Bebek Optik
Lüks ve Kalite Bir Arada

“Silmo İstanbul’un ev sahipliğinde yeni markaları ve ürünleri keşfetmenin yanında meslektaşlarımla buluşmaktan ve onlarla sektörün geleceğini tartışmaktan çok keyif alıyorum.”

Merhaba Burcu Hanım, öncelikle kendinizi biraz tanıtarak, optik sektörü ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?
Ben 1978 doğumluyum ve 3 çocuk annesiyim. İş hayatına takı tasarımları yaparak başladım. Eşim 35 yıldır bu mesleği yapmakta. Başlarda eşimin yanına ziyarete giderek çok keyifli buldum kullanıcının yüzüne uygun güneş gözlüğü seçmeyi… Sonrasında ziyaretlerim sabah 9 akşam 7 mesaisine döndü. Yaklaşık 10 yıl eşimle birlikte çalıştım. Daha sonra bu mesleğin satış yapmak değil gözün insan hayatının en önemli uzvu olduğunun önemini daha net anladım ve her ince ayrıntısını öğrenmek istedim. 40 yaşında üniversite okudum. Optisyenlik diplomamı aldım. Mesleğimi doğru ve sağlıklı yapabilmem için okulda öğrendiğim tüm bilgi birikimimi mesleğimle birleştirdim. Doğru reçete okumak, nadir de olsa yanlış yazılan reçeteleri fark etmek aynı zamanda göz kusuru bulunan mağazama gelen kullanıcıların doğru yönlendirilebilmesini sağlamak mesleğimin en hassas noktasıdır.

Mağazanızı açmaya nasıl karar verdiniz? Kurulma aşamanızdan söz edebilir misiniz?
Mağazamız 4. yılında. Daha önce var olan bir mağazayı devir aldık. Ben bu mağazanın hem mesul müdürü hem işletmecisi olarak çalışmaktayım. Patronlarım Yağmur ve Sabri Sarıoğlu ailesidir. Bu mağazayı birlikte kurduk ve her sene yenilenerek devam ediyoruz.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Mağazamızda alt segment de var tabii ki ama üst grup ve tasarım butik markalar de bulunmaktadır ve her yıl müşterilerimin istekleri, güncel trend modeller ve noname tasarım ürünler mağazamızın bünyesine katılmaktadır. Bulunduğumuz lokasyondan da kaynaklı olarak ürün çeşitliliğimizin fazla olması müşterimizin taleplerini daha yüksek oranda karşılıyor bu da elbette satış oranlarındaki artışa yansıyor.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Trend olan her marka ve modelin satışı süreklidir. Genel olarak Bebek muhitinde de olmamdan dolayı üst grup satışı fazladır. Gucci, YSL, Mykita, Serengeti, Bottega Veneta optik ve güneşte en üst sırada yer alırken Rayban, Prada, Miu Miu arkasından gelmektedir.

Satışını yapacağınız optik ve güneş gözlüğü markalarını neleri göz önüne alarak seçiyorsunuz?
Benim mağazam İstanbul’un en prestijli ve en çok gezilen ve turistin olduğu, değişken insan profili olan Bebek’te yer alıyor. Bu yüzden oturumu sürekli olan Bebekli müşterimin ve dışarıdan gelecek olan müşterim için trendi takip eden güncel ürünleri tercih etmekteyim. Bir de buradaki kesim kimsede olmayan tasarım, farklı çizgisi olan ürünleri çok beğeniyor. O yüzden limited edition ürün seçimimiz de var. Mağazamıza gelen her müşteriye hitap edebiliyoruz. İnsanların zihinlerindeki “Bebek semti lüks, fiyatlar çok yüksektir” algısını ürün skalasındaki orantılı fiyatlarla değiştirmeyi başardığımıza inanıyorum.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Bizim mağazamızda güncel yeni sezon trend ürünlerin yanı sıra tasarım ürünlere daha çok yer vermekteyiz. İnsanların tasarım bir ürünü taktığında aynaya bakınca kendini konforlu ve farklı hissettiğini görmek ve yüzündeki mutluluğu, aldığı ürünü herkeste görmeyeceğini bilmesi bizi butik markalara ve tasarım ürünlere yönlendiriyor.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Gözlüklerimiz camlarımız müşterinin isteğine bağlı olarak en iyi ve sağlıklı bir şekilde doğru ürünler garantili olarak mağazamızda satılır. Satış sonrası tamir ayar bakım ürünleri ücretsiz yapıyoruz. Ayrıcı müşteri başka bir optikten ürün aldıysa bile ücretsiz ayar tamir hizmeti veriyoruz. Aldığı ürün içine sinmediyse 15 güne kadar iade iptal etme hakkı sunuyoruz.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Aktif bir Instagram hesabımız var. Ayrıca mağazamız indirimlerini sezona göre yapmıyor. Biz yaz sezonu başında ürünü etiket üzerinden satıp, sezon sonu indirime sokmuyoruz. Bunun müşterilerimize haksızlık olduğunu düşünüyoruz. Şöyle düşünün X bir markayı etiket fiyatıyla alıyorsunuz 3 ay sonra tekrar geliyorsunuz aldığınız ürün yarı fiyatına satışa sunulmuş. Bu durum müşteride üzüntü ve pişmanlık yaratıyor. O yüzden sezon sonunda maksimum yapabileceğimiz indirimi biz her zaman uyguluyoruz. Bu da bizi bölgemizde tercih edilen kılıyor. Bir de yılbaşından sonra web sitemiz hizmete başlayacak. İlk kullanıcıya özel ek indirimler, birkaç sezon önceden kalan ürünlerin maliyetine yakın satışı insanlara daha kolay ulaşmamızı sağlayacak.

Bir optik mağazanın vitrin düzeni ve iç tasarımını sizce satışlarda nasıl bir rol oynuyor? Siz bu unsurları hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
Bir mağazanın vitrini o mağaza hakkındaki tüm izlenimi verir. Siz önce vitrine bakar beğenirseniz içeriye girersiniz. Her sektörde bu aynıdır. Vitrinini beğenmediğiniz, kaliteli bulmadığınız bir mağazanın içini merak edip girmezsiniz. Temiz, kolay seçilebilir, merak uyandıracak ve müşterinin içeri girmesini sağlayacak ürünleri vitrinde sergilerim. İç tasarımında her markanın ayrı bir yeri olduğu, aydınlık bir mağazamız var. Müşteri istediği marka ve modeli rahat seçebilmeliler. Hareket noktasında aynalarda kolayca denediğini görebilmek müşterinin rahatlığı ve zaman kazanması açısından önemli. Ayrıca stantların markaların altındaki çekmecelerde markaların devamı sergilendiği için o düzende seçilebilmesi kolay ve rahat oluyor.

Sektöre hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Yirmi yıldır bu sektörde hizmet veriyorum ve insanların eskisi kadar olmasa da hala bilinçsiz gözlük kullandığını görüyorum. Yakını okuyamayan biri hiç muayene olmadan annemin babamın gözlüğü ile okuyabiliyorum diyebiliyor. Ya da gözlükten sıkılan biri ezbere kontakt lens takmak istiyor ki bizim mağazamızda reçete olmadan asla kontakt lens satışı yapılmamaktadır. Ben bir optisyen olarak bunun dezavantajlarından müşterilerime gerekli bilgileri aktarıyorum. Bir de ucuz olduğu için giyim mağazalarından ya da pazardan alınan güneş gözlükleri var. Tabii ki bunların gözde bıraktığı hasarları sık sık Instagram hesabımızdan paylaşıyorum. Fark ettiğim bir şey var ki eski zamanlardaki yanlış gözlük kullanımı şimdilerde azaldı. Sanırım teknolojinin ilerlemesi ve sosyal medyanın doğru bilgi vermesi bu oranı çok düşürdü. Artık sadece moda olduğu için ya da daha güzel görünmek için değil, doğru zamanda doğru seçilen ürün ile konforlu görüş alma ve sağlıklı ürünü kullanma bilinci yaygın durumda. Sosyal medya bunun doğruluğunu ve sağlık açısından önemini vurgulamak için en doğru adres.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Yurt dışındaki fuarlarda gelecek olan sezon için bilgi sahibi olmak çok önemli. Yakından takip etmekteyiz. En azından sezonda neler satacağımıza dair trendleri izleyebiliyoruz. Ayrıca sektör çok hızlı gelişmekte. Yeni çıkan camlar, kaplamalar, yeni trend markalar ve kontakt lenslerdeki gelişmeleri fuarlarda öğrenebiliyoruz.

Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı’nı yıllardır heyecanla takip ediyorum. Yeni sezon ürünlerin yeni gelen markaların yanı sıra meslektaşlarımla böyle bir alanda buluşmak, sohbet etmek, mesleğimizin gelişimini tartışmak ve bunu Silmo İstanbul’un ev sahipliğinde yapmaktan çok keyif allıyorum.

Dijital ortamda yayınlanmaya başlayan 4 your eyes ile ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Derginiz 4 your eyes, yıllardır mağazamızda keyifle okuduğum incelediğim ve bazen eksik kalan bir bilgiyi ilk öğrendiğim kaynaktır. Şimdi sosyal medya ve dijital ortamda olması daha kolay ulaşmamı sağlıyor. Sektörel yenilikleri sayenizde takip edebiliyor ve sayenizde yeni meslektaşlarımın ve mağazalarının bilgisine ulaşıyorum.

Ekim 2023

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir