Galaxy Optik
Kurumsal ve Kaliteli
Tedarik ve hizmet noktasında optik sektöründeki ivmemiz her yıl gelişiyor. Bu değişimi de bu yılki Silmo İstanbul’da çok net şekilde gözlemleyebildik.
Merhaba Samet Bey, kendinizden ve optik sektörüyle tanışma hikayenizden söz edebilir misiniz?
Merhaba, ticaretin içerisinde bir çocukluk geçirdim. Hem annemin tekstil ihracat hem de babamın otelcilik geçmişiyle, ben de okul hayatımdan sonra profesyonel olarak perakendede kariyer yapma tercihinde bulundum. Perakende kariyerimin de yüzde doksanını lüks tüketim ve start-up operasyonlarının kuruluşu ve yönetiminde gerçekleştim. Optik sektörü de yine aynı sebep ile start up ve lüks perakende markalarının birinde, marka kuruluşu ve yönetimi ile başladı. Keza Galaxy Optik de buna en son örnektir.
Galaxy Optik’in kuruluş vizyonundan ve hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?
Galaxy Optik markamızın vizyon ve misyondaki en önemli mottosu, Galaxy Optik mağazalarımızda misafirlerimize verdiğimiz hizmette sürdürebilirlik ve ulaşılabilirliktir. Bununla şunu ifade etmek istiyorum. Biz sadece talebi büyütmeyeceğiz, aynı zamanda arzı da büyüteceğiz. Bir örnek vermek gerekirse, yeni gelen yahut sürekliliği olan bir ürün veya optik alanındaki tüm hizmetlerde, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayamama yahut bekletme mottomuz olmayacak aksine tüm talepleri hızlı ve sürdürülebilir şekilde karşılayabileceğiz. Bu duruşumuz Galaxy Optik markamızın arkasında en az yarım asırlık bir geçmişin ve 40 tane ortağımızın olmasından doğmaktadır. Lüks tüketim ve ulaşılabilirlik olarak hem kısa hem orta vadede tüm Türkiye’de 40 mağaza hedefimizle tüm noktalarda ulaşılabilirlik ve mağazalarımızın içerisinde ürün ve hizmette müşterilerimize hızlı servis konforunu sağlamayı hedefliyoruz.
Galaxy Optik’i diğer optik markalarından ayıran en önemli özellikler nelerdir?
Markamızın arkasında hem deneyim hem tedarik hem de hızlı büyüme potansiyeli olan sektör ortaklarımızın olmasından dolayı Zincir Mağazalar operasyonunda, Türkiye’de yerli ve milli zincir optik markası oluşturacağız. Bu da bize Türkiye pazarında hem güneş gözlüğü hem optik ihtiyaçlarında hızlı ve kaliteli hizmet şansı tanıyacaktır.
Rakiplerinizden farklı olarak potansiyel müşterilerinizin memnuniyeti için nasıl bir strateji izleyeceksiniz?
Türkiye konjonktüründe müşteri talepleri çok hızlı değişmekte ve bunun farkındayız. Tüm müşteri taleplerini hem geçmiş deneyimli ortaklarımızla hem de bu deneyimin içerisinde gelişen ikinci jenerasyon arka plan yönetimimizle, deneyimi ve trendi birleştirerek müşterilerimizin tüm taleplerini eksiksiz ve her daim karşılayabileceğiz.
erilerimize yüzde yüz memnuniyet hizmeti sunmamızı sağlayabilecektir.
Mağazalarınızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Evet. Markamızın kurumsal kimliğinde de ulaşılabilirlik ve sürdürebilirlik mottolarımız mevcuttur. Galaxy Optik mağazaları her yaş, bütçe, segment grubuna hitap eden ürün barem ve gamları bulundurmaktadır ve en önemli özelliğimiz ise müşterilerimizin talep ettiği ya da edeceği ürünleri her zaman stoklarımızda bulundurabilmek veya hızlı şekilde tedarik edip, tüm Türkiye noktalarına ulaştırabilme olacaktır.
Mağazalarınızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Güneş gözlüklerinde Prada, Tom Ford ve Vycoz markalarına rağbetin oldukça fazla olduğunu söyleyebilirim. Optik gözlükler de ise en çok satışını yaptığımız markalardan Silhouette, Yves Saint Laurent ve Cartier ön plana çıkıyor.
Satışını yapacağınız optik ve güneş gözlüğü markalarını neleri göz önüne alarak seçiyorsunuz?
Öncelikle güvenirlilik ve bilinirlilik bizim için en önemli unsurlardır. Müşteriye vermek istediğimiz hizmet hem kendi tarzına yakışır bir aksesuar hem de sağlığını ön planda tutacak bir kalitedir. Bu iki konuyu esas alarak markalarımızı seçiyoruz.
Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Açıkçası hayır diyebilirim. Galaxy Optik’i daha genelde kült ve moda takipçisi müşteriler takip ediyor ama yarın bu talebin gelmeyeceğinin garantisi yok. Marka olarak biz de mevcut designer çalışmaları yakından takip ediyoruz.
Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Öncelikle markamızın kuruluş aşamasından itibaren tüm adımlarında alt yapısını kurumsal sistem ile kurduk. Mağazalarımızın açılışını yapmadan stok, Müşteri Crm takibi, kampanya plan ve kurguları, müşteri segmentasyon datalarının oluşturulması, mağazalarımızda gerçekleşen tüm Kpi’ların verilerini sağlıklı kontrol etmek ve sonrasında müşteri hizmetinde efektif kullanmak için alt yapımızı kurduk ve bu sistemleri kullanacak, yönetecek arkadaşlarımızı ekibe dahil ederek eğitimlerini verdik. Şu an, satış sonrası tüm müşterilerimizin öncelikle Garanti Kapsamı, ürün bulunurluğu, müşteri alışkanlıklarına kadar tüm ihtiyaçlarını kurduğumuz sistem ile belirlediğimiz için ilk veya daha sonraki mağaza ziyaretlerinde tüm taleplerini karşılayabiliyoruz.
Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Designer markaların son yıllarda popülaritesi artsa da biz bu konuya biraz temkinli yaklaşıyoruz. Çünkü bir gözlüğünün şeklinin, renginin önemi kadar ekartmanı, müşterilerin burun ve kulak arkası anotomik yapılarına uygunlukları da çok önemli. Sosyal medyada bol paylaşım stratejileriyle popüler hale gelmiş ancak tek ekartman üretimi olan bir designer markayı biz çok tasvip etmiyoruz. Buna ilaveten sosyal medya mecralarında hızlı yükseliş yapıp 1-2 sene içerisinde talebini kaybeden markalar bizim için ikinci planda yer almaktadır.
Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Biz satış sonrasında da müşterilerimize desteğimizi sürdürmekteyiz. Özellikle satış esnasında müşterilerimize kişisel kullanımlarından kaynaklı ileride oluşabilecek gözlük saplarındaki deformasyonları gidermek için belli aralıklarda bize gelmelerini tavsiye ederiz. Yedek parça desteğimizin yanı sıra, bizden almamış olsalar bile, arızalanmış gözlük çerçevelerinin tamiri ve bakımı hususunda hizmetlerimiz de mevcuttur.
Bir optik mağazanın vitrin düzeni ve iç tasarımını sizce satışlarda nasıl bir rol oynuyor? Siz yeni lokasyonunuzda bu unsurları hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
Dünya konjonktürü şu an tamamen görsele dayalı ilerlemektedir. Sosyal hayat, ticari hayat vb gibi. Bu görsel temalara ne kadar dikkat edilirse, müşteriler ile empati duygusu ön plana alıp, bu duygulara temas edecek görsel dizilimler hazırlanılırsa arz ve talep her zaman aynı eş değerde yukarı bir ivme sağlayacaktır. Biz de bu konuları ön plana alırken, marka renk seçeneklerimizden, mağaza içi konumlandırmalarımıza kadar “Sadelikteki Güzellik” sloganını baz alarak tasarladık. Karışıklıktan uzak ama sadelikteki şıklıkla müşterilerimizi mağazalarımızda karşılıyoruz.
Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 10. kez gerçekleşen olan Silmo İstanbul Optik Fuarını başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?
Öncelikle pazarımızdaki gelişimin bizi çok mutlu ettiğini söylemek isterim. Tedarik ve hizmet noktasında optik sektöründeki ivmemiz her yıl gelişiyor. Bu değişimi de bu yılki Silmo İstanbul Optik Fuarında çok net şekilde gözlemleyebildik. İhtiyaç ve hizmetin karşılıklı olarak beraber yükselmesini ve en önemlisi yurt dışı pazarına her yıl daha da entegre olmamızı özellikle ülke ticaretimiz adına gayet olumlu olarak değerlendiriyorum.
Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’in dijital yayıncılığa geçişi ilgili yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?
Zamanı ve trendi yakalamanız için bence gayet olumlu bir atılım olmuş. Bilgi bu dönemde çok hızlı yayılmakta ve aksi olan bir bilgi akışı maalesef aynı hızda eskiyerek gerekli yerlere ve ilgililere ulaşamadan dejenere olmaktadır. Bu yüzden bilinirliliğinizi ve yayın markanızı daha da ileriye taşıyacağına eminim. Ekibinize başarılar diliyorum.
Aralık 2023