CITY OPTİK
Samimi Alışveriş

Silmo İstanbul Optik Fuarı, optik sektörünün son 10 yılının bir panoraması niteliğinde. Sektörün gelişmesindeki katkısı tartışılmaz. Silmo İstanbul’un gelişimi, her yıl artan katılımcı sayısı ve katılımcıların ziyaretçiler için hazırladığı yeniliklerle her yıl daha fazla göze çarpıyor.

Merhaba Faruk Bey. Kendinizi biraz tanıtarak optik sektörüne nasıl girdiğinizden bahsedebilir misiniz?
Merhaba öncelikle bu değerli röportaj için 4 your eyes ekibine teşekkür ediyorum. Ben Faruk Tepe, 1980 İstanbul doğumluyum. 2007 yılı öncesinde eczane – optikte çalışırken optik sektörünü tanıma olanağı buldum. Bu sektörün bir parçası olmayı hedefledim ve daha sonra kendi işimi kurma kararı aldım. İlk City Optik mağazasını bu şekilde açmış oldum.

City Optik ile olan yolculuğunuzdan ve şubelerinizden bahsedebilir misiniz?
Yaklaşık 20 yıl önce Esenyurt’taki ilk mağazamızı açarak optik sektörüne tam anlamıyla giriş yaptım. Sektör ve yapılan iş konusunda çok fazla bilgi sahibi olmadığım o ilk günlerden; kendimi geliştirerek bugünlere gelmiş bulunmaktayım. Bu geçen süre zarfında büyümek ve şubeleşmek hep arzu ettiğim bir hedefti. Şu an İstanbul’da 6, Tekirdağ’da 1 adet olmak üzere toplam 7 mağaza ile sektöre ve müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

Mağazalarınızın yerini belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz? Mağazanızda bulunan cafe-bar ile müşterilerinizi keyifle ağırladığınızı biliyoruz. Bir de bu fikirden söz edelim.
Mağazalarımızın konumunu bölgedeki insan nüfusuna, semtin alışveriş yoğunluğuna uygunluğuna göre belirliyoruz. Cafe–bar ikram projesini açılıştan bugüne zevkle yönetiyoruz. Müşterilerimize evimize gelen misafir gibi hizmet verip alışveriş deneyimleri sırasında daha kaliteli ve samimi vakit geçirmelerini sağlıyoruz. Bu da tüm mağazalarımızdaki müşterilerimizin ilgisini çekmiş, müşterilerimize kaliteli ve sıcak alışveriş deneyimi sunmamızı sağlayan bu duruşumuzla ön plana çıkmamızı sağlamıştır.

 

Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?
Sektöre cadde mağazaları ile başladığımız için her zaman esnaf mantığı ile iş yapmak bana daha sıcak gelmiştir. Bu sebeple eskiden olsa bu soruya doğrudan cadde mağazası olarak cevap verirdim. Fakat AVM mağazalarına yönelmemiz tamamen müşteri isteği ile olmuştur. Mağazanın 7 gün hizmet veriyor olması müşterilerimize ulaşmamızı kolaylaştırıyor. AVM’de daha uzun saat diliminde daha fazla müşteriye hizmet verdiğimizi düşünüyorum. Yine de cadde mağazalarımızla City Optik markasını büyütmeye devam etmeyi düşünüyoruz.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Mağazalarımızda en ekonomik üründen en pahalı ürüne kadar tüm çeşitliliği bulundurmaktayız. Her segmentten ürüne yer vermek müşteri çeşitliliğine sebep oluyor. Bu satıcı açısından büyük konfor ve kolaylık anlamına geliyor. Müşterilerimiz her fiyat ve markadaki ürünü reyonlarda bulabildiği için bütçe ve tarzına en uygun ürünün hizmetini alabiliyor. Çok satan kategorimizde tabii ki birkaç yıldır başta Prada olmak üzere Burberry, Tom Ford, Rayban, Silhouette, Lindberg gibi ürünler tercih edilmektedir.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Evet eskiden butik ürün ve ticari ürün ayrımı vardı. Şu an tamamen sosyal medya etkisi ve gözlüğün bir stil tamamlama ürünü olarak kullanılması bu ayrımı ortadan kaldırdı. Bu sebeple artık müşterilerimizden de bu yönde talepler geliyor.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Satış sonrasında müşteri memnuniyeti anketi yapıyoruz, müşterilerimizin hizmet kalitesini ölçümlemek satış kalitemizi artırıyor. Tüm ürünlerle ilgilendiğimiz teknik servis bölümü bizim için önemli bir unsur. Arızalı ürünlere tek elden kısa sürede çözüm bulup müşterilerimizin bekleme süresini azaltmaya ise özellikle dikkat ediyoruz.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Genellikle müşterimiz mağazaya geldiğinde sözlü olarak bilgi vermeyi tercih ediyoruz. Mağaza içi broşür ve poster gibi aydınlatıcı reklam metinleri de dahil olmak üzere dış cephe vitrinlerdeki görseller ile kampanyaların duyurusunu yapıyoruz.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Mağaza ziyaretlerimizde yönetici kadromuzla sürekli eğitim veriyoruz. Yeniliklerden ve değişen teknolojiden sürekli faydalanmak adına çalışanlarımızın dijital ortamda eğitim programlarını planlıyoruz. Eğitici olan hiçbir bilginin sınırının olduğunu düşünmüyorum. Tüm sektör çalışanları ne kadar bilgi sahibi olursa o kadar verim alınacağına inanıyorum.

Ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Sektöre ilk girdiğim güne oranla kullanıcı sayısının oldukça yükseldiğine inanıyorum. Bu durumun hastaların görme ihtiyacının giderilmesi ve göz kliniğine ulaşma süresi ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Burada kurumlara düşen görev olarak kampanya vb. unsurlarla hastalara muayene indirimleri verilmesinin ve hastalara gereken her türlü desteğin sağlanmasının gerektiğini düşünüyorum.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Tüm yurtiçi ve yurtdışı fuarlara katılıyorum. Bu durum mağazalarımızdaki çalışanları bilgilendirme ve ürün koleksiyonu yenileme açısından büyük fayda sağlıyor. Sektör profesyonellerinin tamamımın da mümkün olan en yoğun şekilde bu fuarları takip etmesi gerektiğine inanıyorum. Trendlerle eş zamanlı hareket etmek ve en yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olabilmek için fuarların ideal platformlar olduğunu düşünüyorum.

Yeni ve daha büyük hizmet alanıyla, 10. kez gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarını başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?
Silmo İstanbul Optik Fuarı, optik sektörünün son 10 yılının bir panoraması niteliğinde. Sektörün gelişmesindeki katkısı tartışılmaz. Son 10 yılda büyür ve gelişirken, sektörün büyüyüşünü ve canlanmasını da bizlere ideal bir şekilde yansıttığı için Silmo İstanbul’u tebrik ediyorum. Her yıl artan katılımcı sayısı dikkatleri çekerken, katılımcı firmaların biz ziyaretçiler için hazırladığı yenilikler de her yıl daha fazla göze çarpıyor. Bu anlamda Silmo İstanbul’un diğer sektörlerin fuarlarıyla kıyaslandığında amacına ulaşmayı başardığına inanıyorum.

Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’in dijital yayıncılığa geçişi ilgili yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?
İki yıl öncesine kadar her ay mağazamıza ulaşan yeni sayıdan hem çalışanlarımız hem müşterilerimiz çok memnun kalıyordu. Ancak yeni dijital çağa ayak uydurarak yenilikçi, güncel ve sağlam duruşundan ödün vermeden online olmasıyla artık her yerden her an rahatça erişebiliyoruz. Teşekkür ederiz.

 Mayıs 2024

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir