ALSUN OPTİK
Trendlerin İzinde

Silmo İstanbul’un tedarikçi, perakende ve çalışan her kesimi bir araya getirerek sektörde bilinçlenme ve sektörün büyümesi anlamında büyük katkısı olduğunu düşünüyorum.

Merhaba Ufuk Bey. Öncelikle kendinizi biraz tanıtarak, optik sektörü ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?

Merhaba. 2000 Alanya doğumluyum. İlk okul, orta okul ve lise eğitimimi TED Alanya Koleji ve Yaşam Tasarım Eğitim kurumunda tamamladım. Türkiye’de sağlık sektöründe en köklü üniversite olan Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane, güncel ismi Sağlık Bilimleri Üniversitesinden Optisyen olarak mezun oldum. Küçük yaşlardan beri ürün pazarlama ve markalaşma hayalim olduğu için bu sektörde faaliyet göstermeye karar verdim. Diğer bir etken ise ailemin sağlık sektöründe hizmet vermesi ve bulunduğumuz bölgede, özellikle yaz aylarında güneş gözlüğünün bir ihtiyaç olmasıdır. Optik sektörü moda, magazin gibi sektörlerle paralel gittiği için ithal markaları sunma fırsatı beni daha da heyecanlandırdı. Kendimi bu konuda geliştirip ülkemize ve yaşadığımız bölgeye hizmet vermek için bu sektöre giriş yaptım.

Alsun Optik’in kurulma aşamasından söz eder misiniz?

2021 yılında mezun olduktan sonra kendimi bu sektörde geliştirip büyük şehir ruhunu ve kurumsal kimliği deneyimlemek adına kurumsal bir optik firmasında çalışmaya başladım. Bu süreçte cam firmaları, çerçeve firmaları, kontak lens ve ürün pazarlama, ürün desteği gibi birçok eğitim alıp kendimi geliştirme fırsatı buldum. Bu eğitimler sonucunda kısa bir sürede çalıştığım firmada ilk olarak kıdemli optisyen, sonrasında müdür yardımcılığı görevi yaptım. Bu süreçte deneyimlerim ve gözlemlerim sonucunda Alanya’mızda aynı hizmeti müşteri memnuniyeti ve güven unsurlarını benimseyerek 2023 yılında mağazamızı açtık. Bir Alanya markası olma yolundaki hedeflerimiz doğrultusunda Alsun Optik (Alanya Güneşi) adı altında yerli ve yabancı misafirlerimize hizmet vermeye başladık.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?

Mağazamızda modayla paralel ithal ve yerli birçok koleksiyon bulunmaktadır. Bunun yanı sıra misafirlerimizin sıkça talep ettiği son yıllarda moda olan markaları teknoloji ile buluşturup hizmet vermekteyiz. Güneş ve optik gözlüklerinde en çok satışını yaptığımız markalar; Prada, Miu Miu, Burberry, Kilian gibi popüler markalardır. Her zevke ve tarza uygun ürün seçeneğimizin olması hem müşteri memnuniyeti açısından hem de sektördeki rekabet gücümüzü artırmak için bizim için çok önemlidir diyebilirim. Bulunduğumuz konum gereği yerli ve yabancı müşteri hacmimizi artırmamızın, sadık müşteri hacmimizi genişletmemizin ve kalite odaklı çizgimizi bozmayışımızın ülkemize ekonomik ve gelişim açısından katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?

Evet tasarımcı markalarına müşterilerimizden talep geliyor. Teknoloji çağında olduğumuzdan dolayı yediden yetmişe internet üzerinden her bilgiye anında ulaşabiliyoruz. Bizim sektörümüz modayla paralel ilerlediği için designer markalar ve koleksiyonlar bir hayli rağbet görüyor. Mağazamızda trend ürünlerin ve güncel ürünlerin tedariğini sağladığımız için müşteri memnuniyetinde bir hayli iddialıyız.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?

Firmamızın temel prosedürü ve ödün vermediğimiz prensibimiz yüzde yüz müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Bu prensip doğrultusunda misafirlerimize hazırlanan siparişlerde ve sipariş sonrasında garanti süreci ve ürünün takibi yanında müşteri gizliliği doğrultusunda bilgileri saklama gibi unsurlar Alsun Optik olarak bizim için en vazgeçilmez satış sonrası kurullarımızdandır.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?

Mağazamızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarımızı yerli ve yabancı misafirlerimiz için farklı dillerde, sosyal medya, yerel gazete, belli bölgelerde afiş ve düzenlenen yerel organizasyonlarda halkımızla buluşturuyoruz. Bunun yanı sıra, yeni koleksiyonlarımızı profesyonel çekimlerle reklam unsurlarıyla sosyal medya hesaplarımızdan da paylaşmaktayız. Mümkün olan tüm iletişim araçlarından yararlanıyoruz çünkü müşterilerimizin Alsun Optik ile bağını her daim güçlü tutmaya son derece önem veriyoruz.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?

Sağlık sektörü bünyesinde olduğumuzdan dolayı, doğru ürünü doğru bilgilerle doğru kişiye pazarlamanın altın kural olduğuna inanıyorum. Eğer misafirimize doğru bilgiyi aktarırsak ve seçimlerini de o yönde paralel olarak sunarsak müşteri memnuniyeti kapsamında bizim için artı bir puan olacaktır. Bu bilgiler içinde hem göz sağlığı ile ilgili hem de satışını yaptığımız ürünlerle ilgili eğitimler elbette çok önemli. Ben ve ekibim bu konuda hassas çalışıyoruz. Gerek cam firmaları gerek çerçeve firmalarından ürünler hakkında eğitimler alıp, konferanslara katılmaya önem veriyoruz.

Cadde mağazaları mı yoksa AVM içerisinde yer almak mı? Sizin tercihiniz nedir ve sebepleri nelerdir?

Öncelikle kendi mağazamız üzerinden örnek vermem gerekirse sunduğumuz hizmet, müşteri memnuniyeti kadar mağaza konumumuzun da ve dekorunun da çok önemli olduğunu söyleyebilirim. Bu karar alınırken bulunduğunuz bölgedeki kitlenin talebi ve alışveriş alışkanlığı baz alınmalıdır. Mağazamız Alanya’nın en eski caddelerinden ve alışveriş imkanının çok olduğu bir lokasyonda yer alıyor. Bizim tercihimiz cadde lokasyonuda oldu. İlerleyen zamanlarda farklı bölgelerdeki alışveriş merkezlerinde, aynı hizmet ve ürün stoğuyla şubeleşmeyi planlıyoruz.

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Piyasa, güncel döviz kuru ve enflasyonla paralel gitmektedir. Buna bağlı olarak rekabet baskısı bir hayli çoğalıyor. Bizim avantajımız geniş ürün stoğumuzun olması ve hizmet kalitemizin yüksek olmasıdır. Bu sebeple uzun dönemli müşteri bağlılığı ve yabancı misafirlerimize hizmeti sürekli kılma avantajı sağlıyor. Ürün stoğumuz müşterinin ihtiyaçlarını baz alarak çeşitlendirildiği ve hizmeti teknolojiyle buluşturduğumuz için rekabet gücümüz bir adım öne çıkmaktadır. Bu süreci kampanyalarımız ve reklam gücümüzle birlikte sürekli kılmak hedefindeyiz.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?

Tabii ki, bizim için her bir fuar yeni bir bilgi demektir. Yurt içi ve yurt dışı fuarların yeni kreasyonları yakından inceleme fırsatı, ürün çeşitliliği, marka çeşitliliği açısından sektörel gelişmede büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Fuarlarda edindiğimiz bilgiler doğrultusunda doğru bilgiyi son kullanıcıya iletmek bizim hizmet hacmimizi de artırıp, müşteri devamlılığı sağlayacağı kanaatindeyim.

Bu yıl 20-23 Kasım tarihleri arasında 11. kez gerçekleşecek Silmo İstanbul Optik Fuarını başlangıcından bugüne nasıl değerlendirirsiniz?

Üç senedir Silmo İstanbul Optik fuarına katılım sağlıyoruz. Silmo İstanbul bizler için yeni iş bağlantıları kurmak, yeni kreasyonları inceleme fırsatları sunması açısından bir hayli önem taşıyor. Silmo İstanbul’un tedarikçi, perakende ve çalışan her kesimi bir araya getirerek sektörde bilinçlenme ve büyüme anlamında büyük katkısı olduğunu düşünüyorum.

Bu değerli röportaj için çok teşekkür ederiz. Son olarak, dergimiz 4 your eyes’in dijital yayıncılığa geçişi ilgili yorumlarınızı öğrenebilir miyiz?

Bu değerli röportajda bize yer verdiğiniz için biz teşekkür ederiz. Günümüz teknoloji gereği 4 your eyes’ın dijital ortamda daha fazla kitlelere erişip sektöre yeni dahil olan meslektaşlarımıza bir ışık olacağını düşünüyorum. Başarılarınızın daim olmasını dilerim.

 Ağustos 2024

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir