ADELLENS OPTİK

Üretim Tutkusu

Silmo İstanbul bizim için dostlarla buluşma noktası ve her yıl daha da üstüne koyarak ilerliyor. Özellikle hem katılımcı hem ziyaretçi anlamında yerli ve yabancı olarak ciddi bir artış var.

Merhaba Cem Bey, okurlarımıza kendinizi kısaca tanıttıktan sonra sektördeki üretim faaliyetlerinize ne zaman ve nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?
Ben ve ortağım Muammer Çalışkan bu sektöre, 1999 yılında Emin Optik’te başladık Muammer Bey üretim tarafında, ben ise saha tarafında 2005 yılına kadar Emin Optik çatısı altında çeşitli görevlerde devam ettik. Daha sonra firmanın el değiştirmesi ile birlikte 2006 yılında ilk üretim maceramıza başladık. 2006 yılında Girişim Optik isimli üretim firmamızı faaliyete geçirdik. Üretime başladıktan çok kısa bir süre sonra Girişim Optik’e ithalatçı/toptancı bir firma ortak oldu. Sahaya daha da hakim olunca 2012 yılına kadar hızlı bir büyüme sağladık. Ama 2012 yılında bize ortak olan ithalatçı/toptancı firmasındaki ortaklar kendi başlarına devam etmek isteyince biz de firmamızı devredip İran – Tahran’a gittik.

Adellens Optik’i 2012 yılında İran’da kurdunuz. Sektöre ilk İran’da giriş yapmanızın sebepleri nelerdir? Türkiye pazarına ne zaman nasıl geçiş yaptınız?
İran’daki maceramız biraz da tesadüf üzerine hikayesini katlayarak geliştirdiğimiz bir yatırımımız. Şu andaki ortaklarımızla 2012 yılında tanıştık. İki kardeş elli metrekare içinde sadece üretim yapan ufak bir laboratuvardı. Tanışma, ortak olma, yatırım yapma ve tam donanımlı bir fabrika haline dönüşme sürecimiz yaklaşık on ay gibi kısa süre içinde gerçekleşti. Yaklaşık on yıldır İran pazarında ve RX lideri olarak hizmet etmeye devam ediyoruz. Adellens – İran doksan kişilik bir ekibe sahip. 2016 yılında yani dört yılı bittikten sonra her şey yerine oturunca ülkemize tekrar yatırım yaptık. Çünkü ülkemizde üretim yapma hayalimiz hiç bitmedi bizde.  Yani aslında ilk 2006 yılından 2012 yılına kadar Türkiye’de başladık daha sonra yaklaşık olarak dört yıllık bir aradan sonra ülkemizde 2016 yılında tekrar üretim faaliyetine başladık.

Optik sektöründe Türkiye ve İran arasındaki gelişim süreçleri, bayi sistemleri ve tüketici taleplerindeki farlılıklar hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?
İran pazarı, Türkiye pazarı ile optikçi sayısı bakımından eşdeğer ama İran’da hem optisyenlik hem de Optimetrislik mevcut. Oradaki sistem daha çok bayilik üzerinden yürüyor.  Ayrıca oradaki Optex markamızın haricinde Indo markasının cam üretimini de yapıyoruz. Gelen siparişlerin yüzde doksanı kullanıcı bilgileri ve çerçeve bilgisi ile gelir, bu oran Türkiye’de maalesef çok düşük.

Birazda markalarınızdan bahsedelim. Cortex, Cyber Eye ve Oppo markalarının kurulum ve gelişim sürecini anlatır mısınız?
Cortex markamız ana markamız ve kuruluşumuzdan beri kullandığımız bir markamızdır. İçeriğinde tek odaklı, Bifocal ve Progressive ürün gruplarımız mevcuttur. Sürekli kendimizi ve yatırımımızı güncelleme durumunda olduğumuz için 2019 yılında yeni yazılımla birlikte bünyemize Oppo markamızı kattık. Oppo’nun içinde de Tek odaklı ve Progressive mevcut. 2020 yılında ise en son aldığımız yazılım ile birlikte ürün gamımıza en son üyemiz Cyber Eye Progressive ürünümüzü kattık.

Teknolojik değişimleri ve gelişimleri takip eden bir firmasınız. Ürünlerinizin teknolojisinden, varsa yeni gelişmelerinizden ve yatırımlarınızdan bahseder misiniz?
Bizde yatırım hiç bitmiyor ve bitmez de. Kendimizi sürekli yenilemenin en son teknolojiye sahip olmanın peşindeyiz. O yüzden pandemiyi yoğun yaşadığımız yılda ikinci anti-refle makinamızı alarak hem kapasitemizi hem de kaplama çeşitliliğimizi artırdık.  Bu yıl da piyasaların tüm dalgalanmasına rağmen yeni bir yatırım daha yaptık. Türkiye’de bir ilk olacak tam otomatik hattı satın aldık. Bu yatırımla da kapasitemizi hem yüzde yetmiş artırıp hem de daha hızlı bir sevkiyata geçmiş olacağız. Bir aksilik olmazsa Ocak 2023 ile birlikte yeni üretim bandımız devreye girmiş olacak.

Marka bilinirliliğinizi sağlamlaştırmak adına ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? Tanıtımlarınız için ne gibi araçlardan faydalanıyorsunuz?
Adellens Optik olarak markamızın bilinirliliğini kuvvetlendirmeye ayrı bir özen ve titizlik gösteriyoruz. Bu amaçla marka bilinirliğimizi artırmak adına görsel ve dijital basında tanıtımlar yapıyor, online eğitimler veriyor ve bölgesel bazda seminerler düzenliyoruz.

Satış ve dağıtım ağınızın işleyişi nasıldır? Bu ağları geliştirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Türkiye’de Sirkeci, Kadıköy, Bursa, Adapazarı, İzmir, Antalya, Ankara, Samsun ve Kayseri olmak üzere toplam dokuz şube ve Neşe Optik, Emperyal Optik ve Optiland Optik olmak üzere üç ana bayi ile ülkemizin her köşesine hizmet ediyoruz. Bunların dışında yaklaşık olarak sekiz ülkeye ihracat yapıyoruz. Ayrıca Bulgaristan’daki şirketimizden de yaklaşık altı yıldan beri hem Bulgaristan pazarına hem Balkan ülkelerine hizmet ediyoruz.

Bir optik mağaza Adellens Optik markalarını neden tercih etmeli?
Kalite, güven, hız, satış sonrası hizmet, problemleri anında çözmek sanırım en temel sebepler bunlar ve tabii ki en önemli unsurlardan bir tanesi de Adellens ailesindeki bölge müdürlerimiz ve onların yanında çalışan ekibimizin varlığı.  Çünkü gerçekten de tüm ekip üyelerimiz kendi bölgelerinde markalaşmış isimler artık. Tüm bu saydığım özellikler bu muhteşem ekiple birleşince zaten tercih sebebi olmamızı daha da kolaylaştırıyor.

Türkiye optik sektörünün son durumu hakkında görüşleriniz nelerdir? Bir üretici firma olarak sektöre önerileriniz nelerdir?
Ülkemizde daha yeni oluşan odalaşma konusunda daha hızlı ve yaptırım tespit ve tedavi edici bir sistem kurulmasını önemli buluyorum. İlkokul başlangıç seviyesinde çocuklarımızı mutlaka muayene zorunluluğu getirilmesi için gerekli çalışmaların yapılmalı ve vatandaşı etkileyen reklamlar ile bu konunun önemini benimsetmeliyiz. Sektörümüzde rekabet maalesef fiyat üzerinden yapılmaya devam etmekte olup bunun tersine kalite, servis, teknoloji ve personel eğitimi üzerine odaklanarak farklılık yaratmak gerekmekte. Markaya düşkünlük vermek yerine kendimizin bir marka olduğunun farkına varılmasını sağlayarak daha verimli ve etkili çalışabiliriz. Ülkemizde numaralı gözlük ve güneş gözlüğü kullanımı coğrafyaya, bulunduğu illere göre değişkenlikler göstermekte. Asıl önemli olan reçete sayımız nasıl fazla bir duruma gelebilir, yüksek indirimler yerine zaten az gelen reçeteye fiyat ve kaliteye endeksli bir servis verilmesi gerektiğine inanıyorum.

Adellens Optik olarak optisyenlik eğitimine büyük önem veriyorsunuz. Bu konuda ne gibi çalışmalara destek veriyorsunuz?
Okullarda eğitim, zaman zaman okullara cam desteği, fabrikamızda eğitim desteği gibi yani aslında Optisyen adaylarına ve Optisyenlere mümkün olduğunca sürekli yeni gelişmeleri ve yeni bilgileri aktarmaya çalışıyoruz.

Silmo İstanbul Optik Fuarı sizin için nasıl geçti? Fuar hakkında genel değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Silmo İstanbul Optik fuarı  bizim için dostlarla buluşma noktası. Fuarlar sağ olsun optikçi dostlarımızın teveccühleri sayesinde gayet kalabalık ve güzel geçiyor. Özellikle gelenek haline getirdiğimiz üçüncü günün akşamındaki yemek programımızla da bu güzel buluşmayı pekiştiriyoruz. Silmo İstanbul Optik Fuarı her yıl daha da üstüne koyarak ilerliyor. Özellikle hem katılımcı hem ziyaretçi anlamında yerli ve yabancı olarak ciddi bir artış var. Bizde böyle güzel bir şehrin fuarının daha da uluslararası hale gelmesi için ne gerekiyorsa yapmaya devam edeceğiz. Çünkü bu organizasyon ve bu şehir bunu gerçekten hak ediyor.

On beş yıldır aralıksız optik sektörüne yön veren dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Moda ve sağlık konusunda sektörümüze güncel bilgileri aktaran gerçekten dopdolu bir dergi. Bizlere de bu dergide kendimizi tanıtma şansı verdiğiniz için tüm ekibinize ayrıca teşekkür ederiz.

Ağustos 2022