Röportaj
OPTİK HÜMADA

OPTİK HÜMADA

‘Dünyayı bizimle görün’

Aynı iş yerinde tam olarak 19 yıl kalfalık yaparak, sektörde kendimi geliştirme ve çalışma imkanı buldum. Bundan yirmi yıl önce usta çırak ilişkisi çok önemliydi, tüm bilgi birikimimi o zamanlara borçluyum.

Merhaba Hüseyin Bey. Öncelikle sizi biraz tanıyalım ve sektöre giriş hikayenizden bahsedelim…
Merhaba Ben Hüseyin Gülşen, evliyim ve 2 çocuk babasıyım. Sektöre giriş hikayem 17 yaşında başladı.  Aynı iş yerinde tam olarak 19 yıl kalfalık yaparak, sektörde kendimi geliştirme ve çalışma imkanı buldum. Bundan yirmi yıl önce usta çırak ilişkisi çok önemliydi, tüm bilgi birikimi-mi o zamanlara borçluyum. O günlerdeki çalışma hayatım bugün ki iş disiplinimi şekillendirdi diyebiliriz. Optik sektörünü ve işimi seviyorum. Optik, yani görme ile ilgili her şey beni ilgilendiriyordu. Bu bilinçle çalıştım, kendimi geliştirmek için her zaman yeniliğe, teknolojiye önem verdim ve kendi işletmemi kurma kararı aldım.

Optik Hümada’nın kurulma aşamasından söz eder misiniz?
Geçen 19 yılın sonunda edindiğim tüm tecrübeleri, kendimiz ait bir mağazada insanlara aktarmaya karar verdik. Bu kararı en büyük destekçim olan ve hayatımın her alanında desteğini benden esirgemeyen sevgili eşim ile birlikte aldık. Hali hazırda mağazamızın mesul müdürü de eşimdir. Çocuklarımızın isimlerinden oluşan Optik Hümada’yı 4 yıl önce faaliyete geçirdik. Mağazamızı açmaya karar verdiğimiz ilk andan beri, mağazanın iç dizaynının farklı ve özel olmasını istedik. Bunun için bir mimarlık ekibiyle anlaşma yaptık ve mağazanın  tüm çalışmalarını profesyonel ellere teslim ettik. “Dünyayı bizimle görün” sloganıyla en iyiyi sunmak için yola çıktık. Bu yolda emin adımlarla güller diyarı Isparta’mıza hizmet vermeye devam ediyoruz.

Cadde mağazacılığı mı yoksa AVM mağazacılığı mı? Siz tercihinizi neye göre belirlediniz?
Biz tercihimizi cadde mağazacılığından yana kullandık. Daha önceki tecrübelerimden yola çıkarak, mağazamızı cadde üzeri, insan trafiğinin yoğun olduğu bir köşede olmasına dikkat ettik. Cadde mağazacılığının AVM’lere göre daha samimi ve sıcak olduğunu düşünüyorum. Gençliğimiz esnaf olarak geçtiği için birebir müşteri/hasta odaklı çalıştık.  Bu durumda tabi ki bir süre sonra müşteriyi daha iyi tanıma, samimiyet ve güven duygusunun oluşmasının sağlıyor. İnanın bir yıl içinde müşterilerimizden ellini üzerinde  düğün davetiyesi geliyor. Bizleri davetlerine çağıracak kadar yakın görmeleri tabi ki gurur veriyor.

Mağazanızda her gruptan ürün bulunduruyor musunuz?
Tabi ki hasta/müşteri portföyümüz geniş olduğu için her gruptan ürün bulunduruyoruz. “Dünyayı bizimle görün” sloganımızdan yola çıkarak, görmeye dair tüm ürün gruplarını mağazamızda bulunduruyoruz. Trendi ve teknolojik gelişimleri takip ederek son model güneş gözlüğü, optik gözlüğü, lens ve gözlük aksesuarlarını mağazamızda satışa sunuyoruz. Sektörün geleceğinin yenilikte olduğunu biliyoruz. Bu amaçla iyi, güvenilir ve kaliteli hizmet sunmak için elimizden geleni değil daha fazlasını sunmak zorunda olduğumuzun bilinciyle devam ediyoruz.

Mağazanızda en çok satışı yapılan optik ve güneş gözlüğü markaları nelerdir? Müşterileriniz tarafından seçilen bu markaların tercih nedenleri ne olabilir?
Bulunduğumuz şehir itibariyle daha çok taşrayız. Bu yüzden seçilen markalarımız da müşterimize hitap eden hem maddi olarak karşılığını alan hem de kullanırken konfor sunan markalar. Bu amaçla Merve Optik çatısı altında olan Mustang, Osse, Hawk, Guess, Zegna, MaxMara, Safilo çatısı altında olan Tommy Hilfiger, Carrera, Poloraid, Marchon grubunda Lacoste, Nikivision, Dkny Luxottica Rayban, Armani, Vogue ve bunun yanında yerli üreticilerin optik ve güneş gözlükleri ile müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Görmenin en büyük etkisi olan optik camlarında ise Altra Optik Shamir camları ile müşterilerimizin dünyayı bizimle görmelerine yardımcı olmaktayız.

Son yıllarda designer markalar olarak adlandırdığımız yeni tasarımcıların ürünleri oldukça rağbet görüyor. Size de müşterilerinizden bu yönde talep geliyor mu?
Tasarım markaları son yıllarda oldukça rağbet görüyor. Çünkü büyüyen pastada, yenilik ve farklılık isteyen kullanıcı tasarım markaların koleksiyonlarına yönelmeye başladı. Bu ürünler genel kullanıcıya hitap etmemekle beraber ilgi çeken incelendikçe daha çok talep gören ürünler. Elbette bizde belirli tasarım markalarının ürünlerini müşterilerimize sunuyoruz.

Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Öncelikli amacımız satış ve satış sonrasında bizimle birlikte aynı mutluluğu yaşayaacak  müşterilerimizin olmasıdır. Bu amaçla sattığımız ürünlerde bizi de müşterimizi de üzmeyen markalar tercih ediyoruz. Satış sonrasında gözlük ve lense dair müşterimizin ne ihtiyacı olursa temin etmekteyiz. Buna evden çıkamayan müşterilerimize eve teslim imkanı sunarak devam ediyoruz. Günün sonunda hem satışta hemde satış sonrasında mutlu müşteri, Optik Hümada olarak bizim olmazsa olmazlarımızdan.

Mağazanızda yapılan değişiklikler ve kampanyalarla ilgili müşterilerinizi nasıl bilgilendiriyorsunuz?
Günümüz şartları göz önünde bulundurunca sosyal medya üzerinden bilgilendirme daha çok oluyor. Buna ek olarak radyo reklamları ile de destekliyoruz. Amacımız daha çok kullanıcıya en doğru şekilde ulaşmak ve onlara Optik Hümada’da olarak en iyi hizmeti sunabilmektir.

Büyük şehirlere göre Anadolu’da mağaza işletmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Anadolu’da mağaza işletmenin avantajları daha samimi bir kitleye hizmet sunmak. Açarsak eğer şehrimiz küçük bir öğrenci şehridir. Çoğu Anadolu şehirlerinde olduğu gibi bizim şehrimizde de iyi ve kötü hemen duyuluyor ve yayılıyor. Bu sebeple yaptığınız işi iyi ve güzel yapmaktan başka çaremiz yok. Bunun en güzel tarafı yaptığımız işlerin genelde başarılı olmasıdır. Dezavantajlarından bahsedecek olur-sak eğer, müşteri kitlesi elbette büyük şehirlere göre daha az ve buda büyüme önündeki engellerden en önemlisidir. Ama şehrimiz Isparta’yı ve hizmet sunduğumuz halkımızı çok seviyoruz. 

Perakendecilerden biri olarak meslektaşlarınızla aranızdaki fiyat rekabeti hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Fiyat rekabeti her zaman olan, hiç bitmeyecek bir olaydır. Aslına bakarsanız satılan markaların ve ürünlerin fiyatları belli. Yani aynı ürünü çok da farklı bir fiyata satmak mümkün değil. Fiyat farkını oluşturan şey “ürün hizmet bedeli”. İşte bu her mağazada farklılık gösterebilir. Kimse kimseye bir sınır koyamaz, kişiniz hizmet bedeli her müesseseye göre değişir. Müşterilerde bunu bilerek alışveriş yaptıkları mağazalara giderler. Mağaza duydukları güven, hizmet kalitesi, satılan ürünlerin garantili olması, satış sonrası müşteri hizmeti ve karşılıklı samimiyet müşterilerin tercihlerini belirler. Bunların hepsinin bulunduğu mağazamıza gelen müşteri, fiyat farkı gözetmeksizin tercihini bizden yana kullanacaklardır.

Sektör içi yapılan satış ve eğitim bilgilendirmeleri yeterli mi? Siz mağaza çalışanlarınız için eğitim programları düzenliyor musunuz?
Bence çok yeterli değil. Özellikle global cam ve çerçeve satan büyük firmalar daha çok eğitim vermeleri gerektiğini düşünüyorum. Sattığımız ürünle hakkında daha fazla bilgi sahibi olmayız. Yapılan bazı eğitimler oldu. Biz eğitim ve programlara hem canlı katılarak hemde online olarak katılarak eğitim almaya özen gösteriyoruz. Mesleğimizin gelişimi  için bu tarz eğitimlerin ne kadar gerekli olduğu bilincindeyiz.

Sektöre yıllardır hizmet veren biri olarak ülkemizde gözlük kullanımı oranları ve bilinci hakkında neler düşünüyorsunuz? Gözlük kullanımının artırılması için neler yapılabilir ve kimlere görev düşüyor?
Öncelikle gözlük kullanımı oranı her geçen gün daha çok artmakta. Buna değişen alışkanlıklar sebep olmakta. Bilinçli kullanıcı için bilinçli gözlükçü olmalı. Bizim insanlara bilgi vermek ve ihtiyaçlarına en uygun cam yada çerçeveyi sunmak en büyük görevimiz. Bunun yaygınlaşması için gözlük camının ışıkları ne denli kestiğini, gözdeki yorgunluğu aldığını anlatmak gerekiyor. Bu konuda en önemli görev doktorlara düşüyor diye düşünüyorum. Hasta bilinci ülkemizde doktordan başlıyor. İnsanların dünyaya açılan penceresi olan gözlerine, gereken değeri ve hassasiyeti göstermesi için daha çok bilgilendirmeye ihtiyaçları var. Unutmayalım güzel gören göz demek mutlu insan demek.

Yurtdışında yapılan uluslararası optik fuarlarını ve sektörel gelişmeleri takip ediyor musunuz?
Elbette takip ediyorum. Hem cam hemde çerçeve markalarının bütün gelişimlerini yakından takip ediyoruz. Bunda atölye ekipmanları da dahil olmak üzere bütün yeniliklerden haberdar olmak için gerek basılı, gerek yerinde görerek, gerekse online olarak bütün gelişimleri yakından takip ediyoruz.

Dergimiz ‘4 your eyes’ ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Sizin için tek kelime edecek olursam mükemmel. Yıllarca her sayfasını tek tek okuduğum takip ettiğim dergiye şuan röportaj vermekte beni ayrıca mutlu ediyor. Umarım bu başarınız hiç azalmadan katlanarak devam eder. Optik Hümada olarak 4 your eyes ailesi olan sizlere teşekkür ederim. 

Haziran 2022