Marka Hikayesi
RAG & BONE

RAG & BONE

Mükemmellik ve Ustalık
Rag & Bone İngiliz moda mirasından ilham alan New York merkezli bir yaşam stili markası olarak erkek ve kadınlara özel hazırladığı yüksek kalitedeki ürünleriyle göz doldurmaktadır.

New York’ta bir yaşam stili doğuyor
Yıl 2001 gösterdiğinde Amerika Birleşik Devletleri’nin Kentucky eyaletinde Marcus Wainwright isimli moda tutkunu bir girişimci erkeklere yönelik bir kot pantolon hazırlama kararı aldı ve bu ürününü mükemmelleştirmek için on sekiz aydan fazla bir süre çalıştı. 2002 yılında New York merkezli olarak Marcus Wainwright ve Nathan Bogle tarafından kurulan Rag & Bone markasının temel felsefesi Kentucky’de titizlikle tasarlanıp üretilen bu erkek kotunun hikayesine dayanmaktadır. Günümüzde Rag & Bone mükemmellik ve yüksek kalite değerleriyle dünya çapındaki üst düzey butiklerde ve seçkin mağazalarda erkek ve kadınlara özel hazır giyim ürünleri, kot pantolonlar, ayakkabılar ve aksesuarları ile yerini alan bir yaşam stili markası olarak karşımıza çıkmaktadır.

Rag & Bone vizyonu ve tasarım anlayışı
Marcus Wainwright ve Nathan Bogle’nin 2002 yılında markalarını kurduklarında akıllarında kendilerinin ve arkadaşlarının her gün giymeyi sevecekleri kıyafetler yapmak gibi çok net ve belirgin bir vizyonları bulunmaktaydı. 2005 yılında Rag & Bone’ye ortak olarak şirketten ayrılan Nathan Bogle’nin yerine David Neville geldi. Ne Marcus Wainwright’ın ne de David Neville’nin resmi bir moda eğitimleri olmamasına rağmen her ikisinin de moda ve giysilere yönelik tutkuları sayesinde kot pantolon dikmeyi öğrenerek tasarımcılık konusunda hızlı bir ilerleme kaydettiler. Her ikisi de kot kumaşı ile yaptıkları tasarımlarında klasik iş kıyafetleri tarihine özgünlük ve orijinallik katkısında bulunmayı başardıklarına inanıyorlardı. Şimdi kırk yaşlarında olan Marcus Wainwright, etkisi bugün koleksiyonlarında açıkça görülebilen geleneksel İngiliz zanaatkarlığı dünyasında büyüdü; İngiliz terziliği, askeri ceketler ve güzel hazırlanmış zımbalar, katmanlama ve stilde daha eklektik ve sportif bir 'New York' yaklaşımıyla bir araya gelen detayları tasarımlarına ekledi. Tasarımcı, zamansız parçalarının gücünü unutmamak için babasının 1950'lerden kalma ve daha sonra okulda giydiği ceketlerinden birini halen ofisinde asılı tutuyor. İnsanların gerçekten satın alacağı ve giymek istediği giysiler hazırlamak en önemli amacımız diyen Marcus Wainwright, sadece zamansız parçalar için seçilecek bir marka yaratma hedefiyle yola çıktığını vurguluyor. Seçtiğiniz parçalar o kadar iyi yapılmış olmalıdır ki onları asla gardırobunuzdan atmak istememelisiniz diyen Marcus Wainright, Rag & Bone tasarım anlayışını ve yaklaşımını zamansızlıkla özetlemektedir. Temelleri Kentucky’de atılan Rag & Bone’nin kalıp yapan, kumaş kesen ve dikiş diken çok sayıda usta terzisi markanın kısa sürede grafiğinin yükselmesine ve Amerika Birleşik Devletleri’nde bir isim yapmasında etkili oldu. Günümüzde halen ustalığa ve zanaatkarlığa hassasiyetle yaklaşan Rag & Bone’nin küresel başarısında ödün vermediği tasarım ve üretim anlayışı önemli bir yer tutmaktadır. Bu sebeple kalite, zanaatkarlık ve detaylara gösterilen özen Rag & Bone markasının felsefesinin temel taşları halindedir. Bir giysinin ne olabileceği ve ne olması gerektiğinin tanımını titizlikle belirleyen Rag & Bone, temel ilkelerini göz önünde bulundurarak giysilerinin önemli bir miktarını halen elli yıl önceki titiz ustalık anlayışı ile üretim yapan Amerika Birleşik Devletleri’ndeki fabrikalarında yapmaktadır. İster özel bir gömlek ister bir kot pantolon olsun, her Rag & Bone parçası yüksek kaliteli kumaş, klasik yapı ve el yapımı hissi ile mükemmel uyum sergilemektedir.

Rag & Bone koleksiyonları geliyor
İlk ürünlerini erkek pantolonları olarak piyasaya sunmaya başlayan Rag & Bone, erkeklere özel ilk hazır giyim koleksiyonunu 2004 yılı İlkbahar/Yaz sezonunda beğenilere sundu. Marka 2005 yılının Sonbahar/Kış sezonunda ise kadınlara yönelik ilk koleksiyonunu görücüye çıkardı. Rag & Bone bu iki koleksiyonun ardından hızlı bir büyüme grafiği çizerek 2007 yılının Sonbahar/Kış sezonunda hem kadınlara hem de erkeklere yönelik özel görünümlere ve şık stillere sahip aksesuar koleksiyonunun lansmanını gerçekleştirdi. Bu lansman sonrasında Rag & Bone’nin çıkardığı tüm koleksiyonlar büyük beğeni toplamaya devam etti. Marka, İngiliz terziliğinden aldığı güçlü ilhamla sade, şık ve sportif görünümler vadeden klasik olduğu kadar modern çizgilerdeki ürünleriyle dünya çapında adını duyurmayı başardı. Her sezon hem yenilikçi hem de klasik kumaşların arayışına giren Rag & Bone tasarımcıları, erkeklere ve kadınlara özel tüm koleksiyonlarında zamansızlığa ve çabasız zarafete meydan okuyorlar. Zamansız ürünler ortaya koymak hedeflerini gerçekleştirmek amacıyla birçok işbirliğine de imza atan Rag & Bone, koleksiyonlarında mükemmel işçilikler ve zamana en uygun teknikleri kullanabilmeleriyle ünlü geleneksel üreticiler ve tedarikçilerden olan Brooklyn’den Martin Greenfield, Savile Row’dan Norton & Sons ve Waterbury Button ile birçok çok çalışmaya imza attı. Rag & Bone 2008 yılında Royal Elastics’in eski sahibi ve Feit’in şu anki ortaklarından olan ayakkabı tasarımcısı Tull Price ile işbirliği yaparak ayakkabı segmentinde ürün yapmaya başladı. Rag & Bone ayakkabı koleksiyonları arasında Newbury isimli bot kısa sürede büyük ilgi toplayarak markanın en popüler ve ikonik ayakkabısı olmayı başardı. Rag & Bone 2011 yılının İlkbahar/Yaz sezonuna markanın tarihine damga vuracak bir projeyle adım attı. Rag & Bone’nin kot etiketi olan Rag & Bone/JEAN için hazırladığı koleksiyon D. I. Y ismini verdiği çarpıcı bir reklam kampanyası ile beğenilere sunuldu. Reklam kampanyasını geleneksel fotoğraf çekimlerinden ayıran en önemli özellik, modellerin Rag & Bone/JEAN imzası taşıyan ürünlerle olan fotoğraflarını kendilerine verilen dijital kameralar ile yine kendilerinin çekmeleri oldu. Aralarında Miranda Kerr, Jessica Hart, Lily Aldridge, Poppy Delevingne, Abbey Lee Kershaw ve Candice Swanepoel gibi dünyaca ünlü top modellerin yer aldığı çekimlerde modeller markanın yeni ürünlerini bireysel bakış açılarını yansıtan öz çekimlerle yorumladılar. Rag & Bone 2015 yılının İlkbahar/yaz erkek giyim koleksiyonlarını da yine geleneklerden farklı bir yöntemle beğenilere sunarak tüm dikkatleri üzerlerine çekti. Rag & Bone yeni koleksiyonunu bir defile ile tanıtmak yerine aralarında Jerry Seinfeld, Carmelo Anthony, Camille Rowe ve Alex McWatt gibi isimlerin bulunduğu bir portre fotoğraf serisini beğenilere sundu. Fotoğraf çekimlerini usta fotoğraf sanatçısı Andreas Laszlo Konrath gerçekleştirdi. Aynı yılın Ekim ayında ise WWD Erkek Giyim Zirvesi’ne konuk konuşmacı olarak katılan Marcus Wainwright ve David Neville, New York’ta yeni açtıkları konsept mağazaları General Store da dahil olmak üzere, markalarının büyümesi ve küresel satış stratejileri hakkında detaylı bilgiler vererek uzun süre basının gündeminde yer aldılar. New York merkezli Rag & Bone 2016 yılının Ekim ayında hem kadınların hem erkeklerin kullanabileceği sekiz parfümden oluşan koleksiyonuyla ilk parfüm lansmanını da gerçekleştirdi. Markanın ilk parfüm koleksiyonundaki kokular arasında Oddity, Amber, Cypress, Rose, Encens, Oud, Bergamot ve Neroli bulunmaktadır. Rag & Bone, küresel çaptaki başarısıyla 2022 yılına gelindiğinde dünya çapında yedi yüzden mağazada stoklanıyor. Markanın birincil pazarı San Francisco, New York, Dallas, Chicago ve Boston’un dahil olduğu Amerika Birleşik Devletleri olsa da, Rag & Bone ayrıca Hong Kong, Japonya, Güney Kore, Tayvan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Birleşik Krallık’taki müşterilerine satış ağı sayesinde doğrudan hizmet vermektedir. Marka aynı zamanda uluslararası nakliye hizmetleri vasıtasıyla Latin Amerika, Orta Doğu ve Afrika’da da ürünlerini müşterilerinin beğenisine sunmaktadır.

Çarpıcı reklam kampanyaları…
Rag & Bone’nin her sezon ünlü isimlerle çektiği reklam kampanyaları büyük beğeni toplamıştır. Markanın en dikkat çekici reklam kampanyaların biri 2012 Sonbahar/Kış ve 2013 İlkbahar/Yaz kampanyalarında ünlü top model Kate Moss ile yapılan işbirliğidir. Amerikalı aktör Michael Pitt’in ilk erkek kampanyalarında yer almasından sonra Fransız aktris Léa Seydoux 2013 Sonbahar/Kış sezonu reklam kampanyasında kameraların karşısına geçti. Marka 2014 İlkbahar/Yaz koleksiyonun kampanyası için ünlü oyuncular olan Emile Hirsch ve Stacy Martin’i seçti. 2014 Sonbahar/Kış kampanyasında marka yine Michael Pitt ile çalışırken ünlü aktris Winona Ryder ile de işbirliği yaptı. Rag & Bone 2015 İlkbahar/Yaz sezonu kampanyası için başrollerinde Michael Pitt ve Astrid Berges-Frisbey’in olduğu ‘The Driver’ isimli reklam filmini çekti. Michael Pitt’in yönetmen koltuğunda da olduğu film, 2015 Eylül ayında Milano Moda Film Festivali’nde Yetenek kategorisinde En İyi Yapım Ödülü’ne hak kazandı. Rag & Bone 2019 yılının Aralık ayında 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun fotoğraf çekimleri için ünlü fotoğraf sanatçısı Stephen Shore ile işbirliği gerçekleştirdi. Shore, New York metro istasyonunda Ajani Russell, Chloe Fineman, Dylan Penn, Faith Lynch, India Graham, James Turlington, Olivia Cooke, Pyper America, Paloma Elsesser ve Sean Lyles'ı fotoğrafladı.

Rag & Bone’ye ödül yağıyor
Kuruluşundan kısa süre sonra moda sektöründe birçok ödüle ev sahipliği yapmaya başlayan Rag & Bone’nin başarısının arkasında mükemmellik, kalite ve titiz işçilikten ödün vermeyişi gösteriliyor. Marcus Wainwright ve David Neville ilk ödüllerini 2006 yılında Ecco Domani Moda Vakfı’ndan erkekler kategorisinde kazandı. İkili kazandıkları bu para ödülüyle New York Moda Haftası’ndaki ilk defilelerini düzenlediler. Aynı yıl Amerika’nın Vogue Moda Fonu’nun Moda Tasarımcıları Konseyi’nde finalist olan Marcus Wainwright ve David Neville, 2007 yılında CFDA’dan Yıldızı Parlayan Yetenek Ödülü’nü evlerine götürdüler. 2010’da ise yine CFDA’dan bu kez Erkek Giyim Yeteneği kategorisinde Swarovski Ödülü’nü kazandılar. Rag & Bone 2013 yılında Accessories Council Excellence tarafından Atılım Ödülü’nün sahibi oldu. 2014’te CFDA Yılın Erkek Giyim Tasarımcısı ödülüne aday gösterilen Neville ve Wainright, bir sonraki yıl Phoeniz House’s moda ödülüne layık görüldü. Neville ve Wainright, 2015’te ve 2016 yılında da CFDA Yılın Erkek Giyim Tasarımcısı ödülüne aday gösterildiler.

Rag & Bone Eyewear
New York merkezli Rag & Bone markası, güneş gözlüğü ve optik çerçevelerinin tasarımı, üretimi ve dünya çapında dağıtımı için Safilo Group ile 2016 yılının Ekim ayında bir lisans anlaşması imzaladı. 2018 yılının Ocak ayında başlayan ortaklık 31 Aralık 2022 tarihinde son buluyor. Kökleri İngiliz mirasına dayanan New Yorklu marka, zahmetsiz, şehir stilini yeniden tanımlayan yenilikçi ürünleriyle tanınmaktadır. Kalite garantili marka, işçiliğe, yeniliğe ve zamansız stile adanmıştır. Rag & Bone Dna’sına kazıdığı bu temel değerleri ve Safilo Group işbirliği ile hazırladığı ilk gözlük koleksiyonunu 2018 yılının İlkbahar/Yaz sezonunda beğenilere sundu. Rag & Bone imzası taşıyan bu ilk gözlük koleksiyonunda erkekler ve kadınlar için yedişer farklı optik çerçeve yer alıyor. Bu özel koleksiyon markanın çabasız zarafet yaklaşımını, şehirli silüetlerini kalite ve usta işçilikle birleştiriyor. Markanın bu ilk koleksiyonundaki gözlükler ikonik beş hançer motifi ile süslenirken, ürünler sundukları zarafet ile gözlük severlere ideal birer alternatif olmayı başarıyor. Gözlüklerinin işlevselliğine de önem veren Rag & Bone gerek optik çerçevelerinde gerekse de güneş gözlüklerinde yüksek kaliteli materyallerden ve usta işçilikten vazgeçmiyor.

 

Mart 2022