KUVARS OPTİK
Cesur & Yenilikçi
Yurt içindeki müşterilerimizle bir araya gelirken, yurt dışından katılımının oldukça fazla olması sebebiyle ihracat anlamında da Silmo İstanbul’un katkılarını yadsıyamayız.
Merhaba Özgür Bey. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Merhaba, 1994 yılında optik sektöründe kariyerime başladım. Optik sektöründe uzun bir geçmişim bulunmaktadır. Babam Aydın Erakpınar uzun yıllar sektöre emek vermiş olup kendisinin sektöre girişimde de oldukça büyük etkisi olmuştur. İlk olarak İstanbul Fatih’de aile mağazamızda girişimciliğe başlayarak zaman içerisinde sektörün birçok pozisyonunda yer aldım. Kuvars Optik markasını 2017 yılında kurarak sektörel yolculuğuma devam etmekteyim.
Kuvars Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz?
Kuvars Optik’in kuruluşu 2017 yılında gerçekleşti. Kuruluş sürecimiz farklı bir vizyon ve cesaret öyküsüne dayanıyor. Müşterilerimize her zaman en yenisini ve en farklısını sunmak en önemli ilkelerimiz arasında yer alıyordu. Yüksek kalitemizden ve memnuniyet sağlayan hizmet anlayışımızdan ödün vermeden ilk olarak İstanbul Akbatı Avm’de mağazamızı açtık ve Kuvars Optik olarak ilk günden itibaren her geçen yıl kendimize daha fazlasını katarak aynı prensiplerle hikayemizi yazmayı sürdürüyoruz.
Mağazalarınızın yerini belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Mağazalarımızın konumunu seçerken, markamızın Dna’sı ile lokasyonun tamamen örtüşüp örtüşmediği konusuna titizlikle yaklaşıyoruz. Tabii ki hitap edeceğimiz tüketicilere en ideal şekilde ulaşmanın bizim için birincil öneme sahip olduğunu da vurgulamalıyız.
Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz? İstanbul’da birçok önemli optik mağaza yer alıyor. Bu durum bir rekabet oluşturuyor mu? Ne gibi önlemler alıyorsunuz?
Rakip firmalar ve mağaza konseptlerinden kendimizi ayrı tutmaktayız. Firmamız bünyesinde sadece üst segment ürünlere yer vermek ile beraber koleksiyonumuzu her zaman farklı ve dinamik tutarak farklılaşıyoruz. Lüks gözlükler ve ürünleri trendler doğrultusunda mağazamızda bulundurmak bizi diğer optik mağazalardan ayrıştırıyor.
Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Mağazalarımızda dünyaca ünlü gözlük markaları ve lüks segmentteki moda markalarından oluşan koleksiyonları bulundurmaktayız. Müşterilerimize geniş yelpazede yüksek kalite ve konforu sunma amacıyla markalarımızı özenle seçiyoruz. Mağazalarımızda öncelikle kendi distribütörü olduğumuz Equem, Movitra, Face a Face, Projekt Produkt, Velvet Canyon gibi designer markalar ve Fendi, Celine, Bottega Venetta gibi moda markaları tercih ediliyor. Kuvars Optik olarak müşterilerimiz talepleri doğrultusunda halihazırda mağazamızda yer alan markalara yenilerini eklemenin de önemine inanıyoruz.
Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Bu konuda çok fazla talep almaktayız. Bulunduğumuz lokasyonlar ve hedef tüketici kitlemiz gereği designer ürünlerimizle daha fazla ön plandayız. Özellikle Türkiye’de distribütörlüğünü yaptığımız designer markalar, mağazalarımızda tüketiciler tarafından ciddi oranda tercih ediliyor.
Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Satış sonrası hizmetlerimizde ürünlerimizin kalitesi ve fiyatlarının satın alma kararını etkileyen en önemli faktör olduğunu düşünmekteyiz. Etkin bir şekilde sağlanan satış sonrası hizmetler müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlamaktadır. Önceliğimiz satışın devamını sağlamak amacıyla satın alınan ürünün taşınmasını, teslimini, montajını, onarımını ve yedek parçanın en hızlı şekilde sağlanmasını gerçekleştirmektir. Müşterilerimizin şikayetleriyle itina ile ilgilendiğimiz için mağazalarımızda satış sonrası hizmetler her zaman en hassas olduğumuz konuların başında gelmektedir.
Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Mağazalarımızda hazırladığımız koleksiyon için tamamen indirimden ve kampanyadan uzak bir tutum sergilemekteyiz. Bunun yanında tüketicilere yeni koleksiyonumuzu tanıtmak ve trendleri tüketici ile buluşturmak adına etkin bir şekilde sosyal medya kullanıyoruz.
Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Farklı sektörlerdeki gibi bizim sektörümüz içerisinde de serbest piyasa bulunmaktadır. Fakat Kuvars Optik olarak tüm bu fiyat rekabetinin dışında kalmayı ilke haline getirmiş olup tamamen hızlı ve kaliteli hizmetimiz ile rekabet kurmayı başarıyoruz.
Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Sektör içerisinde özelikle optik alında eğitimleri ve yenilikleri yakından takip ediyoruz. Ayrıca mağazalarımızda bulunan çalışanlarımız için sık sık eğitimler düzenlemekteyiz.
Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Yurtdışı fuarlarını yakından takip etmekteyiz. Hey yıl uluslararası fuarları takip etmeye önem veriyoruz. Yurtdışındaki Silmo Paris, Mido ve Opti fuarlarına da düzenli olarak katılmaktayız. Fuarlardaki sektörel gelişmeleri yakından izlemek bizlere kaçınılmaz faydalar sağlamaktadır.
18-21 Aralık 2021 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul’un organize edildiği ilk günden itibaren Türkiye’deki optik sektörüne önemli ölçüde değer kattığını görmekteyiz. Yurt içindeki müşterilerimiz ile bir araya gelme imkanıyla birlikte yurt dışından gelen ziyaretçilerin sayısı da oldukça fazla olma sebebiyle ihracat anlamında da Silmo İstanbul’un sektöre katkısı yüksek olmaktadır.
Dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Derginizi uzun yıllardır takip etmekteyiz. Özellikle optik sektöründeki değişiklikler ve farklılıkların nabzını sayenizde tutuyoruz. Üretici ve mağazaları birleştirerek yeni trendlerin haber kaynağı olma misyonunu uzun yıllardır başarılı bir şekilde yerine getiren bir yayıncılık sergiliyorsunuz. Derginiz ile başarıyı sürdürülebilir kıldığınız için sizleri tebrik ediyoruz.
Ekim 2022