giderek daha geniş bir kitleye ulaşan ikonik niş parçalarını beğenilere sunmasıdır. Bir diğer aşama Arnette’nin klasikleşmiş kültüre karşı yeni ve dinamik bir kültür unsuruna dönüşmesini sayabiliriz. Son olarak ise Arnette’nin profesyonel sporcular ve ünlüler tarafından tercih edilen uluslararası ikon statüsünü elde etmesidir.

Arnette’nin bu başarısının ardında yüksek kaliteli malzemelerden ve detaylara gösterdiği özen ile mükemmelliği garanti ettiği orijinal ve ikonik gözlük koleksiyonları bulunmaktadır. Arnette’nin beğenilere sunduğu koleksiyonlarından Black Dog, Raven, Tall Boy, Fire Drill, Dropout ve Witch Doctor gibi sayısız ikonik model gözlük tutkunlarının önemli birer aksesuarı haline gelerek markayı daha üst basamaklara taşımıştır. Özellikle aksiyon sporcularına özel geliştirdiği RX modelleri elle işlenmiş asetat ve maksimum dayanıklılık sağlayan polikarbonat camlı güneş gözlükleri de kullanıcıları tarafından büyük beğeni toplamaktadır. Farklı yüz tiplerini, kişiselleştirmeyi ve konforu önemseyen Arnette Eyewear bu sebeple RX segmentini birçok farklı boyutta olacak şekilde hazırlamaya özen göstermektedir. Markanın gözlüklerinde saplarda şakak hizasına yerleştirilen logosu ise markanın güçlü kimliğini vurgulayan özelliklerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır.

Gözlük koleksiyonlarında biyoplastik veya biyoasetat gibi malzemeler kullanarak modada daha sürdürülebilir uygulamalara öncülük eden markalardan biri olan Arnette Eyewear, tüm tasarımlarını yüzde elli altı oranda hint yağından elde edilen malzemelerden yapmaktadır. Yine markanın Bio-Asetat koleksiyonu yüzde elli ve yüzde yetmiş oranında yenilenebilir hammaddelerden üretilmiş olup koleksiyondaki gözlüklerin camları ise yüzde otuz dokuz hint yağından elde edilen malzeme ile yapılmıştır.

GET ON BOARD KAMPANYASI…

Arnette Eyewear’ın kendini yenileme projesi kapsamında 2016 yılının Mayıs ayında beğenilere sunduğu Get On Board kampanyası markanın Dna’sına işlenen gençlik enerjisini ve özgür ruhu ideal bir şekilde gözler önüne sermektedir. Arnette kampanyasına verdiği Get On Board ismini sadece sörf veya kaykay tahtasına binmek anlamında kullanmakla kalmayıp aynı zamanda markanın yeni küresel yolculuğuna katılmaya hazır olun mesajını da genç nesillere vermektedir.

Arnette’nin büyük ses getiren Get On Board kampanyası markanın kökenlerine dönüşü de temsil etmektedir. Profesyonel sörfçüler, bir ressam, bir fotoğrafçı ve bir müzik grubundan oluşan kampanya modelleri, rüzgarlı San Francisco Körfezi’nden güneşli Zuma Plajı’na kadar Kaliforniya sahillerinde yapılan fotoğraf ve video çekimlerinde markanın ruhunu ideal bir şekilde temsil etmişlerdir.

ARNETTE VE POST MALONE İŞBİRLİĞİ

Kaliforniyalı Arnette Eyewear gençlerin kültürüne bir kez daha vurgu yapmak amacıyla Amerikalı yirmi yaşındaki genç rapçi Post Malone ile işbirliği yaparak 2019 yılının Mayıs ayında yepyeni bir koleksiyonunu beğenilere sundu. Özellikle Z kuşağını bu yeni koleksiyonuyla ve yeni marka elçisiyle kendisine hayran bırakmayı hedefleyen Arnette Eyewear, yenilenen logosu ve yeni tasarım konseptiyle bu hedefine ulaşmayı başardı. Yeni koleksiyonda her zamanki gibi kaykay ve sörf tarzından etkilenen Arnette, kentsel esintilerin de yer aldığı abartısız bir tasarım geçişini sağlamıştır.

Post Malone’nin sanat stilinden ilham alınarak hazırlanan koleksiyon, kural tanımayan bireyler için ikonik stilleri adeta yeniden tanımlıyor. Post Malone’nin satış rekoru kıran albümlerindeki parçalardan da esinlenen Arnette Eyewear, iki yeni özel tasarımı ve Eylül 2019’da da Signature Post Malone isimli stilin özel sürümünü grafik renk kombinasyonlarıyla beğenilere sundu. Arnette ve Post malone işbirliği ile hazırlanan kampanyanın reklam çekimleri Arizona çölünde sisli bir havada gerçekleştirildi. Çekimlerde çöldeki sisin filtrelenmemesi Post Malone’nin otantik ve asi stilinin renk çelişkileri arasında daha fazla dikkat çekmesine imkan sağladı. Arnette küresel ısınmaya ve çevreye olan duyarlılığına atıfta bulunarak koleksiyondeki tüm tasarımları biyo bazlı plastikten ve geri dönüştürülmüş elastan kullanarak üretti ve özel ambalajlarda satışa sunarak büyük beğeni topladı.

ARNETTE’NİN SPACE TRİPPERS SERİSİ

Arnette Eyewear samimi, eğlenceli ve pozitif özellikleriyle ön plana çıkan koleksiyonu Space Trippers’ı 2021 yılının Mayıs ayında beğenilere sundu. Yaratıcı kültürü gündelik tarza uyarlayan marka, en yeni şehirli stili için dünyanın en popüler şehirlerine gidiyor ve her tasarımında renk ve ışığı öne çıkarıyor. Arnette’nin Space Trippers ismini verdiği yeni koleksiyonu, gösterişli ve rahat metal çerçevelerden yeni biyoplastik şekil seçeneklerine kadar uzanıyor. Hafif ve kullanışlı modelleri barındıran koleksiyon ekran başında vakit geçirenlerin günün yirmi dört saati rahatlıkla kullanabilmeleri için tasarlanmış. Arnette’nin Space Trippers koleksiyonundaki AN4290 Uka-Uka isimli model efsanevi oyun tarzıyla pozitif enerji yayıyor ve havalı görünümler vadediyor. Model yirmi birinci yüzyılın yeni kahramanlarından olmaya hazır. Üstelik hiçbir yönüyle eski tarz değil. Titizlik ve detaylara gösterilen özenden ödün vermeden tasarlanan 1990’lar esintili trendlere uygun bu yüzü saran ince model, mat renkleri ve enerjisi yüksek polar ya da aynalı lensleri baştan sona çabasız zarafeti bir araya getiriyor. Sürdürülebilir biyoplastik materyalleri de çevre dostu olmasını sağlıyor. Model, açık gümüş rengi aynalı camlar ile havalı kristal ya da parlak aynalı ve polar camlar ile renkli mat çerçeve seçenekleri ile beğenilere sunuluyor.

GULLWING, TYPE Z VE GOTHBOY…

Birçok sıra dışı ve göz alıcı modele imzasını atan Arnette’nin ikonik modellerine dikkat edildiğinde tümünün sürdürülebilir materyallerden üretildiğini fark edeceksiniz. Çevre dostu ürünler üretirken estetik görünümlerden asla ödün vermeyen Arnette’nin Gullwing ismini verdiği çarpıcı modeli modern tarzı ve hippilerin ağırlıkla kullandığı renk tonlarını bir araya getiriyor. Cesur tasarım için biyo asetat kullanılırken ikonik model siyah, şeffaf ve özel çizgili çerçevelerle beğenilere sunuluyor.

Arnette’nik Z kuşağı için özel olarak tasarladığı ikonik modellerinden olan Type Z ise sosyal medyada ve bilgisayar oyunlarında bolca vakit geçiren gençler için kalın sapları ve şık profiliyle iddialı bir tasarım olarak karşımıza çıkıyor. Modaya uyumlu pop tarzı olan bu çerçevenin kalın saplarının iç kısımlarına işlenen Zayn x Arnette logosu ise modelin statü sembolü olarak tanımlanmasını sağlıyor.

Son olarak, Gothboy isimli ikonik modelin koyu görünümünü yuvarlak şekiller, asetatlar ve yumuşak tonların yumuşattığını görüyoruz. Zamansız ve modaya uygun olan Gothboy, şeffaf gri veya koyu kırmızı ve siyah kombinasyonu için mat siyah veya koyu havana renk seçenekleriyle sunuluyor. Biyo asetattan üretilen ikonik Gothboy, çevre dostu konulara hassasiyetle yaklaşan Green Thinkers (yeşil düşünürler) için tasarlanmıştır.

Nisan 2022