20 YILDA ‘RÜYALAR’ GERÇEK OLUYOR
İspanya’da doğup dünyaya yayılan bağımsız Etnia Barcelona, asi ruhunu sanat ve aile mirasından aldığı ilhamla birleştirip çarpıcı koleksiyonlara dönüştürüyor.
Katalonya’nın başkenti ve en büyük şehri olan Barselona’nın bu bağımsız markası olmadan İspanyol gözlük markaları tamamlanmış sayılmaz. Etnia Barcelona ismi, markanın kentsel köklerine olan bağlılığını ve gururunu yansıtıyor. Etnia Barcelona gözlükleri, doğal asetat ve mineral camlara sahip renkli tasarımlarıyla tanınıyor.
Markanın tasarım Dna’sı, sosyal medyadaki #beanartist hashtag’ine de yansıdığı üzere sanattan büyük ölçüde ilham alıyor. Etnia Barcelona, Japon Naboyoshi Araki, Amerikalı Steve McCurry ve Fransız Yves Klein gibi sanatçılarla bir defadan fazla yaptığı işbirlikleriyle rağbet gören koleksiyonlar çıkardı. İspanyol marka ayrıca David Bowie ve Jean-Michel Basquiat gibi efsanelerin onuruna da koleksiyonlar tasarladı.
Etnia Barcelona Kurucusu David Pellicer tarafından 2001 yılında asi bir ruhu yansıtan gözlük tasarım yaklaşımıyla kuruldu. David Pellicer’in bu asi ruhu, Barselona merkezli büyük bir güneş gözlüğü markasının fabrikasında yıllarca çalışan büyükbabası Fulgencio Ramo’dan geliyor. Etnia Barcelona yirminci yıldönümünü Fulgencio Ramo’nun mirasından ilham alarak hazırladığı Heritage (Miras) özel koleksiyonuyla kutluyor.
YİRMİNCİ YILA ÖZEL HERİTAGE
Dünyaca ünlü İspanya merkezli bağımsız gözlük markası Etnia Barcelona yirminci yıldönümünü tamamen mavi tasarımlardan oluşan Heritage (Miras) koleksiyonuyla kutluyor. Azul Etina ve Etnia Blue isimli modellerinde aralarında bulunduğu toplam dört stilden oluşan Heritage koleksiyonundaki çerçevelerin tümü, doğal Mazzucchelli asetatı ve HD mineral camlardan üretilerek kullanıcıya benzersiz bir görsel deneyim sunuyor. Koleksiyondaki büyük boy modeller altınla süslenmiş geniş sap uçlarına sahip. Modellerin saplarının bir yüzünde firmanın yirminci yıldönümü için özel olarak hazırlanan yazı tipi yer alırken, diğer yüzünde ünlü yönetmen Stanley Kubrick’in 1971 yapımı ‘A Clockwork Orange’ (Otomatik Portakal) filminin de temel aldığı Anthony Burgess kitabına gönderme yapan kirpikli bir göz, göz ve piramit ve takma kirpikli göz sembolleri bulunuyor. Etnia Barcelona kampanya için Audrey Hepburn, Nelson Mandela, John Lennon gibi tarihin en popüler ikonlarından bazılarını yolculuğuna davet ediyor.
‘RÜYA’ İLE KUTLAMALAR TAÇLANIYOR
Etnia Barcelona, 2022 Sonbahar/Kış koleksiyonunun tanıtımını Dream (Rüya) adını verdiği yeni kampanyası ile yapıyor. Dream, Guy Bourdin’in çalışmalarından ve gerçekliğin ötesine ulaşma arayışından ilham alan büyülü bir gerçekçilik egzersizi olarak tanımlanıyor. Marka, #BeAnartist temasını sürdürerek emekli olmadan önceki son reklam kampanyasını Etnia Barcelona ile çeken ünlü Slovakyalı fotoğrafçı Michal Pudelka ile çekimleri tamamladı. Tekdüzelik ve bireysellik arasındaki ince çizgiyi keşfeden fantastik kampanya Dream, büyük beğeni topluyor. İspanyol markanın yeni koleksiyonu karmaşık ve özgür formlardan oluşan, kişilik dolu dokuz asetat modelden oluşuyor. İnce çizgilere sahip kışkırtıcı modeller en yüksek kalitedeki asetat bloklarını canlı renklerle harmanlıyor. Gizem ve duygusallık içeren Dream kampanyası, Etnia Barcelona’nın Dna’sına ideal bir gönderme yapıyor. Kampanyadaki parlak renk seçimleri ve sürreal görüntüler koleksiyonu daha da cazip hale getiriyor.
Kaynak: Favrspecs
Kasım 2022