84 Yıllık Amerikan Kalitesi
Coach, özgün ve kapsayıcı modern lüks anlayışının temsilcisi olarak Amerikan el işçiliğini global vizyonla şekillendirmiş marka hikayesiyle yaşam stillerine yön veriyor.
Coach, 1941 yılında Manhattan’daki mütevazı ve küçük bir atölyede Gail Leather Products (Gail Deri Ürünleri) adıyla doğdu. O yıllarda 6 ustanın el işçiliğiyle cüzdan ve kartlık diktiği bu aile işletmesi en azından bugünkü anlamda henüz bir marka değildi. Ama o yıllarda bile zanaatkarlık, kalite ve iyi yapılmış ürünlerin güvenine dayanan bir felsefe anlamlı bir şekilde yapılanıyordu. Hırs ve hızla eş anlamlı New York şehrinde Coach yavaş ve emin adımlarla ilerlemeyi tercih etti. Her cüzdan elde dikildi. Her deri, dokusu ve dayanıklılığına göre seçildi. Her katlama, düşünülerek yapıldı. Bu sadece bir aksesuar üretimi değil, kalıcılığı şekillendirmekti. Amerikan lüksü henüz tam anlamıyla tanımlanmamışken Coach, Avrupa’nın lider atölyelerini taklit etmek yerine, bütünüyle Amerikan bir sembolü olan beyzbol eldiveninden ilham alarak kendi kimliğini oluşturmaya başladı. Eskimiş, yumuşamış, tanıdık… Beyzbol eldiveni, yaşanmış lüksün simgesine ve markanın deri hikayesinin kalbine dönüştü. Coach’un yumuşak, işlevsel ve dayanıklı niteliklere sahip erken dönem ürünleri de bu karakteri yansıtıyordu. Dokunulmak, kullanılmak ve zamanla sevilmek üzere tasarlanmış nesnelerdi. New York’un tenha bir sokağında, küçücük bir atölye sessizce bir hareketin kıvılcımını çaktı. Logolar ya da gösteriş olmadan, gösterişten çok özün, trendlerden çok dürüstlüğün değerini bilenlerin kalbine işledi. Coach, henüz global bir markaya dönüşmeden önce bile Amerikan modern lüksünü tanımlayan bir değerler bütünüyle yaşıyordu. Coach’un bu değerleri bugün de çantadan gözlüğe her koleksiyonunda yaşamaya devam ediyor. “Ham, sıcak ve deri kokulu” o ilk Dna hala Coach’un özünde atıyor. Coach sadece bir ses bulmadı; modern Amerikan lüksünü tanımladı.