10. Yaşını Kutluyor
Tasarım ve şekil odaklı lüks gözlükleriyle öne çıkan Kaleos, sadece güncel kalmayı değil aynı zamanda trendlere öncülük etmeyi hedefliyor.
Kaleos, tasarım, moda ve lüksü bir araya getirerek çağdaş gözlük kavramını yeniden keşfediyor. Moda, yenilik ve kalite Kaleos’a ilham veren ve yol gösteren değerler olsa da markayı öne çıkaran ve başarısını sağlayan yaratıcı yapısıdır. Moda alanındaki zengin deneyimi sayesinde Kreatif Direktör Claudia Brotons, Kaleos gibi lüks bir markanın ihtiyacı olan tüm bilgi, sezgi ve yeteneğin sahibi. Kaleos Studio mühendislik ekibi ise dünyanın önde gelen üreticileriyle işbirliği içinde markanın koleksiyonları için incelikli parçalar, montaj ürünleri, benzersiz asetatlar ve özel cam renkleri tasarlıyor. Bu yıl 10. yaşını kutlayan Barcelona merkezli gözlük markasının başarısında önemli rolü olan Kreatif Direktör Claudia Brotons ile Kaleos’un yeni işbirliği, yeni showroom’u ve inovasyon arayışına olan bağlılığı hakkında yapılan röportajı sunuyoruz.
Kaleos 10. yılını kutlarken stil, kimlik ve yenilikçilik açısından nasıl bir evrim geçirdi? Şimdiye kadarki yolculuğunu şekillendiren kilometre taşlarından bahsedebilir misiniz?
Tasarım bu 10 yıl içinde önemli bir dönüşüm geçirdi. Çağdaş bir şirket olarak sadece güncel kalmayı değil, aynı zamanda öncülük etmeyi de hedefliyoruz. Son derece ileri görüşlü bir ürün sunmak için sürekli olarak tasarım olanakları, trendler ve yenilikçi yapılar üzerine araştırmalar yapıyoruz. Şekle olan sarsılmaz odağımız yıllar boyunca sabit kalmıştır. Tüm tasarım konularının yanı sıra, optisyenlere sunduğumuz hizmetin ve müşterilerimiz ile müşteri hizmetleri arasındaki yakın ilişkinin büyümemizde önemli bir rol oynadığına inanıyoruz. Tüm bunların birleşiminin bizi bugün bulunduğumuz yere getirdiğine ve bugüne kadarki yolculuğumuzu kesinlikle şekillendirdiğine inanıyoruz.
Kaleos’u Hey ile işbirliği yapmaya iten şey neydi ve bu ortaklık markanın kapsayıcı The Beautiful Shape (Güzel Şekil) felsefesiyle nasıl örtüşüyor?
Farklı sinerjilere ve iki farklı taraftan gelen katma değer ve ilhama inanıyoruz. Hey, grafik tasarım ve illüstrasyon alanında uzmanlaşmış, görsel dil sanatında ustalaşmış yaratıcı bir stüdyo. Renk kullanımı ile çarpıcı görsel kodlarıyla tanınıyorlar ve bu konudaki uzmanlıklarının marka Dna’mız olan The Beautiful Shape’in geliştirilmesine çok güzel bir katkı sağlayacağını düşündük. Hey x Kaleos gözlükleri, Hey’in renkli çizimlerinin eğlenceli özünü çağrıştırırken teknik olarak da oldukça karmaşıklar diyebilirim. Bu işbirliği her iki markanın özünü yani şekle odaklı sıra dışı görsel kod anlayışını mükemmel bir şekilde bir araya getiriyor.
Yeni showroom, gözlük koleksiyonlarınızın tasarımının ötesinde Kaleos’un yenilik ve yaratıcılığa olan bağlılığını sizce ne şekilde yansıtıyor?
Yeni showroom’umuz tamamen yeniliğe, yaratıcılığa ve marka Dna’mıza olan bağlılığımızla yakından ilişkili diyebilirim. Özgünlük soluyan nesnelerle çevrili olmak bizim için çok önemliydi. Özel şekillere sahip tasarım nesneleri günlük hayatımızın bir parçası haline geliyor. Evde, ofiste, showroomumuzda, her yerde. Tasarım ve şekiller Kaleos’un temelidir. Bu sebeple showroom’umuzu yenilerken ki görüşümüz, alanının temellerimizle uygunluğunun zorunluluğuydu.
Kaleos gelişmeye devam ederken, marka için hangi değerler ve ilkeler sabit kalıyor? Bu değerler tasarım sürecini nasıl etkiliyor?
Daha önce de belirttiğim gibi, tasarım ve şekiller bizim temelimizi oluşturuyor. Modern bir şirket olarak zamana da ayak uydurmak zorundayız. Her zaman şekle odaklanan yenilikçi ürün tasarımları sunabilmek için sürekli olarak tasarım önerileri, trendler ve yeni yapılar arayışındayız.
Kaleos ile ilgili bizleri yakın gelecekte bekleyen sürprizler nelerdir? Yeni işbirlikleri düşünüyor musunuz?
Evet, aslında Kaleos olarak daha önce hiç yapmadığımız ve bizi şimdiden çok heyecanlandıran bir süper limited edition koleksiyon üzerinde hazırlıklara başladığımızın haberini verebilirim. Ancak maalesef şimdilik bu kadarını söyleyebilirim.
Kaynak: 20/20 Europe
Eylül 2024