ÇETİN OPTİK
Güven Veren Adres
Silmo İstanbul Optik Fuarı üniversite yıllarımızdan itibaren mesleki olarak kendimizi geliştirmemizi sağladı ve gelişimimize katkı sunmaya devam ediyor.
Merhaba, Bilal Bey. Sizi biraz tanıyabilir miyiz? Optik sektörüne girişinizden bahseder misiniz?
Merhaba, ben Bilal Çetin. Mağazamız Çetin Optik’i eşim Saliha Hanımla birlikte optik sektöründe uzun yıllara dayanan deneyimimizle işletmekteyiz. Mersin Toros Üniversitesi Optisyenlik programından mezun olduktan sonra sektörde edindiğimiz tecrübeleri kendi işletmemizde hayata geçirmeyi hedefledik ve Mersin’in Erdemli ilçesinde mağazamızı açtık. Eşim ve ben, optik sektörüne yönelik olan tutkumuzu ve bilgi birikimimizi müşterilerimize en iyi şekilde yansıtmak amacıyla hizmetlerimizi kesintisiz olarak sürdürmekteyiz.
Çetin Optik’i 2019 yılında açtınız. Bu kararı nasıl verdiniz, kuruluş değerlerinizden söz eder misiniz?
Hep aklımızda olan bir fikirdi ve sonunda hayata geçirmek için doğru zamanı 2019 yılında yakaladık. Yıllar boyunca edindiğimiz deneyime ve bilgi birikimimize güvenerek, kendi işletmemizi kurmaya karar verdik. İşimizi severek yapıyor, her gün daha iyisini sunabilmek için kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Optik sektörünün sürekli gelişen ve yeniliklere açık bir alan olduğunun farkındayız. Biz de değişimlere ayak uydurarak, en güncel ve kaliteli hizmeti sunmayı amaçlıyoruz. Amacımız, sadece bir optik mağazası olmanın ötesine geçip, aynı zamanda müşterilerimize güven veren bir adres olmaktır. Bu doğrultuda, mesleğimizdeki yenilikleri takip ederek ve işimizi tutkuyla yaparak, uzun yıllar sektöre katkı sunmaya devam etmeyi hedefliyoruz.
Mağazanızda hangi markalar ve ürünler öne çıkıyor? Müşterilerinizin bu markaları tercih etmesindeki en önemli faktörler nelerdir?
Mağazamızda birçok marka mevcuttur. Genelde hitap ettiğimiz kesimleri baz alarak ürünler seçiyoruz. Yerli üretim çerçevelere de ithal ürünlere de mağazamızda yer veriyoruz. Güneş ve optik ürünleri müşterilerimizin taleplerine göre çeşitlendiriyoruz. Güncel modelleri yakından takip ediyoruz. Yaz aylarında ilçemiz turist alıyor. Turistler de bizi tercih etmekteler. Çetin Optik olarak farklı marka ve ürünlerle üstün hizmet kalitesini sunmaktayız.
Müşterilerinize satış sırası ve sonrası sunduğunuz hizmetlerinizden bahseder misiniz?
Bizi diğerlerinden ayrıştıran unsurlar, işimize duyduğumuz bağlılık ve müşteri odaklı yaklaşımımızdır. Müşterilerimizi ve onların ihtiyaçlarını anlamanın önemini bildiğimizden, diyaloglarımıza özen gösteriyor; her segmentteki marka ve ürünlerimiz hakkında satış sırasında bilgilendirme yapıyor, seçimleriyle ilgili kritik öneriler sunuyoruz. Özellikle ilk kez gözlük kullanıcısı olacak olan müşterilerimize cam ve çerçeve seçimlerinde daha hassas yaklaşıyoruz. Ürünlerin garanti sürelerine dair bilgileri de mutlaka aktarıyoruz. Müşterilerimiz ürünlerimizi kullandıkça, onlardan olumlu geri bildirimler alıyor almamız bizim en önemli motivasyon kaynağımızdır. Çünkü bizim için müşteri memnuniyeti her zaman önceliklidir. Sadece satış aşamasında değil, satış sonrasında da; garanti, tamirat, yedek parça temini ve ergonomik ayar gibi desteklerle en iyi hizmeti sunuyoruz. Kaliteli ve güvenilir kalarak, müşterilerimizin göz sağlığı ve konforunu her zaman ön planda tutuyoruz.
Mağazanızda en çok tercih edilen optik ve güneş gözlüğü markaları Trendlerin etkisiyle designer markalara yönelim giderek artıyor. Mağazanızda özellikle hangi markalara rağbet var?
Designer markalara ulaşım zorlaştı. Ülkece ekonomik sıkıntılar devam ediyor. Yine de designer markalar talep var. Bulunduğumuz lokasyonun dezavantajına rağmen mağazamızda bu tarz markalara yer vermeye çalışıyoruz. Çetin Optik’te optik ve güneş gözlüğü olarak satışını en çok yaptığımız dünyaca ünlü markalar arasında; Armani Exchange, Burberry, Bvlgari, Dolce&Gabbana, Emporio Armani, Oakley, Persol, Prada, Rayban, Versace ve Vogue bulunuyor.
Mağaza lokasyonunuzu seçerken nelere dikkat ettiniz? Cadde mağazası olmanızın avantajları nelerdir?
Lokasyon seçiminde genellikle hareketli ve yoğun bir müşteri trafiğine sahip olduğundan, cadde mağazası olmayı tercih ettik. Bunun en büyük nedenlerinden biri, hitap ettiğimiz müşteri kitlesinin bu bölgelerde yoğun olarak bulunmasıydı. Cadde mağazalarının avantajı, müşterileriyle doğrudan ve birebir temas kurabilme imkanı sunması ve daha samimi bir alışveriş deneyimi yaşatmasıdır.
Çetin Optik’te ürünlerinizle ilgili fiyatlandırmalardaki önceliğiniz nedir? Meslektaşlarınızla rekabeti nasıl yönetiyorsunuz?
Ürünlerimize göre fiyatlarımızı değişiyor. Bulunduğumuz lokasyondaki diğer meslektaşlarımızla aramızda fiyat değişiklikleri görülebiliyor. Bu konuda özellikle Sosyal Güvenlik Kurumu ödeneklerinin çok düşük oluşu, müşterilerimizi hayal kırıklığına uğratıyor. Mağazamızda sadece kalitesine ve işçiliğine güvendiğimiz marka ve ürünlere öncelik verip, her bütçeye uygun olabilmeye özen gösteriyoruz.
Optisyen olarak Türkiye’deki gözlük kullanımı bilincini nasıl değerlendirirsiniz?
Özellikle cam konusunda farkındalığın çoğaltılması gerektiğini düşünüyorum. Gözlük camlarının sadece refraksiyon kusuru olanlarla sınırlı kalmadığını; güncel teknolojilerin ışığında çok çeşitli koruma amaçlı camların geliştirildiğinin daha geniş kitlelere yayılmasını sağlamalıyız. Dijital ekranlara ve zararlı güneş ışınlarına maruz kalan tüm insanların göz sağlığını koruması için bu camlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları ve bilinçlenmeleri gerekiyor.
Uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Evet, hemen her yıl optik fuarlarına katılmaya özen gösteriyoruz. Sadece ürün almak için değil, en yeni trendleri, markaları ve modelleri takip edip; fuar havasını solumak bile bize iyi geliyor. Mesleğimiz ve işimiz, gelişime ve büyümeye açık olduğundan, uluslararası fuarları ziyaret etmek ve her yenilikten haberdar olmak heyecanımızı artırıyor.
Uluslararası Silmo İstanbul Optik Fuarının, Türkiye optik sektörüne katkıları hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı ile ilgili ilk olarak, optik endüstrisine yenilik kattığını söylemeliyiz. Sektöre ışık tutan Silmo İstanbul’dan özellikle üniversite zamanlarımda gerçekten ciddi düzeyde yararlandım. Firmalarla, markalarla ve ürünleriyle tanışmam için ideal bir platform işlevi gördü. Hem çerçeve hem optik cam olarak bilgilenmem ve bilinçlenmemde fuarın etkisi büyük oldu ve bu etki sürüyor. Hatta fuarda tanıştığım üretici firma yetkilileriyle sıcak ilişkiler kurup, fabrikalarında gezme imkanları yakaladım. Kısacası Silmo İstanbul Optik Fuarı üniversite yıllarımızdan itibaren mesleki olarak kendimizi geliştirmemizi sağladı ve gelişimimize katkı sunmaya devam ediyor. Her geçen yıl kapsamımı genişleten Silmo İstanbul sayesinde; güncel modelleri ve yedek parçalarını, atölyemizde kullandığımız makine ekipmanlarını ve kontakt lensleri yakından takip etme fırsatımız oluyor.
Değerli röportajınız için teşekkür ederiz. Son olarak, 4 your eyes hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Çetin Optik olarak 4 your eyes Optik Magazin Dergisi’nde bize yer verdiğiniz için biz teşekkür ederiz. 4 your eyes’in sektöre dair çok önemli bir kaynak olduğunu düşünüyoruz. Dijital yayına geçişini; ülke, dil ya da yaş farkı olmaksızın optik sektörüne gönül vermiş herkesin kolayca erişim sağlaması açısından çok değerli buluyoruz. Geleneklerinizden tam vazgeçmeden fuar sayılarını hala basılı olarak da yayımlamanıza memnuniyet duyuyoruz. Tüm ekibinize başarılar dileriz.
Nisan 2025