İtalyan gözlük üreticisi Safilo Group, yardım girişimleri konusunda yanıltıcı reklamlar yaptığı gerekçesiyle eleştirilere maruz kalan moda fenomeni Chiara Ferragni ile olan lisans anlaşmasını sonlandırdığını duyurdu. Safilo’dan yapılan açıklamada, Chiara Ferragni markalı gözlüklerin tasarımı, üretimi ve dağıtımı için yapılan çok yıllı anlaşmanın “marka sahibi tarafından üstlenilen sözleşme taahhütlerinin ihlal edilmesinin ardından” kesintiye uğradığı belirtildi. Düzenleyici kurum, tüketicilerin Ferragni markalı bir Noel pastası satın alarak bir çocuk hastanesi için hayır işlerine katkıda bulundukları düşüncesiyle kandırıldıklarını tespit ettiği için influencer’a yaptırım uygulandı. Agcm, Ferragni’ye markalaşma girişimi için 1 milyon Euro ödendiğini, ancak hastaneye para verilmediğini, pasta üreticisinden satışlarla bağlantılı olmayan 50.000 Euro’luk sabit bir bağış aldığını açıkladı. Instagram’da yaklaşık 30 milyon takipçisiyle dünyanın en ünlü moda influencer’larından biri olan Ferragni, bu olay nedeniyle İtalya Başbakanı Giorgia Meloni’nin de eleştirileri aldı.

Şubat 2024

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir