LOTUS OPTİK
Kalitenin İzinde

Silmo İstanbul, sektördeki yenilikleri bir araya getirerek bize ilham veriyor ve müşterilere daha iyi bir hizmet sunma yolunda rehberlik ediyor.

Merhaba… Okurlarımıza kendinizi kısaca tanıtıp, sektörle yolunuzun nasıl buluştuğundan bahsedebilir misiniz?

Tuğba Doğan: Merhaba, 1985 yılında Tokat’ta doğdum. Eşimle birlikte Ege Üniversitesi Optisyenlik bölümünü dereceyle bitirdik. Mezuniyetimizin hemen ardından ben 2005 yılında İstanbul’un Şişli semtinde perakende optik mağazasında çalışmaya başladım. İstanbul’da mesleki olarak güzel bir deneyim kazandıktan 6 yıl sonra evlendik ve şehir değiştirdim. Meslek hayatıma yerleştiğim şehirde devam ettim. İkiz çocuklarım olduktan sonra işi bıraktım. 2019 yılında ilk mağazamızı Antalya’da açtıktan hemen sonra Edirne’de ikinci şubemizi aynı yıl içinde açtık. 2021 yılında üçüncü şubemizi İstanbul’da açtık ve butik mağazacılık sistemimizle yıllar içerisinde daha da büyümeyi hedefliyoruz.

Onur Doğan: Merhaba, 1984 yılı Artvin doğumluyum. Eşimin de bahsettiği gibi Ege Üniversitesi Optisyenlik bölümünü bitirdik. Mağazacılık hayatıma Antalya’da başladım.

Lotus Optik’in kuruluş hikayesi nedir?

İlk mağazamızı eşimle birlikte 2019 yılında Antalya’da açmamızdan kısa bir süre sonra ikinci mağazamızı Edirne’de müşterilerimizle buluşturduk. 2021 yılında da üçüncü mağazamızı İstanbul Kanyon AVM’de açtık. En başından itibaren butik mağazacılık anlayışına sahibiz ve bu yaklaşımla daha da büyümeyi hedefliyoruz. Mağazamız, alanında birbirinden başarılı iç mimar ve mobilya dekorasyon firmaları tarafından özel olarak tasarlandı. Dünyanın en önde gelen optik ve güneş gözlüğü markaları ile çalışma isteğimizi gerçekleştirerek, birbirinden değerli butik ürün portföyü oluşturduk. Ülkemizde kaybolmaya yüz tutan o samimi ve esnaflık anlayışını koruma hedefimiz ile müşterilerimizi kendi ailemizin birer üyesi olarak kabul ediyoruz.

Mağazalarınızı farklı şehirlerde açtığınızı anlıyoruz. Peki bu lokasyonları seçerken önem verdiğiniz unsurlar ne oldu?

Mağazalarımızın yerini seçerken tabii ki hareketli bir yer olmasına dikkat ediyoruz. Yakınımızda bulunan zincir mağazalardan farklı markalar sergileyerek ve müşterilerimize üstün bir hizmet sunarak ayrışıyoruz. İşini düzgün yapan, mağaza dekorasyonuna önem veren, bilgisiyle müşterilerine iyi hizmet sağlayabilen bir firma olmak her zaman en temel değeriniz olmalıdır diye düşünüyoruz.

Mağazalarınızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?

Güneş gözlüklerinde Tavat, Mykita, L.G.R, Saint Laurent, Prada, Miu Miu, Tom Ford, optik gözlüklerde ise Lunor, Tom Ford, Linderberg ve Silhouette gibi markaların satışlarımızda ön plana çıktığını söyleyebiliriz.

Mağazalarınızda ürün çeşitliliğine özen gösterdiğinizi biliyoruz. Farklı ürün segmentlerini bulundurmak satışlarınızı nasıl etkiliyor?

Dediğiniz gibi her segmentten ürüne yer vermek için en yüksek seviyede özen gösteriyoruz. Bu sebeple mağazalarımızda her segment ürüne rahatlıkla rastlayabilirsiniz. Çünkü Lotus Optik olarak geniş bir ürün yelpazesi sunarak farklı müşteri ihtiyaçlarına hitap etmemizin hem müşteri memnuniyeti kazanmak hem de satışlarımızdaki olumlu yansımaları açısından önemli artıları olduğunun bilincindeyiz.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?

Satış sonrası hizmet bizim için satış kadar önemli bir konudur. Biz satış sonrasında da müşterilerimize desteğimizi sürdürmekteyiz. Yedek parça desteğimizin yanı sıra, bizden almamış olsalar bile, arızalanmış gözlük çerçevelerinin tamiri ve bakımı hususunda hizmetlerimiz de mevcuttur.

Mağazalarınızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?

Lotus Optik olarak mağazamızdaki değişiklikleri ve kampanyaları müşterilerimize ağırlıklı olarak sosyal medya üzerinden duyuruyoruz. Çünkü dijital çağa geçişle birlikte sosyal medyanın doğru kullanıldığında güçlü ve etkili bir iletişim platformu olduğunun farkındayız.

Mağazalarınızın estetik ve şık görünümü için yatırım yapmaktan kaçınmayan biri olarak sizce bir optik mağazanın iç ve dış tasarımının işinize katkıları nelerdir?

Aranan, görülmek istenen, merak edilen her ürünü sergilemeye çalışıyoruz. Raflarımızı misafirlerimizin kolayca deneyip bırakacağı şekilde düzenliyoruz. Böylece hem beğendikleri ürünlere rahatça ulaşmaları hem de konforlu ve keyifli alışveriş yapmalarını sağlıyoruz. Bu anlayışta olduğumuz için de tüm bu unsurları müşterilerimize sunabilmek adına estetik, görünürlüğü yüksek ve aynı zamanda işlevsel tasarım öğelerini mağazada kullanmak gerektiğine inanıyoruz.

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Firmaların tavsiye ettiği satış fiyatlarını göz önünde bulundurarak, ürünlerin piyasa koşullarında değerini düşürmeden kaliteli hizmet ile sunmaktan yanayız. Özellikle internette satışa sunulan gözlüklerin fiyatlarının oldukça farklı olduğunu görüyoruz. Biz bir ürünün değeri neyse ona göre satışı yapılmalıdır düşüncesindeyiz. Bizi rakiplerimizden ayıran unsur hizmet kalitemizdir.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Sektörel yenilikler hakkında kendinizi ve çalışanlarınızı nasıl geliştiriyorsunuz?

Sektördeki gelişmeleri anlamak için çeşitli online kaynakları ve sektör bilgilerini aktif olarak kullanıyoruz. Ayrıca optik cam firmalarından yetkili arkadaşlarımızın belirli periyotlarda mağazamıza uğramalarını ve cam teknolojileri hakkında sunum yapmalarını istemekteyiz. Böylelikle edindiğimiz bilgileri taze tutuyor ve yeni teknolojik bilgiler ediniyoruz.

Bu noktada sektörel gelişimlerden haberdar olmada yurtdışında yapılan optik fuarları da takip ediyor musunuz?

Hemen hemen tüm fuarlara katılım sağlıyoruz. Yeni olan her gelişmeyi yakından takip ediyoruz. Sektörel gelişmeleri, teknolojik inovasyonları, trendleri, dünya markalarına ait en yeni koleksiyonları ve tüm yenilikleri bu fuarlar aracılığıyla görüyor ve mesleğimiz için heyecanlanıyoruz.

Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 11. kez gerçekleşecek olan Silmo İstanbul Optik Fuarını başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?

Silmo İstanbul Optik Fuarı her geçen yıl daha fazla katılımcı sayısıyla büyüyor.  Fuar, sektördeki yenilikleri bir araya getirerek bize ilham veriyor ve müşterilere daha iyi bir hizmet sunma yolunda bize rehberlik ediyor. Silmo İstanbul’un son 10 yıl içerisinde katettiği yola baktığımızda, gelecek fuarlar için çok daha fazla heyecan duyuyoruz.

Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’ın dijital yayıncılığa geçişi ilgili yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?

Lotus Optik olarak 4 your eyes’ta bize yer verdiğiniz için biz de teşekkür ederiz. Dijital ortamlar yaş farkı olmaksızın hayatımızın bir parçası haline geldi. Bu sebeple daha hızlı ve daha geniş kitlelere erişilmek adına dijital ortamda bulunmanızı destekliyor ve başarılarınızın devamını diliyoruz.

 Ekim 2024

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir