AKADEMİ OPTİK

Kaliteli Hizmet

“Silmo İstanbul’un devamlılığın sektörümüze büyük katkılar
sağlayacağına inanıyorum.”

Merhaba Ramazan Bey, Öncelikle kendinizi biraz tanıtarak, optik sektörü ile yolunuzun nasıl kesiştiğinden bahsedebilir misiniz?
Merhaba ben Ramazan Şahin. Akademi Lens Optik Balmumcu şubesi kurucu ortaklarından biriyim. Optik sektörüne yaklaşık on iki-on üç sene önce, optisyenlik bölümünü okuyarak başladım. Yıllarca kurumsal ve şahıs optik mağazalarında çalıştıktan sonra, ortaklarımızla birlikte kendi mağazamızı açma fikrini gerçekleştirdik.

Mağazanızı açmaya nasıl karar verdiniz? Kurulma aşamanızdan söz edebilir misiniz?
Üç optisyen arkadaşımla beraber kendi profesyonel bakış açımızı yansıtabileceğimiz, tamamen yüzde yüz müşteri memnuniyeti odaklı, insanların günümüzde özlemini çektiği esnaflık anlayışını koruyarak, son teknoloji odak ölçüm ve cam kesme makineleri ile en kaliteli hizmeti vermek üzere Balmumcu’daki Akademi Lens Optik’i açma kararı aldık. Uzun yıllar farklı firmalarda çalıştıktan sonra, kendi tecrübelerimizi değerlendirmek ve farklı bakış açımız ile hizmet anlayışımızı kendi mağazamızda değerli müşterilerime sunmak istediğimizden dolayı böyle bir karar aldık. Mağazamız, alanında birbirinden başarılı iç mimar ve mobilya dekorasyon firmaları tarafından özel olarak tasarlandı.

Mağazanızı hangi vizyon ve hedeflerle açtığınızdan bahsedebilir misiniz?
Dünyanın en önde gelen optik ve güneş gözlüğü markaları ile çalışma isteğimizi gerçekleştirerek, birbirinden değerli butik ürün portföyü oluşturduk. Ülkemizde kaybolmaya yüz tutan o samimi ve esnaflık anlayışını koruma hedefimiz ile müşterilerimizi kendi ailemizin birer üyesi olarak kabul ediyoruz.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz? Sizce farklı ürün segmentlerini bulundurmak satışlarınıza nasıl yansıyor?
Evet, hemen hemen her segmentte ürünlere yer vermeye gayret ediyoruz. Birçok kişinin bütçesine uygun ürün portföyümüz mevcut. Ağırlıklı olarak orta ve üst grup ürünler diye adlandırdığımız dünyanın en kaliteli seçkin markaları ile birlikte günlük olarak kullanılabilen geniş ürün yelpazemiz bulunmaktadır. Popülerliği yüksek olan ve insanların çok tercih ettiği titanyum markaları ürün gruplarında geniş stoğumuz ile İstanbul’da en iddialı optik mağazalardan birisiyiz diyebilirim.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir?
En çok satış yaptığımız optik markaları; Lindberg, Mykita, Silhouette, Lunor, Tom Ford, Markus T ve diğer dünyaca ünlü moda markalarıdır. Güneş gözlüğü markalarında ise Tom Ford, Prada, Versace, Dolce&Gabbana, Killian, Rayban en çok satışını yaptığımız markaların başında geliyor.

Satışını yapacağınız optik ve güneş gözlüğü markalarını neleri göz önüne alarak seçiyorsunuz?
Optik gözlüklerinde ergonomik tasarımı ile insanları en çok memnun edecek ürünleri seçmeye gayret ediyoruz. Güneş gözlüklerinde ise moda markaları arasında en trend ürünleri stoğumuzda bulundurarak güncel kalmaya çalışıyoruz.

Son yıllarda designer markalar oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Evet insanların tercihlerinin yıllar geçtikçe değiştiğini tecrübe ediyoruz. Designer markalar oldukça popüler. İnsanların klasik modellerden sıkılıp yeni ve farklı tasarım olan gözlüklere yönelmesini anlayıp kendilerine birçok tasarım marka ve modellerimiz ile hizmet vermekten mutluluk duyuyoruz. Günümüzde her anlamda yenilenen bilgi çağında, değişime ayak uyduramayan maalesef bir adım geride kalıyor.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Satış yapmak herkesin başarılı olduğu bir konudur. Fakat ülkemizde hangi sektör olursa olsun satış sonrası hizmetlerde maalesef başarı oranı düşüktür. Kendi müşteri kitlesini koruyarak elinde tutmak isteyen işletmeler, müşterilerine satıştan daha çok satış sonrası hizmete önem vermesi gerekiyor. Bizim empati yaparak en hassas olduğumuz konu budur. Müşterilerimiz mağazamızdan kesinlikle mutsuz ayrılmamalı. Yok diye bir şeyin olmadığını kabul edip, tüm müşterilerimizi hangi konu olursa olsun mutlu etmek ilk hedefimizdir.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Mağazamızda düzenli bir şekilde özel günlerde kampanyalar oluşturuyoruz. Aynı zamanda gelenekselleşen ‘Yaza Merhaba’ sloganıyla her sene Mayıs ayında kokteyl ve müzik resitali sunuyoruz. Bu kampanya ve etkinliklerimizi kullanmış olduğumuz bilgisayar programı ve sosyal medya aracılığıyla değerli müşterilerimizi bilgilendiriyoruz.

Bir optik mağazanın vitrin düzeni ve iç tasarımını sizce satışlarda nasıl bir rol oynuyor? Siz bu unsurları hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
Herkesin atladığı durum olan kolay bakış açısı ve insanların en çok vakit geçirebilecekleri iç tasarımı oluşturmak için kendinize şu soruyu sormanız gerekir: Ben olsaydım mağazaya girdiğimde ilk gözüme çarpan yer neresi olurdu? Mağaza içerisinde ilk dikkatimi çekecek can alıcı reyon neresi olabilir? Eski anlayışın devam ettiği mağazalara önerim de şu olmalı, görsel hafızası güçlü milletlerden biriyiz. Genel olarak izlemeye odaklanmış bir toplum olduğumuzdan dolayı vitrinlerimizde kalabalık stok tutmak yerine sade, az ama etkileyici modellerle birlikte dijital olan görsel çalışmalardan faydalanabiliriz.

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Fiyat olarak pahalılık anlayışından uzak duruyoruz. Ürünlerin kaliteli servislerimizin karşılığı olabilecek optimum fiyatlarda olması gerektiği anlayışındayız. Bir ürün ne çok uygun olmalı ne de çok pahalı olmalı. Dikkat ederseniz pazaryerlerinden bir telefon satın alacağınız zaman bile çok aşırı fiyat farkları yok. Fiyatları piyasa fiyatların ortalamasında tutup, kendi servis kalitemiz ve etkili hizmetlerimiz ile tercih edilmekten yanayız. Herkes bir ödeme yapar fakat konumumuzdan dolayı etkili olduğunu düşündüğüm bir fikir de şu; eğer kaliteli bir ürün almak isterseniz, en iyi hizmet ile birlikte almak istersiniz. İşte bizim ülke genelinde en iddialı olduğumuz durum da kaliteli hizmetimizdir.

Sektöre hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Dünya genelinde yaygın olan optometrinin ülkemizde de faaliyet göstermesi gerektiğini düşünüyorum. Maalesef çoğu göz hastanesi sektörümüzü ticari olarak değerlendirdiğinden, orta-alt kesim insanların güveni kırılıyor ve muayene sürelerini uzatıyor. Ülke ekonomisi ile de bağlantılı olarak, genelde yılda bir gözlük değiştiren insanların bu durumu biraz daha uzamak zorunda kalıyor. Sosyal hizmet güvencelerinin artırılarak insanları daha sık göz kontrol muayenesine ve alışverişe sevk etmek gerekir diye düşünüyorum.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Tabii ki, en güncel ürünler ve bilgiden mahrum kalmamak adına dijital cihazlar ve teknoloji gibi bizlerin de güncel kalması için sektörümüzle ilgili gelişmeleri sürekli olarak optik fuarlara katılım sağlayarak takip ediyorum.

17-20 Aralık 2022 tarihleri arasında gerçekleşen Silmo İstanbul Optik Fuarı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleriniz nelerdir?
Yine harika bir fuar geçirdik. Müthiş bir katılım oranı olduğunu fark ettik. İnsan Silmo İstanbul’a katıldığında zamanın nasıl geçtiğini anlayamıyor ve dolayısı ile her gün ziyaret etme gereği duyuyor. Silmo İstanbul’un devamlılığın sektörümüze büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum.

2023 yılı itibarıyla dijital ortamda yayınlanmaya başlayan 4 your eyes ile ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
İnsanlar dijital dünyaya ayak uydurmuş durumda. Dijital ortamlar yaş farkı olmaksızın hayatımızın bir parçası haline geldi. Bu sebeple daha hızlı erişmek adına dijital ortamda bulunmanızı destekliyor ve başarılarınızın devamını diliyorum.

Mayıs 2023

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir