ASİL OPTİK

Bilinçli ve Yenilikçi

Silmo İstanbul birçok markaya ev sahipliği yaparak bizleri tüm tedarikçilerle bir araya getiriyor. Sektördeki yenilikleri, gelişmeleri takip etmemiz adına önemli bir rolü üstleniyor.

Merhaba Zülfiye ve Seher Hanım. Öncelikle sizleri biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Zülfiye: Merhaba, 1984 İzmir doğumluyum. 1986 yılından bu yana Uşak ilinde yaşamaktayım. 2004 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Optisyenlik bölümünden mezun olarak sektöre ilk adımımı atmış oldum. Kıvanç ve Bade adında iki çocuk annesiyim.

Seher: 1981 yılında İzmir’de doğdum. İlk, orta ve lise öğrenimimi Uşak’ta tamamladıktan sonra 2001 yılında turizm otelcilik, 2005 yılında bankacılık, 2017 yılında da İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Optisyenlik bölümünden mezun oldum. Kız kardeşim Zülfiye Hanım ile beraber 2006 yılında ilk mağazamız Asil Optik’i açarak sektöre giriş yaptım.

Asil Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz?
Optisyenlik bölümünden mezun olduktan sonra iki yıl Mesul Müdürlük yaptım ve 22 yaşında ablam Seher ile birlikte ilk mağazamızı 2006 yılında Uşak halkının hizmetine açtık. 2010 yılında Uşak’ın Eşme ilçesine ikinci mağazamızı, 2014 yılında da üçüncü mağazamızı açarak Uşak’ta optik sektöründeki ilk zincir mağaza haline geldik.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Asil Optik’i diğer optik mağazalardan farklı kılan en büyük özelliklerimizden bir tanesi de dünya markalarının en trend modellerini tüm mağazalarımızda müşterilerimizin beğenisine sunmamızdır. Ayrıca bir Gözkoop ortağı olarak yerli ve milli sermayeyi de desteklemekten de onur duyuyoruz.

Uşak’ta birçok önemli optik mağaza yer alıyor. Bu durum bir rekabet oluşturuyor mu? Ne gibi önlemler alıyorsunuz?
Uşak nüfusuna göre bakıldığında çok fazla optik mağazayı barındırıyor. Asil Optik, güler yüzlü, alanında uzman personeli, son teknoloji cihazları, farklı mağaza konsepti, en güncel kreasyonları, ürün çeşitliliği ve en önemlisi güven esaslı çalışma ilkesi ile ön plana çıkmaktadır. Bu özelliklerimiz bizi rekabet ortamından ayrıştırmaktadır. Sürekli kendimizi güncellediğimiz için önlem almamızı gerektiren bir durum söz konusu olmamıştır.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
Mağazamızda en çok talep gören ürünler dünya markaları olmakla beraber son yıllarda müşterilerimiz kendine özgü butik model arayışına girmektedir. Bunları da mağazalarımızda karşılayabilmekteyiz. Mağazamızda satışa sunduğumuz markalar arasında Serengeti, Etnia Barcelona, Tom Ford, Revo, Versace, Prada, Rayban, Persol, Guess, Adidas, Nike, Lacoste ve daha fazlasını sayabiliriz. Yerli markaları da mağazalarımızda satışa sunmaktayız.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Artık klasik modellerden ziyade kişinin kendisini tamamladığını hissettiği tasarım ve renkli modellerdeki arayışını designer ürünler ile karşılıyoruz. Çok geniş bir designer ürün yelpazesine sahip olmamız da tercih edilme sebeplerimizden biridir.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Asil Optik ailesi olarak satış sonrası verdiğimiz hizmet kusursuz olmalı ilkesini benimsiyoruz. Müşterilerimizin hizmet kalitemizin devamlılığını yaşayabilmesi açısından ürünlerimizin satışından teslimine, onarım ve yedek parça sağlanmasında hızlı ve dinamik bir dönüş sağlamaktayız. Memnuniyetin müşteri sadakati üzerindeki etkisinin bilinciyle hareket ederek kaliteli hizmet anlayışımızı satış sonrasında da sürdürmekteyiz.

Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?
Mağazalarımızın konumlarını belirlerken caddelerin yoğun noktaları olmasına dikkat ettik ve tüm mağazalarımızın lokasyonu farklıdır. Uşak’ta AVM mağazacılığı çok yaygın değildir ve benimsenmemektedir. Bu sebepten dolayı cadde mağazacılığı bizim için en uygunudur. Sunmuş olduğumuz ürünlerin model ve tasarımları da bizi cadde mağazacılığına yöneltmiştir.

Sektöre hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Türkiye’de gözlük kullanımı ortalama %20-25 oranında. Bunun sebebi ise göz muayenesine gitmememiz ve çoğu zaman göz rahatsızlığımızın farkında bile olmamamızdır. Kırsal kesimlerde toplum baskısı da gözlük kullanımına engel olmaktadır. Özellikle okul çağındaki çocukların belli periyodlarda göz muayenesi olmalı, aileler bu konuda bilinçlendirilmeli, okullarda göz taraması yapılmalı ve belli yaş üstü kişilerin en az yılda bir kez göz muayenesi olması gerekmektedir. Biz optisyenlere de bu konuda büyük görevler düşmektedir. Gelen hastalarımızı ve hasta yakınlarımızı bu konuda bilinçlendirmeliyiz.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Sürekli kendini yenileyen bir sektöre sahibiz. Özellikle camlarda güncellenen yazılımlar yenilikler hızlı olduğu için yapılan eğitimler yetersiz kalabiliyor. Firmalarımızdan bu konuda eğitim taleplerimiz oluyor. Bizler de belki aralıklarda eğitim yemekleri düzenleyerek hem bilgilerimizi tazeliyoruz hem de tüm personelimizle birlikte keyifli zaman geçirerek motive oluyoruz.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Yurt içi ve yurt dışı optik fuarları müşterilerimize yenilikçi, trend ve kişiye özgü tasarım modellerin ulaşmasını sağlamamızdaki en büyük etkenlerden biridir. Sektörün nabzını tutmak adına yakından takip etmekle birlikte katılım da sağlamaktayız.

17-20 Kasım 2022 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Silmo İstanbul Optik Fuarı birçok markaya ev sahipliği yaparak optisyenlerin tüm tedarikçilerle bir araya gelmesini sağlamaktadır. Bu sebeple sektördeki yenilikleri, gelişmeleri takip etmek adına önemli bir rolü üstleniyor. Silmo İstanbul her yıl katılmaya özen gösterdiğimiz ve keyif aldığımız bir fuardır.

Dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Tüm dünyada optik sektöründeki güncel haberleri, teknolojik yenilikleri 4 your eyes okuyucusu olarak takip etmekteyiz. Bize bu imkanı verdiğiniz, tarafsız ve şeffaf yayınlarınız için Asil Optik ailesi olarak sizlere teşekkür eder, başarılarınızın devamını dileriz.

Aralık 2022