Devrimsel Bir ‘Timsah’ Hikayesi

Spor giyimi yaşam tarzına dönüştüren Lacoste için şıklık stilin ötesindedir. Marka Dna’sına anlam arayışıyla şekillenen bir var olma, yaşama ve davranış biçimi olarak yerleştirilmiştir.

René Lacoste 18 yaşındayken ailesiyle birlikte Bordeaux’da yaşıyordu ve 1923 Fransa’sına özgü bir teknik okulda yetenekli bir öğrenciydi. Tıpkı babası gibi o da spor tutkunuydu ve tenis oynamak zamanının çoğunu alıyordu. Bu tutku, sonunda kendi yolunu çizmesi için eğitimini bırakmasına yol açtı. Maç üstüne maça çıkan René Lacoste, çok geçmeden dünyanın Fransa Açık, Wimbledon, Avustralya Açık gibi en prestijli Grand Slam turnuvalarında 7 kez şampiyonluk kupasını kaldırarak dünyanın en iyi tenisçileri arasına girdi.

René Lacoste’un antrenörü 1923’teki Amerika Açık Tenis Turnuvası sırasında bir sonraki maçını kazanırsa, ona vitrinde hayranlıkla baktığı timsah derisinden bavulu alacağına söz verdi. Henüz 18 yaşında olan René maçı kaybetse de korttaki performansı ve azmi ile tüm tenis severlerin ve Amerikan spor basının kalbini fethetti. René’ye ithafen “Timsah” lakabıyla atılan dev manşetler, antrenörünün ona en büyük hediyesi oldu. Bu lakap tenis dünyasında hızla benimsenirken, azimli ve yetenekli genç tenisçi René hediyesini tüm benliğiyle kucaklayarak, yakın arkadaşı ve terzisi Robert George’dan korta çıkarken giydiği beyaz ceketlerin üzerine bir timsah görseli dikmesini istedi ve Timsah efsanesi gerçek anlamda başlamış oldu.

Lacoste ‘Timsah’ ile Bir Oldu
René Lacoste Timsah lakabıyla tenis dünyasında başarıdan başarıya koştuğu 10 yılın sonunda, kendi tasarımı olan ve polo tişört olarak spor giyim modasında devrim yaratan ilk tenis tişörtünü hazırladı. Bu tasarımını üretmek amacıyla 1933 yılında André Gillier ile birlikte La Société Chemise Lacoste şirketini kurdu. Dünyada ilk kez tasarlanan ve üretilen bu devrimsel tişörtün, dünyada üzerinde logo taşıyan ilk giysi olarak piyasaya sunulması; günümüz lüks spor moda markalarının öncüsü Lacoste’u Lacoste yapan temel unsur oldu. Timsah logosu görüldüğünde Lacoste, Lacoste dendiğinde ise Timsah logosunun akıllara gelmesi; 1996 yılında 92 yaşında vefat eden René’nin sadece dünya tenis tarihine adını yazdırmış şampiyon bir tenisçi değil, aynı zamanda moda endüstrisinin geleceğini şekillendirecek vizyona sahip iş insanı oluşunu kusursuzca sembolize ediyor.

Spor Giyim Yaşam Tarzına Dönüştü

Lacoste marka giysilerin 1950’lerde dünyanın dört bir yanına ihraç edilmeye başlanması ve ilk çocuk koleksiyonlarının geliştirilmesinin de etkisiyle, marka ilk büyük değişimini yaşadı ve nesilleri birleştiren bir ikon olacağının ilk güçlü sinyalini verdi. Marka, 1960’ların sonunda neredeyse tüm dünyayı etkisi altına alan ve dönemin tüm gençlerinin yaşama bakışını değiştiren Hippilik akımının en yoğun hissedilen yılı 1968’te bir büyük çıkış daha yaparak ilk parfümünü beğenilere sundu. Dönemin başta Fransız gençleri olmak üzere dünya çapındaki lansmanıyla hippi akımının etkisindeki her özgürlükçü genci büyüleyen bu ilk Lacoste parfümü, Fransız moda tasarımcısı ve parfüm uzmanı Jean Patou ile işbirliği içerisinde üretildi. Tenise tutkusunu markasının gelişimine kanalize etmeyi sürdüren René Lacoste, markasıyla 1971 yılında Fransa Açık diğer adıyla Roland-Garros’un resmi sponsoru oldu. Bu tarihten itibaren Lacoste markası, küresel çapta tenis sporunun, sporcularının ve turnuvalarının ruhunu ve gücünü korumadaki lider sıfatını hiç kaybetmedi.

Spor giyimi bir yaşam tarzına dönüştüren Lacoste markası, yeni aksesuar koleksiyonları geliştirmeye devam ederek, 1978 yılında tasarımcı Cahours de Virgile ile işbirliği içinde ilk gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu. Üç yıl geçmeden marka, Fransız deri geleneklerini sürdüren tasarımcılarla ortaklık kurarak ilk deri ürünleri koleksiyonlarını piyasaya sürdü. Bu koleksiyonlarda Maison Hamon ile tasarlanan kemerler ve Sogedi ile tasarlanan valizler gibi Timsah’ı devleştiren ikonik ve zamansız parçalar yer alıyordu. René’nin işbirliğinin getirdiği kaliteye ve uzmanlığına güveniyle hızla büyümeye devam eden marka, 1932 yılında kurulmuş İngiliz ayakkabı üreticisi Pentland ile ortaklık yaparak ilk spor ayakkabı koleksiyonunu 1991 yılında beğenilere sundu. Bu muazzam işbirliğini, 1994 yılındaki ilk saat koleksiyonunun dünyaca ünlü İsviçre merkezli Basel Saat Fuarında sergilenmesi takip etti. Günümüzün vazgeçilmez moda aksesuarlarından biri olan Lacoste saatlerinin bu ilk lansmanı, marka ruhu olan sportif şıklığın dünya geneline yayılmasını hızlandırmakla kalmayıp, Timsah’ın bileklerde de vazgeçilmez olmasını sağladı.

Timsah’ın Mirası: Lacoste Vakfı

40. Dünya Savaşı sırasında René Lacoste, Chantaco’daki aile golf kulübünü kaplamak üzere bir grup işçiyi 40.000 ağaç dikmekle görevlendirdi. Savaşa rağmen gösterilen bu muazzam çaba, o ve ailesinin Almanya’da zorunlu çalışmaya gönderilmelerini önlemekle kalmadı, René’nin aynı golf sahasında Fransız askeri öğrencilerin eğitim görmesine izin vererek yaptığı iyilikle Jean Garaïalde ve Bernard Pascassio gibi Fransız golf sporunun gelişimine öncülük eden duayen sporcuların da aralarında bulunduğu bir nesil şampiyona o sahada ilham vermesini sağladı. Savaşa hazırlanan genç askerlerden bazılarının yüksek sporculuk potansiyellerini fazlasıyla gerçekleştirmelerine ön ayak olan René, yaşamı boyunca gençlerin spor ya da yetenekleri olan bir başka alanda kendilerini bulmalarına yardım etmeyi en temel amacı gördü. Lacoste markasının kimliğine de topluluklara, özellikle yeni nesillere yardımı ve onların başarılarını taçlandırmayı yerleştirdi. René‘nin 1996’daki vefatı ardından Lacoste markası yönetimsel ve kreatif açıdan zorlu bir dönemden geçse de, 10 yıl gibi bir toparlanma sürecinin ilk meyvesi Fransa Derneğinin desteğiyle Lacoste Vakfı oldu. Günümüzde çok daha güçlü bir kurumsal yapıyla sayısız Sosyal Sorumluluk projesine imza atan Lacoste Vakfı, Kurucuları René’nin mirasına sahip çıkarak gençlerin potansiyellerini açığa çıkarmalarında ve markanın ulaştığı 98 ülkedeki yerel toplulukların yaşam koşullarını iyileştirmede fırsat eşitliği kavramını gerçeğe dönüştürmeye devam ediyor.

Lacoste’un Azmi ve Tutkusu Korunuyor
Lacoste 2012 yılında, 1902 yılında Cenevre’de kurulmuş bir aile şirketi olan Maus Frères tarafından satın alındı. René Lacoste’a derin saygıyla ve markaya olan güçlü aidiyet duygusuyla hareket eden Maus Frères; tüm saygın Lacoste mirasını, aynı iyimserlik, tutku, zarafet ve azim ile Ceo Thierry Guibert liderliğinde sürdürüyor. Lacoste 2023 yılında ister Novak Djokovic, Daniil Medvedev ve Venüs Williams gibi tenis efsaneleri ister Fransız aktör KJ Apa gibi marka elçileri aracılığıyla olsun güçlü iletişim kampanyaları ile Kurucu René’nin hareketi zorlaştıran uzun kollu tenis tişörtünün kollarını keserek tabuları altüst eden inovasyonunun 90. yıldönümünde polo tişörtlerin segmentleri yeniden tanımladı. Bu segmentasyon L.12.12, Paris Polo, Movement Polo, Tennis Polo ve Golf Polo olmak üzere 5 yeni polo tişört hikayesiyle lanse edildi. L.12.12 Polo’da, L Lacoste’u, 1 ünlü petit piqué isimli kumaşı, 2 iki kısa kolu, 12 ise sunulan prototip sayısını simgeliyor. Bu özel hikayelerden ilki olan L.12.12’nin Kurucu René’yi onurlandırarak ilk Lacoste tişörtüne atfen yazılması 100. yaşına doğru yaklaşan markanın itibarının Ceo Thierry Guibert ve ekibi ile güçlenerek koruyacağının önemli kanıtlarından biri oldu.

Lacoste Eyewear
Lacoste, sportif şıklık mirasını yansıtan aksesuarları arasına 1978’de gözlüklerini eklemesinin ardından, çok geçmeden birinci sınıf malzemeleri, temiz çizgileri ve gelenek ile modernliği harmanlayan gözlük tasarımlarıyla optik modasında da güçlü ve görünür bir yer edindi. Lacoste’un optik ve güneş gözlüğü koleksiyonlarında bu denli bir güce ve görünürlüğe ulaşmasında, optik endüstrisinin devlerinden Marchon ile 2010 yılında küresel lisans anlaşması imzalaması büyük rol oynadı. 2010 yılından beri süregelen güçlü işbirliğinin ilk koleksiyonunu ise 2011 yılında beğenilere sundu. Marchon ve Lacoste işbirliği her yıl sofistike ve markaya özgü sportif zarafetin birebir yansıtıldığı gözlük koleksiyonlarıyla gelişmeyi sürdürdü. Marchon ve Lacoste’nin, 2018’de dijital çağa uygun bir strateji geliştirerek Lacoste Eyewear Paris koleksiyonunu Digital Dust isimli kampanyayla sunması global arenada büyük yankı uyandırdı. Ürün ve marka değerlerine uyumlu olan sosyal medya fenomenlerini kapsayan bu çok yönlü kampanya, Lacoste Eyewear tarihinin en önemli dönüm noktalarından biri oldu. Marchon ve Lacoste küresel lisans anlaşmasının 2021 yılında yenilenmesinin hemen ardından, Lacoste‘un güçlü bağ içerisinde olduğu dünyanın bir numaralı tenisçisi Novak Djokovic’le tasarladığı özel gözlüğün lanse edilmesi ve 2021 Roland-Garros’un onurlandırılarak turnuvaya özel bir gözlük koleksiyonu sunulması ise Timsah efsanesinin gözlükleriyle de çok daha uzun yıllar yaşatılacağını gözler önüne serdi.

Kronoloji:

1933
René Lacoste, André Gillier ile birlikte La Chemise Lacoste’u kurdu.

1950
Fransa merkezli Lacoste ilk kez yurt dışına ihraç edilmeye başlandı. Lacoste ilk çocuk giyim koleksiyonunu beğenilere sundu.

1968
Lacoste İlk parfümünü beğenilere sundu.

1971
Lacoste Fransa Açık da denilen Roland-Garros Glam Slam Turnuvasının resmi sponsoru oldu.

1978
Lacoste ilk gözlük koleksiyonunu beğenilere sundu.

1981
Lacoste ilk deri ürünleri koleksiyonunu piyasaya çıkardı.

1991
Lacoste ilk günlük spor ayakkabı koleksiyonunu beğenilere sundu.

1994
Lacoste ilk saat koleksiyonunu Basel Saat Fuarından sergiledi.

2000
Lacoste’nin yeni moda tasarımcısı Christophe Lemaire oldu.

2012
Lacoste İsviçre merkezli bir aile şirketi olan Maus Frères tarafından satın alındı.

2017
Dünya 1 numarası ve tenis tarihinin en saygın oyuncularından biri olan Novak Djokovic, Lacoste’un marka elçisi oldu.

2018
İngiliz tasarımcı Louise Trotter, Lacoste Kreatif Direktörü oldu. Zarif siluetleri tanımlama konusundaki yeteneğiyle Louise, Lacoste koleksiyonlarına vizyoner yaklaşımıyla yeni bir soluk kazandırıyor.

2019
Genç tenis dehası Daniil Medvedev, Lacoste marka elçisi seçilerek markanın özel timsahları arasına girdi.

2023
Sportif modanın öncüsü Lacoste 90. yıldönümünü kutladı.

2024
Otuz dört yaşındaki Fransız aktör, yönetmen, yapımcı ve senarist Pierre Niney Lacoste elçileri ailesine katıldı. Lacoste Ocak 2024’te iki güneş gözlüğü ve bir optik modelden oluşan L. 12. 12 polo tişörtlerine ithafen Marchon işbirliği ile hazırladığı L. 12. 12 Trim serisini çıkardı. Lacoste’un 2024 Sonbahar/Kış reklam kampanyasında tenis şampiyonu Venus Williams kadın güneş gözlüklerini tanıttı. Lacoste’un 2023 sezonundan itibaren marka elçilerinden olan ve gelecek vadeden Fransız tenisçi Arthur Fils markanın 2024 Sonbahar/Kış reklam kampanyasında erkek optik ve güneş gözlüklerini tanıttı.

Ocak 2025