Dita Optik Lens
Gözlük Tutkusu

Silmo İstanbul birçok markayı ve ürünü bir arada görmek için ideal bir fırsat sunuyor. Ayrıca meslektaşlarımızla yeniden karşılaşma ve sohbet etme şansı tanıyor.

Merhaba Tarık Bey. Öncelikle kendinizi biraz tanıtarak, optik sektörü ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?
Merhaba, 1980 İstanbul doğumluyum. 2006 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Optisyenlik bölümünden mezun olarak gözlükçülük ruhsatını almış oldum. Mesleğe başlamama ve bu mesleğe merak duymama dayım İbrahim İnanç vesile olmuştur. Kendisi Türkiye’nin ilk gözlük kılıfı üreticisidir. Okul tatillerinde gözlük kılıfı yapımını, aşamalarını ilk kez onun sayesinde görmüş oldum. Yapılan gözlük kılıflarını gözlük mağazalarına teslim ederken de farklı optik mağazalarını tanıma şansım olmuştu. Dolayısıyla 1995 yılının yaz tatilinde Nişantaşı’nda bulunan Karizma Optik ve Saat mağazasında işe girmek istedim. Bu mağaza hem optik hem saat satışı yapsa da benim ilgimi optik yönü daha fazla çekti. Mesleğe bu ilk resmi adımın özgüven ve deneyim kazanma açısından bana büyük katkı sağladığını düşünüyorum.

Mağazanızı açmaya nasıl karar verdiniz? Kaç tane mağazanız var? Mağazanızı hangi vizyon ve hedeflerle açtığınızdan bahsedebilir misiniz?
Benden önce optik sektörüne giriş yapan kardeşlerim ile birlikte ilk mağazamızı 2000 yılında açtık. Bu mağazayı 2002 yılında açtığımız iki şube ile genişlettik. Ancak 2004 yılına gelindiğinde bir dönüm noktasına gelerek kardeşler olarak ticari yollarımızı ayırdık. İstanbul’un tarihi Galata semtinde bulunan köklü bir optik mağazasını aynı yıl devraldım ve bugünkü mağazamız Dita Optik’in temellerini atmış oldum. Sonrasında Dita Gözlük Aşkı isimli ikinci şubemizi açtım. İkinci şubeyi bu yıl açtığımız Dita Optik Pera isimli mağaza takip etti. Mağazalarımız İstanbul’un tarihi ve birbirine yakın semtlerinde olsa da ayrı konseptlerde oldukları için şubelerimize farklı isimler vermeyi istedik. Mağazalarımızı kendisi de optisyen olan eşim Dilek Taşgın ile açarken temel misyonumuz müşterilerimiz için en doğru ve en uygun ürünleri satıştaki etik kurallardan ödün vermeden sunabilmekti. Bu hedefimiz ile kaliteli ürünleri, kaliteli camları kullanıcılarıyla buluşturmaya devam ediyoruz.

Yeni açtığınız mağaza lokasyon olarak turistlerin sıkça uğradığı bir yer. Turistlere hizmet vermenin avantaj ve dezavantajlarından söz eder misiniz?
Yeni açtığımız mağazamız yerli ve yabancı turistin yoğun olduğu bir lokasyonda yer alıyor. Ancak yerli veya yabancı ayırt etmeksizin bütün müşterilerimizin bizim için çok değerli olduğunu burada belirtmek isterim. Mağazalarımızda dünyanın her yerinden insanlarla tanışma ve alışveriş yapma şansı buluyoruz.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz? Satışını yapacağınız optik ve güneş gözlüğü markalarını neleri göz önüne alarak seçiyorsunuz?
Mağazamızda her gruptan ürün bulunduruyoruz. Özellikle optik servisinde müşterilerimizin, acele etmeden seçenekleri görerek bizlerden doğru bilgiyi alarak karar vermesini onlara tavsiye ediyoruz. Mağazamıza ürün seçerken bizler de seçici oluyoruz. Kaliteli, düzgün ve uzun ömürlü ürünleri seçmeye çalışıyoruz. Gözlük satışı yaptığımız zaman sadece gözlük satmış olmuyoruz, önemli de bir aksesuar satmış oluyoruz. Doğru seçenekleri gösterdiğimiz de müşterilerimizin mutlu olması bizleri daha da mutlu ediyor.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Mağazamızda Doğan Optik, Atölye Optik, Safilo, Derigo, Luxottica, Ata Optik, Elite Optik ve birçok distribütörün ürünlerini müşterilerimiz ile buluşturuyoruz. Müşterilerimiz sayısız marka ve modele mağazamızdan ulaşabilirler.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Hizmet vermekte olduğumuz mağazalarımız müzelerin, tarihi sarayların ve mimari eserlerin, sanatın öne çıktığı ve sanat etkinliklerinin düzenlendiği noktalarda yer alması ürün seçimlerimizde yönlendirici oluyor. Müşterilerimizin birçoğu ne alacağını bilen, marka ve model bilgileriyle gelen kişilerden oluşuyor. Son zamanlarda desinger markalara doğru bir yönelim olduğunu gözlemliyoruz. Buna dayanarak designer markalara da mağazalarımızda yer veriyoruz.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Günümüzde insanlar mağazanız hakkındaki bilgilere internet üzerinden ve sosyal medya ortamlardan ulaşmayı tercih ediyor. Bu mecralarda reklam ve doğru anlatımın önemli olduğu düşünüyor ve bu konuya önem veriyoruz. Kullandığımız optik program ve sms ile de dönem dönem müşterilerimize bilgilendirme yapıyoruz.

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Müşterilerinize değer verip, onlara düzgün bir anlatım ile doğru ürünü bulduğunuz zaman müşteriniz başka yerlerin arayışına girmez. Gözlük işi güven işi. İnsanlar size güvenmeli. Bunu duruşunuzla, anlatımınızla, mağazanızın atmosferi ile müşteri yakalayabilir. Ben kendi mağazamı hep daha iyi nasıl yapabilirim sorusu ile meşgul oluyorum. Yakınımda bulunan mağazaların fiyat politikasını takip etmiyorum. İşinizi doğru yaptığınız zaman, insanlar başka yer arayışına girmiyorlar.

Sektöre hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Gelişen teknoloji ile göz ameliyatları artış göstermiş durumda olmasına rağmen numaralı gözlük kullanımının ne olursa olsun devam edeceği düşüncesindeyim. Günümüzde lazer ameliyatları ile güneş gözlüğü satışları yükseldi ve bu bizler için olumlu bir gelişme. Yine de insanlara güzel gözlükler, estetik tasarımlar vererek gözlükleri onlara sevdirirsek lazer ameliyatı olma isteğinden döndürebiliriz. Gözlüğün sadece bir görme aracı değil de aynı zamanda aksesuar olduğu görüşünü tüm meslektaşlar olarak benimsersek, bu bilinçle müşterilerimize birden fazla gözlük satabiliriz diye düşünüyorum. Cam firmaları ise hastane ortamında, göz polikliniklerinde, gelişen teknolojiyle ilgili olarak göz hekimlerini de bilgilendirecek seminerler yapmalılar. Bunun da mesleğimize olumlu katkı sağlayacağına inanıyorum.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Yurt dışındaki fuarlardan Milano’daki Mido fuarını ziyaret etme şansımız oldu. Yurt dışındaki fuarlara yine katılacağız. Silmo Paris ziyareti de planlarımız içerisinde yer alıyor. Fuarların sektörel gelişmeleri yakından görmek için çok faydalı düşünüyorum. Her meslektaşımın yurt içi ve yurt dışı fuarları ziyaret etmesini özellikle tavsiye ederim.

17-20 Aralık 2022 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Ülkemizde yapılan bu değerli fuar güzel bir yoğunluk ile gerçekleşti. Herkesin özlediği fuar atmosferi ile dört gün boyunca sektör bir araya geldi. Silmo İstanbul birçok markayı ve ürünü bir arada görmek için ideal bir fırsat sunuyor. Ayrıca meslektaşlarımızla, birçok meslek emekçisiyle yeniden karşılaşma ve sohbet etme şansı sunuyor. Silmo İstanbul 2023’te yine bir araya gelmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.

2023 yılı itibarıyla dijital ortamda yayınlanmaya başlayan 4 your eyes ile ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Yıllardır mağazalarımıza gelmesini her ay sabırsızlıkla beklediğimiz 4 your eyes dergisini, müşterilerimizle alışverişleri esnasında eski usul buluşturamadığımız için biraz üzgün olsak da dijital yayın sayesinde derginizin daha geniş kitlelere ulaşması bizler için de çok önemli ve sevindirici. Kalite haberleriniz, çalışmalarınız ve röportaj için teşekkür ederiz.

Eylül 2023

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir