İREM OPTİK

Aşkla Gerçekleştirdiğim Hayalim

Silmo İstanbul Optik fuarının sektörümüzün gelişiminde gerçekten çok büyük önemi var. Biz optikçiler için Silmo İstanbul’a ziyaretçi olarak katılmak, farkı binlerce markayı aynı anda inceleme fırsatı veriyor.

Merhaba İrem Hanım. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Merhabalar, ben İrem Ertuğrul 1999 yılında Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde doğdum. 2016 yılında sağlık meslek lisesinden hemşire olarak mezun oldum. Daha sonra 2017 yılında Medipol Üniversitesi Optisyenlik bölümünü tam burslu olarak kazandım. 2019 yılında Medipol Üniversitesini derece ile bitirdim. Okul devam ederken çalışmaya başlayarak sektöre ilk adımı atmış oldum. En büyük şansım ilk işyerimdeki işletme sahiplerim ve çalışma arkadaşlarımdı onlara olan minnettarlığım ömrümün sonuna kadar devam edecek. Onların işe başlar başlamaz vermiş oldukları sorumluluklar ve tam desteği ile çok kısa bir zamanda işi öğrendim. 2021 yılı temmuz ayında ilk mağazamı Balıkesir’in Edremit ilçesinde açtım. Optisyenlik bölümünü kazandığım ilk günden beri mesleğimi en iyi şekilde yapmak için sürekli araştırıyor, sektörü daha iyi yerlere getirenlerden biri olabilmek için daima memnuniyet odaklı çalışarak istek ve azimli hizmet veriyorum.

İrem Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz?
İrem Optik daha çok yeni kurulan bir mağaza. Üniversiteden mezun olduktan sonra staj yaptığım yerde 2 yıl çalıştım mesleğime başladığım ilk günden beri işime hep bilgi odaklı yatırım yaptım. Mağazamda en önem verdiğim noktalardan biri gözlüğün kalitesi ve kullanıcının memnuniyetidir. Mesleğime duyduğum aşk ve hayallerim ile İrem Optik’i açma yoluna girdim mağazam, sunduğu hizmetten ve konfordan tutunda dekorasyonda ki yeniliklere kadar butik bir işletme mantığı ile açılmıştır.

Mağazalarınızın yerini belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz?
Öncelikle sirkülasyon yoğun ve müşterilerimizin kolayca ulaşabileceği farklı araçlarla da gelebilecekleri lokasyonlarda belirliyoruz. Mağazamız bir cadde mağazasıdır. Azerbaycan Bulvarı üzerinde bulunmaktadır. Mağazamızda dünya  markalarının yanında butik ürünlere de yer veriyoruz. Hem Covid-19 gibi zorlu bir süreci geçiriyor olmamıza hem de yeni bir mağaza olmasına rağmen müşterilerimizin görüşleri bizi memnun ediyor.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Kesinlikle bulunduruyoruz ürün yelpazemizi geniş tutmaya özen gösteriyoruz. Günümüz şartlarında herkesin zevkine tarzına ve maddi gücüne hitap etmeyi hedefliyoruz. Doğru ürüne doğru müşteriye buluşturabilmek adına ürün ve marka çeşitliliğine özen gösteriyoruz, hangi marka ya da model mağazamızda kaç adet satılmıştır diye kullanmış olduğumuz optik programdan bakıyoruz.

Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Evet geliyor. Yeni tasarımcıların ürünlerini bizde elimizden geldiğince bulundurmaya çalışıyoruz. Özellikle sosyal medyadan üzerinden tanımı yapılan ve günümüz modasında dikkat çeken ürünleri mağazamızda yer vermeye çalışıyoruz.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Satış sonrası hizmetlerimiz tamamen müşteri memnuniyeti üzerine dayalıdır. Satış işlemi tamamlandıktan sonra, satın alınan ürünün teslimi, montajı, kullanım kurallarının ayrıntılı bir şeklide gösterilmesi, ürün arızalandığında bakım onarım ve yedek parça sağlanması ve müşteri şikayetleri ile ilgilenilmesi gibi faaliyetlerimiz hizmetlerle müşterilerimizin memnuniyetini sağlamaya çalışıyoruz. Tüketicilerin satın aldıkları ürünlerle ilgili beklentileri gereksinimlerini giderecek ürün özelliklerinin yanı sıra, ürün ile ilgili herhangi bir eksiklik durumunda gerekli olacak hizmetlerimizi kapsamaktadır.

Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?
Bizim önceliğimiz cadde mağazaları olarak yer almak bir şehrin ritmini yakalamak için genelde caddelerde var olmak gerektiğini düşünüyoruz mağaza lokasyonumuzu seçerken en dikkat ettiğimiz bir diğer husus ise günümüzde şehirlerimizin en büyük problemlerinden biri insanların araçlarını bırakabileceği uygun bir yerin olmasıdır ancak İrem Optik lokasyon olarak araç trafiğinin çokça olduğu ve park sorunun yaşanmadığı kendi müşterilerimizin araçlarına ait 2 adet otoparkın bulunduğu bir lokasyonda bulunmaktadır.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Dönem olarak teknolojinin hayatımızda en çok var olduğu dönemde yaşıyoruz bu sebeple genel olarak sosyal medya üzerinden bilgilendirme yapıyoruz tabi ek olarak da sms ve mail yoluyla bildirimlerimizi sağlıyoruz.

Büyük şehirlere göre Anadolu’da mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
İlk olarak dükkan kiralarının biraz daha uygun olması çevreye daha hakim olmak ve bu potansiyelin müşteri (arkadaşlık çerçevesi içinde) avantaja çevirmek Anadolu’da optikçiliği bir öğretmen öğrenci çerçevesinde müşterilere bire bir anlatarak müşteriyi her açıdan anlatmak, en önemlisi de Anadolu insanımıza hizmet vermek, onların sıcaklığını hissetmek samimiyetlerini sezmek de insana büyük mutluluk veriyor.

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Fiyat rekabeti ticarette sürekli var olan bir durum. Biz bu durumu hem fiyatlarımızla hem de satış öncesi ve sonrası hizmetlerimiz ile lehimize çevirmeye çalışıyoruz.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
İrem Optik olarak öğrenmeye ve öğrendiklerimizi müşterilerimize yansıtmayı çok önemsiyoruz. Devamlı olarak gerek seminerlere gerekse sosyal medyadan yapılan toplantılara, eğitimlere katılmaya çalışıyoruz. Tabi ki İrem Optik’in de haftalık olarak toplantıları oluyor. Bu toplantılarda mağaza içi çalışanlarımızla birlikte belirlediğimiz konular hakkında istişare ediyoruz.

Gözlük trendleri bu sene ne yönde?
Bu yıl özellikle çerçeve ile cam arasında boşluk olan gözlükler çok modern olarak karşımıza çıkıyor. Bunun dışında kedi göz formundaki çekik gözlükler yine bu yıl oldukça tercih edilen modeller arasında yer alıyor. Son olarak renkli ve çift köprülü çerçeveler bu yıl neredeyse birçok markada ister metal ister asetat çerçevede görülmektedir.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Evet ediyoruz. Uluslararası bir fuar olması sebebiyle dünyadaki ve ülkemizdeki bütün optik sektörünün bilgi birikimlerinden faydalanma imkanı sunuyor. Ayrıca bütün firmaların bir arada olması sebebiyle o yılın bütün trendlerini bir arada görmemizi ve planlamayı ona göre yapmamızı sağlıyor.

18-21 Aralık 2021 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Fuara ziyaretçi olarak birçok kez geldik. Öncelikle şunu söyleyebilirim Silmo İstanbul Optik fuarının sektörümüzün gelişiminde gerçekten çok büyük önemi var. Biz optikçiler için Silmo İstanbul’a ziyaretçi olarak katılmak, farkı binlerce markayı aynı anda inceleme fırsatı veriyor.  Ayrıca gelecek sezon trendlerini görebilmek açısından da oldukça faydalı oluyor.

Dergimiz “4 your eyes” ile ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir?
Derginizin tarzını beğeniyorum. İşyerimizde de derginize yer verip yeni sayılarını takip ediyoruz. Sektördeki iş arkadaşların hikayelerini okumak benim için çok değerli “4 your eyes” sektörümüzün nabzını, hızını, trendlerini takip ediyor ve bizleri de yeniliklerden haberdar ediyor. Mesleğimize olan katkınız ve emeğiniz için teşekkür ediyoruz.

Kasım 2021