KILIÇ OPTİK
Güven ve Kaliteli Hizmet
Bu yıl Silmo İstanbul’da farklı tasarımlara ve çizgilere sahip butik markaların standlarını ziyaret etme fırsatı bulduk. Yeni markalarla anlaşma sağlayıp bünyemize kattık.
Merhaba Zeki Bey. Öncelikle sizleri biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Merhaba… Ben Zeki Kılıç, 1955 Sivas doğumluyum. Evli ve üç çocuk babasıyım. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesinden mezun olduktan sonra Sağlık Bakanlığının açtığı kurs ile gözlükçülük diplomasını aldım. Baba mesleği olan kuyumculuğun yanı sıra 1980 yılında Kılıç Optik isimli mağazamı açarak optik sektörüne giriş yaptım.
Kılıç Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz? 42 yıllık köklü bir mağaza olduğunuzu biliyoruz. Kaç kuşaktır sektöre hizmet vermektesiniz?
Kılıç Optik’i 1980 yılında açtık ve müessesemiz hep yeniliklerle öne çıkmıştır. 1982 yılında Türkiye’ye gelen 10 şablonlu Weco otomatik makineden birisini Sivas’a getirerek başlayan hizmet ve kalite anlayışımız ilk şablonsuz makine, ilk matkaplı makine ve en son 2022 yılında Essilor Mr. Blue Sport Edition ile devam ederken, görüntüleme, odak alma cihazlarında Fotocentron ile başlayan öncülüğümüz Armani-T, İmotion Center ve son olarak Türkiye’ye 2022 yılında giriş yapan sadece iki cihazdan birisi olan Hoya Visureal Master ile devam etmektedir. Çerçeve ve cam konusunda da aynı şekilde kalite ve yeniliği ön planda tutan anlayışla hizmet vermekteyiz. Birinci kuşak olarak Sivas mağazamız iki şube ile devam ederken, ikinci kuşak olarak küçük oğlum 1993 yılından beri Balıkesir Bandırma da kurduğumuz Selçuk Optik ile sektöre hizmet vermektedir.
Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek ve beklenen talepten fazlasını karşılayabilmek için mağazamızda her gruptan ürün bulundurmaya özen gösteriyoruz. Yediden yetmişe her yaşa ve her zevke uygun güneş ve optik ürünler sunabilmek için ürün yelpazemizi her geçen gün yenilenen özgün model ve markalarla genişletiyoruz.
Sivas’ta birçok önemli optik mağaza yer alıyor. Bu durum bir rekabet oluşturuyor mu? Ne gibi önlemler alıyorsunuz?
Tam aksine diğer optik mağazalarının bulunması kalitemizi ve farkımızı daha iyi ortaya koyabilmemizi sağlıyor. Rekabeti çok etik bulmuyoruz. Meslekteki kırk ikinci yılımıza rekabet ederek değil müşterilerimize verdiğimiz karşılıklı güven ve kaliteli hizmetimizle ulaştık. Maalesef rekabet uğruna dürüstlük ve kaliteden ödün veren firmalar sektörümüze her geçen gün zarar veriyorlar. Bu durum sektörümüzün hak ettiği saygınlığı yitirmesine sebep oluyor.
Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Müşterilerimize en doğru ürünü sunabilmek için birçok markayı bünyemizde bulunduruyoruz. Optik gözlükler de Burberry, Guess, Flair, Tom Ford, Lacoste, Alexander Wintsch, Motivum, Silhouette… Güneş gözlüklerin de ise Prada, Oliver Peoples, Miu Miu, Persol, Versace, Franco Vital, 40 Million, Ermenegildo Zegna, Swarovski en çok talep gören ve müşterilerimiz tarafından beğenilen markalarımız arasında yer alıyorlar.
Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Designer markaları sürekli olarak yakından takip ediyoruz. Gözlük ihtiyaç olduğu kadar aksesuar özelliğiyle de talep gördüğü için ikisini bir arada sunmak adına kalitesi ve tasarımıyla kendini ispatlamış dünya çapında designer markaların yanı sıra, daha özgün modeller sunan butik markaların ürünlerine de mağazamızda yer veriyoruz.
Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Biz Kılıç Optik ailesi olarak satış sonrası hizmetler konusunda mükemmelliği hedefliyoruz. Misyonumuz gereğince satış sonrası hizmetlerimiz ile müşterilerimizin vazgeçilmezi olmak için her zaman çalışıyoruz.
Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?
Cadde mağazalarında müşteri portföyümüzün çeşitliliğini ve yoğunluğunu daha iyi gözlemleyebiliyoruz. Bu açıdan cadde mağazalarının daha orijinal bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyoruz. Müşterilerimiz tarafından kolay ulaşılabilir bir lokasyonda olmak her zaman önceliğimiz olmuştur.
Sektöre hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Ülkemizde gözlük kullanma kültürü henüz yeni yeni oturmaya başladı. Avrupa’da daha nitelikli camlar daha yaygın ve bilinçli kullanılırken ülkemizde bu durum biraz daha farklı. Her üç çocuktan birinde görme kusuru olduğunu düşünürsek göz muayenelerinin erken yaşta ve daha sık periyotlarla yapılmasının faydalı olacağını düşünüyoruz. Bu konuda ebeveynlerin daha bilinçli davranması gerekmektedir. Müşterilerimize göz sağlığının önemini ve kullanmama halinde gözünde oluşabilecek problemlerle birlikte hastalıkları detaylı bir şekilde açıklayıp gözlerinin durumuna bağlı olarak hangi nitelikte gözlük ve gözlük camları kullanması gerektiği hakkında bilgi vermek, onları gözlük kullanmaya teşvik edecektir. Bu görevi herkesten önce doktorlarımıza ve biz optik müesseselerine düşmektedir.
Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Yeterli olduğu söylenemez. Teorik olarak günümüz gelişen teknolojisinde eksik yanlarımızın olduğunu düşünmekteyiz. Çalışanlarımıza online eğitim programlarına katılıp kendilerini geliştirmeleri yönünde destek sağlıyoruz.
Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Yurtdışında yapılan optik fuarlarını ve gelişmeleri internetten ve sosyal medya üzerinden yakından takip ediyoruz. Çünkü fuarların markaları, koleksiyonları, ürünleri, son teknolojileri ve en yeni trendleri gözlemlememiz açısından büyük önemi olduğunu düşünüyoruz.
17-20 Kasım 2022 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Çok keyifli geçen bir fuar oldu. Bizler de Kılıç Optik olarak Silmo İstanbul Optik Fuarı’na katılım sağladık. Kendi açımızdan dolu dolu geçen bir fuar oldu. Birçok dünya markasını mağazamızda bulundurduğumuz için çok daha farklı tasarımlara ve çizgilere sahip butik markaların standlarını ziyaret etme fırsatı bulduk. Yeni markalarla anlaşma sağlayıp bünyemize kattık. 2023 yılında fuar alanının daha büyük bir alanda yapılacağını duyduk. Bunun çok doğru bir karar olduğunu düşünüyoruz. Silmo İstanbul’a ilgi oldukça fazla olduğu için alanın genişletileceğini duyduğumuz için memnunuz. Önümüzdeki yıllarda fuarın giderek daha da güzel olacağını düşünüyoruz ve sabırsızlıkla yeni modeller ve markaları keşfetmeyi bekliyoruz.
2023 yılı itibariyle dijital ortamda yayımlanmaya başlayan 4 your eyes ile ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Derginizi yıllardır ilgiyle takip ediyoruz ve çok başarılı buluyoruz. Sektördeki gelişmeleri, gözlük modasını, trendleri sizlerin sayesinde yakında keşfetme fırsatı buluyoruz. Dijital ortama geçmenizin kesinlikle çok doğru bir karar olduğunu düşünüyoruz. Derginizin dijital ortamda yayınlanması günümüz dünyasında dergiyi daha ulaşılabilir kılacaktır. Sektörümüze sunmuş olduğunuz hizmet gerçekten çok kıymetli. Kılıç Optik olarak 4 your eyes ailesine teşekkür eder başarılarınızın devamını dileriz.
Nisan 2023