Lacoste’un Azmi ve Tutkusu Korunuyor
Lacoste 2012 yılında, 1902 yılında Cenevre’de kurulmuş bir aile şirketi olan Maus Frères tarafından satın alındı. René Lacoste’a derin saygıyla ve markaya olan güçlü aidiyet duygusuyla hareket eden Maus Frères; tüm saygın Lacoste mirasını, aynı iyimserlik, tutku, zarafet ve azim ile Ceo Thierry Guibert liderliğinde sürdürüyor. Lacoste 2023 yılında ister Novak Djokovic, Daniil Medvedev ve Venüs Williams gibi tenis efsaneleri ister Fransız aktör KJ Apa gibi marka elçileri aracılığıyla olsun güçlü iletişim kampanyaları ile Kurucu René’nin hareketi zorlaştıran uzun kollu tenis tişörtünün kollarını keserek tabuları altüst eden inovasyonunun 90. yıldönümünde polo tişörtlerin segmentleri yeniden tanımladı. Bu segmentasyon L.12.12, Paris Polo, Movement Polo, Tennis Polo ve Golf Polo olmak üzere 5 yeni polo tişört hikayesiyle lanse edildi. L.12.12 Polo’da, L Lacoste’u, 1 ünlü petit piqué isimli kumaşı, 2 iki kısa kolu, 12 ise sunulan prototip sayısını simgeliyor. Bu özel hikayelerden ilki olan L.12.12’nin Kurucu René’yi onurlandırarak ilk Lacoste tişörtüne atfen yazılması 100. yaşına doğru yaklaşan markanın itibarının Ceo Thierry Guibert ve ekibi ile güçlenerek koruyacağının önemli kanıtlarından biri oldu.
Lacoste Eyewear
Lacoste, sportif şıklık mirasını yansıtan aksesuarları arasına 1978’de gözlüklerini eklemesinin ardından, çok geçmeden birinci sınıf malzemeleri, temiz çizgileri ve gelenek ile modernliği harmanlayan gözlük tasarımlarıyla optik modasında da güçlü ve görünür bir yer edindi. Lacoste’un optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarında bu denli bir güce ve görünürlüğe ulaşmasında, optik endüstrisinin devlerinden Marchon ile 2010 yılında küresel lisans anlaşması imzalaması büyük rol oynadı. 2010 yılından beri süregelen güçlü işbirliğinin ilk koleksiyonunu ise 2011 yılında beğenilere sundu. Marchon ve Lacoste işbirliği her yıl sofistike ve markaya özgü sportif zarafetin birebir yansıtıldığı gözlük koleksiyonlarıyla gelişmeyi sürdürdü. Marchon ve Lacoste’nin, 2018’de dijital çağa uygun bir strateji geliştirerek Lacoste Eyewear Paris koleksiyonunu Digital Dust isimli kampanyayla sunması global arenada büyük yankı uyandırdı. Ürün ve marka değerlerine uyumlu olan sosyal medya fenomenlerini kapsayan bu çok yönlü kampanya, Lacoste Eyewear tarihinin en önemli dönüm noktalarından biri oldu. Marchon ve Lacoste küresel lisans anlaşmasının 2021 yılında yenilenmesinin hemen ardından, Lacoste‘un güçlü bağ içerisinde olduğu dünyanın bir numaralı tenisçisi Novak Djokovic’le tasarladığı özel gözlüğün lanse edilmesi ve 2021 Roland-Garros’un onurlandırılarak turnuvaya özel bir gözlük koleksiyonu sunulması ise Timsah efsanesinin gözlükleriyle de çok daha uzun yıllar yaşatılacağını gözler önüne serdi.
Kronoloji:
1933
René Lacoste, André Gillier ile birlikte La Chemise Lacoste’u kurdu.
1950
Fransa merkezli Lacoste ilk kez yurt dışına ihraç edilmeye başlandı. Lacoste ilk çocuk giyim koleksiyonunu beğenilere sundu.
1968
Lacoste İlk parfümünü beğenilere sundu.
1971
Lacoste Fransa Açık da denilen Roland-Garros Glam Slam Turnuvasının resmi sponsoru oldu.
1978
Lacoste ilk gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu.
1981
Lacoste ilk deri ürünleri koleksiyonunu piyasaya çıkardı.
1991
Lacoste ilk günlük spor ayakkabı koleksiyonunu beğenilere sundu.
1994
Lacoste ilk saat koleksiyonunu Basel Saat Fuarından sergiledi.
2000
Lacoste’nin yeni moda tasarımcısı Christophe Lemaire oldu.
2012
Lacoste İsviçre merkezli bir aile şirketi olan Maus Frères tarafından satın alındı.
2017
Dünya 1 numarası ve tenis tarihinin en saygın oyuncularından biri olan Novak Djokovic, Lacoste’un marka elçisi oldu.
2018
İngiliz tasarımcı Louise Trotter, Lacoste Kreatif Direktörü oldu. Zarif siluetleri tanımlama konusundaki yeteneğiyle Louise, Lacoste koleksiyonlarına vizyoner yaklaşımıyla yeni bir soluk kazandırıyor.
2019
Genç tenis dehası Daniil Medvedev, Lacoste marka elçisi seçilerek markanın özel timsahları arasına girdi.
2023
Sportif modanın öncüsü Lacoste 90. yıldönümünü kutladı.
2024
Otuz dört yaşındaki Fransız aktör, yönetmen, yapımcı ve senarist Pierre Niney Lacoste elçileri ailesine katıldı. Lacoste Ocak 2024’te iki güneş gözlüğü ve bir optik modelden oluşan L. 12. 12 polo tişörtlerine ithafen Marchon işbirliği ile hazırladığı L. 12. 12 Trim serisini çıkardı. Lacoste’un 2024 Sonbahar/Kış reklam kampanyasında tenis şampiyonu Venus Williams kadın güneş gözlüklerini tanıttı. Lacoste’un 2023 sezonundan itibaren marka elçilerinden olan ve gelecek vadeden Fransız tenisçi Arthur Fils markanın 2024 Sonbahar/Kış reklam kampanyasında erkek optik ve güneş gözlüklerini tanıttı.
Ocak 2025